Miesten oma sheivauskeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angelos
  • Aloitettu Aloitettu
Kun pakkislaiset pitää kimppatreenejä ja muita yhdessäolon hetkiä, pitäiskös tän tredin pohjalta koota tapaaminen. Voitas porukalla waxailla Yusun perse ja tsekata se Aimon ahteri että pystyykö siihen edes höylä vai tarvitaanko rälläkkää. Sitten kaikille vaseliinit ajeltuihin paikkoihin ettei tule näppylöitä. Lopuksi keskustelua kunkin henk koht sheivausmieltymyksistä ja tekniikoista, sekä seuraavan tapaamisen suunnittelua. Tämän jälkeen tapaamisen päätteeksi voisimme asettua jonoon ja ottaa kaikki vuorollaan turpaan Boxer-83:lta. Oletettavasti myös nimimerkki Fridrik pitää tätä siinä määrin hetero-tapahtumana että varmaan osallistuisi mielellään pieksäjäisiin. Kuka on messissä? ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä ois ratkasu ku ihan pelkkä parran ajelu ärsyttää ihoa aika lailla? Terän tylsyydestä ei pitäisi olla kiinni kun kuitenkin sitä parin viikon välein vaihtelen... Ei mitenkään rahavarat voi riittää joka kerran heittämiseen pois.
Sen oon huomannut että saunan jälkeen homma sujuu kivuttomammin, mutta kuitenkin. Olisiko joku partakone hieno keksintö sitten tähän?
Ainakin tuo leuan/poskien alapuolinen alue tuppaa olemaan kohta aika miinakenttää!

Marchi, mulla partakone ärsyttää ihan samoin, mitä höylä. Höylällä tosin saa sileämpää, kuin parhaallakaan koneella. Kone tosin on hieman nopeampi. Molemmilla tavoilla puolensa siis.

Kokeilepa siten, että peset kylmällä vedellä ja saippualla naaman ajelun jälkeen, kuivaus, jonka jälkeen jotain after shave balsamia levität hieman sinne pahimmin ärtyville alueille. Myös partavesi rauhoittaa ihoa mulla kummasti. Tosin sen laittaminen heti ajelun jälkeen kyl kirvelee, mut vähän ajan päästä helpottaa. Jos joka päivä käyttää partavettä, niin joku mieto tuoksu on ehkä paras, muuten se rupee tympimään. Säästää ne paksummat/mausteisemmat/myskisemmät tuoksut juhlavampiin hetkiin. :D

Onko kukaan kokeillu ajaa säkkejä sähkökoneella: ensin trimmerillä tihein ja pisin Amazon sileäksi, ja sitten verkko-osalla loput. Saattas kyllä kantokassit vähän ärsyyntyä, mutta kyllä kova jätkä sen kestää.

ehec sanoi:
Voitas porukalla waxailla Yusun perse

Kuulostaa erittäin hyvältä. Pitää muistaa käydä treenaamassa perse pumppiin ennen miittiä :kuola: sjmv:tä ja kyykkyy..olisko joku 5x5 molempii jees vai jotain pyramidii?

Ja tohon partaan:

Ite otan eka kuuman suihkun -> mössöö naamaan -> höylällä viikset, kaula ja vähän poskista, loput taiteilen trimmerillä ("vaikeimmat" kohat ei ärsyynny pahemmin, ku vetää trimmerillä ja jättää sellasen pienen sängen siihen)..pitäähän nyt pieni treeniparta olla! Sitten kylmällä vedellä huuhtelu, et ihohuokoset pienenis vähän ja tän jälkeen jotain after shave balsamia tai jotain muuta rasvaa.

-Marchi- sanoi:
Mikä ois ratkasu ku ihan pelkkä parran ajelu ärsyttää ihoa aika lailla? Terän tylsyydestä ei pitäisi olla kiinni kun kuitenkin sitä parin viikon välein vaihtelen... Ei mitenkään rahavarat voi riittää joka kerran heittämiseen pois.
Sen oon huomannut että saunan jälkeen homma sujuu kivuttomammin, mutta kuitenkin. Olisiko joku partakone hieno keksintö sitten tähän?
Ainakin tuo leuan/poskien alapuolinen alue tuppaa olemaan kohta aika miinakenttää!

Kai sä vaahtoa ajaessa käytät (tuo saunan jälkeen juttu viittais vähän siihen että et käytä koska saunan jälkeen siis ne karvat ois pehmeämpiä ja näinollen lähtis kivuttomammin ja vaahtohan juuri on tarkoitettu pehmentämään)? Jotkut deividit ei nimittäin käytä ja en kyllä yhtään ihmettele jos on vähän turpavärkki arkana sen jälkeen. Ainakin mitä joskus ihan huvin ja urheilun vuoks kokeillut ilman vaahtoa niin tunne on varmaan kutakuinkin sama kun ajais naaman yli tuolla meidän päältäajettavalla ruohonleikkurilla.

Tuosta partakonevaihtoehdosta senverta että mulla ainakin tuo partakone ärsyttää kaulan ja leuan alapuolen aluetta huomattavasti enemmän kuin höylä. Höylä oikeastaan ei edes ärsytä. On se partakone kuitenkin kätevämpi jotenka siksi sitä käytän.

Itsellä samoja oireita kuin Marchilla jos oikein käsitin eli itse höylällä ajaminen käy kipeää jos ei käy ensin saunassa. En ole keksinyt muuta keinoa kuin käydä vähintään pari kertaa viikkoon saunassa. Onko jollain ehdotuksia? Vaahto ei auta tähän.

-Marchi- sanoi:

Ajatko vastakarvaan leuan alta? Itse joskus ajelin sillä tavalla että muut kohdat normaalisi ylhäältä-alas, mutta sitten leuan alta alhaalta-ylös. Tuppasi kyllä ärsyttämään huomattavasti enemmän ihoa. Tietenkin jos joka kerran jälkeen terän vaihtaa niin ongelmaa ei todennäköisesti samalla tavalla tulisi, mutta vähänkin tylsemmällä kun hinkkaa niin kyllä taas punottaa. Niin ja partavaahtoa kannattaa tietenkin käyttää... ;)

Siistiä että on kohtalontovereita, luulin et threadi täyttyy vain suosionosoituksista jostain murrosikäisestä marzista joka ei osaa partaa ajella.

Oon kans miettinyt tota et saako vastakarvaan ajella, jos ajelen myötäkarvaan jää aina kunnon sänki, tai ainakin se on tunnin parin päästä pystyssä. Vastakarvaan tulee ihan mukavaa jälkeä silloin tällöin, mutta hyvällä säkällä on koko alue punanen ja vielä täynnä haavoja.
Tota kylmää suihkua naamalle ajelun jälkeen voisi kokeilla... Partavaahtoa käytän tietenkin, mutta tuntuu että iho on muutenvain liian kylmä (ikäänkuin karvat eivät antaisi periksi tai jotain). Saunassa olisi tosi kiva käydä juu, mutta melkein pitää joka aamu tota ajella, ettei näytetä robinsson cruussoelta sitten loppupäivää, ja siihen ei ole oikein resursseja edes näin hienossa hyvinvointivaltiossa kuin suomi on.
Partavettä käytän ja kivan pienen kirvelyn jälkeen se tosiaan tuntuu rauhoittavan ihoa ja sitten aika normaalia face&body lotionia naamaan. Nyt tosin joululahjaksi olisin tollasta Nivean settiä toivomassa, mis ois balsamit ja kaikki vissiin ihan vimosen päälle.

Mietiskelin, et johkohan haluaisi jtn tollasta partakonetta, ku kalliita ne on ja eivät vissiin loppujen lopuksi edes niin tarkkaan ajele ja jos ärsytyskin on melkein samaa, en juuri järkeä näe siihen.

Mistä muuten johtuu että monella ikäisistäni kavereista ei kasva kuin pari haiventa leuasta? Ite joutuu vissiin jokapäivä viiltelemään, mut kaverit painaa siloposkina menemään... Tyhmältä tää kuuluu, mutta pieniotoksinen tutkimukseni olisi sitä mieltä, että jos urheilee ja syö hyvin, niin tuppaa tuo partakin kasvamaan ihan eri tahtiin... Sit jos dokaa sen 2krt/vko ja syö mäkkärissä kerran päivään (muuta ei syödä, tietenkään) niin ei tuo partapuolikaan käy kasvamaan... Sattumaa luultavasti. :)

Keila sanoi:
Ajatko vastakarvaan leuan alta? Itse joskus ajelin sillä tavalla että muut kohdat normaalisi ylhäältä-alas, mutta sitten leuan alta alhaalta-ylös. Tuppasi kyllä ärsyttämään huomattavasti enemmän ihoa.
Jos mä en sudi vastakarvaan niin jää kyllä poikkeuksetta näkymään viiksenjuuria sen verran, etten näytä turpaani lainkaan ajaneelta. Meitsi on jossain välissä tosissaan huntannut viiksien hankkimista tän leukaparran kaveriks kun ei millään saa niitä näkymättömiin. Joko iho siinä punottaa sikana tai sitten siinä on meganäkyvä sänki.

Tupla-J sanoi:
Jos mä en sudi vastakarvaan niin jää kyllä poikkeuksetta näkymään viiksenjuuria sen verran, etten näytä turpaani lainkaan ajaneelta.

Sama.

Ei muuta kuin lämpimällä vedellä huuhtaset kasvoja useita kertoja ja sitten partavaahtoa päälle. sitä vaahtoa voi tavallaan hieroa vähän aikaa ihoa vasten, niin se pehmentää mukavasti. Sitten höylätään parta poies ja laitetaan kosteusvoidetta perään. Itse käytän apteekissa myytävää aqualan-perusvoidetta ja hyvin pelaa. Ja leikkelen tosiaan melko usein naamaa.

Minullakin ihoa ärsyttää vastakarvaan ajo, joten sille ehdoton ei. Tietyt kohdat on sitten hankalampi ajella myötäkarvaan, joten olen ratkaissut asian osaksi kasvattamalla karvat ylähuuleen ja leukaan.;)
Mulla tuo saunominen toimii toisinpäin kuin yleensä, eli parranajon jälkeen huuhtelen kylmällä vedellä ja yleensä käyn saunassa sen jälkeen. Saunan jälkeen iho voi ihan hyvin. Kuivalle iholle voi sitten vielä laitella jotain rasvaa. Tulee siis saunottua suht usein.:D

Huppe sanoi:
Hieman off-topic, mutta oletkos nyt sama Marek kuin DvdPlazan Marek? :)

Nope. Ei yhteyttä.

Sellane juttu muuten kaikille "tiedoksi". Älkää ainakaan missään nimessä vaihdelko höylän/koneen välillä kokoaikaa parran ajossa. Turpavärkin tottuminen koneeseen/höylään saattaa nimittäin kestää useita viikkoja.
Itelläni vaati investoinnin n. 200e koneeseen jotta oli tarpeeks hyvä turpavärkille.

Marek sanoi:
Nope. Ei yhteyttä.

Sellane juttu muuten kaikille "tiedoksi". Älkää ainakaan missään nimessä vaihdelko höylän/koneen välillä kokoaikaa parran ajossa. Turpavärkin tottuminen koneeseen/höylään saattaa nimittäin kestää useita viikkoja.
Itelläni vaati investoinnin n. 200e koneeseen jotta oli tarpeeks hyvä turpavärkille.
Mun mielestä taas noi kalliit partakoneet on huonoja,että kyllä höylä on vaan kätevin peli.Nimimerkillä karvanaama.

Samalla vehkeellä olen ajellut parran, tukan, muna-,kainalo-, varvas-, tissi- ja nenäkarvat sekä Hupen pään. Maksoi 19,90 aikanaan ja nyt siitä irtoilee kesken ajon se teräosa.

dale77 sanoi:
Mun mielestä taas noi kalliit partakoneet on huonoja,että kyllä höylä on vaan kätevin peli.Nimimerkillä karvanaama.

Oletkos vaan kokeillut kalliimpaa vai omistanut sellaisen ja ajellut pitempään? Höylä on kyllä toki paras mutta tulee aika kalliiks. Taitaa 4kpl teräpaketti maksaa 8e ja yhdellä terällä ei montaa kertaa aja, joka päivä joutuu kuitenkin ajamaan.

Konetta ja höylää käytellyt, ja kyllä höylä parempi meikäläisen turpavärkille on.
Lisäksi nopeampi! Koneella saa jyystää 10 minuuttia, ja silti jää jonnekin karva pystyyn, ja kaula punoittaa seuraavat pari päivää...
Suihkussa käydessä vaahdot naamaan, höylää perään ja menee ehkä 3 minuuttia!
Meikäläisellä sama, vetääkö vasta- vai myötäkarvaan, muutaman tunnin päästä on taas naama karheana...:rolleyes:

Noniin, taas tuli vejettyä ja hyvät on tuntemukset (ei haavoja, ei punoitusta)
Eli painelin aamusella suihkuun, kuumlla vedellä hieroskeltiin siinä kasvojen ihoa sitten partavaahdot messiin ja hierottiin sen kunnolla sinne mestoihin. Sitten tein niinkuin joskus ennenkin, eli vetäisin toisella kädellä ns. karvat pystyyn siitä ajeltavasta alueesta joten se sujui paljon mallikkaammin perässä höylällä. Saattaapi johtua siitä että se lämmitti ihon juuri ennen ajamista. Ja pidin ajeltavan kohteen tiukalla...
Hyvää jälkeä tuli! Sitten värkki pestiin, tukka pestiin ja sitten vielä tää kauhein osuus, eli kylmää suihkua naamaan, joka ei näin aamuisin tunnu parhaimmalta selässä... Sitten kölniä ja voidetta nassuun ja tässä olen, ilman kauheaa punoitusta ja virvelyä!
Ehkä mä kohta tän hallitsen...

Vastakarvaan vedän ainakin pahimmilta alueilta, pakko on.

Mun kone oli ostettaessa muutama vuosi sitten toiseksi kallein Philishave (TM:n testivoittaja, sai viiden vuoden takuun Expertiltä). Koneeksi ihan ok ajojälki (ei yhtä hyvä, kuin höylällä), mutta ärsyttää ihoa ihan samalla lailla, kuin halvempi räpsy. Akkukäyttöisyys ja hiljaisuus koneeksi plussaa (höylä toki täysin äänetön, voi kuunnella sänkee ajellessa poppia :D ).

Juu unohtui mainita, että peruskosteusvoide ajaa saman asian ihoärsytyksen lievittäjänä, kuin überkallis balsam de la homme by Yusu de la Rento.

Kuinkas moni muuten ajelee leukansa/naamansa ihan perinteisellä partaveitsellä? Mua on moinen kapistus kiinnostanut jo jonkun aikaa. Syitä: 1) Ärsyttää Gillettessä jne. höylissä se stanan nykyajan kertakäyttökapitalismi, terä ei pysy terävänä muutamaa ajoa pitempään ja vaihtoterät maksavat helvetisti. Olen sitä mieltä, että jos joku maksaa, niin sen pitää myös kestää. 2) Koneen epätyydyttävä ajojälki. Kunnon teräksestä tehty partaveitsi kestäiti varmaan lopun ikää ja tuskin tarvitsisi ihan muutaman ajon välein edes terottaa. Jotta pistäkääpä tänne kokemuksia partaveitsen käytöstä sängen/parran ajelusta, kellä kokemusta asiasta on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom