Metsästäjiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epe-72
  • Aloitettu Aloitettu
Onko mr. Lämmönetsijä ostanut Hodgdonin jauheita suomesta, vai kenties esim. hakenut Ruotsinmaalta? Ilmeisesti Normaa yms. saisi halvemmalla rajan takaa. Alkaa VV:n öyheet olla melko julmissa hinnoissa. Toki oma tarve on pienehkö, mutta kun hintaero ulkomaan öyheisiin alkaa kaveta, tuntuu tyhmältä pakkotankata paikallista tuotetta, etenkin, kun sen saatavuus on välillä mitä on (N130 ja N140 suurimmat tarpeet tällä hetkellä).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suomesta. Saatavuus on välillä heikkoa, nytkin olen odotellut tiettyä ruutia saapuvaksi puolitoista kuukautta, eikä vielä ole edes tiedossa milloin tulee.

Viime viikolla tuli tieto että Hodgdonin hinta tulee nousemaan, (halpaahan se olikin,eh) VV:tä taitaa kuitenkin saada edelleen alle 90e/kilo.

Ruotsiin ei oikein kannata pelkän ruudin takia lähteä. On myös liikkunut epävirallista tietoa että se uusi XXL-kauppa alkaisi myydä juurikin Normaa (ehkä muitakin), saa sitten nähdä millaisen hinnan ne sille keksii.

Wtf, mistä alle satkulla saa vihtahousua? Mielestäni jokapaikassa 105-110€/kg nurkilla :(

Eikös se XXL ole Haaparannan kulmilla? Sieltä tulee välillä haettua huulikivaa, niin samalla reissulla saisi sitten öyhettä yrmypyssyynkin. Tosin nyt on ollut kulutus melko vähäistä, paikallinen ratakin alkoi hankalaksi, kiitos jonkun metelistä valittavan piiperöporukan.

Katohan kehveliä. Onko nuo hinnat tulleet taas vähän alaspäin parin vuoden takaisesta (mitenniin en ole vähään aikaan tarvinnut uutta kruutia)?

Eikös se XXL ole Haaparannan kulmilla? Sieltä tulee välillä haettua huulikivaa, niin samalla reissulla saisi sitten öyhettä yrmypyssyynkin. Tosin nyt on ollut kulutus melko vähäistä, paikallinen ratakin alkoi hankalaksi, kiitos jonkun metelistä valittavan piiperöporukan.

Öö...niin siis tämä Suomen suurin urheilukauppa verkossa | XXL-FI | XXL

Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere ja jopa Turku. Toimii myös muissa pohjoismaissa, joten voip olla. Jututin nääs Tanpereella myyntihenkilöä, ja hän kertoi että ruutiakin olisi jossain vaiheessa tulossa valikoimaan, mutta hommat on kuulemma vielä vähän auki.

Eilen käytiin jänistä jäljestämässä. Oli muuten uusi ja mukava kokemus lumikengillä käydä kulkemassa. Nyt tarvittaisiin kokemuksia lumikengistä ja vihjeitä mitä kannattaa miettiä. Itselläni oli eilen morphon ne nato mallit ja yli +95kg kokoiselle. Silti noilla vähän upposi mutta kokonaisuudessa epäilen että ovat paremmat kuin ne tsl227 testivoittajat.
Jänistä ei saatu mutta elämyksiä ja kokemuksia siitäkin edestä.

Vanha palvelija sai uudet tukit. Pähkinäpuun tilalle tuli mitäliemuovisekoitetta. Eihän ne kauniit ole mutta ah niin huolettomat kastumisen ym suhteen.

13748830.jpg

Onko muuten pakkiksen Swaggereilla mitään tiedustelutietoa siitä, milloin Sako TRG M10 tulee myyntiin?
Viranomaiskeskuksen sivuilla ainakin kaupan molemmat mallit.

Mistähän löytää .223 77 grainin Scenaria järkevään hintaan? 39 senttiä pelkästä .223 luodista vaikuttaa ryöstöltä. Passaa suositella myös valmista match grade pakettia 69-77 grainin välillä.

Viranomaiskeskuksen sivuilla ainakin kaupan molemmat mallit.

Mistähän löytää .223 77 grainin Scenaria järkevään hintaan? 39 senttiä pelkästä .223 luodista vaikuttaa ryöstöltä. Passaa suositella myös valmista match grade pakettia 69-77 grainin välillä.

Niinhän ne on. Harmi vaan että saatavilla ei ole kuin nuo kaksi kombinaatiota, tuon olisi voinut vaikka hankkia jos kaikki piipunpituudet ja kaliberit ym olisi tulleet heti myyntiin.

Asetarvike taitaa myydä tuota Scenaria 36s/kpl. Ihan halvalla noita Lapualaisia ei taida saada oikein mistään. Millaisesta piipusta meinasit noin raskasta luotia ampua?

16" ja 1/7" rihlannousu. Muut merkinnät millimetreinä (nato).

Komia peli tuo Benelli. Mustatkin aseet ovat sisimmältään kiiltäviä. Itse tosin tuohon Beretta 1301 tykästynyt...

Jos te ootte kaikki tollasia ½-tomaattimiehiä, niin minä siirryn rinnakkaisesta puNppukäkättimeen.. Joskus mulla olikin sellanen (viime vuostuhannen rem 870 EM), mutta menin pöljä ja myin pois.

Jos te ootte kaikki tollasia ½-tomaattimiehiä, niin minä siirryn rinnakkaisesta puNppukäkättimeen.. Joskus mulla olikin sellanen (viime vuostuhannen rem 870 EM), mutta menin pöljä ja myin pois.

Itse siirryin pumputtimesta puolimoottoriin pari vuotta sitten. Pumppu jäi edelleen tottakai ja todennäköisesti käyttöä tulee. Syy vaihtoon oli se että tykästyin kaverin SX3:n ja olihan sellainen pakko saada. Nyt sitten ajatuksena hommata nostalginen rinnakkaispiippuinen kävelymetsästykseen, vaan ovat vähä turhan pitkiä mitä olen vaihtoehtoja netistä löytänyt.

Nyt sitten ajatuksena hommata nostalginen rinnakkaispiippuinen kävelymetsästykseen, vaan ovat vähä turhan pitkiä mitä olen vaihtoehtoja netistä löytänyt.

Aijaa, mulla oli vähän sama asenne puNppuihin joskus, että 18" piipulla olisi kivan kompakteja, kun tuossa remarissakin oli 28". Aktion kanssa tulee melko pitkä paketti. Itseäni ei ole sittentaas tuon rinnakkaisen pituus häirinnyt kyllä yhtään metsässä tai muualla.. Kävellessä pitää jokatapauksess piipuilla kiertää kasvillisuus, ja painossa ei ole kuin jotain sadan, parin gramman ero niin ei sillä mielestäni ole minkään merkitystä.

Toki, jos ei muu auta, niin jos piipuissa on vähän seinämäpaksuutta, niin asiansa osaava seppä saanee lyhennettyä ja tehtyä suppareille kierteet. Ja takatukkia on helppo lyhentää. Paitsi jos se on muovia ;)

Pitkästä piipusta ei ole paljon muuta hyötyä kuin pidempi tähtäyslinja. Vaihtosupistajien aikakaudella saa kuvion kohdalleen lyhyemmästäkin ja lähtönopeus lähinnä paukusta kiinni. Lähinnä kosmeettinen juttu, kun lyhyemmässä jatkomakasiini tulee pitkästi piipun ohi. Metsästyksessä tosin ei tuota ongelmaa ole.

Pitkästä piipusta ei ole paljon muuta hyötyä kuin pidempi tähtäyslinja. Vaihtosupistajien aikakaudella saa kuvion kohdalleen lyhyemmästäkin ja lähtönopeus lähinnä paukusta kiinni. Lähinnä kosmeettinen juttu, kun lyhyemmässä jatkomakasiini tulee pitkästi piipun ohi. Metsästyksessä tosin ei tuota ongelmaa ole.

Niin ja käsittääkseni pidempi piippu auttaa myös "swingissä". Vaikutusta tehoon tai mekaaniseen tarkkuuteen ei enää nykypauikuilla pitäisi olla.

Aijaa, mulla oli vähän sama asenne puNppuihin joskus, että 18" piipulla olisi kivan kompakteja, kun tuossa remarissakin oli 28". Aktion kanssa tulee melko pitkä paketti. Itseäni ei ole sittentaas tuon rinnakkaisen pituus häirinnyt kyllä yhtään metsässä tai muualla.. Kävellessä pitää jokatapauksess piipuilla kiertää kasvillisuus, ja painossa ei ole kuin jotain sadan, parin gramman ero niin ei sillä mielestäni ole minkään merkitystä.

Toki, jos ei muu auta, niin jos piipuissa on vähän seinämäpaksuutta, niin asiansa osaava seppä saanee lyhennettyä ja tehtyä suppareille kierteet. Ja takatukkia on helppo lyhentää. Paitsi jos se on muovia ;)

SX3:ssa ei häiritse niinkään paino vaan pituus. Oma pumppu on 18" + pari tuumaa päälle jos siihen kiertää ulkoisen supparin. Todennäköisesti tuota pumppua kuljetan mukana loppusyksystä kun kivääritilanne todennäköisempi. Pumpussa vähän se homma että jos haluaa oikeasti ampua nopeesti, pitäisi laukaisu/pumppaus hommaa pitää yllä harjoitella tämän tästä. Nyt pumpulla treenaaminen on jäänyt.

16" ja 1/7" rihlannousu. Muut merkinnät millimetreinä (nato).

Komia peli tuo Benelli. Mustatkin aseet ovat sisimmältään kiiltäviä. Itse tosin tuohon Beretta 1301 tykästynyt...

Luulisi tuolla nousulla vakautuvan äärest hyvin.

Tuo Black Eagle on hankittu vuonna -95, mutta hyvin laulaa edelleen:D

Vakauttaa liiankin hyvin. Kevyellä luodilla käy näin:

ydre%20ballistik%20overstabil.jpg

Alkaa "liitämään", kun pitäisi mennä kuin keihäs kaaressa.

Nyt pitäisi hankkia lisää kalustoa tai oikeastaan vaan muuttaa rinnakkaislupia hallussapito luviksi kun isän terveys/ikä alkaa olla sitä luokkaa että on järkevämpi tehdä nuo siirrot nyt. Samalla on mielessä muhinut ajatus että pari pyssyä möisin/vaihtaisin uudenpiin. Koska en ole vuosiin(5) hakenut lupia niin kaikki vinkit ja ohjeet otetaan vastaan että miten homma sujuu harmittomasti.

Ja sitten toinen asia mihin kanssa otan neuvoja/vihjeitä vastaan on kyyhkyn,jäniksen,fasaanin ruokinta. Tarkoituksena on rakentaa noille ruokinta paikka ja sitten syksyllä saada kausi hieman pitemmäksi + koirille lisää tekemistä kun nyt emännän suvun kautta varsin hyvät paikat ja alueet on tiedossa. Onnistuuko noiden kolmen ruonkinta samalla paikalla? Kanta on noille hyvä ja alueen pienpeto kanta on pieni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom