Mielipiteitä treeniohjelman päiväjaosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jus
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

jus

Teinpä tässä toissa päivänä parin tunnin aikana itselleni uuden treeniohjelman vanhan tilalle, kun se alko jo henkisesti tappamaan joka treenikerralla motivaatiota vain enemmän ja enemmän :)

Päivä 1:
Rinta: Penkkipunnerrus 5x 7-5, Vinopenkki 4x8-6, Vipunosto maaten 4x10-8,
Vetoliike ristikkäistaljassa 2x18-15
Vatsa: Rutistus taljalla 4x20-15, Sit-Up 4x20-15, Polvien nosto 3x20-15,
Vartalon kierto 3x25
Olkapäät: Punnerrus niskan takaa 4x8-6, Punnerrus edestä 3x8-6,
Vipunosto sivulta 3x12-10, Vipunosto kulma-asennosta 3x10-8,
Hartioiden kohotus (Trapetzit) 3x15-12

Päivä 2:
Selkä: Ylätaljaveto 5x8, Alataljasoutu 4x10-8, Kulmasouto käsipainoin 3x10-8
(Maastaveto)
Ojentajat & Kyynärvarret: Ojennusliike taljalla 4x8-6, Ojennusliike pään yläpuolelta
4x8-6, Ranskalainen punnerrus, 4x10-8, Hauis myötä- ja
vastaotteella 3x8-6
Hauis: Hauiskääntö tangolla 4x7-5, Kääntö käsipainoin 4x8-6, Scott kääntö 4x8-6,
Yhden kädenkääntö istuen 3x10-8

Päivä 3:
Reidet: Kyykky 5x10-8, Jalkaprässi 4x12-10, Jalkojen ojennus 4x15-12, Jalkojen
koukistus 4x12-10
Pohkeet: Pohjeprässi istuen 3x20-15, Varpaille nousu tangon kera 3x10

Niin, mitäs mieltä ootte jaottelusta, että onhan tuossa aikamoinen paketti kolmelle päivällä, mutta pitäisikö peräti hajottaa se neljään päivään vai pistää rauta koville kolmen päivän ohjelmana?)

Aivan helvetisti tavaraa! :eek: Mulla ei ainakaan kestäis kantti ekan viikon jälkeen. Eiköhän vähempikin riittäisi.

EDIT: Kuten Hulkkikin jossain threadissa mainitsi, pitäis yhden massaliikkeen kunnolla tehtynä riittävän olkapäille. Tästä en sano juuta enkä jaata, mutta sen sanon, että noista neljästä olkapääliikkeestä kannattaa ainakin kaksi karsia pois. Joku voi olla eri mieltä, mutta minä olen tätä mieltä.

Totta, on tuossa kyllä tavaraa, että ei ainakaan valinnanvarasta tule pulaa. Tarkoitus olikin vähän herättää mielipiteitä. Tavoitteena on saada mahdollisimman rakentava ohjelma aikaiseksi, ja toki se edelllyttää varsinkin tiettyjen liikkeiden karsintaa.

Sitä tässä ajattelinkin pistämällä ohjelman tänne, että osaisitte sanoa jo valmiiksi mikä on niin sanotusti liikaa ja mikä sopivasti. Parempi olisi tietää etukäteen, ennen kuin menee itse kokeilemaan ja toteamaan mitä tiputtaa pois.

Oon käynyt aktiivisesti noin 1,5 vuoden ajan 3-4 kertaan viikossa harjoittelemassa, mutta kuitenkin ei niinkään motivaatiollisesti mitä tämä ohjelma paljaana tai muunneltuna edellyttäisi. Nyt kun motivaatio on löytynyt, niin ohjeistustahan täällä haetaan :).

Nyt vähän strippailin tuota ylempänä olevaa valikoimaa ja pilkoin sitä hieman.
Päivä 1: Rinta/Olkapäät
Penkkipunnerrus 5x7-5, Vinopenkki 4x8-6, Vipunosto maaten 2x8,
Vetoliike ristikkäistaljassa 2x15
Punnerrus pään takaa 3x8-6, Punnerrus edestä 3x8-6, Hartioiden kohotus3x12
Päivä 2: Selkä/Kyynärvarret
Maastaveto 4x6, Ylätaljaveto 3x8, Alataljasoutu 3x8, Kulmasoutu tangolla 2x6,
Kulmasoutu käsipainoin 2x6
Rannekääntö 3x8-6
Päivä 3: Ojentaja/Hauis
Ojennusliike taljalla 3x8-6, Ojennusliike pään yläpuolelta 3x8-6, Ranskalainen
punnerrus 2x10-8
Hauiskääntö tangolla 3x7-5, Hauiskääntö käsipainoilla 3x7-5, Scott 3x7-5
Yhden käden kääntö 2x7-5
Päivä 4: Reidet/Pohkeet
Kyykky 4x8, Jalkaprässi 4x8, Jalkojen ojennus 3x10, Koukistus 3x10
Pohjeprässi 3x20, Jalkaprässi pohkeilla 3x15, Varpaille nousu 3x15

Kertokaa ihmeessä haittapuolet, mahdolliset parannusehdotukset jne. :)

Originally posted by jus

Päivä 1: Rinta/Olkapäät
Penkkipunnerrus 5x7-5, Vinopenkki 4x8-6, Vipunosto maaten 2x8,
Vetoliike ristikkäistaljassa 2x15
Punnerrus pään takaa 3x8-6, Punnerrus edestä 3x8-6, Hartioiden kohotus3x12

Toinen noista rinnan pumppiliikkeistä pois...Sitä voi vaikka vaihdella taljan ja KP:n välillä silloin tällöin...

Olkapäille riittää jompikumpi punnerrus, IMO tee mielummin edestä niin säästyy olkapäät. Hartioiden kohotuksen voit kanssa jättää huoletta pois...

Päivä 2: Selkä/Kyynärvarret
Maastaveto 4x6, Ylätaljaveto 3x8, Alataljasoutu 3x8, Kulmasoutu tangolla 2x6,
Kulmasoutu käsipainoin 2x6
Rannekääntö 3x8-6

Ekaksi ylätalja eteen, seuraavaksi kulmasoutu tangolla ja thats it...no joo, voithan sä mavea vetää treenin lopuksi, mutta itse jättäisin kyllä väliin.

Päivä 3: Ojentaja/Hauis
Ojennusliike taljalla 3x8-6, Ojennusliike pään yläpuolelta 3x8-6, Ranskalainen
punnerrus 2x10-8
Hauiskääntö tangolla 3x7-5, Hauiskääntö käsipainoilla 3x7-5, Scott 3x7-5
Yhden käden kääntö 2x7-5

Et sä kolmea ojentaja liikettä tarvitse vaikka kyseessä onkin triceps...Yks perusliike riittää + joku whatever kevyempi siihen päälle, vaikka taljalla tai KP:lla niskan takaa...

Ja sama habaankin riittää yks kunnon perusliike ja joku kiva pumppi siihen päälle. Itse vaihtelisin pääliikkeenä tangon ja KP:n välillä...

Päivä 4: Reidet/Pohkeet
Kyykky 4x8, Jalkaprässi 4x8, Jalkojen ojennus 3x10, Koukistus 3x10
Pohjeprässi 3x20, Jalkaprässi pohkeilla 3x15, Varpaille nousu 3x15

Jees ja joko prässi tai kyykky on tässäkin pääliike ja siihen päälle ojennus+koukistus. Kyllä joko prässin tai kyykyn jälkeen pitää olla jo niin finaalissa ettei tulisi mieleenkään alkaa tekemään toista raskasta liikettä. Siihen ei pidä olla kykeneväinen...Pohkeet siten päälle...toki niissäkin rajoittaisin kahteen liikkeeseen, esim seisten ja istuen...

Kertokaa ihmeessä haittapuolet, mahdolliset parannusehdotukset jne. :)

Tossahan noita tuli...Idea edelleen on rasittaa lihasta ei suoranaisesti väsyttää miljoonaan sarjaan jotka tehtäisiin puolivaloilla...Toistoja tekisin myös vähän enemmän ekoissa sarjoissa ja vasta vikassa sitten välillä 5-8...Sarjojen välillä kaiketi laitetaan painoa aina lisää eikä hingata samalla painolla toista samanlaista sarjaa muutamalla toistolla vain vähemmän...

Originally posted by jus
Päivä 1:
Rinta: Penkkipunnerrus 5x 7-5, Vinopenkki 4x8-6, Vipunosto maaten 4x10-8,
Vetoliike ristikkäistaljassa 2x18-15
Vatsa: Rutistus taljalla 4x20-15, Sit-Up 4x20-15, Polvien nosto 3x20-15,
Vartalon kierto 3x25
Olkapäät: Punnerrus niskan takaa 4x8-6, Punnerrus edestä 3x8-6,
Vipunosto sivulta 3x12-10, Vipunosto kulma-asennosta 3x10-8,
Hartioiden kohotus (Trapetzit) 3x15-12

Vaikka tämä olikin vanhempi versio ohjelmasta, niin miksi tuo vatsa tuolla keskellä treeniä?

Originally posted by Rice

Olkapäille riittää jompikumpi punnerrus, IMO tee mielummin edestä niin säästyy olkapäät. Hartioiden kohotuksen voit kanssa jättää huoletta pois...
Eli jäljelle jäisi kova setti pystypunnerrusta edestä. Tässä tapauksessa ei muuta. Kertokaa kokemuksia, oletteko kehittyneet olkapääosastolla hyvin ainoastaan yhdellä massaliikkeellä?

Ei vipareita. Ei pystysoutua. Ainoastaan pystypunnerrus. Onko olkapäihin silti pakkautunut kiitettävästi tavaraa? ;)

Mä nyt kysäsen tässä, että mitäs mieltä ootte tälläsestä reenijaosta ---->

Ma: jalat
Ke: olkapäät, ojentajat
Pe: selkä
La: rinta, hauis

?

Originally posted by Jorkka
Mä nyt kysäsen tässä, että mitäs mieltä ootte tälläsestä reenijaosta ---->

Ma: jalat
Ke: olkapäät, ojentajat
Pe: selkä
La: rinta, hauis

?
Parempi voisi olla jako:
Ma) selkä
Ti) rinta, hauis
To) jalat
Pe) olkap., ojentajat

On ojentajilla paremmin aikaa palautua perjantaista tiistain tissitreeniin. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Away
Parempi voisi olla jako:
Ma) selkä
Ti) rinta, hauis
To) jalat
Pe) olkap., ojentajat

On ojentajilla paremmin aikaa palautua perjantaista tiistain tissitreeniin. :)
Tuntuu aika hurjalta tehä 2 päivää putkee punttia, ku oon vasta alottelija, mutta eiks tää ois "järkevämpi" vaihtoehto?

Ma: selkä
Ke: rinta, hauis
Pe: jalat
La: olkapäät, ojentajat

Vaihdoin vaa lihasryhmät, en päiviä.

vai miten on?

Originally posted by Away
Eli jäljelle jäisi kova setti pystypunnerrusta edestä. Tässä tapauksessa ei muuta. Kertokaa kokemuksia, oletteko kehittyneet olkapääosastolla hyvin ainoastaan yhdellä massaliikkeellä?

Ei vipareita. Ei pystysoutua. Ainoastaan pystypunnerrus. Onko olkapäihin silti pakkautunut kiitettävästi tavaraa? ;)

No kyllä riittää yksi kova punnerrusliikekin. Olkapää saa jo kyytiä kahdessa eri penkkiliikkeessä. Mut jos huolestuttaa niin vedä pari kolme sarja vipunostoja sivulle lisäksi. Itse lopetin vuosia siten kaikki olkapää punnerrukset kun ei paikat kestänyt...Vipunostoilla saa aivan yhtä hyvin massaa hartioihin, tai no, ainakin mä olen saanut.

Selkäpäivänä takalohko saa kyytiä...

Tuntuu aika hurjalta tehä 2 päivää putkee punttia, ku oon vasta alottelija, mutta eiks tää ois "järkevämpi" vaihtoehto?

Ma: selkä
Ke: rinta, hauis
Pe: jalat
La: olkapäät, ojentajat

Vaihdoin vaa lihasryhmät, en päiviä.

vai miten on?
Toi on ihan OK myös. Lähinnä noihin ojentajiin pitää kiinnittää huomiota, koska ainakin mulla ne vaativat ennen tissitreeniä mielellään sen kolme täyttä päivää lepoa. Ja sitten, ettei treenaa selkää habatreenin jälkeen.

Entä jos on 1 lepopäivä välissä?
Yleensä ne kannatta sijoittaa sillälailla että ne ei tulisi peräkkäin, ainakaan järjestyksessä hauis, selkä.

Mulla on nykyisessä ohjelmassa selkätreenin jälkeen hauistreeni (1 lepopäivä välis) ja kyllä se ainaki mulla toimii..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom