Metrossa sattuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
ironchef sanoi:
Mä olen aina istunut niin että takana on seinä. Se on joku vaistomainen juttu. Jos joudun vaikka bussiin keskelle, niin käännyn aina sivuttain et nään myös taakse. Baarissa en istu ellen pääse seinää vasten, tai edes juo pullonsuusta ellen katso ensin taakse.

Täällähän on muitakin mielenvikaisia liikkeellä. Mainiota.

Aika samat oireet on täälläkin eli en tykkää istua missään siten, että selän takana hiippailee porukkaa. Baareista/ravintoloista suosikkejani ovat sellaiset, joissa on korkealla selkänojalla varustetut jenkkidinertyyliset loosit ja erityisesti karsastan paikkoja missä on heiveröisiä pikkupöytiä ängetty liian tiheään.

Mieluiten selkä seinään päin istumisen lisäksi pitää istua vielä siten, että sivusilmällä näkee ovelle ketä siellä tulee ja menee. Tän mä opin jo pienenä kuukauden westerneistä.

Tästä on varmaan seuraava askel sitten se, että alan kuvitella että minua seurataan ja että päähäni on synnytyslaitoksella Supon toimesta istutettu siru, jolla toimiani voidaan ohjailla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IronMind sanoi:
Täällähän on muitakin mielenvikaisia liikkeellä. Mainiota.

Aika samat oireet on täälläkin eli en tykkää istua missään siten, että selän takana hiippailee porukkaa. Baareista/ravintoloista suosikkejani ovat sellaiset, joissa on korkealla selkänojalla varustetut jenkkidinertyyliset loosit ja erityisesti karsastan paikkoja missä on heiveröisiä pikkupöytiä ängetty liian tiheään.

Mieluiten selkä seinään päin istumisen lisäksi pitää istua vielä siten, että sivusilmällä näkee ovelle ketä siellä tulee ja menee. Tän mä opin jo pienenä kuukauden westerneistä.

Tästä on varmaan seuraava askel sitten se, että alan kuvitella että minua seurataan ja että päähäni on synnytyslaitoksella Supon toimesta istutettu siru, jolla toimiani voidaan ohjailla.

Sitä seuraava aste onkin sitten paskapuheen ja "ammattimaisten" treenausohjeiden ym. vastaava trollaaminen pakkiksella, kuvitellun SM:n hehkuttaminen ja valittaminen banneista Mikelle ja suomi24:selle kirjoittelu ja valittelu banneista :jahas:

En minäkään ole koskaan halunnut istua selkä tyhjään päin. Niin kuin joku sanoikin, että pieni annos paranoiaa on vaan terveydelle hyväksy :)

Johnny sanoi:
Elettäisiinpä nyt antiikin Roomassa ja olisin keisari.
Kirveshomolle näyttäisin näin: :down: ja ei muutaku samaan häkkiin nälkäisen leijonan kanssa. Vitun pelkuri, ei ansaitse armoa. :0:

No huh huh. Mikä ihmeen pelkuri? Luuletko oikeasti, että se kaveri ilkeyttään tai pahuuttaan toimi sillä tavalla?

Tuota logiikkaa vois viedä vielä pidemmälle: rankaise sitä pelkurimaista homokirvestä. Sehän se syyllinen on?

Mun pointti on se, että todellinen syyllinen istuu ihan muualla. Syyllinen on se joka ei ole tuollaiselle jampalle hankkinut hoitoa. Eikös siltä oltu todettu skitsofrenia? Oli itsekin hakenut hoitoon muttei päässyt. Hoitava lääkäri siinä on syyllinen kaikkeen. Tilanne olisi ihan sama jos mä päästäsisin raivohullun dobermanin metrovaunuun. Ei se eläin mitään itse tajua, oli siru päässä tai ei. Vastuu pitää olla sillä jolla se remmikin on. Sitten jengi taas huutaisi, että koira pitäisi kiduttaa kuoliaaksi. Tosi fiksua. :thumbs:

IMHO suomalainen terveydenhoito on ollut jo pitkään huono vitsi. Jos massia löytyy niin sitten löytyy hoitokin. Mutta jos olet PA niin ei voi mitään. Vedä vaikka vähän piriä kaatiksella aikasi kuluksi, ja Joulun kunniaksi sosku voi antaa metroliput. Kyllä se skitsous siitä sitten lähtee...tai ainakin on poissa sen lääkärin silmistä.

kodari76 sanoi:
No huh huh. Mikä ihmeen pelkuri? Luuletko oikeasti, että se kaveri ilkeyttään tai pahuuttaan toimi sillä tavalla?

Sanoisin, että raukkamainen. Ja sillä tappaako joku ilkeyttään (mitähän sekin käytännössä tarkoittaa?) vaiko hetken mielijohteesta ei ole minusta merkitystä. Tahallinen tappo se silti on ja aivan yhtä vaarallinen henkilö. Hetken mielijohteesta tappava voi olla jopa vaarallisempi. Tosin nyt ei aivan hetken mielijohteesta ollut kyse, kun kirvestä kanniskeli mukanaan.

kodari76 sanoi:
Mun pointti on se, että todellinen syyllinen istuu ihan muualla. Syyllinen on se joka ei ole tuollaiselle jampalle hankkinut hoitoa. Eikös siltä oltu todettu skitsofrenia? Oli itsekin hakenut hoitoon muttei päässyt. Hoitava lääkäri siinä on syyllinen kaikkeen.

Miksi kuvittelet, että hoitava lääkäri olisi jotenkin perillä siitä, kuka on vaarallinen ja kuka? Nyt on kuitenkin todiste kaverin vaarallisuudesta, joten seuraavan veriteon syyllinen olisi sinun logiikkaasi mukaillen siis jokin sinun kaltaisesi, joka antaisi kaverin elää.

kodari76 sanoi:
Tilanne olisi ihan sama jos mä päästäsisin raivohullun dobermanin metrovaunuun. Ei se eläin mitään itse tajua, oli siru päässä tai ei. Vastuu pitää olla sillä jolla se remmikin on. Sitten jengi taas huutaisi, että koira pitäisi kiduttaa kuoliaaksi. Tosi fiksua.

Tilanne olisi sama vain mikäli lääkäri olisi ollut tietoinen ilmeisestä vaarallisuudesta.

Tuollainen koirahan lopetetaan. Miksi vastaavalla tasolla oleva ihminen pitäisi pitää hengissä? Vaarallisempihan se on. Koirat eivät kirveitä heiluttele ja koiran hyökkäykseltä voi paremmin puolustautua

darvinisti sanoi:
Sanoisin, että raukkamainen.

Siis olisi miehekkäämpää jos se kirveshemmo olisi haastanut uhrinsa kaksinkamppailuun ensin?

darvinisti sanoi:
Miksi kuvittelet, että hoitava lääkäri olisi jotenkin perillä siitä, kuka on vaarallinen ja kuka? Nyt on kuitenkin todiste kaverin vaarallisuudesta, joten seuraavan veriteon syyllinen olisi sinun logiikkaasi mukaillen siis jokin sinun kaltaisesi, joka antaisi kaverin elää.

No kai se prkl lääkäri on kouluja käynyt monta vuotta. Ei niillä turhaan ole valkoista takkia päällä ja stetoskooppia kaulalla. Sitä kutsutaan ammattitaidoksi. Ja minun logiikassani ei ole mitään vikaa. Vikaa on niissä jotka haluavat poistaa oireet mutta eivät hoitaa tautia. Mutta ei siinä mitään. Kuulaa vaan päähän kaikille. Leipää ja sirkushuveja. Kannatta itse pitää huolta, ettei joudu "väärälle" puolelle, mielivallan kanssa on paha järkeillä.

darvinisti sanoi:
Tilanne olisi sama vain mikäli lääkäri olisi ollut tietoinen ilmeisestä vaarallisuudesta.

Niin no mistäs sen tieäisi. Ai niin, sillähän on se siru päässä ja monivuotinen skitsofrenia alla. Kukapa olisi arvannut...

darvinisti sanoi:
Tuollainen koirahan lopetetaan. Miksi vastaavalla tasolla oleva ihminen pitäisi pitää hengissä? Vaarallisempihan se on. Koirat eivät kirveitä heiluttele ja koiran hyökkäykseltä voi paremmin puolustautua

Just. Nyt ei puhuttu lopettamisesta. Tuolle jampalle vaadittiin näyttävää kidutusta entisaikojen malliin. Ongelmaa ei haluta poistaa, vaan mässäillä. Pitää kiduttaa ja repiä, ja sen jälkeen vielä lisää. Silti nurkan takaa tulee toinen pösilö joka valittaa ettei vieläkään ole kostettu tarpeeksi. Miten tuollaista latvatapausta edes rankaistaan??! Jamppa on sekaisin kuin seinäkello. Ei se mitään ymmärrä vaikka kuinka huutaisi ja hakkaisi palikalla päähän. Lynkkausjoukolle se toki tuo hetken mielihyvää, mutta sen jälkeen pitääkin etsiä uusi uhri.

Mä tiedän että joku alkaa kohta mölyämään, että mä jotenkin puolustelisin tekoja olisin joku sossuviherpipertäjä. Siitä ei ole kysymys. Mä haluan järkeä näihin asioihin. Ensin pitää ymmärtää kuka, missä, miten ja miksi ja sitten vasta aletaan huitomaan.

kodari76 sanoi:
Siis olisi miehekkäämpää jos se kirveshemmo olisi haastanut uhrinsa kaksinkamppailuun ensin?

Olisi ollut reilumpaa ja miehekkäämpääkin. Ei kai tästä kenelläkään ole epäselvyyttä?

kodari76 sanoi:
No kai se prkl lääkäri on kouluja käynyt monta vuotta. Ei niillä turhaan ole valkoista takkia päällä ja stetoskooppia kaulalla. Sitä kutsutaan ammattitaidoksi. Ja minun logiikassani ei ole mitään vikaa. Vikaa on niissä jotka haluavat poistaa oireet mutta eivät hoitaa tautia. Mutta ei siinä mitään. Kuulaa vaan päähän kaikille. Leipää ja sirkushuveja. Kannatta itse pitää huolta, ettei joudu "väärälle" puolelle, mielivallan kanssa on paha järkeillä.

Voit huviksesi ottaa käsiisi jonkin lääketieteen oppikirjan ja huomata, ettei siellä kerrotakaan ihmisen psyykkeen saloja. Ei se koulujen käynti tee kenestäkään täydellistä tai muuta nykytietämystä aivoista. Vaarallisten yksilöiden poistaminen yhteiskunnasta ei ole mielivaltaa.

kodari76 sanoi:
Niin no mistäs sen tieäisi. Ai niin, sillähän on se siru päässä ja monivuotinen skitsofrenia alla. Kukapa olisi arvannut...

Niin kukapa? Moni sairastaa skitsofreniaa ilman, että on muille vaarallinen.

kodari76 sanoi:
Just. Nyt ei puhuttu lopettamisesta. Tuolle jampalle vaadittiin näyttävää kidutusta entisaikojen malliin.

Minä puhuin lopettamisesta.

kodari76 sanoi:
Mä tiedän että joku alkaa kohta mölyämään, että mä jotenkin puolustelisin tekoja olisin joku sossuviherpipertäjä. Siitä ei ole kysymys. Mä haluan järkeä näihin asioihin. Ensin pitää ymmärtää kuka, missä, miten ja miksi ja sitten vasta aletaan huitomaan.

Entä jos koskaan ei voida ymmärtää, miksi joku tappoi? Eihän aivotoimintaa mustasukkaisuustapossakaan ymmärretä. Kiva, että ymmärrettäisiin, mutta kivempi ettei kirvesmurhaajat riehuis ympäriinsä tai elelis valtion rahoilla.

tiny_tinman sanoi:
Sitä seuraava aste onkin sitten paskapuheen ja "ammattimaisten" treenausohjeiden ym. vastaava trollaaminen pakkiksella, kuvitellun SM:n hehkuttaminen ja valittaminen banneista Mikelle ja suomi24:selle kirjoittelu ja valittelu banneista :jahas:

Ei se SM 1. ole kuviteltu. Tyyppi sattui vaan olemaan sarjansa ainoa osanottaja, ja vaikka Poutiainen melkoinen seppä onkin, niin ei edes hän onnistu häviämään itselleen.

Muuten olet oikeassa!

Itä-Suomessa sattui aikoinaan tapaus, jossa mies puukotti ryyppykaveriaan hengenvaarallisesti useita kertoja. Mies jäi kuitenkin henkiin. Tekijä oli mallia "hormonibodari". Oikeudessa lääkäri totesi, että mieheltä puuttui aivoista aine, joka hillitsee aggression purkautumista fyysiseksi väkivallaksi. Oikeus määräsi miehen lääkehoitoon (sai kys. ainetta siis keinotekoisesti) ja ei aikakaan kun mies oli vapaalla jalalla. Mies jatkoi elämistään samalla holtittomalla tavallaan ja jätti lääkkeet ottamatta. Eräänä ryyppyiltana hän oli kotonaan tyttöystävänsä ja uuden ryyppykaverinsa kanssa. Hän alkoi epäilemään, että heille oli jotain teerenpeliä keskenään ja hän tappoi puukolla uuden ryyppykaverin. Sitten hän vei tyttöystävänsä vessaan ja viilsi häneltä kurkun auki. Tämän jälkeen häneen iski syyllisyydentunne ja päätti mennä vanhan ryyppykaverinsa oven taakse pyytämään anteeksi edellistä ikävää tapausta. Ryyppykaveri tuli ovelle peloissaan puukon kanssa. Kun "hormonibodari" näki puukon, häneltä meni hermot, otti puukon itselleen ja puukotti miehen kuoliaaksi. Poliisi otti miehen pian kiinni tämän jälkeen.

Kysymys. Pitäisikö lääkäri tuomita kolmesta kuolemantuottamuksesta? Oliko tekijä yksistään syyllinen tapahtumaan?

Kyseistä lääkäriä ei muuten syytetty tapahtumasarjan päätteeksi mistään.

No ihmekös tuo, ettei lekuria mistään syytetty kun heppu ei totellut sitä. Tossa tapauksessa mun on tosi vaikea yrittääkään syyttää ketään muuta kuin holtitonta hormonibodaria.

Eugen sanoi:
Itä-Suomessa sattui aikoinaan tapaus, jossa mies puukotti ryyppykaveriaan hengenvaarallisesti useita kertoja. Mies jäi kuitenkin henkiin. Tekijä oli mallia "hormonibodari". Oikeudessa lääkäri totesi, että mieheltä puuttui aivoista aine, joka hillitsee aggression purkautumista fyysiseksi väkivallaksi. Oikeus määräsi miehen lääkehoitoon (sai kys. ainetta siis keinotekoisesti) ja ei aikakaan kun mies oli vapaalla jalalla. Mies jatkoi elämistään samalla holtittomalla tavallaan ja jätti lääkkeet ottamatta. Eräänä ryyppyiltana hän oli kotonaan tyttöystävänsä ja uuden ryyppykaverinsa kanssa. Hän alkoi epäilemään, että heille oli jotain teerenpeliä keskenään ja hän tappoi puukolla uuden ryyppykaverin. Sitten hän vei tyttöystävänsä vessaan ja viilsi häneltä kurkun auki. Tämän jälkeen häneen iski syyllisyydentunne ja päätti mennä vanhan ryyppykaverinsa oven taakse pyytämään anteeksi edellistä ikävää tapausta. Ryyppykaveri tuli ovelle peloissaan puukon kanssa. Kun "hormonibodari" näki puukon, häneltä meni hermot, otti puukon itselleen ja puukotti miehen kuoliaaksi. Poliisi otti miehen pian kiinni tämän jälkeen.

Kysymys. Pitäisikö lääkäri tuomita kolmesta kuolemantuottamuksesta? Oliko tekijä yksistään syyllinen tapahtumaan?

Kyseistä lääkäriä ei muuten syytetty tapahtumasarjan päätteeksi mistään.

Uskomattominta on, ettei noita lääkkeiden ottamisia kontrolloitu millään tavalla(tai nähtävästi ei ainakaan tarpeeksi), jos kaveri kerran on ilman niitä todellinen uhka ympäristölleen. Muutenkin hiukan arveluttavaa päästää tuollaisia sällejä vapaaksi, lääkkeitä tai ei. Kuinkahan vahva tieteellinen pohja mahtaa olla tuolla lääkärin lausunnolla, että pelkästään yhden aineen(hermovälittäjäaine?) puuttuminen aiheuttaisi noin kontrolloimatonta käytöstä?

darvinisti sanoi:
Olisi ollut reilumpaa ja miehekkäämpääkin. Ei kai tästä kenelläkään ole epäselvyyttä?
Voit huviksesi ottaa käsiisi jonkin lääketieteen oppikirjan ja huomata, ettei siellä kerrotakaan ihmisen psyykkeen saloja. Ei se koulujen käynti tee kenestäkään täydellistä tai muuta nykytietämystä aivoista. Vaarallisten yksilöiden poistaminen yhteiskunnasta ei ole mielivaltaa.
Niin kukapa? Moni sairastaa skitsofreniaa ilman, että on muille vaarallinen.
Minä puhuin lopettamisesta.
Entä jos koskaan ei voida ymmärtää, miksi joku tappoi? Eihän aivotoimintaa mustasukkaisuustapossakaan ymmärretä. Kiva, että ymmärrettäisiin, mutta kivempi ettei kirvesmurhaajat riehuis ympäriinsä tai elelis valtion rahoilla.

"Reilua ja miehekkäämpää"? No huh huh.

Ensin sanot "Vaarallisten yksilöiden poistaminen yhteiskunnasta ei ole mielivaltaa" ja sitten lopuksi "Kiva, että ymmärrettäisiin, mutta kivempi ettei kirvesmurhaajat riehuis ympäriinsä tai elelis valtion rahoilla." Eli et halua mielivaltaa, mutta olisi hyvä jos vain reilusti pistetään kylmäksi asiaa sen kummemmin miettimättä?

Ei ihme että Halme on eduskuntaan äänestetty :D

Eugen kertoi eräästä bodarista. IMHO tilanne on tuossa hieman toinen. Kuten sanottu, tämä kirvesmies ei ole edes tältä planeetalta. Ei siltä mennyt hermot, kun ei herralla ole vintillä valot edes päällä. Tuskin tuollainen tajuaa omia tekojaan tai seurauksia. Piikki perseeseen ja kunnolliseen hoitoon vaikka loppuiäksi sanon minä. Saavat lääkärit sitten vaikka tutkittua tyyppiä ja oppivat käsittelemään tuollaisia tapauksia. Joku jengiteloitus vain poistaa oireen, ongelma edelleen jäisi yhteiskuntaan.

Mitä siihen bodariin tulee, niin minä sanon että linnaan vaan. Mutta kyllä sormella pitää osoittaa myös lääkärikuntaa ja etenkin oikeuslaitosta, jotka surkeasti epäonnistuivat siinä työssä mitä varten he ovat olemassa. Ei esim. lääkäriä tarvitse linnaan pistää, mutta muutoksia pitää tehdä. Eikä vain ihmettellä että "oijoi, ikävä juttu, ei voi mitään." ja sitten potkia se helpoin syyllinen paskaksi.

kodari76 sanoi:
"Reilua ja miehekkäämpää"? No huh huh.
En suosittele laittamaan sanoja toisten keskustelijoiden suuhun. Oikea sanamuoto oli "reilumpaa" ja sitä se on, jos tilanteesta "ei mahdollisuuksia" siirrytään tilanteeseen "pieni mahdollisuus". Ei ole kamalan fiksua muutella toisen sanoja/sanamuotoja jos ne vaikuttavat oleellisesti siihen, mitä tämä on tullut sanoneeksi.

Tupla-J sanoi:
En suosittele laittamaan sanoja toisten keskustelijoiden suuhun. Oikea sanamuoto oli "reilumpaa" ja sitä se on, jos tilanteesta "ei mahdollisuuksia" siirrytään tilanteeseen "pieni mahdollisuus". Ei ole kamalan fiksua muutella toisen sanoja/sanamuotoja jos ne vaikuttavat oleellisesti siihen, mitä tämä on tullut sanoneeksi.

Upps :nolo: Pahoitteluni tuosta. Mutta viestini sisältö pysyy silti samana. Ei tuollaisessa tilanteessa ole mitään reilua, eikä sitä IMHO voi saada reilummaksi tai edes miehekkäämmäksi. Yhteiskunnan tehtävä on pistää tuollaiset tyypit pakkopaitaan ja lääkitykseen ennen kuin he tekevät mitään.

kodari76 sanoi:
Ensin sanot "Vaarallisten yksilöiden poistaminen yhteiskunnasta ei ole mielivaltaa" ja sitten lopuksi "Kiva, että ymmärrettäisiin, mutta kivempi ettei kirvesmurhaajat riehuis ympäriinsä tai elelis valtion rahoilla." Eli et halua mielivaltaa, mutta olisi hyvä jos vain reilusti pistetään kylmäksi asiaa sen kummemmin miettimättä?

Jos tarkkoja ollaan, niin en sanonut, etten haluaiisi mielivaltaa. Nyt voin sen sanoa ja käsitän mielivallan sellaiseksi, jossa tilanteessa toimitaan sen hetkisten mieltymysten mukaan. Eli jos laissa määrättäisiin kuolemantuomio murhasta, niin ei olisi mielivaltaista tuomita henkilö kuolemaan murhasta. Jos laissa määrättäisiin kuolemantuomio näpistyksestä, niin senkään noudattaminen ei olisi mielivaltaa, vaikka laki olisikin järjetön.

Pointti oli, että kun elämme maailmassa, jossa emme kykene edes huolellisten tutkimusten myötä tietämään, miksi joku tappoi, niin meidän täytyy toimia epätiedossa. Vaaralliseksi osoittautunut täytyy eristää, kunnes hänen vaarallisuutensa on neutralisoitu tai rangaistus on kärsitty.

kodari76 sanoi:
Ei tuollaisessa tilanteessa ole mitään reilua, eikä sitä IMHO voi saada reilummaksi tai edes miehekkäämmäksi.

Öö. Tilanne ei siis olisi ollut yhtään reilumpi jos olisi varoittanut uhria tai käynyt taistoon pelkillä nyrkeillä. Tai jos olisi tyytynyt vain sanalliseen hyökkäykseen tai jättänyt asian ajatuksen tasolle. Ei vaan saa reilummaksi muutti sitten mitä vain. :rolleyes:

darvinisti sanoi:
Pointti oli, että kun elämme maailmassa, jossa emme kykene edes huolellisten tutkimusten myötä tietämään, miksi joku tappoi, niin meidän täytyy toimia epätiedossa. Vaaralliseksi osoittautunut täytyy eristää, kunnes hänen vaarallisuutensa on neutralisoitu tai rangaistus on kärsitty.

Postauksessa, jota kommentoin alunperin, puhuttiin "kirveshomosta" ja kuinka hänet pitäisi heittää leijonille roomalaiseen tyyliin. Tuo täytä määritelmääni eristyksestä.

En siis väitä ettei tuollaista mielisairasta saisi pistää pois ihmistenilmoilta. Mutta haluan seurauksien perustuvan muuhunkin kuin tunnekuohun vallassa tehtyyn kostoon. Nopea lynkkaus kun ei poista ongelmaa, se vain tyydyttää kansaa vähän aikaa. Ja seuraavaksi pitää saada vielä kovempaa toimintaa.

Tässä taas hyvä esimerkki, mitä tapahtuu, kun lasketaan sekopää vapaalle jalalle.

Raaka rikostausta
4.3.2005 7:49
"Kanaali-Koskisena" tunnetuksi tulleella miehellä on poikkeuksellisen rankka ja välivaltainen rikostausta. Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen viime lausunnon mukaan mies on erittäin vaarallinen toisten hengelle ja terveydelle.

Kanaali-lisänimen mies sai reilut 25 vuotta sitten, kun hän pahoinpiteli raumalaisen vartijan ja salatakseen tekonsa sytytti tämän asunnon palamaan. Samana surmayönä hän pahoinpiteli kaverinsa kanssa vielä toisen miehen, jonka he heittivät tajuttomana kaupunkia halkovaan kanavaan.

Rauman kahteen surmaan osallistumisesta langetettu pitkä tuomio ei kuitenkaan hillinnyt Koskista. Hän syyllistyi vankilassa useisiin pahoinpitelyihin ja tappeluihin. Sörkassa hän hakkasi vankitoverinsa vasaralla henkihieveriin.

Vuonna 1980 mies puukotti Kakolassa sellikaverinsa hengiltä.

Useista vastalauseista huolimatta vankilaoikeus päästi pakkolaitoksessa lähes kaksikymmentä vuotta istuneen Koskisen ehdonalaiseen keväällä 1997. Mies ei kuitenkaan ehtinyt olla vuottakaan vapaana, kun hän surmasi kaverinsa päähän ampumalla.

En kannata kuolemantuomiota, mutta kannatan sitä että Kanaali -Koskisen kaltaiset yksilöt pidetään kaltereiden takana loppuikänsä. Tällaiset tapaukset ovat monella tavalla osoittaneet sopeutumattomuutensa yhteiskuntaan ja ovat selkeästi ympäristölleen vaarallisia. Onko vapaurangaistuksen ainoa tarkoitus sopeuttaa aisan yli potkinut yksilö yhteiskuntaan, vai voisiko se olla myös ns. tavallisten kansalaisten suojeleminen tämän kaltaisilta yksilöiltä? Koskisen kohdalla ei rangaistus ole toiminut oikein kummaltakaan kantilta katsottuna. Missä vaiheessa siis pitäis "luovuttaa" ja katsoa yksilö ns. menetetyksi ja heittää kopin avaimet järveen? Minun mielestäni henkirikoksiin syyllistyneet, ja saman rikoksen uusineet olisivat juuri tällaisen tarpeessa.

Kumpa siellä Vaasassa mihin se kaveri joutuu, olisi oikein sadistiset ja laiskat hoitajat. Kumpa ne oikein kiusaisi sitä, ja kumpa se ei ikinä pääsisi sieltä pois.
En tunne kyllä yhtään sympatiaa kaveria kohtaan. Perkele sille oli hommattu lääkkeet ja kaikki mutta se mulkku vaan veti piriä.

Ja mitä tohon Anaali-Koskiseen tulee niin suomessa tehdyn tutkimuksen mukaan kukaan pyttytuomion saanut ei kauaa ole vapaalla jalalla. :curs:
edit: Hyvin harva ei syyllisty uusiin väkivaltarikoksiin.

SEAGRAM sanoi:
Kumpa siellä Vaasassa mihin se kaveri joutuu, olisi oikein sadistiset ja laiskat hoitajat. Kumpa ne oikein kiusaisi sitä, ja kumpa se ei ikinä pääsisi sieltä pois.*klips*

Mitamitamita, sijoitetaanko se tänne ? :eek:
Täytynee soittaa tutulle ja varmistaa että siellä lukot on kunnossa ettei pääse karkaamaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom