Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin joo... Sori unohdin että kirjoittaja on naispuolinen. Vaik 2500kcal sitten. Ja protsku keventää ruokavaliota kivasti.
Ehkä kyse todellakin on siitä, ettei voida millään uskoa, että syömällä enemmän (mutta ei liikaa) voi laihtua. Kärjistetysti sama efekti kuin joskus muinoin kun uskottiin maapallon olevan litteä ja Galileo väitti sen olevan pallomainen. Ehkä kaukaa haettu mutta periaate sama.
Toki saa ja pitää kysyä ja hyvä jos shrimp ottaa ohjeista vaarin. Kerrohan sitten kuinka kävi ja kuten aiemmin todettiin: muutamassa viikossa ei välttämättä tapahdu yhtikäs mitään suuntaan tai toiseen. Useampi kuukausi on hyvä seurantamenetelmä. Normaalipainon sisällä laihduttaminen on usein paljon työläämpää kuin ylipainoisen laihduttaminen normaalipainon sisään.
Hyvä että olet saanut joitakin (ruoka)vinkkejä täältä. Eikun kokeilemaan! :thumbs:
Sulla on luultavasti menny vikaan tossa dietin aloituksessa. Miten paljon söit ennen diettiä? Jos vaikka 2200 niin tästä olisi kannattanut karsia se -300kcl. Tai alkuun vaikka jättää herkut/ylimääräiset pois ja aloittaa aamulenkit/aerobiset. Dietti kannattaa aloittaa "varoen" järki kädessä. Jos heti tiputat tonne 1500 niin eipä oo vara vähentää.Tipukset on tehtävä sykleissä 3-4vko välein, joko kaloreita lasketaan tai aerobista lisätään. Eli Ratkaisuna ehdotan että nostat kaloreita hiljalleen ylöspäin, jotta aineenvaihdunta normalisoituu.Ja tottahan se on että 3vkoa on lyhyt aika. Diettailu ei aina oo helppoa
Toinen vaihtoehto on, että sulla on normaalistikin kalorit liian alhaalla, joten aineenvaihdunta ei pelitä kunnolla. Kiinostas tietää siis miten söit ennen diettiä...
...
Voisko tästä kaivaa syyn? Ja siis muistakaa, olen vain 157 cm..
EDIT: Ja kyse ei ole siitä että pitää painaa tietyn verran, arvostaisin vaan jos näyttäisin silmään ede millin kireämmältä!
No eikös se syykin ole jo moneen kertaan todettu? Paljon liikuntaa, liian vähäiset kalorit. Ja ratkaisukin on tähän kerrottu. Kalorit pariksi viikoksi selkeästi plussalle ja sit maltillisesti tiputtamaan.
Tietysti voit myös jatkaa tota sun vanhaa systeemiä ja nostaa kaloreita vaan muutamalla sadalla. Niin kuin tossa suunnittelit. Kyllähän tuokin voi jossain vaiheessa alkaa toimimaan, mutta huomattavasti nopeampi ja fiksumpi vaihtoehto olis toi ensimmäinen.
Mediänkin salilla olisi mahdollisuus ja kundikaverilla hanskat. Olen myös ajatellut josko alkasin harrastamaan tätä ko. lajia.Ei ihan kylmiltään kannata alkaa sitä säkkiä mätkiä, ettei telo itseään... Mutta esimerkiksi kuntonyrkkeilyä suosittelen kyllä!! Aivan loistavaa treeniä
Okei ehkä hölmöö tähän asiaan, mutta mä painan sua vaan n. 2 kiloo vähemmän ja oon 10 cm lyhyempi. Missä sulla voi olla ylimäärästä ja miten?Mitat siis on 168cm/59kg.
mutta reisissä on vielä vähän ylimääräistä rasvaa josta pitäisi päästä eroon. Mitat siis on 168cm/59kg. Ja ihmeellisenä reaktiona mainittakoon että iltaisin tuntuu roppa käyvän jotenkin ylikierroksilla; pulssi alkaa tykyttää vaikka istun paikallani, kasvoja kuumottaa ja vähän olo muutenkin. Mikä neuvoksi?
YHTEENSÄ 2097,5Kcal/175,9gProt./291,4gHH/17,89R
Juuri näin! Olin kommentoimassa juuri samaa asiaa. Rasvaa on yksinkertaisesti aivan liian vähän. Kehosi ei päästä irti omasta rasvavarastostaan, jos et saa ravinnosta tarvittavia rasvoja kropan hyvinvoinnin ylläpitämiseen. Proteiinia ja hiilareita sitten karsimaan, jos kalorimäärät ei muuten anna periksi rasvan lisäämiselle. Itse ole melkein samoissa mitoissa (171cm/60kg), ja itselläni rasvamäärä on aina runsaat 60g.Tää on joku suomalaisten rasvapropagandatuote, että rasvan määrää vähennetään näin rajusti. Mulla ei ainakaan lähde grammaakaan rasvaa pois, jos sitä rasvaa ei tule riittävästi kehoon joka päivä. Vasta kun läträä sen rasvan kanssa kunnolla, niin se ylijäämävarasto alkaa poistua. Mulla rasvaa tulee ruokavaliosta noin 26-30 E% ja hyvin menee. Mieti häviätkö mitään jos kokeilet toista lähestymistapaa?
Mua jäi mietityttämään, että mikä oli treenien osuus tuossa ennen tämän kahden kuukauden dieettiäs, ootko merkittävästi lisännyt sitä? Mun mielestä sun kroppas vaan kaipaa vähän lepoa välillä (ainakin, jos kaikki viikot on menny tuota soittoa, mitä ohjelmaksesi esitit).
Kun mietit levon/treenin suhdetta, kannattaa pitää mielessä, että ylirasitustilasta palautumiseen menee aikaa noin 1pv-1vko, kun taas ylikuntotilasta palautumiseen yli 1vko-monta kuukautta. Kumpaan tilaan haluat kehosi ajaa? Otatko mieluummin loman nyt vai myöhemmin, kun myöhemmin saatat joutua jättämään treenit hyvinkin pitkäksi aikaa väliin. Mut tosiaan, nauti siitä, että teet asian eteen jotain, ja jätä se tavoitteen saavuttaminen vähäksi aikaa taka-alalle. Jos mä alan stressaamaan siitä, että tavoitteeseen ei päästy sillon ku piti, niin mistä sitä enää pystyy ammentamaan innostusta jatkamisen puolesta? Oothan sääkin jo kilon lähempänä tavoitettas.
Mulla ylirasitus tulee tosi helposti esimerkiksi jos nukkuu pari yötä vähän huonommin ja silti tekee yhtä kovat treenit kuin ennenkin. Jos osaa heti ottaa vihjeestä vaarin, niin palautuu heti ekan lepopäivän jälkeen ja on vielä helppo palata normitreenijärjestykseen, kun ei paljoo ehtiny jäädä välistä tekemättä.