Mielipiteitä ja kommentteja rintatreenistä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Elikkä haluisin kommentteja ja ehdotuksia rintatreenistä ja sen mahdollisesta muuttamisen tarpeesta.
Tällä hetkellä rintatreeni menee suurinpiirtein seuraavasti:

Penkkiä noin 3-4 kohtalaisen kovaa sarjaa
Vinopenkkiä käsipainoilla yleensä 4 sarjaa
Rinnalle pumppailua ristitaljassa about 3-4 sarjaa

En ole itse huomannut että treenissä mitään suurempaa vikaa olisi, mutta ajattelin tässä että olisiko parempi ottaa esimerkiksi rinnalle vielä yksi liike lisää (esim. tasapenkki KP tai alavinopenkki) ja vähentää sitten vinopenkistä ja ristitaljasta yhdet sarjat pois.
Jos näin on niin mikä liike sitten lisäksi kannattaisi ottaa?
(PecDec ei käy päinsä koska siinä vihottelee vasen olkapää joka on joskus muinoin mennyt hajalle)

Ihan hyvin luulisi noinkin menevän. Eikä rinta tarvitse yleensä ihan noinkaan montaa sarjaa. Ota muutama pois. Voithan aina vaihdella käsipainoja ja tankoa liikkeissä.

Oma rintatreeni on seuraavanlainen: Penkkiä 2x6
Vipunostot maaten 10,8,6
Vinopenkki käsipainoilla 10,8,6
Penkki istuen 10,8,6

Kuten tuosta näkyy niin työntäviin liikkeisiin pääpaino itsellä.

Juurikin tuollainen samanlainen treeni olisi tarkoitus itsekin tehdä rinnalle huomenna. Tavallisen penkin teen lähes joka rintatreenissä ja vaihtelen sitten toisena kovana liikkeenä vinopenkkiä tangolla, vinopenkkiä käsipainoilla ja alavinopenkkiä.

Tähän lisätäkseni, riittääkö pelkkää _voimaa_ treenatessa, että tekee rinnalle vain kaksi liikettä, penkin ja jonkun toisen? esim 5x5 ja 4x5 sarjat?

juffe sanoi:
Tähän lisätäkseni, riittääkö pelkkää _voimaa_ treenatessa, että tekee rinnalle vain kaksi liikettä, penkin ja jonkun toisen? esim 5x5 ja 4x5 sarjat?
eikohan, penkki ja vinopenkki

Riipinen sanoi:
Elikkä haluisin kommentteja ja ehdotuksia rintatreenistä ja sen mahdollisesta muuttamisen tarpeesta.

En ole itse huomannut että treenissä mitään suurempaa vikaa olisi, mutta ajattelin tässä että olisiko parempi ottaa esimerkiksi rinnalle vielä yksi liike lisää (esim. tasapenkki KP tai alavinopenkki) ja vähentää sitten vinopenkistä ja ristitaljasta yhdet sarjat pois.
(PecDec ei käy päinsä koska siinä vihottelee vasen olkapää joka on joskus muinoin mennyt hajalle)
jos tohon on pakko lisätä jotain niin tee 2 x 10 sarjaa penkkiä kässäreillä ihan ekana liikkeenä, ei saa olla hirveen piukkoja

Sarjoja on mun mielestä turhan paljon. 6-9 kovaa sarjaa rinnalle tekee jo ihmeitä. Itse en ainakaan neljättä liikettä ottaisi, vaan tekisin liikkeitä vuorotellen eri treeneissä.

Riipinen sanoi:

Itse teen muuten samoin, paitsi että jokaisessa liikkeessä on vain kolme sarjaa, toistoja liikkeestä ja painoista riippuen 6-10. En tiedä kuinka hyvä systeemi on, mutta itselläni ainakin tuntuu toimivan kohtuullisen mukavasti.

Riipinen sanoi:

kokeileppa silleen et teet normaalisti penkin 3 sarjaa sitten 2-3 sarjaa ristikkäistaljaa ja sen jälkeen 2 sarjaa vinopenkkiä käsipainoilla/tangolla niin ehtii ojentajat palautua ennen viimeisiä sarjoja.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Riipinen sanoi:

täytyisi tietää mitä haet treenilläsi. voimaa vaiko lihasmassaa? jos lihasmassaa niin en kyllä tekisi tolkuttoman paljon normipenkkiä tangolla, käsipainoilla saa paremman tuntuman, vinopenkkiä sitten enempi tangon kanssa. harmi jos et pysty pec decia tekemään käsipainoilla tai edes koneessa, itse teen sen yleensä kolmantena ja viimeisenä liikkeenä ja saan tosi hyvän tuntuman lyhyillä palautuksilla.

ihan hyvä ohjelma. Mutta kannattaa koittaa alaviisto punnerusta käsipainoilla. Tosi hyvä liike toimii tosi hyvin rinnan ala osaa. Elikkö otat vaikka jonkun loivasti kaltevan vatsalihas penkin ja käsipainot ja siitä vaan punnertaa.

Kiitoksia hyvistä vastauksista.
Pitää sumplia vähän jos tosiaan vaihtelis noita liikkeitä vaikka vuoroviikoin jollain tavalla.
Ja kaitpa vois myös kokeilla tehä ton treenin hieman pienemmällä määrällä sarjoja, ite vaan oon jotenki aina tykänny tehä aika paljon :)
Niin joo ja vielä tohon että haenko voimaa vai massaa, niin annan nyt tohon sen yleisen, huonon vastauksen, että melko tasapuolisesti yritän molempia :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom