Miesten oma sheivauskeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angelos
  • Aloitettu Aloitettu
Saman olen huomannut kuin Iivili noista Gilleteistä. Ensinnäkin jo ekakerralla terä meinaa leikata kiinni tossa leuan kohdalla, kun siinä kasvaa tollaista teräsvillaa. Muut "alueet" terä leikkaa sen kaks-kolme kertaa kunnes tylsyy. Onko olemassa parempia jokamiehen höyliä? Lisäksi toi hinta järkyttää, jos pelkällä höylällä ajelee.

Totta, että höylällä tulee parempi jälki, mutta mulla ainakin naama muistuttaa viilleltyä paviaanin persettä höyläyksen jälkeen (joskus). Vai johtuukohan se olleenkaan tosta höyläyksestä :nolo: . Pitää ehkä ottaa oppia näistä vinkeistä mitä täällä on annettu.

Partakoneena on Braun Activator. Arvelin, että se toimisi naamaani paremmin kuin halvat vastineensa, mutta ei. Sama jälki kuin 50€ Flex Integralilla, jonka joskus myös omistin. Akku kestää tosin pidempään.

Koneella ajeltaessa iltapäivällä on jo semmoinen miehekäs sänki naamalla. Höylällä sen saa pidettyä poissa vähän kauempaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja niillä vaahdoilla ja geeleilläkin on sitten eroja. Eli kannattaa testailla eri merkkiä ja käyttää sitä itselleen sopivinta. Se kaupan halvin vaahto on usein myös huonoin vaahto.

Toi on minusta ihan pimeetä toi Gillettejen kertakäyttöterien kestävyys ja hinta on kans ihan muista maailmoista...

Timba79 sanoi:
Se kaupan halvin vaahto on usein myös huonoin vaahto.
Käytin aikoinaan Body Shopin ja Gilletten kalliita vaahtoja (tai nojaa, on varmasti paljon kalliimpiakin olemassa). En huomannut mitään eroa esim. Pirkkaan tai Dailyyn, joten olen sitten ajellut noilla halpisvaahdoilla jo vuosia. Tosin nyt olen pari vuotta pääasiassa ajanut koneella, satunnaisesti höylällä.

iivili sanoi:
Käytin aikoinaan Body Shopin ja Gilletten kalliita vaahtoja (tai nojaa, on varmasti paljon kalliimpiakin olemassa). En huomannut mitään eroa esim. Pirkkaan tai Dailyyn, joten olen sitten ajellut noilla halpisvaahdoilla jo vuosia. Tosin nyt olen pari vuotta pääasiassa ajanut koneella, satunnaisesti höylällä.

En itsekkään ole suurta eroa huomannut, kalliimmat yleensä vain tuoksuu paremmalta. Suurin merkitys on höylän terävyydellä. Itse pystyn leikkaamaan höylällä vain silloin kun on todella hyvin pehmitetty iho/karvat. Vaatii vähintään sen kunnon kuuman suihkun. Itsekkin ostin herkän ihon takia koneen josko se olisi parempi ja ei aina tarvitsisi käydä suihkussa. Aluksi sillä tuli vielä pahempaa jälkeä, mutta iho tottui siihen ja nykyään leikkaan eniten sillä. Helpon tapa leikata työaamuisin, heti herätessä suihkuun sitten syömään ja ihon kuivumisen jälkeen kone pörräämään ja after savea ja kosteusvoidetta perään. Silloin kun haluan todella siistin jäljen niin leikkaan edelleen höylällä, sillä koneellahan jälki ei tosiaankaan ole niin tarkkaa vaikka kuinka yrittää. Joku karva jää aina ja jos aikansa yrittää hinkata niitä pois niin kaula punottaa pari päivää.

Emäntä osti pari eri merkkiä jotain halpisvaahtoa ja ne oli ainakin aika surkeita, jotenkin se vaan tuntui repivämmältä ajaa niillä. Eli kai ne Pirkat sun muut on ihan laadukkaita kuitenkin, nuo oli jotain ihan outoja merkkejä molemmat, valitettavasti ei vain muistu mieleen.

Minä käytän Pirkan vaahtoa ja sen on kyllä toiminut ihan hyvin. Muita merkkejä en ole kyllä kokeillut mutta koska tuo on sen verran hyvin toiminut niin en vaihda.

-Marchi- sanoi:
Siistiä että on kohtalontovereita, luulin et threadi täyttyy vain suosionosoituksista jostain murrosikäisestä marzista joka ei osaa partaa ajella.

Oon kans miettinyt tota et saako vastakarvaan ajella, jos ajelen myötäkarvaan jää aina kunnon sänki, tai ainakin se on tunnin parin päästä pystyssä. Vastakarvaan tulee ihan mukavaa jälkeä silloin tällöin, mutta hyvällä säkällä on koko alue punanen ja vielä täynnä haavoja.
Tota kylmää suihkua naamalle ajelun jälkeen voisi kokeilla... Partavaahtoa käytän tietenkin, mutta tuntuu että iho on muutenvain liian kylmä (ikäänkuin karvat eivät antaisi periksi tai jotain). Saunassa olisi tosi kiva käydä juu, mutta melkein pitää joka aamu tota ajella, ettei näytetä robinsson cruussoelta sitten loppupäivää, ja siihen ei ole oikein resursseja edes näin hienossa hyvinvointivaltiossa kuin suomi on.
Partavettä käytän ja kivan pienen kirvelyn jälkeen se tosiaan tuntuu rauhoittavan ihoa ja sitten aika normaalia face&body lotionia naamaan. Nyt tosin joululahjaksi olisin tollasta Nivean settiä toivomassa, mis ois balsamit ja kaikki vissiin ihan vimosen päälle.

Mietiskelin, et johkohan haluaisi jtn tollasta partakonetta, ku kalliita ne on ja eivät vissiin loppujen lopuksi edes niin tarkkaan ajele ja jos ärsytyskin on melkein samaa, en juuri järkeä näe siihen.

Mistä muuten johtuu että monella ikäisistäni kavereista ei kasva kuin pari haiventa leuasta? Ite joutuu vissiin jokapäivä viiltelemään, mut kaverit painaa siloposkina menemään... Tyhmältä tää kuuluu, mutta pieniotoksinen tutkimukseni olisi sitä mieltä, että jos urheilee ja syö hyvin, niin tuppaa tuo partakin kasvamaan ihan eri tahtiin... Sit jos dokaa sen 2krt/vko ja syö mäkkärissä kerran päivään (muuta ei syödä, tietenkään) niin ei tuo partapuolikaan käy kasvamaan... Sattumaa luultavasti. :)

Kasvot kostutetaan lämpimällä vedellä, jotta ihohuokoset avautuvat. Tämän jälkeen naamaan partavaahtoa- tai geeliä. Annetaan vaikuttaa pari minuuttia, jotta parta kerkiää pehmetä. Parta ajellaan lyhyillä vedoilla (terä nostetaan pois iholta vetojen välissä) ja aina parranmyötäisesti. Vastakarvaan ajamalla parran saisi kyllä ajettua tarkemmin, mutta tällöin osa ihokarvoista voi kääntyä ihon sisään ja alkaa kasvamaan sisäänpäin. Tämän jälkeen naamalle alkoholitonta (rauhoittavaa) kosteusvoidetta.

EDIT- Hynkkä prkl kerkesi ensin.

burdock sanoi:
Tämän jälkeen naamaan partavaahtoa- tai geeliä. Annetaan vaikuttaa pari minuuttia, jotta parta kerkiää pehmetä.

Mitäköhän mä sen pari minuuttia aamusella hytisen kylmässä suihkuhuoneessa... :S En mä voi siirtyä enää parran myötäiseen ajeluu, tiedän kyllä mitä sisäänpäin kasvavat karvat ovat mutta ei niitä ole koskaan naamaan tullut...

-Marchi- sanoi:
Mitäköhän mä sen pari minuuttia aamusella hytisen kylmässä suihkuhuoneessa... :S En mä voi siirtyä enää parran myötäiseen ajeluu, tiedän kyllä mitä sisäänpäin kasvavat karvat ovat mutta ei niitä ole koskaan naamaan tullut...

Aja parta vessassa.

burdock sanoi:
Aja parta vessassa.

(ihmettelee missä pakkiksen laulukuorot viipyvät, täällähän nuori neito opastaa miehiä partojaan ajelemaan! Eihän nainen voi tietää!!!!)

:D

Mie nyt viel tsiigaan täl entisel mut modatulla tavalla, koska viime kerralla tuli jo heti parempaa jälkeä. Ja jotenkin uskoisin sottaavani koko vessan jos siellä antaisin terän heilua.

Oma naama ja muukaan iho ei paljoa siitä välitä, että ajanko myötä vai vastakarvaan. En oo myöskään mitään voiteita käyttäny, kun ei tarvetta ole. Punaisia pisteitäkin ilmestyy lähinnä haaroihin pari päivää ajon jälkeen, kun alkaa ne nuo rautalankaa muistuttavat pätkät hiertää. Vastakarvaan myös lähinnä ajelen, kun tuppaa muuten jäämään muutaman millin sänki. Höylällä vetelen, koneesta en ole ikinä oppinut pitämään, koska se ei vain tunnu nostavan kaikkia karvoja pystyyn leikkausta varten.

edit. Ja jep... Burdock pois! Teillä naisilla on kuitenkin tuo parrankasvu sen verran heikkoa, ettei sun vinkkejä kaivata ;)

Tuntuu et naama on jotenki parkkiintunut vuosien saatossa kun ei enää ole väliä mihin suuntaan sillä terällä sohii. Yleensä vedän posket ja muun lärväosan joka suuntaan sileeks ja leukaluusta alaspäin myötäseen. Hauduttamiset sun muut pehmittämiset on neitejä varten. Pohjosessa otetaan lunta kouraan, 30asteen pakkasessa munasillaan seisten, ja hinkataan lunta naaman, jonka jälkeen raaputetaan naamaa leu´ulla. Ja jos on yyber isäntä, niin hangessa seisoo muukin kuin ukko. That´s gangsta. Oi niitä aikoja.
Haluttais ostaa oikee partastiletti ja kokeilla kuinka pahaa tuhoa saa sillä naamalleen aikaan... ;)

Mopo lähtee hiljaa käsistä tässä sheivailussa :nolo:
Ensin aloin siistimään rintakarvat pois, sitten lähti niskavillat, sitten alaselkä ja eilen lähti vatsanseutu paljaaksi. Lopputulos näkyy avassa. Oudoltahan se näyttää mun itse olen tyytyväisempi näin. Kerran mulla oli mahdollisuus mennä koekaniiniksi johonkin vahaliuskahommaan, mutta ei lähtenyt mun kaikki rintakarvat sillä vaikka miten revittiin niitä pois. Tässä menee kuitenkin mun sheivailun raja, eli vyötärön alapuolen ja kädet annan olla luonnollisessa tilassa :)

Karvattomuus rokkaa, nyt on laiskuuttaan päästänyt masun seudun rehevöittymään niin välittömästi rupeaa napa keräämään kaiken maailman nöyhtää ja shittiä! Eli joulun pyhistä ainakin yhden pyhitän itselleni, lukitulle wc:lle ja braun ladyshaverilleni (kyllä, ostin ihan näitä hommia varten kunnon ladyshaver/epilaattorin). Vahaaminen on helvetin kivuliasta ja ei todellakaan sen vaivan arvoista ("bikinirajavahauksen" jälkeen tuli kunnon b-luokan splatterefekti) eli jatkossakin aion pysytellä mach3&Braun kombossa. Tietty jos joskus tulee joku karvatnopeestihetipoisikuisuudeksi(tm) hoitohommeli joka ei maksa miljuunia niin voisi käydä testaamassa. Onko kellän mitään hajua paljonko tommonen koko kropan kattava karvojen poisto maksaa ihan ammattilaisella?

Mikä laite olisi oiva pitämään vaikka jalkakarvat sentin/pari pituisina, kun ei jaksaisi niitä höylällä pitää poissa ku on niin työlästä jne jne. Ja saisiko semmosta jostain edullisesti...

-Marchi- sanoi:
Mikä laite olisi oiva pitämään vaikka jalkakarvat sentin/pari pituisina, kun ei jaksaisi niitä höylällä pitää poissa ku on niin työlästä jne jne. Ja saisiko semmosta jostain edullisesti...
Et varmaan tosissasi kysy?
Trimmeriä vaan, siis normaali hiustenleikkuukone tai partatrimmeri, hinnat noin 9e ----

ku tos luki noit aijempii juttui ni tuli käsitys et porukka iha posliinina :D
saksilla ja höylällä vaa ja maltillisesti, tosin en mikää karvanen kaveri oo muutenkaa

Mul on hiusten ajokone :D Niin sil vaa posliiniksi ja myötäkarvaa ja sit hinkkaa kosteusvoidetta niin ei pitäisi näppyjä tulla?? ja eikai se laite siit paskaks mene ku on niin saatanan tuheroista ja kiharoista ja paksua :D:D:D

Kainalot tulee ajeltua, vähenee epätoivottavat haisut huomattavasti :rock:
Kotona suihkussa Mach3:lla, eikä niitä kuitenkaan tule ajeltua kuin 3-4 viikon välein. Tuntuu kuitenkin riittävän ettei hajuja esiinny, karvat itsessään eivät minua kainalossa haittaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom