mielipiteitä

Liittynyt
20.8.2002
Viestejä
24
Ikä
45
Mikä on mielestänne paras treeniohjelma. Mitä itse käytätte jne. Toistojen määrä, sarjojen määrä ja lepopäivien määrä?? Kuinka paljon käytätte aikaa treenaamiseen??
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yhtä parasta ei oo. Kaikki toimii jonkun aikaa.

Nykyään reenaan melkein koko ajan melko voimapainotteisesti, joten toistot n. 2-7, yleensä viisi tai alle. Suunnilleen kaksi kuudesta reenikierrosta menee vieläkin tosin kehotyyliin pienemmillä painoilal pumpaten n. 8-12 toistoo. Tulevaisuudessa joskus joillain toisella tavalla, nyt toimii tuo.

Eli ei ole olemassa SITÄ YHTÄ OIKEAA reenitapaa, paitsi AOT, sikareeni :D eli tää ennenkin forumilla esillä ollu:
http://body.planet.fi/sikatree.htm
 
Siitä parhaasta en tiedä mutta itse treenaan TÄLLÄ hetkellä tälläisella ohjelmalla:

-Jalkakyykky 5x6,5,3,3,5
-Jalkojen ojennus 3x8
-Jalkojen koukistus 3x8
-Pohkeet istuen 3x8
-Pohkeet seisten 3x8
-Rutistus vatsakoneessa 3x15-20

-Penkkipunnerrus 5x6,5,3,3,5
-Vinopenkki käsipainoilla 3x8,6,8
-Vipunostot maaten 3x8
-Penkkipunnerrus kapealla 4x6,3,3,6
-Ranskalainen punnerrus 3x8
-Ojentajat taljassa 3x8
-Vatsaliike roomalaisessa tuolissa 3x15-20

-Lepo

-Maastaveto 5x6,5,3,3,5
-Kulmasoutu levytangolla 3x8
-Ylätalja leveällä eteen 3x8
-Seated Row 3x8 "härdelli"
-Vatsaliike S-laudalla 3x15-20

-Olkapääpunnerrus käsipainoilla 3x8,6,8
-Pystysoutu 3x8
-Vipunostot sivulle 3x8
-Hauiskääntö levytangolla seisten 3x8
-Scott-hauiskääntö 3x8
-Hauiskääntö myötäotteella tangolla 3x8
-Jalkojennosto penkissä 3x15-20

-Lepo

Elikkä systeemi menee malliin 2-1-2-1. Ja tämä on siis massaohjelma. Jos haluat painottaa enemmän voimapuolta pitää ohjelmankin olla aikalailla erilainen.
 
Vai että massaohjelma... kevyet 24 sarjaa yhtenäkin päivänä... Palaudutko muka noin? Ja vatsat joka kerta?

No jos toimii niin mikäs siinä.
 
Stalkerille

Toimiiko tollainen toistomäärä massalle?
Riippuu kai aika paljon henkilöstä.

Itse treenailen mielestäni aika voimapainotteisesti tuollaisilla alle 6 toiston sarjoilla.
 
Originally posted by Andy
Vai että massaohjelma... kevyet 24 sarjaa yhtenäkin päivänä... Palaudutko muka noin? Ja vatsat joka kerta?

No jos toimii niin mikäs siinä.

Kyllä toimii, ei kai sitä muuten hinkkaisi. Palautumisen kanssa ei ole ollut ongelmia. Jos joskus siltä tuntuu niin voihan sitä kierron välillä pitää sen pari päivää lepoa. Ei kuitenkaan normaalisti. Kehitystä tosiaan on tullut melkeimpä kiitettävästi juuri tämäntapaisilla ohjelmilla. Koettelin joskus aiemmin ns. "voimatreenia", jossa laskettiin liikkeiden ja toistojen määrää, vaan vitut siitä mitään tullut, joten olen päätynyt johtopäätökseen tämän tyyppisistä ohjelmista. Liikkeet tehdään tekniikkaan panostaen ja viimeinen sarja viedään aina "loppuun" saakka. Vatsat joka kerta. Mikäs siinä...
 
Ei noi sarja ja toistomäärät nyt niin paljon ylitse mene, jos suurin osa on kevyitä eikä mitään "loppuun asti vedettyjä hajusuola sarjoja".

Yksi asia missä on ollut kova pois oppiminen ,kun siirtynyt wsb-menetelmiin, on ollut juuri toi että kaikkien sarjojen täytyy olla apinan raivolla vedettyjä.
 
Re: Stalkerille

Originally posted by SLÄM
Toimiiko tollainen toistomäärä massalle?
Riippuu kai aika paljon henkilöstä.

Itse treenailen mielestäni aika voimapainotteisesti tuollaisilla alle 6 toiston sarjoilla.

Olet varmasti oikeassa tuossa että riippuu aika paljon henkilöstä mutta minulla on toiminut, ei välttämättä kaikilla mutta jokaisellahan on se oma systeeminsä jonka on todennut toimivan parhaiten. Tuossa ylemmässä replyssä kerroin tästä voimakaudesta jolloin toistot olivat kuusi ja alle, josta seurasi aika totaalinen kehityksen pysähtyminen. Otan kyllä edelleen välillä noita voimakausia, mutta vaan siksi että lihaksistolle tulisi välillä erilaista ärsykettä. Ei kai nuo sarja ja toistomäärät nyt NOIN ihmeellisiä ole... tai sitten olen "genetic freak"? :eek:
 
Kaksi kertaa päivässä , neljä kertaa viikossa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom