Mercedes-Benz E-sarja (w211)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Liittynyt
1.6.2004
Viestejä
16 123
Ikä
48
Eli tuo uusin e-sarjalainen kiinnostaisi joita on paljon mm. takseina.

Hienoimpia perus-pekka-autoja mitä olla voi, farmarina tosin suhteellisen ruma:
800px-03-06_Mercedes-Benz_E320.jpg


Erityisesti kiinnostaisi 320CDIA, automaatin kestävyys käsittääkseni parempaa kuin vaikkapa Bemareissa, sähkövikoja toisaalta paljon, tosin niinhän niitä on kaikissa uusissa autoissa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W211

Tuo edeltävä malli on kyllä ehkä rumin auto mitä ko. vuosina on tehtykään :urjo:

Itse olen tuolla 320:llä ajellut ja on toiseksi paras auto millä olen ajanut, heti MB CLS 55 AMG:n jälkeen. :hyper:

Kokemuksia?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ainoa paha vika tossa on hinta. Jos se ei häiritse, niin osta pois, onhan toi mahtava ajettava. Ittee ei ulkonäköasiat kiinnosta autoissa yhtään, mutta jos Huppea kiinnostaa ja ko MB on silmää miellyttävä, niin sekin on sitten plussana. Ja mihin ihmeeseen tarvitsee 320:sta, kun 200 jo liikahtaa hienosti?

Entisenä taksina ollutta en hevillä ostaisi. Hinta on laskenut siedettävälle tasolle juu, mutta kun sillä kengitään muualla noin 10tkm/kk, Helsingissä paljon enemmän ja todellakin KENGITÄÄN, niin ei välttämättä (miten autoa kuluttaa esim. jatkuva mukulakivien ja rotvallien yli kaahailu?). Ehkä sitten, jos autolle olisi tehty puolueettoman tahon toimesta kuntotarkastus ja todettu hyväkuntoiseksi, eikä olisi penkkien uumenista mitään oksukätköjä löytynyt jne.
 
Ainoa paha vika tossa on hinta. Jos se ei häiritse, niin osta pois, onhan toi mahtava ajettava. Ittee ei ulkonäköasiat kiinnosta autoissa yhtään, mutta jos Huppea kiinnostaa ja ko MB on silmää miellyttävä, niin sekin on sitten plussana. Ja mihin ihmeeseen tarvitsee 320:sta, kun 200 jo liikahtaa hienosti?
.
320 cdi:
Teho kW 1/min 165/3800

Vääntö Nm 1/min (automaattivaihteisto) (540/1600‑2400)

Kiihtyvyys 0 - 100 km/h sek. (automaattivaihteisto) (6.8)

Huippunopeus km/h (automaattivaihteisto) (250)


200 CDI :
Teho kW 1/min 100/3800

Vääntö Nm 1/min [1] (automaattivaihteisto) 340/1800‑2600 (340/1800‑2600)

Kiihtyvyys 0 - 100 km/h sek. (automaattivaihteisto) 9.9 (9.9)

Huippunopeus km/h (automaattivaihteisto) 214 (211)

Puhut nyt kuitenkin pikkusen erisarjan leluista. Kaverin muistaakseni joskus sanoi että paras auto millä on ajanut oli juuri 320cdi mersu. Niin tosiaan jos ei rahasta ole kiinni niin itse ottaisin ainakin mustana kyseisen auton ja tietty avantgardena :p
 
Votevö.

Pysyn kannassani, eli siinä, että 200 CDI liikkuu todella notkeasti arkiliikenteessä, myös motarilla ja auto täynnä aikuisia. Välin 80-120km/h kiihdyttää niin reippaasti, että talvella useimmiten luistonesto puuttuu peliin, kun pistää tallaa pohjaan. 320 CDI:tä tarvitsisi ehkä, jos ajelisi runsaasti Saksan baanoilla jotain 120-200km/h ja vielä kuormaa päällä. Suomessa moiselle suorituskyvylle ei ole mitään järkiperusteita. Mutta kuten sanottua, jos rahaa on ja haluaa sitä tämmöiseen asiaan pistää, niin oma asia ja päätöshän se loppupeleissä on.

Hassua, miten suorituskykykäsitykset ovat muuttuneet. 1980-luvulla alle 10sek satkuun kiihtyvää pidettiin urheilullisena autona, nyt se sitten ei ole juuri mitään.
 
Tostahan on muuten pari eri konetta olemassa 320:sellä diisselinä. V6 ja R6, tehoissa eroja vain hieman. Kumpikos noista on parempi ja miksi? Uusimmissa malleissa tainnut sitten poistua tuo R6 valikoimasta kokonaan.

Outoa ettei noissa ole ISOFIX-kiinnitystä turvaistuimille, kuten taitaa esim. Bemareilla olla kaikissa pienissäkin malleissa...
 
Hienoa että olet (ehkä) muuttanut mieltäsi ;) :thumbs:

Samalainen auto itelläkin harkinnassa tai sitten S320, josta ei minkäänlaisia kokemuksia kylläkään. E320 moneen kertaan kokeiltu ja vaikuttanut aivan loistopeliltä.
 
Sydän sanoo, että Audi Allroad 3.0 TDI, pää sanoo, että Mercedes-Benz E280 CDI 4matic.

Mikä tuohon 4-vetoon vetää? Itse ei kyllä yhtään lämpeä noille ylitrendikkäille citymaastureille...

Sydän ja järki yleensäkki menee vähän eri polkuja. Sydän sanoo uus Mustang, järki taas et joku perheauto :D
 
Mikä tuohon 4-vetoon vetää? Itse ei kyllä yhtään lämpeä noille ylitrendikkäille citymaastureille...

Vetelen joskus peräkärryä vaikeissa oloissa ja onhan 4-veto Skandinavian oloissa yksi tärkeimmistä turvavarusteista.

Noista kumpikaan ei oo city-maasturi, vaan farkku. No, Allroad on vähän korkeampi alustaltaan, mutta ei se mikään Q7 ole. Kävin Q7:kin koeajamassa, mutta ei siitä matka-autoksi ole puuttuvan kyynärtuen ja kulutuksen takia. Ihan kiva perheauto se kuitenkin olisi...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
..onhan 4-veto Skandinavian oloissa yksi tärkeimmistä turvavarusteista.

Et kai ole ihan oikeasti tosissasi? nelikko turvavaruste? Missä muussa nelikko auttaa kuin lähtemään liikkeelle kovempaa lumi/jää olisuhteissa? Se ei pysähdy nopeammin, sillä ei korjata luistoa sen paremmin kuin etuvedollakaan jos on menty niin pitkälle että auto ei vetävän etupään turvin suoristu.. nelikko on vajaavetoista vaarallisempi koska kiihtyy kovemmin mutta ei pysähdy tippaakaan paremin kuin vajaaveto.

Mutta toivottavasti tuo turvallisuusperuste on käytössä vain kun perustelet ostopäätöstäsi rouvalle, tietäen itse kuitenkin asian oikean laidan.. :jahas:

Jos rahaa olisi ostaisin itsekin nelikon, mutta vain talvihauskuuden kasvamisen takia :) Kesällä tuolla nyt ei ole ihmeitä vaikutusta mistä päästä repii, normaaliajossa siis.
 
Et kai ole ihan oikeasti tosissasi? nelikko turvavaruste? Missä muussa nelikko auttaa kuin lähtemään liikkeelle kovempaa lumi/jää olisuhteissa? Se ei pysähdy nopeammin, sillä ei korjata luistoa sen paremmin kuin etuvedollakaan jos on menty niin pitkälle että auto ei vetävän etupään turvin suoristu.. nelikko on vajaavetoista vaarallisempi koska kiihtyy kovemmin mutta ei pysähdy tippaakaan paremin kuin vajaaveto.

Mutta toivottavasti tuo turvallisuusperuste on käytössä vain kun perustelet ostopäätöstäsi rouvalle, tietäen itse kuitenkin asian oikean laidan.. :jahas:

Jos rahaa olisi ostaisin itsekin nelikon, mutta vain talvihauskuuden kasvamisen takia :) Kesällä tuolla nyt ei ole ihmeitä vaikutusta mistä päästä repii, normaaliajossa siis.

Ymmärtääkseni neliveto auttaa urissa ja polanteiden ylityksissä ja auton kulkusuuntaa mutkassa on helpompi muuttaa, kun vaan kääntää rattia ja polkee kaasua.

Kaikkein eniten luulen kuitenkin tarvitsevani nelivetoa upottuani akseleita myöden Belgian ja Englannin vetisille nurmikentille...
 
Tää tuntu kovin laiskalta rivikutosella ja farkkuna. No selvispähän se ainakin ettei pienemmällä myllyllä voi autoa enää edes harkita. Pirun hyvä ajaa kyllä mutta lookiltaan ehkä aika vanhoillinen eikä tällaiselle nuorekkaalle, ei niin nuorelle, ehkä paras valinta vaikka Avantgardea kokeilinkin. Paskat jakkarat. Seuraavaks testaamaan tuota 530D bemua.
 
no nelikosta sen verran. Nyt olen talven ajanut nelivetoa ja luulenpa ettei vajaavetoista enää tule. Se ero on oikeasti aika suuri. Mutta sekin on totta että vajaavetoisella pärjää.

Itse olen miettynyt juuri E320cdi 4-matic seuraavaksi. vai oliko se 280cdi??!!?
 
Tää tuntu kovin laiskalta rivikutosella ja farkkuna. No selvispähän se ainakin ettei pienemmällä myllyllä voi autoa enää edes harkita. Pirun hyvä ajaa kyllä mutta lookiltaan ehkä aika vanhoillinen eikä tällaiselle nuorekkaalle, ei niin nuorelle, ehkä paras valinta vaikka Avantgardea kokeilinkin. Paskat jakkarat. Seuraavaks testaamaan tuota 530D bemua.
Juu, eli 320 cdia toki oli tuo mitä koittelin.
 
Volvo S60, classic mallina kohtalaisesti varusteltu ja liikahtaa ihan riittävästi tuossa sarjassa turbomallina. Kulutus tietysti isompi.

320 mersu on varsin hyvä, suvun lähipiirissä on tuollainen ja kestää kohtuuhyvin ajoa. Enpä tiedäkään vuosimallia, kysyn kun näen. Uskoisin kuitenkin että reilut 10 vuotta vanha ja edelleen kuin uusi. Tosin ruostesuojattu useammalla satasella per vuosi. Autoissahan kestävyys ei yleensä rajoitu moottoriin vaan enemmänkin koriin, ellet sitten ajatellu ajaa ihan perhanasti joka vuosi. Hyvän mersun huono puoli on se että vähän väliä joku on naarmuttamassa tai pöllimässä osia. Sama pätee bemariin, volvosta ei kukaan ole kiinnostunut joten suosin sitä bensankulutuksesta huolimata, mutta sehän ei ole prioriteetti jos katsot 320 meseä tai 530 bemaria :lol2:
 
Itse olen harkinnut tämmösen hakua saksanmaalta. Jos jollain on kokemuksia ko. autosta, niin mielelläni kuuntelen. Tosin tarvii vielä tsekata paljon ne niitä veroja tuohon raapasee päälle, kun ilmeisesti taas hieman muuttui noi verotus systeemit.
e55 amg
 
Volvo S60, classic mallina kohtalaisesti varusteltu ja liikahtaa ihan riittävästi tuossa sarjassa turbomallina. Kulutus tietysti isompi.

320 mersu on varsin hyvä, suvun lähipiirissä on tuollainen ja kestää kohtuuhyvin ajoa. Enpä tiedäkään vuosimallia, kysyn kun näen. Uskoisin kuitenkin että reilut 10 vuotta vanha ja edelleen kuin uusi. Tosin ruostesuojattu useammalla satasella per vuosi. Autoissahan kestävyys ei yleensä rajoitu moottoriin vaan enemmänkin koriin, ellet sitten ajatellu ajaa ihan perhanasti joka vuosi. Hyvän mersun huono puoli on se että vähän väliä joku on naarmuttamassa tai pöllimässä osia. Sama pätee bemariin, volvosta ei kukaan ole kiinnostunut joten suosin sitä bensankulutuksesta huolimata, mutta sehän ei ole prioriteetti jos katsot 320 meseä tai 530 bemaria :lol2:

Ei ollutkaan korimallia w211 vaan w210 ja vuosimalli 1996 E320. Ei päältäpäin tosin uskoisi, en tunne mersuja joten oma kommenttini meni vanhempaan korimalliin.
 
Zone-sarja -42%
Itse olen harkinnut tämmösen hakua saksanmaalta. Jos jollain on kokemuksia ko. autosta, niin mielelläni kuuntelen. Tosin tarvii vielä tsekata paljon ne niitä veroja tuohon raapasee päälle, kun ilmeisesti taas hieman muuttui noi verotus systeemit.
e55 amg

Kiitosta vaan, nyt meni suunnitelmat hankalammaksi. Katsoin tuon linkin ja huomasin et esim tuollainen C55 AMG tai CLK500 ois myös siistejä vaihtoehtoja... Niinku mä olin jo lyönyt lukkoon sen Mussen...
 
Toi W211 320 cdi vanhemmalla suoralla kutosella on kuitenkin yli 200hv peli tosi isolla väännöllä ja 0-100km/h vaan 7,7 sekkaa joten ei se nyt tolkuttoman laiska peli ole. ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom