Metakeskustelua-hei, me keskustellaan keskustelemisesta!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rankkuri
  • Aloitettu Aloitettu
Tää on kyllä aina niin hauskaa. Kun halutaan teilata toisen jutut, niin leimataan se naurettavaksi ja kerrotaan, että siitä saa hyvät naurut. Siellä kahvihuoneen vitsiseinällä ei edes ole mitään Rankkurin juttuja, ja jos on, niin asiayhteydestä irrotettuna. Jos ei ole asiayhteydestä irrotettuja, niin koko porukka omaa todella erikoisen huumorintajun, tai sitten kaikki on hippejä, jotka nauraa kilpaa väärälle mielipiteelle. Eli mitenkäs on? Mä en ihan oikeasti pysty keksimään mikä Rankkurin sanomisissa on niin hirveän hauskaa? Ihan täyttä asiaa se puhuu, vaikka välillä saisikin ottaa vähän rauhallisemmin. Ja nojautuu faktoihin, eikä heitä pelkkiä omia mielipiteitä, niin kuin monet muut.
Tervetuloa katsomaan, tosin sun pitää hommata ensin itsesi tänne töihin ja järkätä kulkuluvat yms. Meedion taidoilla saisit asiasta selvyyttä myös. Teen kuitenkin korjaukseen tuohon sanavalintaani, muutetaan "hauskaa" termiksi "yksinkertaista". Jospa täällä duunissa porukka ajattelee asioita keskivertoa mamu-ketjuun kirjoittajaa analyyttisemmin ja objektiivisemmin ja saavat asioista irti huumoria tuota kautta. Kukin tekee kuten tykkää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan se nyt nähty jo monessa ketjussa, että kun rankkuri osallistuu keskusteluun muuttuu se loputtomaksi offtopiciksi. Hänen mielipiteet ovat totuuksia ja muut ovat vain väärässä ja lähtökohtaisesti myös tyhmiä tyhjäpäitä. Ei rankkuri osaa keskustella objektiivisesti vaan julistaa vaan omaa totuutta. Vähän samalla tavalla kuin vaikka Irti huumeista RY.
 
Onhan se nyt nähty jo monessa ketjussa, että kun rankkuri osallistuu keskusteluun muuttuu se loputtomaksi offtopiciksi. Hänen mielipiteet ovat totuuksia ja muut ovat vain väärässä ja lähtökohtaisesti myös tyhmiä tyhjäpäitä. Ei rankkuri osaa keskustella objektiivisesti vaan julistaa vaan omaa totuutta. Vähän samalla tavalla kuin vaikka Irti huumeista RY.

kyllä, viimeksi eilen aloitin jumalattoman offtopicin tuolla mamu-ketjussa :lol2:

vai alkaisko se oftopic siitä että shifu ei pysty perustelemaan väitteitään ja sen vuoksi keskittyy keskustelusta keskustelemiseen sen sijaan että puhuttaisiin itse aiheesta? ei tietenkään...
 
Tää keskustelisesta keskustelu tarvii vähän uutta henkeä.

Mä jollain tapaa tykkään tästä tyylistä että ensin lyödään "faktat" pöytään ja hieman vinosti hymyillen vittuillaan vastapuolelle ja laitetaan johonkin väliin tai loppuun hymiö :) ikäänkuin pehmittämään että en minä lämpene, kunhan vain kerron teille miten asiat on.

Sitten otetaan iso leka ja vittuillaan toinen siniseksi ja pistetään mukaan tämmöinen pomppiva hymiö noin niinkuin merkiksi että fanitkin osaa nauraa oikeassa kohdassa :lol2:
 
Tää keskustelisesta keskustelu tarvii vähän uutta henkeä.

Mä jollain tapaa tykkään tästä tyylistä että ensin lyödään "faktat" pöytään ja hieman vinosti hymyillen vittuillaan vastapuolelle ja laitetaan johonkin väliin tai loppuun hymiö :) ikäänkuin pehmittämään että en minä lämpene, kunhan vain kerron teille miten asiat on.

Sitten otetaan iso leka ja vittuillaan toinen siniseksi ja pistetään mukaan tämmöinen pomppiva hymiö noin niinkuin merkiksi että fanitkin osaa nauraa oikeassa kohdassa :lol2:

juu, määki tykkään. ja tyylin suosiosta päätellen myös moni muu. omituista toki on, että jotkut jaksaa siitä aina nillittää vaikka itse harrastavat täsmälleen samaa?

mistä tämä johtuu?
 
Täytyy kyllä sanoa, että tuolla huumeketjussa jossa salomaha taitaa olla kannabiksen suurin puolestapuhuja on paskempia argumenttejä kautta aikojen. Ihan läppää kaikki uutiset,videot jne. Kannabiksen laillistamisen puolesta. Monen junnun kirjoittajan kirjoituksista puhumattakaan.:D


Thekki on kyllä helvetin typerä henkilö, ainiin yliopistolta tulee ne lahjakkaat abstraktintaiteenhistoriantutkijoita.
 
Täytyy kyllä sanoa, että tuolla huumeketjussa jossa salomaha taitaa olla kannabiksen suurin puolestapuhuja on paskempia argumenttejä kautta aikojen. Ihan läppää kaikki uutiset,videot jne. Kannabiksen laillistamisen puolesta. Monen junnun kirjoittajan kirjoituksista puhumattakaan.:D

no siitä kai salomaha on mielipahansa saanuki ku kävin siellä tuossa vähän aikaa sitten kommentoimassa :D
 
Pistä ihmeessä pari paskinta argumenttiä sieltä. Korkein oikeus ei ainakaan pidä kaikkia juttuja ihan paskoina kun juuri tulleella päätöksellä useampi hehtaari viljelmiä ei ole syy rangaista.


edit. Olen muuten rankkurin kanssa lähes 100% yhtä mieltä kun puhutaan maahanmuuto- ja pakolaispolitiikasta. Hänen mielipiteet siitä aiheesta ei ainakaan itselleni ole ollut ikinä mikään ongelma.
 
Täytyy kyllä sanoa, että tuolla huumeketjussa jossa salomaha taitaa olla kannabiksen suurin puolestapuhuja on paskempia argumenttejä kautta aikojen. Ihan läppää kaikki uutiset,videot jne. Kannabiksen laillistamisen puolesta. Monen junnun kirjoittajan kirjoituksista puhumattakaan.:D


Thekki on kyllä helvetin typerä henkilö, ainiin yliopistolta tulee ne lahjakkaat abstraktintaiteenhistoriantutkijoita.
Ironista sinänsä, ne ovat nämä yliopistosta valmistuneet "typerät henkilöt" jotka usein pärjäävät tässä yhteiskunnassa parhaiten, alasta riippuen tietysti. En mä omaa koulutustani tai osaamistani vaihtaisi yhtään mihinkään.
 
kyllä, viimeksi eilen aloitin jumalattoman offtopicin tuolla mamu-ketjussa :lol2:

vai alkaisko se oftopic siitä että shifu ei pysty perustelemaan väitteitään ja sen vuoksi keskittyy keskustelusta keskustelemiseen sen sijaan että puhuttaisiin itse aiheesta? ei tietenkään...

Anteeksi, mutta nyt et kyllä kulje kaikilla. Minä kerroin näkemykseni ja tuntemukseni mamu-asiaan liittyen. Mielestäni suht. pitkä posti, johon tuttuun tapaan sinä otit kantaa joka ikiseen lauseeseen. Mikä on ihan OK. Minä sen jälkeen perustelin omat väittämäni eli vastasin sinun kannanottoihin, jonka jälkeen sinä aloitit lässyttämisen. Joten koitas nyt TKK:n fiksu poika edes pikkasen skarpata tai pidä vaikka tauko ;)
 
Anteeksi, mutta nyt et kyllä kulje kaikilla. Minä kerroin näkemykseni ja tuntemukseni mamu-asiaan liittyen. Mielestäni suht. pitkä posti, johon tuttuun tapaan sinä otit kantaa joka ikiseen lauseeseen. Mikä on ihan OK. Minä sen jälkeen perustelin omat väittämäni eli vastasin sinun kannanottoihin, jonka jälkeen sinä aloitit lässyttämisen. Joten koitas nyt TKK:n fiksu poika edes pikkasen skarpata tai pidä vaikka tauko ;)

Siitähän sä voltit just heitit ku kehotin sua käyttää googlea.

Ei pysty ku lakisääteiset pitää...
 
Ironista sinänsä, ne ovat nämä yliopistosta valmistuneet "typerät henkilöt" jotka usein pärjäävät tässä yhteiskunnassa parhaiten, alasta riippuen tietysti. En mä omaa koulutustani tai osaamistani vaihtaisi yhtään mihinkään.

Et nyt oikeen ymmärtänyt mitä tarkoitin. Koitas nyt lukasta uudestaan jos ymmärtäisit paremmin.
 
Ymmärsin viestisi oikein hyvin. Toin ainoastaan esille aspektin, joka tässä yliopistohippimokuttajatyperyys-syndroomassa sattuu olemaan yksi asian merkittäviä positiivisia ja antoisia puolia. Keskustelussa toisen ihmisen vastauksen ei välttämättä tarvitse olla suora vastaus aiemmin asiansa esittäneen viestiin, vaan ihan yhtä sallittua on tuoda keskusteluun uusia näkökulmia mukaan jos kokee, että nämä näkökulmat mahdollisesti tarjoavat asiaan tai sen ymmärtämiseen jotain uutta.

Mainitsin sarkastisella sävyllä sen, että se "helvetillinen typeryys" mahdollistaa pärjäämiseni yhteiskunnassa niin taloudellisessa kuin sosiaalisessa mielessä. Juuri kyky ajatella abstraktisti, tarkkailla asiaa monelta eri näkökannalta ja ratkaista ongelmia luovilla tavoilla avaavat ovia esimerkiksi asiantuntija- tai esimiestehtäviin, joissa uppiniskaisuus, putkinäkö ja valmiiksi pureskellun propagandan aivoton toistaminen eivät johtaisi kovinkaan toivottuun urakehitykseen. Jos tuo mainitsemasi (muttei määrittelemäsi) typeryys on oman hyvinvointini hinta, niin se on osaltani kaikin puolin hyvä vaihtoehto.

Taivutanko vielä lisää rautalangasta, vai pitääkö ihan piirtää kuva?
 
Pistä ihmeessä pari paskinta argumenttiä sieltä. Korkein oikeus ei ainakaan pidä kaikkia juttuja ihan paskoina kun juuri tulleella päätöksellä useampi hehtaari viljelmiä ei ole syy rangaista.


edit. Olen muuten rankkurin kanssa lähes 100% yhtä mieltä kun puhutaan maahanmuuto- ja pakolaispolitiikasta. Hänen mielipiteet siitä aiheesta ei ainakaan itselleni ole ollut ikinä mikään ongelma.

Olen samaa mieltä maahanmuutosta, mutta eri mieltä huumeista. Eikö sun mielestä noilla nuorilla jantteirella oli helvetin typeriä juttuja kokoajan? tarkoitan näitä 18-20-vuotiaita.
 
Ymmärsin viestisi oikein hyvin. Toin ainoastaan esille aspektin, joka tässä yliopistohippimokuttajatyperyys-syndroomassa sattuu olemaan yksi asian merkittäviä positiivisia ja antoisia puolia. Keskustelussa toisen ihmisen vastauksen ei välttämättä tarvitse olla suora vastaus aiemmin asiansa esittäneen viestiin, vaan ihan yhtä sallittua on tuoda keskusteluun uusia näkökulmia mukaan jos kokee, että nämä näkökulmat mahdollisesti tarjoavat asiaan tai sen ymmärtämiseen jotain uutta. Esimerkiksi tässä tapauksessa mainitsin sarkastisella sävyllä sen, että se "helvetillinen typeryys" mahdollistaa pärjäämiseni yhteiskunnassa niin taloudellisessa- kuin sosiaalisessa mielessä. Juuri kyky ajatella abstraktisti ja ratkaista ongelmia luovilla tavoilla avaavat ovia esimerkiksi asiantuntija- tai esimiestehtäviin, joissa uppiniskaisuus ja putkinäkö eivät johda kovinkaan toivottuun urakehitykseen. Jos tuo mainitsemasi (muttei määrittelemäsi) typeryys on oman hyvinvointini hinta, niin se on osaltani kaikin puolin hyvä vaihtoehto.

Taivutanko vielä lisää rautalangasta, vai pitääkö ihan piirtää kuva?

Ei sun nyt ihan näin syväluonteista analyysiä olisi tarvinnut tehdä.
 
Back
Ylös Bottom