Merkkiaurinkolasit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boudari
  • Aloitettu Aloitettu
Taas se aika että miettii merkkilasien ostoa..

Onko se sen arvoista että niistä kannattaa maksaa se 150 e, kun look like lasit saa 10 e?

Edelliset RB Aviatorit kesti 12 vuotta, joten siinä ei enää paljoa tule käyttökerralle hintaa. Eli ehdottomasti kannattaa maksaa!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muijan RB Aviatorit putosivat linssit edellä mukulakivikatuun, toinen linssi irtosi kehyksestä, mutta säilyi ehjänä. Optikolla laitettiin takaisin paikoilleen (ilmaiseksi) ja lasit on edeleen kuin uudet, ei naarmua tai kolhuakaan tuosta pudotuksesta.

Vansin "Wayfarer"itä saa näköjään reilulla kybällä, tai ainakin alle kahdella, esim. EMP:stä. Hommasin moiset kokeeksi, mutteivat ole vielä saapuneet.

Myös Carrerat on hankintalistalla, mutta ei ole vielä kävelleet vastaan sopivaan hintaan.
 
Muijan RB Aviatorit putosivat linssit edellä mukulakivikatuun, toinen linssi irtosi kehyksestä, mutta säilyi ehjänä. Optikolla laitettiin takaisin paikoilleen (ilmaiseksi) ja lasit on edeleen kuin uudet, ei naarmua tai kolhuakaan tuosta pudotuksesta.

Tämäpä just! Tarkennnetaan vielä omaa Aviator-tarinaa sen verran, että edelliset oli miulla aktiivisessa käytössä vuodet 2000-2012, ja olen niiden kolmas omistaja :D Linsseistä pitää naarmuja oikein etsimällä etsiä, niin kyllä niistä jotain pientä saattaa löytyä. Pokat niistä alkoi vaan ruostumaan linssien alta ja repimään poskia. Tosin tuon sais todennäköisesti korjattua helposti ottamalla linssit pois, hiomalla pokia todella hienolla hiomapaperilla ja lakkaamalla. Tosin uusissa polaroid-linssit ja wanhoissa ei, joten taitaisi olla täysin turhaa työtä...
 
Otticanet on palvellut minua.

En ole ihan varma vastasitko kysymykseeni vai kommentoitko yleisesti ketjun aihetta, mutta mikali kyseessa on ensimmainen, niin mista tuolta saa valittua vahvuudet?
 
Tämäpä just! Tarkennnetaan vielä omaa Aviator-tarinaa sen verran, että edelliset oli miulla aktiivisessa käytössä vuodet 2000-2012, ja olen niiden kolmas omistaja :D Linsseistä pitää naarmuja oikein etsimällä etsiä, niin kyllä niistä jotain pientä saattaa löytyä. Pokat niistä alkoi vaan ruostumaan linssien alta ja repimään poskia. Tosin tuon sais todennäköisesti korjattua helposti ottamalla linssit pois, hiomalla pokia todella hienolla hiomapaperilla ja lakkaamalla. Tosin uusissa polaroid-linssit ja wanhoissa ei, joten taitaisi olla täysin turhaa työtä...

Itseasiassa noita on kai kahta eri mallia, polaroitua ja ei-polaroitua. Polaroituja oikeat lentäjät ei voi käyttää lainkaan.
 
Itseasiassa noita on kai kahta eri mallia, polaroitua ja ei-polaroitua. Polaroituja oikeat lentäjät ei voi käyttää lainkaan.

Tosiaan Aviatoriin saa myös polaroidut linssit ihan tehdasasenteisina, mutta miulla on Instrumentariumin polaroidut linssit. Viime kesänä Instrussa sai silmälasit ostaessa kaupantekijäisinä aurinkolasit. Ylläri tuo tarjous ei sisältänyt Aviator Polaroideja, joten päätin sitten maksaa muutaman kympin extraa, että sain talon polaroidit. Mukaan tuli tietty alkuperäiset B&L:n linssit.

Osaatko muuten sanoa minkä takia lentäjät ei voi käyttää polaroideja? Luulis että juuri lentäessä niistä olisi aivan helvetisti hyötyä, kun heijastukset ei häikäise niin paljoa. Vai onko tuossa juuri se syy, että esim. pilvet näyttää liian tummilta ja riskinä on ettei näe muita koneita tai jotain...
 
oakleylla on ainakin muutamia sellaisia malleja http://www.aurinkolasikauppa.fi/tuotteet.html?id=8/613 löytyy, hinnat reilusta satkusta ylöspäin.

oakley-antix.jpg

4fcfa42e8250d.jpg

oakley_dart.gif


edit. näyttipä noita olevan muillakin merkeillä tuolla sivulla, esim. spy, porsche, mersu, d&g ja police. hinnat samaa luokkaa.

Putoo muuten hinta melkein puoleen kun katselee UK Amazonista noita.
 
Osaatko muuten sanoa minkä takia lentäjät ei voi käyttää polaroideja? Luulis että juuri lentäessä niistä olisi aivan helvetisti hyötyä, kun heijastukset ei häikäise niin paljoa. Vai onko tuossa juuri se syy, että esim. pilvet näyttää liian tummilta ja riskinä on ettei näe muita koneita tai jotain...

Joitakin näyttöjä on vaikea lukea polarisoiduilla linsseillä.
 
Joitakin näyttöjä on vaikea lukea polarisoiduilla linsseillä.

:D
Tässä vaiheessa on muuten ihan vitun noloa tunnustaa, että olen vain väitellyt nano-optiikasta ja työskentelen näyttöteknologioidenkin parissa...
Ohjaamot tosiaan taitaa olla täynnä näyttöjä, joista ois varmaan ihan mukava saada selvää myös lasit päässä...
 
:D
Tässä vaiheessa on muuten ihan vitun noloa tunnustaa, että olen vain väitellyt nano-optiikasta ja työskentelen näyttöteknologioidenkin parissa...
Ohjaamot tosiaan taitaa olla täynnä näyttöjä, joista ois varmaan ihan mukava saada selvää myös lasit päässä...

Tässä on hyvä esimerkki tästä ilmiöstä: http://www.redmondpie.com/planning-...mode-wearing-polarized-sunglasses-dont-video/ -- käytännössä tilanne on siis sama siellä lentokoneen ohjaamossa, joka on se syy, miksei lentäjät normaalisti käytä polarisoituja laseja.

Mitä tulee tuohon "oikeiden lentäjien" käyttämiin polaroideihin, niin oikeat lentäjät (ei mitkään bussikuskit) eivät nyt muutenkaan sorru mihinkään Ray Baneihin, vaikka "Aviator"-mallia onkin saatavilla. http://www.randolphusa.com/ Randolphin laseissa on sekin hyöty, että sopivan koon pitäisi löytyä käytännössä aina, koska tämä ei ole mikään one-size-fits-most -konsepti, vaan lasit saa sen kokoisena kuin tarvitsee: http://www.randolphusa.com/buy/sizing-info/ ja tämä koskee myös sankojen pituutta jne. Aiemmin sivustolta löytyi myös pitkä lista elokuvista, missä lasit ovat olleet esillä... vaatimattomasti siinä sitten todettu, ettei näistä esiin tuomisista ole mitään maksettu.

Eli mikäli laatu ratkaisee, niin voin suositella. Tässä vielä mielenkiintoinen lyhyt mainosvideo, jossa lyhyesti käydään läpi lasit: http://www.youtube.com/watch?v=lnWfAV2Rgt4&hd=1 Suomestakin laseja saa, mutta helpoimmalla (hinnasta puhumattakaan (pelkkien lasien hintaa laskettaessa toki)) pääsee, kun yhdistää hankinan johonkin Atlantin takaiseen lomareissuun.
 
Tässä on hyvä esimerkki tästä ilmiöstä: http://www.redmondpie.com/planning-...mode-wearing-polarized-sunglasses-dont-video/ -- käytännössä tilanne on siis sama siellä lentokoneen ohjaamossa, joka on se syy, miksei lentäjät normaalisti käytä polarisoituja laseja.

Mitä tulee tuohon "oikeiden lentäjien" käyttämiin polaroideihin, niin oikeat lentäjät (ei mitkään bussikuskit) eivät nyt muutenkaan sorru mihinkään Ray Baneihin, vaikka "Aviator"-mallia onkin saatavilla. http://www.randolphusa.com/ Randolphin laseissa on sekin hyöty, että sopivan koon pitäisi löytyä käytännössä aina, koska tämä ei ole mikään one-size-fits-most -konsepti, vaan lasit saa sen kokoisena kuin tarvitsee: http://www.randolphusa.com/buy/sizing-info/ ja tämä koskee myös sankojen pituutta jne.

Voin vahvistaa, olen käyttänyt pari vuotta ja ovat mielestäni hyvät lasit. Eivätkä joihinkin muotilaseihin verrattuna edes kovin kalliit. Ehkä vähän painavat lasilinsseillä, mutta saahan noita muovilinsseilläkin. Myös mukana tullut nahkainen kova kotelo on hyvä, ja takuukin oli pitkä.

Optinen laatu on hyvä, ja noissa on paljon valinnanvaraa, saa vahvuuksilla, heijastuksenestolla, eri väreissä ja sankamateriaaleissa sekä eri kokoisina. Haittapuolena näyttää sitten joltain kasarielokuvan jenkkilentäjältä, eikä saa terassilla rispektiä wayfarer-kansalta ja hipstereiltä.

Luin jostain, että lentäjät eivät käytä polarisoituja linssejä vaikka ohjaamossa olisi analogisetkin mittarit, sillä ilmassa toisen koneen voi havaita pienestäkin valonheijastuksesta, jonka polarisoivat linssit saattaisivat suodattaa pois (heijastunut valo tasopolarisoituu, jolloin polarisoitunutta osaa voidaan suodattaa). Siksikään ilmailussa ei suosita polarisoivia laseja. Mutta kalastukseen ja veneilyyn ne ovat omiaan, koska vähentävät juuri heijastuksia vedestä.
 
Haittapuolena näyttää sitten joltain kasarielokuvan jenkkilentäjältä, eikä saa terassilla rispektiä wayfarer-kansalta ja hipstereiltä.

Nämähän on vain plussaa :)
Pitänee tarkistaa Randolphit, kun seuraavan kerran on aika päivittää laseja eli noin 10-15 vuoden päästä :D
 
Tilailin parit lasit yhdet policet ja yhdet bollet. En ole ikinä pitänyt aurinkolaseja, mutta nyt oli pakko ostaa prätkäilyyn ja purjehtimiseen. Saas nähdä onko mistään kotoisin. Mä olen niin vitun tyhmän näköinen muutenkin, että mahdan olla huvittava näky lasit päässä :D.

Onko noi nyt yleensä merkkilaseja? En tiedä. kyllä niihin sai kuitenkin puoltoistasataa uppoamaan...
 
Parhaat aurinkolasit ikinä: Ray Ban Aviator G15. Toimii kaikkialla muualla paitsi lenkillä/pyöräillessä. Oakleyn Half Jacket 2.0 XL on taa siihen omiaan, pysyy meinaan päässä vaikka ajais pyörällä nokkakolarin rekan kanssa.
 
Oakleyllä on kyllä varsin mittavaa piraattituotantoa tarjolla. Tosin se voi olla myös kohtuu laadukasta, mutta ainakaan optiikalta ei liene syytä odottaa aivan ehtaa toimintaa.
 
Ja kyllä muuten haisee piraatille noi Oakleyt mitkä ite tilasin. Tai paskaakos minä tiedän, ei ainakaan hinnan perusteella ole feikit, eikä myyjän arvosteluiden perusteella. Tuntuu vain niin helvetin kevyeltä versus Pradat. Mitä nyt tossa videoita kattelin ko. laseista tyyliin feikki vs. real, niin aidot noi näyttäis olevan. Mut silti, onko ne tommoisia rimpulan painoisia oikeesti?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom