Mies uhkaa syrjäytyä yhteiskunnassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dear_a
  • Aloitettu Aloitettu
Naisien kuulukin saada vähemmän palkkaa:
a) Menkkojen aikana työkyky kärsii.
b) Naiset saattavat pampahtaa paksuiksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Odu sanoi:
Naisien kuulukin saada vähemmän palkkaa:
a) Menkkojen aikana työkyky kärsii.

Tämä lienee oma mielipiteesi eikä tutkittu & todennettu tosiasia?

b) Naiset saattavat pampahtaa paksuiksi.

Jep. Saattavat jopa kuollakin. Kuten miehetkin. So what? Kaikki naiset eivät kuitenkaan pamahda paksuiksi.

AKV sanoi:
Jep. Saattavat jopa kuollakin. Kuten miehetkin. So what? Kaikki naiset eivät kuitenkaan pamahda paksuiksi.

Pamahtaapas. Silloin, kun vähiten odotat. Aina. Kaikki. Totuus. Pravda.

Suomi on kateelliseten maa, mua ei pätkääkään kiinnosta mitä muut ihmiset (miehet tai naiset) saavat, kunhan saan OMASTA mielestä tarpeeksi suuren korvauksen tekemästäni työstä!

paksuaki sanoi:
Näillä perusteilla samassa tehtävässä toimivien henkilöiden tuloerot voivat selittyä vain neuvottelutaitojen puutteena palkkaustilanteessa, tai vaihtoehtoisesti referenssien puutteena työhistoriassa.

Tämä ei kyllä nykypäivänäkään valitettavasti kaikissa tilanteissa päde. Tiedän mm. tapauksen jossa mimmi tekee kovempaa tulosta (nähtävissä tilastoista, mitattu euroina) kuin miespuolinen kollegansa (täysin samat työtehtävät - ei tosin samat asiakkaat) ja silti tää mimmi saa selvästi huonompaa palkkaa kuin miespuolinen kollega. Palkka ei ole noussut, vaikka faktat palkankorotusta asialliselle tasolle puoltaisikin ja hän on palkankorotusta pyytänyt/vaatinut useampaan otteeseen ja kyse ei voi olla neuvottelutaidoista, sillä työssä menestyminen vaatii nimenomaan neuvottelutaitoja!

No, yksittäisistä tapauksista ei voi yleistää, mutta eipä kyllä voi väittääkään ettei palkkasyrjintää sukupuolen perusteella tapahtuisi ja että se johtuisi AINA henkilökohtaisista taidoista.

edit: taisi olla vähän :offtopic: kun tredin otsikko on miesten syrjäytymisestä :D

wippe sanoi:
Tämä ei kyllä nykypäivänäkään valitettavasti kaikissa tilanteissa päde. Tiedän mm. tapauksen jossa mimmi tekee kovempaa tulosta (nähtävissä tilastoista, mitattu euroina) kuin miespuolinen kollegansa (täysin samat työtehtävät - ei tosin samat asiakkaat) ja silti tää mimmi saa selvästi huonompaa palkkaa kuin miespuolinen kollega. Palkka ei ole noussut, vaikka faktat palkankorotusta asialliselle tasolle puoltaisikin ja hän on palkankorotusta pyytänyt/vaatinut useampaan otteeseen ja kyse ei voi olla neuvottelutaidoista, sillä työssä menestyminen vaatii nimenomaan neuvottelutaitoja!

No, yksittäisistä tapauksista ei voi yleistää, mutta eipä kyllä voi väittääkään ettei palkkasyrjintää sukupuolen perusteella tapahtuisi ja että se johtuisi AINA henkilökohtaisista taidoista.

edit: taisi olla vähän :offtopic: kun tredin otsikko on miesten syrjäytymisestä :D

Miehet ovat syrjäytyneet topicista :)

Todella :offtopic: :
Tuo "ei samat asiakkaat" voi muuten tilanteesta riippuen olla aiheuttaa melkoisen eron tehtävien vaativuuteen ja aiheuttaa sen ettei tuloksia voi suoraan verrata.
Esim. "Hoida sinä Väde tämän talousvaikeuksissa olevan ja muutoinkin v*tun hankalan yrityksen SyvältäBertastaOllaan Oy:n asioinnit. Unski hoitaa sit sen Naminami Oy:n asiakassuhteen, ovat ilmeisesti tälläkin viikolla tilaamassa huvikseen ja hinnasta tinkaamatta ihan satanallista satsia. No, katotaas pojat kumpi saa seuraavan neljänneksen aikana enemmän myyntiä aikaan."

flagellum dei sanoi:
Miehet ovat syrjäytyneet topicista :)

Todella :offtopic: :
Tuo "ei samat asiakkaat" voi muuten tilanteesta riippuen olla aiheuttaa melkoisen eron tehtävien vaativuuteen ja aiheuttaa sen ettei tuloksia voi suoraan verrata.

Totta tämä, jossain muussa tapauksessa kuin tässä, asiakkaat ovat "samantasoisia", mutta mimmi on tehnyt enemmän uusia sopimuksia (eli tuonut lisää asiakkaita...) No, mutta miehet jatkakoon keskustelua syrjäytymisestään, mä lopetan naisten palkkasyrjinnästä napinan :D

:worship: Miehet ovat syrjäytyneet aiheesta... totta... kiitos ja anteeksi

Palatakseni tuohon koulutusjutskaan, niin naiset todellakin ovat koulutetumpia kuin miehet. Toki keskiasteen ammattilaisia tarvitaan edelleen ja niin sen pitääkin olla. Mutta johtotehtäviin vaaditaan nykyään lähes poikkeuksetta yliopistotutkintoa. Tässäpä tilastoa:

"Yliopistoissa suoritettiin vuonna 2004 yhteensä 18 300 tutkintoa, mikä oli hieman enemmän kuin vuotta aiemmin. Tutkinnoista 3 100 oli alempia korkeakoulututkintoja ja 12 600 ylempiä korkeakoulututkintoja. Tohtorintutkintoja suoritettiin 1 400, mikä on 11 prosenttia edellisvuotta enemmän. Kaikista tutkinnoista 62 prosenttia oli naisten suorittamia.(tilastokeskus/2005)

Toki edelleen valtion/kunnan/yksityisten johtotehtäviin hakee enemmän miehiä, mutta suunta on muuttumassa. Onko se pelkästään hyvä asia, who knows...

Oma näkökulma.

Itse olen kaupan alan yrityksessä myyntipäällikkönä töissä.
Yrityksessä on varmasti kaikilla samat mahdollisuudet menestyä.

Mutta, jostain syystä yksikään täysin naishallinnolla toimiva toimipiste ei vaan toimi. Esim Tampere, joka on paljon otollisempi kaupunki yrityksellemme kuin oulu, missä minä työskentelen, myy vain 30% verraten esim. ouluun athi rovaniemeen, mikä on tampereeseen verratun täysin ei otollinen paikka toimia.

Olen itse myös se henkilö joka valitsee meille työntekijät.
Noh, olen antanut samat mahdollisuudet niin naisille kuin miehille.
Mutta tämähetkinen tilanne on se että töissä minulla on yli 50 mieshenkilöä ja 3 naista. Kun työntekijöitä on alunperin valittu, oli lähtötilanne naisten puolelle kääntyvä. Mutta, ajan saatossa olen joutunut korvaamaan naisia paljon enemmän tuottavilla miehillä.

Nykyään 1 valintakriteeri haastattelussa on: MIEHUUS

Ja loppuun vielä se että pyrin kasvattamaan toimintaamme jatkuvasti, joten palkkaan varmasti sen joka edesauttaa minua parhaiten. Tilastot vain kertovat että naisten avuin tämä ei onnistu.

Kyse on viel ämyyntityöstä, jossa miehen luulisi olevan heikommilla, mutta ei.

Suositut

Back
Ylös Bottom