Merkkaatko liikkeiden sarjat ja painot ylös?

jos joku taas kyselee millainen vihko olisi sopiva niin alan itkee... :D

20121108_134.jpg

Sopivan kokoinen ja kuvia jotka piristää päivää jos ei meinaa rauta nousta! ja viivatkin on valmiina..

Itse olen alkanut käymään salilla kahden vuoden tauon jälkeen ja aloitin ensimmäistä kertaa pitämään treenipäivyriä, nyt on kolmas viikko merkattu. Merkkaan joka maanantai aamupainon ja treeneissä liikkeet, painot, sarjat ja määrät sekä fiiliksen.
Jo nyt olen huomannut hyödyn, faktat on paperilla, eikä hatarassa mielessä ja tuo fiiliksen merkkaaminen on todella hyvä lisä, vihkosta näen rehellisen kommentin ja sitä on helppo suhteuttaa seuraaviin treeneihin. Jos fiilis on ollut huono, yrittää samoilla painoilla paremmin kun taas jos fiilis on ollut viimeksi todella hyvä, uskalla hyvin mielin lisäillä painoa.
Vihko auttaa saamaan turhan pähkäilyn ja muistelemisen pois salilta ja saa keskittyä tekemiseen.

Olen merkannut ihan treeniurani alusta lähtien. Ensimmäinen muistaakseni jo toisena kuukautena 2004 lokakuussa vai oisko syyskuun lopusta eka merkintä. Oon merkynnyt mallia paino, sarjat, toistot.

reenin aikana vihkoon painot sarjat ja toistot ylös, armoton ruokaohjelma jääkaapin kylessä ja kuvia sillointällöin

- - - Updated - - -

miehekäs A4

Alusta asti kaikki paperilla, sieltä on sitten hyvä katsoa, miten heikosti tulosta on vuosien varrella tullut...

Käytössä erään nimeltä mainitsemattoman lehden mainostama treenivihko, jota saa tilata kyseisen lehden asiakaspalvelusta.
Pitäisi riittää vuodeksi, sarakkeet valmiina liike/sarjat/toistot/painot/lisäravinteet yms.

Tuosta kun kopioi yhden aukeaman, niin ei tartte enää toista tilata, äkkiäkös tuollaisen taulukon exelilläkin raapaisee kasaan.
Treenissä kädet tärisee siihen malliin, ettei läppärillä, saati kännykällä, yksinkertaisesti pysty mitään näpyttämään, joten kynä ja paperi on must.

Sen verran on muistia vielä jäljellä että muistan miten viimeks kyseinen treeni meni ja mitä oon tekemässä salilla ja millä painoilla. On himassa ylhäällä liikkeet kiloineen mistä tarkastan ennen treeniä.

Tuleehan nuo laitettua, työsarjat vain normaalisti.

Tyyli on yleensä sarjat, toistot ja kilot. Jos vihko on mukana niin sinne ja sitten päivyriin, monesti vaan nykyään unohtunu vihko kotia ja tulee laitettua muistin varassa sitte ainoastaan tänne päivyriin..

läppäri salilla mukana,tekee analyysia koko treenin ajan ja excel laskee paljonko pitää laittaa seuraavaan sarjaan/liikkeeseen painoa.. ei auta vaikkei jaksa,on tehtävä kun ohjelma sanoo...

ja paskat,tunnustelen joka treenin lämmitelyissä voimatasoja jotka ei todellakaan ole aina samat ja meen sen mukaan.ei mun kroppa vaan joka viikko suoriudu ennätyspainoilla tai toistoilla.

Ei ole vielä dementia iskenyt joten en laita. Onhan se iha naurettavaa kattoa salilla ku porukka tekee yhen sarjan ja alkaa raapustaa vihkoon.:face:

Jos ne rustailee rakkausrunoa palautellessaan, inspiraatio ei katso aikaa eikä paikkaa.

Mä oon tosi laiska ollut kirjaamaan mitään ylös, sillon kun ohjelma vaihtuu niin saatan hetken pitää jotain lappua mukana mihin kirjaan painojakin. Aika nopeasti tuo kyllä jää kotiin ja homma onnistuu muistin varassa.

Kyllä pidän treenivihkoa. Työsarjat kirjoittelen sinne sarjojen välissä. Saatan laittaa joskus kommenttejakin, joita on hauska lukea aikojen päästä. Treenasin joskus vuosia ilman vihkoa, mutta paremmin pysyy kärryillä omasta kehityksestä vihkon kanssa. Varsinkin kun kisamielessä harjoittelen, tarvitsen jotain dokumenttia tekemisistäni.

Jos ne rustailee rakkausrunoa palautellessaan, inspiraatio ei katso aikaa eikä paikkaa.

Mä oon tosi laiska ollut kirjaamaan mitään ylös, sillon kun ohjelma vaihtuu niin saatan hetken pitää jotain lappua mukana mihin kirjaan painojakin. Aika nopeasti tuo kyllä jää kotiin ja homma onnistuu muistin varassa.

Juu toki kun vaihtaa radikaalisti ohjelmaa niin silloin yleensä painot menee uusiks tai tulee uusia liikkeitä niin täytyy pistää vähän ylös ettei tartte himassa niitä sitten muistella että mitähän nyt oli siinä ja siinä liikkeessä ku tein nyt ekaa kertaa. Mut sitten riittää että kattoo himassa ennen treeniä ne painot liikkeisiin mihin työsarjoissa pitäis nousta.

Mutta toki jotkut tykkää merkkailla niitä sarjatuloksia ylös ja ihmetellä myöhemmin tai jotain. Jos se parantaa treenimotivaatiota ni hyvä vaan. Itselle riittää kun muistan about mitä viimeks tuli tehtyä ja se on aina tavote.

Aloin joskus pitämään kirjaa niistä, ku ei tuntu tulevan kehitystä. Nykyään se tuntuu olevan lähinnä osa tuota harrastusta. En näe sillä niin merkitystä, kyllä ne painot suurin piirtein muistaa.

vihkoon oon tunnollisesti nyt reippaan vuoden ajan kirjaillut ylös liikkeet, sarjat ja toistot. niinku monet on manaillu tätä kultakalan muistia, sama vaiva on itellä. edellisestä merkinnästä voi tarkistaa käytetyt painot ja kuinka monta toistoa on saanut tehdyksi. monesti oon myös merkkaillu vihkoon, jos liike on tietyllä painolla alkanut tuntumaan liian kevyeltä -> osaa seuraavalla kerralla kokeilla mahdollisesti isompaa painoa. ylipäätään vihkon avulla muistan päivittää ohjelmaa ja liikkeitä tarpeeksi usein, ja hauskahan se on seurata millaista kehitystä sitä on ajan saatossa tapahtunut :D joskus vaa huvittaa, että jotkut ei selkeesti salilla älyä tämän vihkon funktiota, vaan nimenomaan varmaan ajattelevat että sarjojen/liikkeiden välillä käyn vihkoon aina piirtelemässä jotain kukkia ja mehiläisiä :'>

Muistista puheenollen, jos en merkkaa sarjoja ylös niin joskus joutuu tosissaan miettiin, että onko kolmas vai neljäs sarja :D

Joo, ja joskus kun on vihko jäänyt kotiin, huomaa kyllä miten vaikeaa on kotona reenin jälkeen muistaa kaikkia sarjoja, kun niitä rupeaa sitten kirjottamaan. Nyt tosin reenit on niin simppeleitä kisojen alla, että vois muistaakin. Mutta en todellakaan halua arpoa, oliko jossain liikkeessä viimeks sen ja sen verran painoja, vaiko viisi kiloa enemmän. Katson vihkosta vaan.

Back
Ylös Bottom