microsoft word ongelma

Ikä
40
eli mulla ei tule wordiin å,ä eikä ö. niiden tilalle se laittaa vaan heittomerkkiä sulkua ja kaksoispistettä. Access, excel ja powerpoint toimii ihan normaalisti.
mulla on kielenä valittu suomi wordissa ja näppiksen asetuksina on suomi ja olen nyt kaikki keinot mitä ite oon pystyt käyttänyt.en vaa saa niitä takas.
ja kummallisinta on että en ole wordia käyttänyt aikoihin ja nyt sitten sitä tarvitsin ja aloin kirjottaan mut ei siitä mitn tule kun näin se sitten pelaa.

auttaakaa te jotka tiedätte jotakin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän sinulla alapalkissa vasemmalla ole FI:n tilalla esim. EN (englanninkielinen näppäimistö valittuna)? Outoa tosin, jos excel kerran toimii. Toinen tuli Wordissa mieleen: Tools-Autocorrect - eihän siellä ole ä:tä korjattu joksikin muuksi?

eldd sanoi:
Eihän sinulla alapalkissa vasemmalla ole FI:n tilalla esim. EN (englanninkielinen näppäimistö valittuna)? Outoa tosin, jos excel kerran toimii. Toinen tuli Wordissa mieleen: Tools-Autocorrect - eihän siellä ole ä:tä korjattu joksikin muuksi?

alapalkissa on kyllä FI ja katsoin ton autocorrectin..ei ole korjattu muuksi noita kirjaimia. kai se pitää jostain kaivelle asennuslevyt taas kehiin ja koittaa asentaa uudestaan

tuo on aika jännä juttu, vaikuttaisi kyllä siltä, että on jenkki näppis käytössä. Ootko kattonu että control panelissa > regional settingsissä on tosiaan se suomi näppis käytössä...

Sininenporkkana sanoi:
tuo on aika jännä juttu, vaikuttaisi kyllä siltä, että on jenkki näppis käytössä. Ootko kattonu että control panelissa > regional settingsissä on tosiaan se suomi näppis käytössä...

suomi näppis on kyl käyttössä....muuten se varmaan näyttäs excelissäkin epäkorrektisti noi äät ja ööt...

Tuo näppisasetus voi olla sovelluskohtainen. Esim. itsellä on joskus sattunut niin, että muut softat toimii suomenkielisellä näppiksellä, mutta joku softa sitten ottaa automaattisesti enkkunäppiksen käyttöön. Se näkyy kyllä siellä palkissakin. Kokeile ALT-SHIFT:llä (kun Word on klikattu aktiiviseksi), saatko skandit käyttöön.

Suositut

Back
Ylös Bottom