Merkkiaurinkolasit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boudari
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tälläset tuli ostettua:
RB3364-07.png

Tykkään erittäin paljon.

Makin tykkaan Pradan laseista :) Olen jo paattanyt ensi kuussa olla vaikka vahan aikaa syomatta etta saan saastettya sen £200 mita ne yleensa maksavat...

Itse ostin ensimmäiset Pradan lasit, tilasin netistä maksoi noin 125€ + 25€ postit + 35€ tullit
23kw01z.jpg
Näyttää paremmalta luonnossa kun tässä huonossa kuvassa.
Aikasemmin kiersin Helsingin kaupat, mutta ei tullut vastaan kuin yhdet hyvät Bvlgarit, mutta hintaa niillä oli 275€ , joten jätin ne suosiolla hyllyyn.
jakfv9.jpg

Täytyy kytätä jos jossain tulisi halvalla vasraan Serengetin laseja, yhdet sellaiset omistan ja ei taida merkki enää vaihtua..

No niin, tulihan ne uudet arskat ja jo 10min kerkesin "koeajamaankin"! :) Kesän paras ostos.

Kysymys teille joilla on aurinkolaseissa vahvuudet: Onko normaalia että arskoilla näkee kaiken hieman sumeammin vaikka vahvuudet on samat kuin silmälaseissa? Uudet rillitkin juuri tilasin kun voitin Lenswayn kampanjassa ja olisi kiva tietää että onko mulle merkitty väärät vahvuudet reseptiin! (pari viikkoa sitten kävin optikolla)

Arskoilla tuo pieni sumeus ei haittaa mutta kyllä silmälaseissa haluan kaiken olevan tiptop.

Onko kellään kokemusta tästä firmasta: http://www.aurinkolasitmyynti.com/

Halpoja merkkilaseja, ehkä liiankin halpoja? Hivenen iskee itsellä epäilykset päälle että kannattaako tuonne sitä luottokortin numeroa antaa... Oudoksuttaa että kaikkien merkkien lasit on jotakuinkin samanhintaisia. Muutenkin tuntuu hiukan hämärältä puljulta... Google ei löydä juuri mitään tuosta firmasta. Mitäpä sanoo tietäväisemmät nettigurut?

Halpoja merkkilaseja, ehkä liiankin halpoja? Hivenen iskee itsellä epäilykset päälle että kannattaako tuonne sitä luottokortin numeroa antaa... Oudoksuttaa että kaikkien merkkien lasit on jotakuinkin samanhintaisia. Muutenkin tuntuu hiukan hämärältä puljulta... Google ei löydä juuri mitään tuosta firmasta. Mitäpä sanoo tietäväisemmät nettigurut?

Niillä on sellainen online-chat niin kävin juttelemassa
Minä:Hello, do you sell sunglasses?
lucy: yes
lucy: we're sell glasses
Minä: Your sunglasses are really cheap , are they real?
lucy: all our products are bought directly from the supplier.We can guarantee the quality.
Minä: but why do you sell them so cheap then?
lucy: because we sell online without rent and few employee

Reiskat muutenkin maksaa helsingissä 200-300 e norm hinnalla ja täällä 60e , no ei sitä voi tietää..
Jollain sivulla olen joskus ostanut jotai , ( kiinalainen sivu) siellä oli samanlainen chat ja tässä keskustelussa vastauksen saantiin kesti pari minuuttia ja "we're sell glasses" :rolleyes: sit sanoohan toi , että "We can guarantee the quality" , voithan käydä juttelemassa ja kysyä , että miten ne oikein takaa sen laadun

Tuli ostettuu vähä aika sit Aviatiorit. Vitun kalliitha ne oli, mutta on kyllä siistit!

Ei ole mutta voit kokeilla lenswayta http://www.lensway.fi/products?productType=SUNWEAR&typeSwitch=1
Tilaa vaan ja ei täydy maksaa mitään heti...testaa himassa jos ei kelpaa niin lähettää takas..ei mitään kuluja. parit lasit oon tilannut, yhdet lähetin ongelmitta takas.

Onko normaalia että arskoilla näkee kaiken hieman sumeammin vaikka vahvuudet on samat kuin silmälaseissa? Uudet rillitkin juuri tilasin kun voitin Lenswayn kampanjassa ja olisi kiva tietää että onko mulle merkitty väärät vahvuudet reseptiin! (pari viikkoa sitten kävin optikolla)

Teoreettisesti kyllä. Jos on kovin tummat linssit, joutuu (etenkin sisätiloissa) silmän iiris avautumaan enemmän -> syvyysnäkö heikkenee. Valokuvaajat ainakin tuntevat ilmiön. Näin eräs optikko selitti asian minulle kun kysyin miksi hämärässä näkee epäterävemmin kuin valoisassa.

Omat arskalinssit on liukuvärjätyt ja näen niillä yhtä hyvin kuin silmälaseilla ulkona - sisällä ja hämärässä vähän huonommin. Juurikin vähän sumeammin etenkin sillä silmällä joka vaatii enemmän hajataiton korjausta.

Kannattanee käydä optikolla mittauttamassa ne arskat sekä omat silmälasit, silleen näkee onko niiden vahvuuksissa kovin paljon eroja.

Miten Raybaneista saa valmistus vuoden selville? Jäämistöstä löysin isäukon reiskat, pilotit kultasangoilla. Olen nähnyt valokuvia ukosta n.76-79 samoilla laseilla, miten voisi selvittää onko nämä tosiaan aidot pilotit.

^Ray-banin Wayfarerit. Kannattaa tosin noita Wayfarereita harkita hieman pidempään, kun ne ovat nykyään ns. muotijuttu, eli varmasti jokatoiselta löytyy kadulla, vaikkei merkkilaseina olisikaan.

Yleisesti muuten, jos joku sanoo "mitä eroa niillä merkkilaseilla on, kun niistä tarvitsee maksaa", niin hän ei ole luultavasti käyttänyt pidempään kunnon laseja. Pikaisella kokeilulla ei välttämättä huomaa eroa, mutta kun on hetken aikaa pitänyt päässään ja tottunut, niin huomaa pirullisen eron käyttömukavuudessa ja optiikassa. Joskus otan halppisaurinkolasit mukaan, jos tiedän että illalla on jotain riehakkaampaa tiedossa, ja joka kerta ärsyttää, kun lasit eivät ole niin hyvät, kuin kotoa löytyvät aidot Ray-banit. Tietysti aurinkolasien tarpeellisuudesta Suomessa saa kiistellä loputtomiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom