Mieli kireenä, kroppa ei

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shrimp
  • Aloitettu Aloitettu
Arvatkaas mitä? olen keksinyt keinon peittää kokonaan maitorahkan maku, vieläpä terveellisellä tavalla!!:dance: Kauraleseitä kun laittaa sekaan, seos maistuu ihan joltain ihanalta jukurttimyslihärpäkältä:kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin joo... Sori unohdin että kirjoittaja on naispuolinen. Vaik 2500kcal sitten. Ja protsku keventää ruokavaliota kivasti.:rock:

Öh, ite oon 158cm pitkä, ja on pakko sanoa, että ellei ole kehonrakentajan lihasmassaa, niin 2500 dieettikaloreiksi on liikaa. Nuo on pikemminkin bulkkikalorit. Ja miten protsku keventää? Siitähän tulee nimenomaan kylläinen olo.

Ehkä kyse todellakin on siitä, ettei voida millään uskoa, että syömällä enemmän (mutta ei liikaa) voi laihtua. Kärjistetysti sama efekti kuin joskus muinoin kun uskottiin maapallon olevan litteä ja Galileo väitti sen olevan pallomainen. Ehkä kaukaa haettu mutta periaate sama.

Toki saa ja pitää kysyä ja hyvä jos shrimp ottaa ohjeista vaarin. Kerrohan sitten kuinka kävi :) ja kuten aiemmin todettiin: muutamassa viikossa ei välttämättä tapahdu yhtikäs mitään suuntaan tai toiseen. Useampi kuukausi on hyvä seurantamenetelmä. Normaalipainon sisällä laihduttaminen on usein paljon työläämpää kuin ylipainoisen laihduttaminen normaalipainon sisään.

Hyvä että olet saanut joitakin (ruoka)vinkkejä täältä. Eikun kokeilemaan! :thumbs:

Tuli paljon kommentteja pienessä ajassa mutta tähän nyt ainakin haluan tarttua. Kyse ei todellakaan ole siitä että en tietäisi että minun pitäisi syödä enemmän ja myöskään siitä etten haluaisi kuunnella. Minua on nimittäin täällä myös kannustettu jatkamaan dieettiä ja katsomaan asioita kauaskantoisemmin. Ajattelin että jos nostan edes hivenen kaloreita ylöspäin niin ehkä jopa silti jatkan kiristymistä ja katson miten käy. En todellakaan kumminkaan aijo heti vetää 1500:sta kalorista 2500:an! Sit mun kyllä kävis hassusti, enkä halua enempää pehmeää kun nyt jo on.

Sitten joku kysyi sitä haluanko laihduttaa vai mikä on mun motiivi. Kerroin sen jo ensimmäisessä viestissä että kyse ei ole niinkään laihtumisesta, vaan pienestä kiristelystä joka motivoisi kummasti, sillä olen jo vuoden pari harrastanut punttia "massahakuisesti" jos voi sanoa, ja olen kuullut paljon kommentia läheisiltä ystäviltä, että jos olisin kireämmässä kunnossa näyttäisin tod. näk. "lihaksikkaamalta" kun erottuvuus olisi parempi. Tällä hetkellä mikään ei oikein erotu, vatsalihakset aavistuksen sillä vatsa on varmaan hoikin kohtani kehossani (olen päärynä). Olen aika pehmoisessa kunnossa tällä hetkellä ja se ärsyttää.

Sitten siitä rahkasta: Kokeilin eilen "hyvänmakuista" yhdistettä, mutta ei se oikein uponnut siltikään... Alan nyt kuitenkin sitä palkkaria juomaan treenin jälkeen oli mikä oli, maistu kuin pahalta tahansa! :D En nyt tähän hätään muista muuta sanottavaa..

Sulla on luultavasti menny vikaan tossa dietin aloituksessa. Miten paljon söit ennen diettiä? Jos vaikka 2200 niin tästä olisi kannattanut karsia se -300kcl. Tai alkuun vaikka jättää herkut/ylimääräiset pois ja aloittaa aamulenkit/aerobiset. Dietti kannattaa aloittaa "varoen" järki kädessä. Jos heti tiputat tonne 1500 niin eipä oo vara vähentää.Tipukset on tehtävä sykleissä 3-4vko välein, joko kaloreita lasketaan tai aerobista lisätään. Eli Ratkaisuna ehdotan että nostat kaloreita hiljalleen ylöspäin, jotta aineenvaihdunta normalisoituu.Ja tottahan se on että 3vkoa on lyhyt aika. Diettailu ei aina oo helppoa :)

Toinen vaihtoehto on, että sulla on normaalistikin kalorit liian alhaalla, joten aineenvaihdunta ei pelitä kunnolla. Kiinostas tietää siis miten söit ennen diettiä...

Noniin tähän halusinkin vastata myös! Voi olla että se ongelma on myös tässä! En tiedä kuinka kauas historiaan pitäisi katsoa mutta jos ajattelee ihan tonne 3-4 vuoden taakse niin silloin syömiset oli iha päin prinkkalaa kun halusin laihtua muutaman kilon kun olin hieman pullea teini-ikäinen, en kyllä paljoakaan. Halusin myös hyvän kunnon (siitä se liikuntainnostuskin lähti liikkeelle). Kävin 48 kg puolella, enkä halunnut enää laihtua, halusin nyt liikunnallisemman kropan ja aloin "lihottaa itseäni" = syömään terveellisesti ja liikkumaan paljon. Nostin painon pariksi vuodeksi 52kg ja olin iha terve nuori tytsi. Joo ja btw, ei ole syömishäiriötaustaa!! No nykyään painan enemmän kun olin "pullea", mutta vaatekoko on 2 kokoa pienempi ja olen mielestäni ihan hyvässä kunnossa 18-vuotiaaksi! :)

Mut sitten olen vuosia pelleilly syömisillä silleen että olen syönyt aika vähän, siis jotain 1500 luokkaa kun luulin etten voi syödä enempää kun kukaan ei korjannut asiaa. Tossa viimekesästä lähtien oon syönyt jopa 2000 kaloria päivässä jos on vaan mahtunu massuun, mutta keskimäärin ehkä 1700-1800 päivässä.

Liikunta on aikalailla pysynyt vakiona pari vuotta, kesäisin paljon aerobista ihan siitä syystä et se on kivaa pyöräillä ja lenkkeillä kesäsin.

Voisko tästä kaivaa syyn? Ja siis muistakaa, olen vain 157 cm..

EDIT: Ja kyse ei ole siitä että pitää painaa tietyn verran, arvostaisin vaan jos näyttäisin silmään ede millin kireämmältä!

...
Voisko tästä kaivaa syyn? Ja siis muistakaa, olen vain 157 cm..

EDIT: Ja kyse ei ole siitä että pitää painaa tietyn verran, arvostaisin vaan jos näyttäisin silmään ede millin kireämmältä!

No eikös se syykin ole jo moneen kertaan todettu? Paljon liikuntaa, liian vähäiset kalorit. Ja ratkaisukin on tähän kerrottu. Kalorit pariksi viikoksi selkeästi plussalle ja sit maltillisesti tiputtamaan.

Tietysti voit myös jatkaa tota sun vanhaa systeemiä ja nostaa kaloreita vaan muutamalla sadalla. Niin kuin tossa suunnittelit. Kyllähän tuokin voi jossain vaiheessa alkaa toimimaan, mutta huomattavasti nopeampi ja fiksumpi vaihtoehto olis toi ensimmäinen.

No eikös se syykin ole jo moneen kertaan todettu? Paljon liikuntaa, liian vähäiset kalorit. Ja ratkaisukin on tähän kerrottu. Kalorit pariksi viikoksi selkeästi plussalle ja sit maltillisesti tiputtamaan.

Tietysti voit myös jatkaa tota sun vanhaa systeemiä ja nostaa kaloreita vaan muutamalla sadalla. Niin kuin tossa suunnittelit. Kyllähän tuokin voi jossain vaiheessa alkaa toimimaan, mutta huomattavasti nopeampi ja fiksumpi vaihtoehto olis toi ensimmäinen.

Eli alan syömään mitä, 2000 kaloria, riittääkö se? Mutta eikö sitten käy niin että alan lihota kuitenkin kun olen ollut miinuksilla? Vai pitäiskö esim vetää iha överiks ja vetää joku 2200-2500 päivässä vaikka parin viikon ajan?? Ehdotuksia tähän..:worship:

Jospa laitan hieman omaa tarinaani... Nuorempana olin normaalipainoinen, lukion aikana lihoin ja nyt taas olen viimeisen viiden vuoden aikana tiputellut lähes 30 kiloa, lähinnä siistimällä ruokavalion ja aloittamalla intensiivisen saliharjoittelun.

Jossain vaiheessa homma kuitenkin lähti käsistä ja aloin vahtaamaan liikaa syömistäni. Halusin puristaa viimeisetkin (mielestäni) ylimääräiset kilot kropastani, jotta salilla tekemäni työn tulokset näkyisivät. Kalorit olivat 1800-2100 ja samalla liikuin kuin hullu: salilla 4x vkossa kova treeni, bodycombat 2-3x vkossa, nyrkkeily 1-2x vkossa. Lisäksi hyötyliikunta ja kävely koiran kanssa 10-15 km pvässä... 2-3x kuussa ahmin makeaa kaksin käsin; kuitenkin niin, ettei viikon keskimääräinen kalorimäärä ylittänyt 2100 kcal/vrk. Pihistettiin siis muiden päivien ruuista. Sitten olin vatsan seutu turvoksissa; mulle tosiaan ilmesty myös jenkkakahvat muutamaksi päiväksi!! :wtf: Ihmettelin, että mikä on, ja laskin taas kaloreita alaspäin. Paino heittelehti 2-4 kiloa ylös alas viikon aikana.

Sitten sattui. Rikoin selkäni salilla :itku: Nyt olen ollut treenaamatta yli 3 kuukautta. Ainoa liikunta, jota olen pystynyt harrastamaan, on ollut kävely. Aluksi olin varma, että pääni hajoaa ja turpoan kuin pullataikina. Jostain järjen ääni käski kuitenkin syödä reippaasti kalorien rajoittamisen sijaan. Kai sitä alkoi ymmärtää, että nyt on joku pielessä, kun paikat hajoaa. Ja minä söin. Kalorit 2100-2300 pvässä liikunnan määrän romahtaessa. Mutta: kiloakaan en ole lihonut. Pehmennyt hieman varmasti lihasten pumpin hiipuessa. Makeanhimoni on hävinnyt, minkä en odottanut tapahtuvan ikinä! Olen syönyt suht puhtaasti, tosin välillä sallinut pari suklaan palaa tai pienen pullan itselleni. Enkä muista milloin olisin tuntenut oloni yhtä tasapainoiseksi!! Turvotuksetkin ovat kaikki poissa! :hyvä:

Kai se sitten on niin ettei mitään hyvää jos ei jotain huonoakin. Oli pakko puristaa itsensä niin ahtaalle, että rikkoi itsensä. Sitten vasta heräsi huomaamaan tilanteensa. Olinhan minä lukenut täältä neuvoja, että pitää syödä enemmän, mutta ei. Aina, kun pari viikkoa kokeilin, paino syöksyi nousuun ja oli turpea olo. Niinpä kai jo senkin takia, että entinen karkkimättö pari kertaa kuussa oli vielä mukana. Suhtauduin enempään syömiseen pakkona, enkä osannut ottaa hetkeäkään rennosti, vaan suorastaan odotin painon nousua. Ja tulihan se sieltä, kun tarpeeksi odotti! :(

Näin siis täällä. Ehkä nyt lopultakin opin, että rentous se on tärkeintä syömisessäkin. Elää tuntemusten mukaan eikä vetää itseään niin äärirajoille, että pienikin sortuminen ruokavaliosta suistaa elimistön raiteiltaan (turvotukset ym.). Tiedän kokemuksesta, että kuuroille korville taitavat neuvoni mennä, mutta yritetty on kuitenkin!!Onnea sinulle dieettiin! :)

Nyt taisin muuten keksiä mikä olis hyvä liikuntamuoto sinulle,
nyrkkely. Olen kuullut ystäviltä ja nähnyt käytännössä, että kun nyrkkeilee saliharjottelun ja aerobisen ohella niin keho kiinteytyy paremmin. Monilla kuntosaleilla on myös säkki ja tumput.
Pidä kalorimäärä edelleen vaikka siinä 1500:ssa ja jos tykkäät niin kokeile nyrkkeilyä.

Ei ihan kylmiltään kannata alkaa sitä säkkiä mätkiä, ettei telo itseään... Mutta esimerkiksi kuntonyrkkeilyä suosittelen kyllä!! Aivan loistavaa treeniä :hyper:

Kyllä mä ymmärrän Enzyme mitä haet, ja arvostan kokemaasi. Olin juurikin tuossa tilanteessa että haluaisin "palkinnon" raskaalle työllä jottai saisin lisämotivaatiota jatkamaan. Hankala tilanne tämä on nyt varsinkin ku joka toinen on tota mieltä ja joka toinen tätä. En oikein osaa päättää, mutta ajattelin nyt sit ainakin kaksi viikkoa syödä sen 2000 kaloria päivässä ja laskea sit hieman kaloreita alas.. 2000 kaloria on kyllä mun kokoselle ihan hirveästi, en edes jaksa varmaan syödä niin paljon tän kituuttelun jälkee heti. Mut yritys kymppi tällä hetkellä. Kiitos kovasti kannustuksesta! :)

Ei ihan kylmiltään kannata alkaa sitä säkkiä mätkiä, ettei telo itseään... Mutta esimerkiksi kuntonyrkkeilyä suosittelen kyllä!! Aivan loistavaa treeniä :hyper:
Mediänkin salilla olisi mahdollisuus ja kundikaverilla hanskat. Olen myös ajatellut josko alkasin harrastamaan tätä ko. lajia.

Voisin jatkaa tähän ketjuun omasta diettailusta, joka on sujunut tähän mennessä hyvin (2kk takana): energiataso ollut korkea, ei nälätä eikä väsytä. MUTTA...nyt noin viikon ajan ollut melkoisen ryytynyt olo, ja sarjojen teko salilla ollut vähintäänkin tuskaista (juuri ja juuri saan tehtyä sarjat samoilla painoilla kun dietin alussa). Tuloksiakin on tullut (näkyviä siis, paino pudonnut vain kilon, lihasten säilyttäminen oli tarkoituskin!), mutta reisissä on vielä vähän ylimääräistä rasvaa josta pitäisi päästä eroon. Mitat siis on 168cm/59kg. Ja ihmeellisenä reaktiona mainittakoon että iltaisin tuntuu roppa käyvän jotenkin ylikierroksilla; pulssi alkaa tykyttää vaikka istun paikallani, kasvoja kuumottaa ja vähän :hyper: olo muutenkin. Mikä neuvoksi?

Liikunnat menee seuraavasti: 6 x viikossa aamuaerobinen (juoksu n.45 min) 4 x viikossa saliharjoittelu 45 min. ajan

Syön hyvinkin pitkälti joka ikinen arkipäivä seuraavasti (olen hyvin "rutiiniorientoitunut" ihminen ;)): Cheattiaterian vetäsen kerran viikossa. Viikonloppusin jätän palautusjuoman pois koska käyn vain lenkillä aamulla.

ELINTARVIKE MÄÄRÄ/KCAL/PROT/HH/R
klo 6 Omena 1kpl / 29/0,1/6,2/0,1
*Lenkki*
klo 9:30 Ruisleipä 42 g/95/3,1/19/0,57
Kevytlevite 2% 23g/40/2,25/1/0,45
Kaurapuuro 1 dl (hiut)/231/9,4/37/4,7
Omenahillo 50g/70/6/17/0,1
klo 13:00 Soijamak.laat. 5dL/577,5/49/85,5/3,25
Raejuusto 50g/46/8/1,2/1
klo 16:30 Vihersalaatti 500g/70/3,4/11/0
Proteiinijuoma 65g/248/51/3,7/3
Ruisleipä 42 g/95/3,1/19/0,57
Kevytlevite 2% 23g/40/2,25/1/0,45
klo 19:15 Omena 100g/29/0,1/6,2/0,1
Raejuusto 100g/92/16/2,4/2
*sali*
klo 21:15 Palautusjuoma 65g/239/20/38/0,7
Omena 100g/29/0,1/6,2/0,1
Banaani 200g/167/2,1/37/0,8
YHTEENSÄ 2097,5Kcal/175,9g Prot./291,4gHH/17,89R
% OSUUS KALOREISTA Prot:33,54% HH:55,57 % RASVA:7,68 %

Että semmosta. Ainoa muutos diettiin tuli kuukausi sitten kun korvasin margariinin kevytlevitteellä. Eli mikä mättää vai ovatko reaktioni normaaleja? Ekaa kertaa olen nimittäin dietillä joten kokemusta ei löydy :(

Ainiin ja monivitamiini sekä kalanmaksaöljy kuuluu satunnaisesti aamurutiineihin (unohdan ne penteleet jostain syystä usein :curs:)

Edit: kirjoituserheet

Mitat siis on 168cm/59kg.
Okei ehkä hölmöö tähän asiaan, mutta mä painan sua vaan n. 2 kiloo vähemmän ja oon 10 cm lyhyempi. Missä sulla voi olla ylimäärästä ja miten?

mutta reisissä on vielä vähän ylimääräistä rasvaa josta pitäisi päästä eroon. Mitat siis on 168cm/59kg. Ja ihmeellisenä reaktiona mainittakoon että iltaisin tuntuu roppa käyvän jotenkin ylikierroksilla; pulssi alkaa tykyttää vaikka istun paikallani, kasvoja kuumottaa ja vähän :hyper: olo muutenkin. Mikä neuvoksi?

Jos kroppa käy ylikierroksilla, niin on aika levätä. Piste. (muuten voi joutua pakkolepoon vähän ajan päästä, ja tilanteesta riippuen pitkäksikin aikaa). Toinen mitä halusin sanoa, on se, että jos on isommat lihakset, niin ne rasvat ei haittaa niin paljon, kuin jos on vain vähän lihasta, niin pienikin rasvamäärä näyttää liialliselta. Älä vaivu epätoivoon, mutta aina kuukausi ei riitä tulosten tekemiseen, varsinkin, kun lähtökohtaisesti mittasi vaikuttavat olevan ihan ok. Kannattaa myös pitää mielessä, että joskus on hyödyllisempää nauttia matkasta tavoitteeseensa, kuin odottaa koko ajan sen tavoitteen ilmaantumista.

YHTEENSÄ 2097,5Kcal/175,9gProt./291,4gHH/17,89R

Tää on joku suomalaisten rasvapropagandatuote, että rasvan määrää vähennetään näin rajusti. Mulla ei ainakaan lähde grammaakaan rasvaa pois, jos sitä rasvaa ei tule riittävästi kehoon joka päivä. Vasta kun läträä sen rasvan kanssa kunnolla, niin se ylijäämävarasto alkaa poistua. Mulla rasvaa tulee ruokavaliosta noin 26-30 E% ja hyvin menee. Mieti häviätkö mitään jos kokeilet toista lähestymistapaa?

Mua jäi mietityttämään, että mikä oli treenien osuus tuossa ennen tämän kahden kuukauden dieettiäs, ootko merkittävästi lisännyt sitä? Mun mielestä sun kroppas vaan kaipaa vähän lepoa välillä (ainakin, jos kaikki viikot on menny tuota soittoa, mitä ohjelmaksesi esitit).

Kun mietit levon/treenin suhdetta, kannattaa pitää mielessä, että ylirasitustilasta palautumiseen menee aikaa noin 1pv-1vko, kun taas ylikuntotilasta palautumiseen yli 1vko-monta kuukautta. Kumpaan tilaan haluat kehosi ajaa? Otatko mieluummin loman nyt vai myöhemmin, kun myöhemmin saatat joutua jättämään treenit hyvinkin pitkäksi aikaa väliin. Mut tosiaan, nauti siitä, että teet asian eteen jotain, ja jätä se tavoitteen saavuttaminen vähäksi aikaa taka-alalle. Jos mä alan stressaamaan siitä, että tavoitteeseen ei päästy sillon ku piti, niin mistä sitä enää pystyy ammentamaan innostusta jatkamisen puolesta? Oothan sääkin jo kilon lähempänä tavoitettas.

Mulla ylirasitus tulee tosi helposti esimerkiksi jos nukkuu pari yötä vähän huonommin ja silti tekee yhtä kovat treenit kuin ennenkin. Jos osaa heti ottaa vihjeestä vaarin, niin palautuu heti ekan lepopäivän jälkeen ja on vielä helppo palata normitreenijärjestykseen, kun ei paljoo ehtiny jäädä välistä tekemättä.

Tää on joku suomalaisten rasvapropagandatuote, että rasvan määrää vähennetään näin rajusti. Mulla ei ainakaan lähde grammaakaan rasvaa pois, jos sitä rasvaa ei tule riittävästi kehoon joka päivä. Vasta kun läträä sen rasvan kanssa kunnolla, niin se ylijäämävarasto alkaa poistua. Mulla rasvaa tulee ruokavaliosta noin 26-30 E% ja hyvin menee. Mieti häviätkö mitään jos kokeilet toista lähestymistapaa?
Juuri näin! Olin kommentoimassa juuri samaa asiaa. Rasvaa on yksinkertaisesti aivan liian vähän. Kehosi ei päästä irti omasta rasvavarastostaan, jos et saa ravinnosta tarvittavia rasvoja kropan hyvinvoinnin ylläpitämiseen. Proteiinia ja hiilareita sitten karsimaan, jos kalorimäärät ei muuten anna periksi rasvan lisäämiselle. Itse ole melkein samoissa mitoissa (171cm/60kg), ja itselläni rasvamäärä on aina runsaat 60g.

niin- yhdyn tämään rasvaihmettelyyn: kroppahan mene sekaisin jos pitkään tule niin vähän rasvaa. Olen 170 ja 59 niin että sinun mitoissa ja rasvaa ruokavaliosta helposti n35-40%. Lihat erottuu kivasti ja puntti nousee.

Mua jäi mietityttämään, että mikä oli treenien osuus tuossa ennen tämän kahden kuukauden dieettiäs, ootko merkittävästi lisännyt sitä? Mun mielestä sun kroppas vaan kaipaa vähän lepoa välillä (ainakin, jos kaikki viikot on menny tuota soittoa, mitä ohjelmaksesi esitit).

Kun mietit levon/treenin suhdetta, kannattaa pitää mielessä, että ylirasitustilasta palautumiseen menee aikaa noin 1pv-1vko, kun taas ylikuntotilasta palautumiseen yli 1vko-monta kuukautta. Kumpaan tilaan haluat kehosi ajaa? Otatko mieluummin loman nyt vai myöhemmin, kun myöhemmin saatat joutua jättämään treenit hyvinkin pitkäksi aikaa väliin. Mut tosiaan, nauti siitä, että teet asian eteen jotain, ja jätä se tavoitteen saavuttaminen vähäksi aikaa taka-alalle. Jos mä alan stressaamaan siitä, että tavoitteeseen ei päästy sillon ku piti, niin mistä sitä enää pystyy ammentamaan innostusta jatkamisen puolesta? Oothan sääkin jo kilon lähempänä tavoitettas.

Mulla ylirasitus tulee tosi helposti esimerkiksi jos nukkuu pari yötä vähän huonommin ja silti tekee yhtä kovat treenit kuin ennenkin. Jos osaa heti ottaa vihjeestä vaarin, niin palautuu heti ekan lepopäivän jälkeen ja on vielä helppo palata normitreenijärjestykseen, kun ei paljoo ehtiny jäädä välistä tekemättä.

Kiitos kaikille vastauksista näin heti alkuun!

Eli treeniin lisäsin 2 aamuaerobista/viikko, en sen enempää. Sitä ennen 4 aamua/päiväaerobista + 4 salireeniä viikossa menny reilu vuosi. Tuli vuoden aikana pidettyä 3 viikon pituista taukoa saliharjoittelussa.

Eli miten pitkästä levosta tässä nyt puhutaan? päiviä? viikko? Ei millään malttais ku tavoite jo siintää silmissä niin sanotusti. Mutta missään nimessä en halua ylikuntoonkaan itseäni ajaa. Mä ajattelin että toi tykytys/hikoilu homma vois johtuu siitä ku ruuansulatus käy toudella kovalla koska se on mulla luonnostaankin hyvin vilkas. Mutta mikäli se on merkki levon tarpeesta, sit levätään ajoissa!

Ja rasvasta vielä; ehkä siis pitäisi lisätä se rypsiöljylusikallinen tms. aamupuuroon? Eiks pellavansiemenetkin ois aika buenoita? Syödä ei enää jaksais enempää, enkä keksi mitään sopivaa ruokalajiakaan tähän hätään..

Unohdin muuten lisätä että vettä vetelen 4 l päivässä, ja lisäksi kävelen töihin (menopaluu yhteensä tunnin) arkisin.

Ja shrimp: kyllä sitä fläsää kertyy kevyemmillekin jos tulee syötyä päin p:tä! ;) Ehkä "lihotin" itseäni 5kg viime talvena hieman väärin menetelmin (eli lihasten mukana tuli pari kiloo ihraa :curs:), tiedä häntä.

Edit: kirjoituserheet (taas!)

Rasvat ennen unia. Aamulla voit ottaa max 1 rkl rypsi/kalaöljyä. Ennen unia sit tasaat eli otan niin monta rkl et tulee se 30% kok.kaloreista.

Tykytykset on orastavan ylikunnon oireita, pudota sykkeitä eli aamukävelyt ok vaikka par. päivää sit jatkat ja katsot mitä kroppa sanoo. Salitreenit vaikka voimaa niin ei pääse sykkeet nousemaan vähän aikaa. Kuuntele sitä kroppaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom