Metrossa sattuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Hannibal sanoi:
Metroihin pitäisi laittaa kirveskielto. Kiellon rikkojat pitäisi viedä saunan taakse ja antaa niille niskalaukaus.

Oliko tuo nyt asiallinen kommentti? Kaikkihan tietävät ilman sinun sarkastisia kommenttejasikin ettei niskalaukaus ole pätevä rangaistuskeino. :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helsingin Sanomat:
Helsinki. Helsingin käräjäoikeus katsoi alle 40-vuotiaan miehen syyllistyneen tappoon ns. metrosurmassa, mutta totesi miehen olleen vailla ymmärrystä rikoksen tekohetkellä.
Viime vuoden huhtikuussa mies surmasi useilla kirveeniskuilla Helsingin metrossa istuneen itselleen vieraan miehen.

Käräjäoikeus totesi tiistaina miehen olevan tahdosta riippumattoman hoidon tarpeessa ja hänet passitettiin takaisin valtion mielisairaalaan Vanhaan Vaasaan.
Oikeudenkäynnin aikana syytetty mm. kertoi, että hänellä oli tekohetkellä päässään siru, jonka kautta Suomen valtio ohjasi hänen tekojaan.

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101978695785

Toivottavasti ei pääse ihan heti avohoitoon

Mr. man sanoi:
Oikeudenkäynnin aikana syytetty mm. kertoi, että hänellä oli tekohetkellä päässään siru, jonka kautta Suomen valtio ohjasi hänen tekojaan.

Toivottavasti ei pääse ihan heti avohoitoon
:lol2: No ei ole pääsemässä vähään aikaan mihinkään. Ihan oikein, pitkähihainen päälle vaan ja piikki pakaraan.

Toi voi ihan hyvin päästä avohoitoon jo muutamassa vuodessa matkustelemaan vaikka metroon teidän taakse. :eek: No ehkei kuitenkaan.

Mut eikös keskimäärin nopeammin pääse pihalle kun menee sairaalan kautta?

ironchef sanoi:
Toi voi ihan hyvin päästä avohoitoon jo muutamassa vuodessa matkustelemaan vaikka metroon teidän taakse. :eek: No ehkei kuitenkaan.

Mut eikös keskimäärin nopeammin pääse pihalle kun menee sairaalan kautta?

Keskimääräisestä en tiedä, mutta käsittääkseni sieltä pääsee pihalle vasta siinä vaiheessa kun tohtorit toteaa sut kelpaavaksi avohoitoon. Tässähän on se hieno ero, että kun taposta tuomittu ensikertalainen istuu monta vuotta ? pari kolme(en tiedä arvaan). Niin tuossa sairaala vaiheessa tyyppi on siellä niin kauan kun lääkärit katsoo tarpeelliseksi...

Ja jotenkin luulisin että tohtorit tietää mitä tekee, eihän ne tee sitä kuin työkseen.

Kaveripiirissä oviin selin olevat penkit kulkevat nimellä "kirvespaikka". semmosta.. "Ei vittu, en kyl mee kirvespaikalle."

samppap sanoi:
Kaveripiirissä oviin selin olevat penkit kulkevat nimellä "kirvespaikka". semmosta.. "Ei vittu, en kyl mee kirvespaikalle."

Mä olen aina istunut niin että takana on seinä. Se on joku vaistomainen juttu. Jos joudun vaikka bussiin keskelle, niin käännyn aina sivuttain et nään myös taakse. Baarissa en istu ellen pääse seinää vasten, tai edes juo pullonsuusta ellen katso ensin taakse.

Tuollainen on kyllä pahinta; yllättäen, takaapäin, kirveellä. Uhri ei saa mitään mahdollisuutta taistella henkensä säilyttämiseksi.

Elettäisiinpä nyt antiikin Roomassa ja olisin keisari.
Kirveshomolle näyttäisin näin: :down: ja ei muutaku samaan häkkiin nälkäisen leijonan kanssa. Vitun pelkuri, ei ansaitse armoa. :0:

Johnny sanoi:
Tuollainen on kyllä pahinta; yllättäen, takaapäin, kirveellä. Uhri ei saa mitään mahdollisuutta taistella henkensä säilyttämiseksi.

Elettäisiinpä nyt antiikin Roomassa ja olisin keisari.
Kirveshomolle näyttäisin näin: :down: ja ei muutaku samaan häkkiin nälkäisen leijonan kanssa. Vitun pelkuri, ei ansaitse armoa. :0:

Ehkä tuollainen tapa on eräs parhaimmista mahdollisista. Olettaen, että taju menee lähes saman tien.

Enkä muuten toivoisi, että sinä olisit keisari, jos sinulla tuollaiset asenteet on.

ironchef sanoi:
Mä olen aina istunut niin että takana on seinä. Se on joku vaistomainen juttu. Jos joudun vaikka bussiin keskelle, niin käännyn aina sivuttain et nään myös taakse. Baarissa en istu ellen pääse seinää vasten, tai edes juo pullonsuusta ellen katso ensin taakse.

En mä ihan noin varovainen ole!! :) Tietysti katson mihin istun ja ketä takanani on.

rollerghost sanoi:
Ehkä tuollainen tapa on eräs parhaimmista mahdollisista. Olettaen, että taju menee lähes saman tien.

Enkä muuten toivoisi, että sinä olisit keisari, jos sinulla tuollaiset asenteet on.

Mikäs mies sä oikein olet? Haluaisitko itse lähteä tuolla tavalla ilman mahdollisuutta taistella vastaan? Ja mitä vikaa asenteessani on? Ai niin joo, suomalainen systeemihän on oikein hyvä, hoitoon pariksi vuodeksi ja taas metroon reissaamaan.

Delmonte sanoi:
Keskimääräisestä en tiedä, mutta käsittääkseni sieltä pääsee pihalle vasta siinä vaiheessa kun tohtorit toteaa sut kelpaavaksi avohoitoon. Tässähän on se hieno ero, että kun taposta tuomittu ensikertalainen istuu monta vuotta ? pari kolme(en tiedä arvaan). Niin tuossa sairaala vaiheessa tyyppi on siellä niin kauan kun lääkärit katsoo tarpeelliseksi...

Ja jotenkin luulisin että tohtorit tietää mitä tekee, eihän ne tee sitä kuin työkseen.

Ja jos oot tosissaan pöllöö niin pakkohoito voi kestää pidempään kuin ns. elinkautinen. (Mikä muuten on kans niin naurettava nimitys suomalaiselle "12-vuotiselle" josta Halonen armahtaa öpaut kuuden vuoden jälkeen.)

teemal sanoi:
Ja jos oot tosissaan pöllöö niin pakkohoito voi kestää pidempään kuin ns. elinkautinen. (Mikä muuten on kans niin naurettava nimitys suomalaiselle "12-vuotiselle" josta Halonen armahtaa öpaut kuuden vuoden jälkeen.)

No voi perse. Elinkautinen on elinkautinen eikä mikään "12 vuotta".
Lisäksi Halonen on armahtanut huomattavasti vähemmän ja pitemmän ajan jälkeen kuin edeltäjänsä.

Edit:
No tuo pakkohoito meni sentään oikein....

Johnny sanoi:
Ai niin joo, suomalainen systeemihän on oikein hyvä, hoitoon pariksi vuodeksi ja taas metroon reissaamaan.

Kaivoinpas hiukan tilastoja googlella lähde:
www.om.fi/uploads/4njjim.pdf
Kertoo, likimain seuraavaa:
Vuoden 95 lopussa pakkohoitojaksoista viidennes kestänyt vähintään 9vuotta. Kriminaalipotilaan hoidon keston keskiarvo 5.3 ja mediaani 3.3vuotta. Lisäksi hoitoajat valtion mielisairaaloissa ovat tätä merkittävästi pidemmät (viimeiseltä sivulta) Tuosta voisi luulla, että ihan oikeasti hullut viihtyvät laitoksessa aika pitkään. Varsinkin kun vertaa rangaistuksiin:
Lähde http://www.rikosseuraamus.fi/17006.htm
Elinkautisvankeja vuoden lopussa 97 (74), joista 8 naisia. Elinkautisten rangaistusten pituus on viime vuosina ollut keskimäärin 14 vuotta.

teemal sanoi:

Sulla ei siis ole mitään käsitystä todellisuudesta? Kiva, kerro lisää faktoja.

Itse olen työskennellyt muutama vuosi sitten metrovartijana. Olin asemavartijana sekä junapartioissa. Työ oli todella mielenkiintoista ja ikinä ei tullut samanlaisia työvuoroa eteen. Tein työvuoroja sekä miesten, että naisten kanssa.
Turvallisuudesta sen verran. On laskettu, että vartija on missä tahansa asemalla n.kolmessa minuutissa, vaikka se ei olisi miehitetty. MIehitetyllä asemalla, vartija on paikalla n. 30sek.
Kevät ja syksy olivat "metrossa" pahinta aikaa. Avohoitopotilaita on silloin eniten liikenteessä, syytä siihen en tiedä. Puhutaankin, että metro on suomen suurin avohoitolaitos.
Metrovartijan päätehtävä on taata matkustajille turvallinen/esteetön matkustaminen, kohteesta a kohteeseen b. Tutkimusten mukaan, vartijoiden työskentelyyn ollaan oltu tyytyväisiä.
On tietysti vartijoita, joista näkee jo päälle päin, ettei sovellu vartijaksi metroon ( arotuulen nussima vinkuheinä :david: ). Toiset on taas psyykkeeltään sellaisia, että kuuluisivat itse avohoitoon.
Totti Karpela sanoi minulle rautatieasemalla."Hulluja te olette! Minä en menisi tuonne putkeen ilman asetta tai koiraa töihin mistään hinnasta". Mä sanoin Tottille että multa unohtui liivit kotiin ja on mun parilla pamppu :hyper:

ironchef sanoi:

Bussissa tai metrossa selkä seinää vasten istuminen tarkoittaa sitä että ulos pääsee vain yhtä reittiä mikä on helppo tukkia... ite optimoin bussissa mahdollimman taakse, mutta niin että exitti onnistuu kumpaankin suuntaan, metrossa ei koskaan kirvespaikalle.

Pieni annos paranoidiutta on kuin lasillinen viiniä päivässä, tekee hyvää terveydelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom