Elikkäs, itse olen monesti dieetannut ja aina nousee sama dilemma esille eikä aikakaan tunnu helpottavan; illalla tulee kova himo johonkin sokeriseen. Joskus se on liikaa ja repsahtaa. Jos kuitenkin odottaa lähemmäs nukkumaan menoa niin himot kaikkoaa. Onko ketään kuka tietää mistä johtuu? Mietin, että voisiko kyseessä olla ravinto asia, kuten vaikka vitamiininpuutos? Aminohapoista olen kuullut hyötyä tällaiseen, mutta kokemus puuttuu ja testiin menee joka tapauksessa.
Kokemuksia, tietoa, mutua? Ja dieettinä on vhh, muulla ei onnistu.
- - - Updated - - -
Typon voisi otsikosta korjata. Kiittää hän. Kirjoitin puhelimella, kun ei nettimahdollisuutta vielä kotosalla muualla.
Itse en saa enää sokeria kuin prosku patukoista ja nekin pyrin valitsemaan niin että niissä on mahdollisimman vähän sokeria ja mahdollisimman korkea proteiinipitoisuus.
Yritän pitää lisäksi tolkun niiden syönnissä ja syökin ne yleensä treenien jälkeen ensimmäisen palauttavan aterian jälkkärinä.
En ole enää muuta sokeria sisältävää syönyt vuoden -09 huhtikuun jälkeen ja aika hyvin homma on pitänyt juhlissa yms.
Päätät vaan että sokeri on myrkkyä ja pyrit herkuttelemaan sokerittomilla tuotteilla tai tuotteilla joissa ei ole lisättyä sokeria eli vain sokeria joka tulee tuotteeseen lisätyistä marjoista tai hedelmistä tms.
Silloin tällöin syön esim. valion kevyt mansikka jäätelö pikarin tai Kingis Lightin. Janoon vedän stevialla maustettuja uusia mehuja ja joskus light virvoitusjuomia.
Nykyään joku päärynäkin jonka saatan vetää palkkarin jälkeen maistuu älyttömän makealta.
Huhtikuussa -09 painoin 123kg, pudottelin reilut 30kg 89 kg asti ja hankin takaisin 10kg lihasmassana, nykyään paino ~100kg on pysynyt kurissa reilut kolme vuotta ja ollaan menossa kohti kymmentä rasvaprosenttia.
Kun alat lähestyä tavoitteitasi saat voimaa olla ilman sokeria kun mietit kuinka paljon olet edistynyt.
89kg laihaläskinä kovan VHH-dietin jälkeen nostin penkkitulostani 90kg: sarjapainoista aina 160kg sarjapainoihin asti lihasmassan noustessa tasaisesti.
Enää en VHH:lla halua painoa pudottaa koska se hävittää nesteiden mukana nopeasti voimaa ja lihasmassaa.
Nykyään alan normaalin miinuskalori dietin avulla saada terveemmän näköisen vartalon jossa vyötärönahat eivät roiku niin kuin rajun neljän kuukauden VHH-dietin jälkeen.