Metsästäjiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epe-72
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs mieltä sorsamiehet on tästä keväällä paljon puhutusta lintuinfluenssasta? Eipä sitä virallisesti ole Suomesta vielä kait löydetty, mutta...? Paraneeko sitä heinuria paljain käsin enää suolistaa vai onko turhaa varovaisuutta?

Itse pidän kyllä suoranaisena ihmeenä sitä, ettei löydöstä ole Suomessa tehty, niin kovalla kohinalla se kuitenkin keväällä levisi, Ruotsin saaristoa myöten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs mieltä sorsamiehet on tästä keväällä paljon puhutusta lintuinfluenssasta? Eipä sitä virallisesti ole Suomesta vielä kait löydetty, mutta...? Paraneeko sitä heinuria paljain käsin enää suolistaa vai onko turhaa varovaisuutta?

Enpä usko että siinä kummempaa riskiä on. Peset vaan kädet huolella suolistuksen jälkeen. Käsi-desin käyttö tuo mukavasti mielenrauhaa, jos pöpöt mietityttää liikaa. Lintuinfluenssaan kuoleminen on kuitenkin epätodennäköisempää, kuin esim. harhalaukaus.

Minun metsästysharrastukseni rahoittuu melko pitkälti kanalintuihin lokakuun lopussa. Turussa kun asuu, niin metsästysreissu Kainuussa on ainoa kerta vuodessa, kun pääsee elukoita ammuskelemaan. Kiväärillä (6,5x55) latvalintujen metsästys on ihan suosikkihommaa.

Njoo, tais olla aika pitkälti median luomaa joukkohysteriaa(ainakin täällä Suomessa). Ite ainakin suunnistan passiin 20.8. Ja ainahan voi jättää ampumatta sen aivastelevan heinurin.

6 kausi lähtee ensi syksynä. lähinnä hirvimetillä ruukaan kulkea. tässä muutama saalis viime syksyltä. pari kuvaa olin jo kerennyt poistaa :(. eka on ensimmäinen hirvi minkä ammuin tuolle koiralle. toinen on elämäni ensimmäinen uroshirvi, aiemmat ovat olleet joko naaraita tai vasoja.

Viimeksi muokattu:
ja sitten laitetaan vielä kuva lenkki- ja metsästyskaverista:

edit: mitä ihmettä tarkottaa "pössykkä"? :D. aivan uus sana mulle

Viimeksi muokattu:
Tulee metälläkin juu käytyä. Löytyy koiriakin, saksanmetsästysterrieri ja jack russel terrieri. saku vasta vuotinen, mutta 5v. russelille saatu jo satakunta pikkupetoa pois kuleksimasta.

Kuva kertonee enemmän kuin 1000 sanaa, meikäläisen metsästystavasta.
Intohimoisuuteen asti koiramiehiä :D

Katos, täältähän löytyy asiallisia äijiä! Saksanseisojaa parempaa koiraa en osaa kuvitella... :thumbs:

Isälläni on ollut lyhytkarvaisia kaksi ja nartulla teetettiin kerran pennut, 13 kpl vikkeliä seisojia tarjosi töitä muutamaksi kuukaudeksi.
:D

Yksi pennuista jäi sitten itselle ja siitä tuli oikein kelpo koira, oli junkkarissakin kolmas. Valitettavasti hauvasta aika jätti tänä keväänä. :itku:

Nyt on vähän munaton olo lähteä metsälle, kun koiraa ei ole kaveriksi...

Itse pidän kyllä suoranaisena ihmeenä sitä, ettei löydöstä ole Suomessa tehty, niin kovalla kohinalla se kuitenkin keväällä levisi, Ruotsin saaristoa myöten.

Minua ei ainakaan estä kukaan/ mikään menemästä metsälle, vaikka olisi löydetty lintuinfluenssaa olisin joka tapauksessa menny. Vaan hyvä kun ei oo löydetty. Kyllä sen uskaltaa suolistaa ihan normaalisti. Ja lintupesueissa ei ainakaan ole mitään tautia.

Katos, täältähän löytyy asiallisia äijiä! Saksanseisojaa parempaa koiraa en osaa kuvitella... :thumbs:

Voipi olla, että tulee Pointteri seuraavaksi, mutta ehkä pysyn näissä LK-SS:ssä. Valinta pitäis tehdä tässä parin vuoden sisään, kun tuo koiruliini on nyt 6v.

Yksi pennuista jäi sitten itselle ja siitä tuli oikein kelpo koira, oli junkkarissakin kolmas. Valitettavasti hauvasta aika jätti tänä keväänä. :itku:

Nyt on vähän munaton olo lähteä metsälle, kun koiraa ei ole kaveriksi...
Ikäviä hommia nuo pitkä-aikaisen kaverin menetykset, mutta hyviä muistoja niistä jää jos siitä jotian positiivista pitää etsiä.

Itse kävin junkkarissa, mutta Lapuan kortteikko koitui kohtaloksi... edellinen hakija törmäs siinä ja eiku oma siitä hakuun... no siinähän vielä oli 1 ja koira ei oikein kerennyt edes hakea, kun tuli törmäys. Muutoin meni ihan kivasti, seisoi ja hivenen ajeli rusakkoa, haki pellon leveyttä (kuulemma sopiva hakulaajuus, näin voittajaluokkaan :D) jne.

Eiku uutta metsästyskaveria kotiin, sillä ei oikein tuon lajin voittanutta harrastemuotoa ole :thumbs:

Aloin tuossa kahtelemaan nuita mehtäkoiria ja taidankin päätyä Bracco Italiaanoon...

Tuntus olevan ihan toimiva kapistus ja ei ois ihan joka oksalla...

Viimeksi muokattu:
Täällä kans odotetaan elokuun 20:netta päivää kuin kuuta nousevaa! Sorsa-aloitus on vuoden kohokohtia mutta vuoden ehdoton kohokohta on syyskuun mettäkanalintumetsästysreissu (pitkä sana) suomussalmen maastoihin.

Täällä myös odotetaan sorsa- aloitusta kovasti. Merelle tulee taas perinteisesti suunnistettua muutamaksi päiväksi. Sitten seuraavaksi voikin ruveta odottamaan kanalinnustuksen aloitusta.
Vielä kun keksisi, kuinka voisi olla syksyt pois töistä.

Täälläkin yksi metsästäjä odottaa innolla metsästyskauden avajaisia. Hieman huolettaa tuo lintunuhan mahdollisuus, mutta kaivellaan asiasta lisää tietoa...

metsästyskortti suoritettu, jota maksetaan yhä. Itse metsästys loppui siihen kun ykspaikkanen vinsester laukes n. puol metrii korvan vieres.:david:

Tänään saapuneessa Metsästäjä-lehdessä on lintuinfluenssainfo. Ei rajoita syksyn metsästystä lainkaan.
Pitäisi taas pikkuhiljaa suunnata ampumaradalle hiomaan ampumakuntoa syksyä varten kuntoon. Varmaan pari sorsareissua tulee tehtyä, vaikka ei tuo sorsastus niin hirveästi kiinnostakaan. Kanalinnustuksen aikaan meikäläistä ei sitten paljon kotona näykään.

Kuinkas monelle tuli tänään se muovitettu metsästyskortti? Vai käykö joku maksamassa sen vielä pankissa? Itselleni taisi olla kolmas muovitettu kortti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom