Mielipiteitä ohjelmasta!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Tiedän että näitä on monesti kysytty mutta ei malttanu olla itekkin:rolleyes:

yks tuttu väsäs tän mulle ja kys. kuuluu. eli onko järkeä?? korjauksia?

Maanantai ja torstai: Rinta, selkä ja olkapäät.

Penkkipunnerrus 4 x 8
Vinopenkki käsipainoilla 3 x 10
Vipunostot (tasapenkki) 2 x 8-10
Pullover 2 x 10-15
Ylätalja eteen 4 x 8-10 (nousevilla painoilla)
Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 10 (nousevilla painoilla)
Alataljaveto 3 x 10 (nousevilla painoilla)
Punnerrus niskan takaa 3 x 8-10 (nousevilla painoilla)
Vipunostot seisten sivuille 3 x 8-10
Vipunostot kulmassa käsipainoilla 3 x 8-10

Tiistai ja Perjantai: Reidet, pohkeet, hauikset,
ojentajat, kyynärvarret ja vatsat.

Jalkakyykky 4 x 8-10 (nousevilla painoilla)
Reisiojennus 3 x 8-10 (nousevilla painoilla)
Reisikoukistus 3 x 8-10 (nousevilla painoilla)
Pohjeliike seisten 3 x 12-15
Pohjeliike istuen 3 x 8-10
Hauiskääntö 3 x 8-10 (nousevilla painoilla)
Hauiskääntö istuen käsipainoilla 3 x 8-10
Ranskis maaten 3 x 8-10 (nousevilla painoilla)
ojentajat taljassa 3 x 8-10 (nousevilla painoilla)
Rannekääntö 2 x 12-15
Hauiskääntö vastaotteella 2 x 12
Vatsat Max.

ps. noi nousevilla painoilla meinaa et sarjoihin lisätään aina painoa ja vika on tiukka, niinkuin useat varmaan sen tieskin:D

Miksi?! Jos kerran treenaat neljästi viikossa miksi et tekisi normaalia nelijakoista, lihasryhmä kerran viikossa systeemiä? Ei tuommosella systeemillä kerkeä palautumaan.

Jotenkin muistelisin, että tuo ohjelma on suoraan Zanen ikivanhasta opuksesta, jolla muuten itsekin aikoinani alottelin. Voin kyllä olla väärässäkin. Omalla kohdallani kehitys oli vähän sitä sun tätä, joten kehottaisin myöskin jakamaan suoraan neljälle.

Mä just mietin tota palautumisjuttua...toisaalta mulla on ollu joku ihmeelinen taito palautua kovastakin rääkistä suht nopeesti, tai sit mä vaan luulen:hmmm: ...miten se sit ois järkevin jakaa jos tekis sen lihasryhmä kerran viikossa systeemillä...??

Fast.

voi olla et toi on jostai vanhasta opuksesta poimittua tietoa osittain, ku se on vähän vanhemman puoleinen harrastaja!

Ei tuossa kovin paljoo järkeä ole. Liian löysästi olet sarjat ja toistot tehnyt, jos tuommosesta olet hyvin palautunut ja kerinnyt tehdä kaikki nuo sarjat n. 45-90 minuutissa (niinkuin järkevät reenit tehdään).

Huh! Nyt vasta laskin, niin tuossahan tulisi n. 30 sarjaa/reeni!! Ei mitään järkeä.

Kattele itelles järkevämpi ohjelma vaikka tuolta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=4734

Köykäsesti tossa on otettu.(mitä nyt pari vko oon tota käyttäny)...ja toi oli semmonen pohja ehdotus jota sitten fiilisten mukaan parannellaan! toi on tehty sit vissii kännissä:lol2: ...pitääpä katella uus sitten! on se kumma ku mullakin salia takana mahtavat 1,5v ja en oo itelleni löytäny sopivaa ohjelmaa sitten millää!

Toi on suht aloittelijalle ihan hyvä ohjelma.

Aivan turha tehdä jotain nelijakoisia Yates-jaon Yates-treenikopioita heti alkuun.

Turha aina jeesustella joka tilanteeseen ja ohjelmaan että ei ehdi palautua ja että on liikaa sarjoja.

1: Aloittelija ei ikinä saa yksittäisestä sarjasta tai koko treenistä sellaisia tehoja irti kuin monta vuotta tosissaan treenannut.

2: Kaikki ei välttämättä tee kaikkia sarjoja kuolemaan saakka.

3: Kaikki yli 1 krt/vko/lihas -ohjelmat ei ole automaattisesti huonoja.

4: Kaikki muut kuin omat ohjelmanne ja filosofianne ei välttämättä ole VÄÄRIN

Volyymi/intensiteettihypetys on mennyt yli pahan kerran - objektiivisuutta!

Niin no...tulipa eriäviä mielipiteitä:p joka on hyvä! kiitos siitä. saan ajattelemisen aihetta! toisaalta tuntus järkevämmältä jakaa tota useampaan, mutta mulla ei oo tullu tuloksia harvemmasta treenistä (noin 4kg vuodessa(siis lihasmassaa), suht hyvä toikin mut en oo tyytyväinen)vaikka kovaa mielestäni oon tehny!;) niin ja älkää sanoko ruokavaliosta...saan varmasti yli kolme tuhatta kaloria vrk, ja se on katottu iha ravintohepputerapeutin kanssa kuntoon ja sitä on seurattu..ja toi ihan sen takia kun Jalkapallo on ykköslaji mulla, mutta nyt aattelin enemmän tohon "punttiin" panostamaan!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen Sam225:n kanssa samoilla linjoilla, että aloittelijalle tuo voi olla ihan riittävä ainakin parin ensimmäisen kuukauden ajan, jonka aikana sitten oppii tuntemaan jo kehoaan ja tietää millä liikkeillä saadaan jotain aikaiseksi. Siinä on sitten hyvää aikaa suunnitella monimutkaisempaa ohjelmaa. Toisaalta nuo treenit näyttivät aika pitkiltä eli ei aloittelijoidenkaan voimat loputtomia ole, vaikka sitä ei koko ajan täysillä mentäisikään. Eli kyllä alussa ne treenit voi melkein kaksi tuntia viedä - kyllä sen sitten huomaa kun ei jaksa niin voi jakaa ohjelmaa...

Originally posted by Sam225
Turha aina jeesustella joka tilanteeseen ja ohjelmaan että ei ehdi palautua ja että on liikaa sarjoja.

1: Aloittelija ei ikinä saa yksittäisestä sarjasta tai koko treenistä sellaisia tehoja irti kuin monta vuotta tosissaan treenannut.

2: Kaikki ei välttämättä tee kaikkia sarjoja kuolemaan saakka.

3: Kaikki yli 1 krt/vko/lihas -ohjelmat ei ole automaattisesti huonoja.

4: Kaikki muut kuin omat ohjelmanne ja filosofianne ei välttämättä ole VÄÄRIN

Volyymi/intensiteettihypetys on mennyt yli pahan kerran - objektiivisuutta!
En nyt näe syytä miksi siihen ei vois kiinnittää huomiota heti alussa. Ei varmastikaan olisi huonompi vaihtoehto treenata heti alkuun lihasryhmä kerran viikossa. Jos intensiteetit ei heti ole tapissaan niin voihan aina lisätä liikkeitä / sarjoja. Mutta tämähän on vain minun mielipide.

Originally posted by Jortsu
En nyt näe syytä miksi siihen ei vois kiinnittää huomiota heti alussa. Ei varmastikaan olisi huonompi vaihtoehto treenata heti alkuun lihasryhmä kerran viikossa. Jos intensiteetit ei heti ole tapissaan niin voihan aina lisätä liikkeitä / sarjoja. Mutta tämähän on vain minun mielipide.

Yksi syy nimen omaan on se, että aloittelijan ei edes tulisi repiä niin kovaa, että hänellä kestää viikko palautua yhden lihasryhmän kurituksesta. On suotavaa tehdä kevyemmillä painoilla ja useammin kuin kerran viikossa, sillä näin tulee oikeat liikeradat ja monipuoliset liikevaihtoehdot sekä oman kropan tunteminen tutuiksi.

ok...kiitti vinkeistä...jatkoa ajatellen, onko toi hyvä runkona jos vaikka sit jakaa sen useampaan osaan??

Esim:

Maanantai:Rinta
Penkkipunnerrus 4 x 8
Vinopenkki käsipainoilla 4 x 10
Vipunostot (tasapenkki) 4 x 8-10
Pullover 4 x 10-15

Tiistai:Reidet, pohkeet

Torstai:Selkä, olkapäät

Perjantai:hauikset,
Rannekääntö 2 x 12-15
Vatsat Max.

Meneekö järjettömäks?

no nyt!

Originally posted by Erik-loka
ok...kiitti vinkeistä...jatkoa ajatellen, onko toi hyvä runkona jos vaikka sit jakaa sen useampaan osaan??

Esim:

Maanantai:Rinta
Penkkipunnerrus 4 x 8
Vinopenkki käsipainoilla 4 x 10
Vipunostot (tasapenkki) 4 x 8-10
Pullover 4 x 10-15

Tiistai:Reidet, pohkeet

Torstai:Selkä, olkapäät

Perjantai:hauikset,
Rannekääntö 2 x 12-15
Vatsat Max.

Meneekö järjettömäks?

näyttää jo melkein mun ohjelmalta,otat vaan kädet superina,ojentaja-hauis vuorotellen!

Re: no nyt!

Originally posted by Kipi I
näyttää jo melkein mun ohjelmalta,otat vaan kädet superina,ojentaja-hauis vuorotellen!

..Mutta ei tietenkään joka kerta.
Sekin pitää muistaa noista "isojen ukkojen treeniohjelmista", ja mielestäni varsinkin tästä että jos on kovat aineet päällä niin veikkaan että voi hyvinkin treenata lihasryhmän vaikka joka toinen päivä. Naturaalilla palautuminen on eri luokkaa. Mutta ihan jees ohjelma, alussa kannattaa ehdottomasti kokeilla erilaisia vaihtoehtoja ja etsiä se oikea itselle. Yates-jako on vain jako jota Iso D itse käytti, ei suinkaan mikään laki (vaikka hemmetin hyvä ja toimiva onkin :) )

Kaksi treeniä viikossa, maanantaina ja torstaina. Nukut hyvin, syöt hyvin ja juot paljon maitoa. Jokaiselle liikkeelle yksi tai kaksi lämmittely sarjaa, varsinaiset sarjat teet viimeiseen puhtaaseen toistoon asti; ei ole tarvetta itseään repimällä.

MAANANTAI

1X20 jalkakyykky
1X12 maastaveto
2X8-12 ylätalja/leuanveto
3X8-12 pohkeet seisten koneessa
1Xmax. selänojennukset
vatsoja

TORSTAI

2X6-8 penkkipunnerrus
2X6-8 pressi seisten
2X6-8 alatalja
2X8-12 sivutaivutukset käsipainoilla
2X8-12 rannetaivutukset (kumpikin puoli)

Lisäksi vaikka välipäivinä jotain näppi/puristusvoimatreeniä, niin et joudu käyttämään mitään ylimääräisiä siteitä ja naruja muussa treenamisessasi. Katso näistä vaikka sivuja www.ironmind.com ja www.fractionalplates.com.

Tee tätä vuoden verran vaihtamatta ohjelmaa heti viikon kuluttua ja yllätyt.

Ja siis syö niin paljon kuin pystyt lihomatta :hmmm:

Kauanko olet ERIK reenannut? Aika paljon riippuu siitä tuo ohjelman sopivuus..

Back
Ylös Bottom