Miesten ja naisten vastavuoroiset inhokkivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naene
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minusta se osoittaa fiksuutta ja sitä, että ei ole materialismin orja. Ei ne hienommat tavarat tee kenestäkään onnellisempaa.

Halvin ja pienin Louis Vuittonin laukku kustantaa lähemmäs 400 euroa. 300 eurolla saa monogrammilompakon. Oikeista laukuista saa maksaa 600-800 euroa. Siltikin sellainen on hankittavissa, jos nyt oikein kovasti haluaa.

Kyllähän sen joka lissun unelmalaukun eli Speedyn saa viiteensataan ja niitä pochetteja n. 200 eurolla? Helppokos sellainen on kotona asuvan teinin kesätyörahoillaan ostaa, jos on duunia saanut. :rolleyes:

Mä tunnustan brändihuoraavani. Kallein laukku maksoi pari kesää sit kuukauden käteen jäävän palkan, mut se oli sen arvoista. Ehdottomasti. Ostan mieluummin laukun vuodessa (tai harvemmin) ja maksan siitä enemmän kuin et kantaisin kotiin jotain hirveitä muovirimpuloita tai muuten paskasti tehtyjä melkein samalla rahalla.

^Mua ei ainakaan. Pikkuhiljaa koitan tässä nytkin hankkiutua turhasta materiasta eroon (enemmän mua ahdistaa omistaa materiaa, sehän sitoo ihmistä). Ja samalla koitan olla hankkimatta lisää mitään, mitä en tarvitse oikeasti. En hanki JUURI mitään "koska mun tekee vain mieli". Ja mitä varallisuuteen tulee, mulla on varaa niihin asioihin, joita minä voisin haluta / himoita. Hankin sitten jos koen sen vielä päälle tarpeelliseksi.
Ja miksi ylipäänsä mällätä rahojaan materiaan? Mä mällään ne mieluumin elämyksiin ja kokemuksiin yms...

^Mua ei ainakaan. Pikkuhiljaa koitan tässä nytkin hankkiutua turhasta materiasta eroon (enemmän mua ahdistaa omistaa materiaa, sehän sitoo ihmistä). Ja samalla koitan olla hankkimatta lisää mitään, mitä en tarvitse oikeasti. En hanki JUURI mitään "koska mun tekee vain mieli". Ja mitä varallisuuteen tulee, mulla on varaa niihin asioihin, joita minä voisin haluta / himoita. Hankin sitten jos koen sen vielä päälle tarpeelliseksi.
Ja miksi ylipäänsä mällätä rahojaan materiaan? Mä mällään ne mieluumin elämyksiin ja kokemuksiin yms...
Ja materian avulla ei voi saada elämyksiä/kokemuksia?

Tavara tosiaan sitoo. Joitain ihmisiä jopa todella vahvasti... Ja noi merkkilaukut kuulemma koukuttaa, siks mä koitan pysyä erossa niistä ja tuhlaan vähäiset hiluni hyvään ruokaan tai johonki muuhun yhtä jännään :D

En todellakaan ole mikään materialisti ...Mutta... Jos olisin varakas tyyppi niin ihan sata varmasti ostasin Alexandra McQueenin laukkuja ja manolo blahnikin kenkiä tai vaikka jos nää Mai Lamoren kengät sais http://img.becomegorgeous.com/articles2/2496.jpg :kuola: maksakoot mitä maksaakaan.

Laukkuja:

http://www.google.com/search?q=Alex...vn8MJGcOrfhpdMH&ved=0CCoQsAQ&biw=1440&bih=780 :haart:

Se on tietenkin hieman hassua, että ostetaan jokin tavara pelkän merkin takia ja muulla ei ole merkitystä. En lähtis kans väitteleen mihin se raha on tarpeelista upottaa, ainahan sitä jonkun mielestä löytyy jokin tarpeellisempi kohde...

P.S. En omista ensimmäistäkään "merkkituotetta"

Halvin ja pienin Louis Vuittonin laukku kustantaa lähemmäs 400 euroa. 300 eurolla saa monogrammilompakon. Oikeista laukuista saa maksaa 600-800 euroa. Siltikin sellainen on hankittavissa, jos nyt oikein kovasti haluaa. Ja sitä paitsi, yhdessä sen damier-ruudun kanssa, monogrammi on edelleen aitona varsin hyvä hankinta. Jos nyt haluaa sitten snobbailla, niin menee Belgiaan ostamaan Delvaux'ta, Pariisiin Goyardia tai Espanjaan Loewea.

Paljon tietoa laukuista. Oletko heteroseksuaali?

Se on tietenkin hieman hassua, että ostetaan jokin tavara pelkän merkin takia ja muulla ei ole merkitystä. En lähtis kans väitteleen mihin se raha on tarpeelista upottaa, ainahan sitä jonkun mielestä löytyy jokin tarpeellisempi kohde...

Täältäkin varmasti löytyy useita urputtajia joiden mielestä muutaman satkun laukku on turha, mutta kuluttavat kymmeniä tuhansia euroja johonkin BMW:hen. Se se on tarpeetonta.

No hitto, tuollaisen laukun hinta menee pelkästään "hienoihin" vanteisiin.

Täältäkin varmasti löytyy useita urputtajia joiden mielestä muutaman satkun laukku on turha, mutta kuluttavat kymmeniä tuhansia euroja johonkin BMW:hen. Se se on tarpeetonta.

No hitto, tuollaisen laukun hinta menee pelkästään "hienoihin" vanteisiin.
Olipas paska vertaus. Aattele jotku vielä tuhlaa monta sataa tuhatta euroa omakotitaloon ja montakymmentätuhatta egee vielä päälle et rakentaa siihen hienon terassin ku vois ihan hyvin istua iltaa nurmikon päällä puutarhatuoleis :o Järjetöntä...

^ Musta vanne vertaus oli ihan osuva. Tuollainen designer laukku tai hienot auton vanteet on ns. "turhake", mikä voi maksaa paljon. Molemmat on tavallaan keräily ja näyttely artikkeleita. Ei niistä hirveästi elämässä hyötyä ole, mutta omistajalleen tuovat mielihyvää ja hyvin pidettynä ne voi myydä myöhemmin vaikka eteenpäin. Omakotitalossa panostetaan tulevaisuuteen ja se terassi tuo lisäarvoa asuntoon. Toisin kuin esimerkiksi kovasti tuunattu auto, sille ei välttämättä löydy yhtä arvostavaa uutta omistajaa, joka on valmis maksamaan ne kaikki tuunauksessa käytetyt rahat... Sama esimerkki on noissa naisten muotivaate harrastuksissa, niitä voi myydä eteenpäin, mutta se vaatteisiin ja oheishilppeisiin (accessories) kokonaisuudessa käytettyä raha määrää ei taida saada takaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom