Mercedes-Benz E-sarja (w211)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Joo, niin oon kuullu että Veho on kiukutellu niistä jos ei oo esim. jarrunesteitä vaihdettu 2 vuoden välein. Mä en Vehon kantaa tiedä kun vein auton trailerilla Alppilan Autohuoltoon ja sieltä hoitivat ilmeisesti suoraan. Ei mulla ollu edes täydellistä merkkihuoltokirjaa. Lienee käynyt hyvä tuuri.

Onnea siitä. Kaverilla levis -04:sesta tuossa viime syksynä ja Veho ei tullut vastaan senttiäkään. Kaveri oli kovistellut sen jälkeen merkkihuoltoa ja uhkaillut lehtijutuilla sekä muulla vastaavalla ja tulivat sen 300-400 € vastaan :dance2:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itselleni on tullut viime aikoina jonkin asteinen mersukuume ja nimittäin juurikin W211 facelift sedan pitäisi saada. Jotenkin rakastunut tuohon auton ulkonäköön. En ole ajanut joten täytyy käydä koeajolla ja katsoa mikä on tilanne sen jälkeen. Näitä ostetaan sydämmellä, ei järjellä.
 
Zone-sarja -42%
Itselleni on tullut viime aikoina jonkin asteinen mersukuume ja nimittäin juurikin W211 facelift sedan pitäisi saada. Jotenkin rakastunut tuohon auton ulkonäköön. En ole ajanut joten täytyy käydä koeajolla ja katsoa mikä on tilanne sen jälkeen. Näitä ostetaan sydämmellä, ei järjellä.

Ai? Mä kun just perustelin aikanaan Jeepin vaihtoa Meseen järkisyillä :D
 
Huomenna täytyy viedä oma W211 huoltoon, SBC-yksikön vaihto mitä todennäköisimmin edessä. Eipä paljon naurata jos se maksaa pari tonnia.
 
Huomenna täytyy viedä oma W211 huoltoon, SBC-yksikön vaihto mitä todennäköisimmin edessä. Eipä paljon naurata jos se maksaa pari tonnia.

Alkupään vuosikerroissa tuota on paljon... aikaisempi w211 oli 2002 vuoden versio ja siinä se huristeli koko ajan oudosti, mutta ei onneksi korkannut missään vaiheessa. Ennen 300 tkm laitoin kiertoon. Nykyisessä -08 280CDI:ssä ei onneksi ole tuota yksikköä.
 
Ai? Mä kun just perustelin aikanaan Jeepin vaihtoa Meseen järkisyillä :D

Mitään (autoa) ei ole koskaan missään ostettu järkisyillä, jos rahasta ei ole ollut kiinni - ainakaan jos ostajana on ollut mies. Tämän näkemyksen esitti eräs automyyjä viitisentoista vuotta sitten hesarissa eikä ole tullut tarvetta kiistää näkemystä...
 
Mulla on edelleen tuo faceliftattu s211 Avantgarde 280CDI. Vanteita oon miettinyt kesäksi... kuinka isot kehtaa laittaa ja ennen kaikkea; missä menee hyvän maun raja, kun mitään custom-madallustakaan ei ole, vaan ihan tuo Avantgarden vakio madallus (taitaa olla vain 20 mm)?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitää kaivaa jostain Mese-foorumilta esimerkkikuva, ettei tule valehdeltua. Makuasioitahan nämä myös ovat.
 
W211 02-05 ongelmat:
- SBC-jarruyksikkö (uusiminen n. 3 000 €)
- ruostuminen (ei Väyrystasoa, mutta kyllä nämäkin voi varmaan läpimädäksi mennä)
- syyläri kusee automaattilaatikkoon (koskee ainakin 04 asti tehtyjä, joissa on surkea, vuotoherkkä syyläri... maksaa helposti 6 000-7 000 €, jos korkkaa)
- erityisesti akunvaihto voi aiheuttaa taka-Samin kärähtämisen (2 000 - 3 000 €)

Sitten toki näitä perusjuttuja; nivelet, koiranluut, akut ja laturi... näitä on kaikissa vastaavissa. Järkeäkin voi käyttää; esim. nitisevät alapallot, jotka kuitenkin toimivat, voi elvyttää injektioruiskullisella liukastetta.

Eikös tuon syylärin vuotamisen laatikkoon pysty aika kohtuuhintaisesti korjauttamaan? Myöskin noissa yli 200tkm luulisi olevan tuo jo korjattuna.
 
Eikös tuon syylärin vuotamisen laatikkoon pysty aika kohtuuhintaisesti korjauttamaan? Myöskin noissa yli 200tkm luulisi olevan tuo jo korjattuna.

Jos vuotoa ei ole tapahtunut vielä ja kyseessä on 2002-2004 välillä tehty auto, jossa on alkuperäinen syyläri vielä pellin alla, niin ei muuta kuin vaihtaa sen syylärin. Siinä vaiheessa, kun vuoto on jo tapahtunut, niin kalliiksi tulee.
 
Ei taida jengillä olla W212 mallista vielä kokemuksia?

Melkoinen turn-off mesen suhteen on kunnollisen nettifoorumin puute. Tuo mersufoorumi on joku autoaiheisen keskustelupalstan irvikuva. En pystyisi tehdä paskempaa vaikka yrittäisin.
 
Volvolla on ihan hyvä se vrcf. Bmw:llä btcf on vähän amis mutta kyllä sitä tulee luettua, kirjota en enää. Saab-klubi tulee ehkä näiden jälkeen mutta se mersupalsta on kieltämättä ihan hirveä.

Lue benzworldia, se on mun mielestä aika hyvä. Kieltämättä nykyisin: mitä aktiivisempi ja parempi nettiyhteisö, sitä enemmän itseä ainakin merkki kiinnostaa.
 
VRCF toimii kyllä. Kummasti helpottaa keskustelua kun palsta on jotenkin jaoteltu eri mallien välille eikä kaikki samassa sotkussa. :rolleyes:
 
Onko tietoa mistä saapi noita ikkunanpielus listoja tai tuon takalasin pyhkimen metallilärpäkkeen? On rostetta niin haluais ettei ois.

pyyhin.webp
ikkunapieli.webp
 
Tämä uudempi W212 alkoi kiinnostamaan. Tarjolla ois vuosimallin 2012 250 cdia kaikenlaisella herkulla ja nelivedolla.

Kilsoja on yli 200.000 mutta kannattaako niitä pelästyä?

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W212

Yksi MB/BMW-korjaamoa pitävä, melkosen asiantunteva mies totesi, että tuo 220 CDI on samalla koneella kuin 250 CDI ja näistä jälkimmäisessä on toki hyvät tehot, mutta tehojen varjopuolena sähköä enemmän tekniikassa (anturia yms.) ja tämä takaa keskimäärin enemmän käyntejä pajalla.

Tuo 200.000 km on ihan puhtaasti tuuri- ja yksilökysymys sekä myöskin iso merkitys on edellisellä omistajalla. Ostin aikanaan w211:n noilla kilsoilla ja loppujen lopuksi se oli aika harmiton aina sinne 300.000:een saakka realiteetteihin nähden (ajoin paljon + auton ikä + jo ajetut kilsat). Perusvaivoja; laturi sekosi, pikkuakku piti uusia, kyb-venttiilin uusiminen automaattiaskista, alustan kuluvia osia piti uusia, ruostevaivaa ja sillä lailla. Yksilöni meni aina välillä limp modeen selittämättömästi. Kukaan ei koskaan osannut ko. vaivaa diagnosoida tai korjata, mutta eipä se toisaalta niin vakavaa ollut. Virrat pois ja uusi käynnistys ja vaiva oli takana.

Nykyisen vm. 2008 w211:n ostin 113 tkm ajettuna ja siihen piti uusia saman tien turbo. Pientä ruostevaivaa tässäkin heti kättelyssä, mutta ei sentään yhtä aggressiivista sorttia kuin edellisessäni saatikka Väyrysessä. Alun jälkeen alustan osia on mennyt uusiksi ja samoin hammastanko alkoi oirehtia jo 160 tkm kohdilla sekä ilmajousitus on temppuillut talvisin kylmimmillä keleillä sieltä 140-150 tkm kohdilta saakka. Kuivaimen rakeiden vaihtoa aion kokeilla seuraavana, josko se pitäisi perän ylhäällä kylminäkin pakkasöinä. Hehkutulppien lisäksi hehkurele alkoi vittuilla melkein heti auton ostettuani, mutta tyyppivikahan se on noissa V6 CDI-vehkeissä kaiken kaikkiaan (ainakin 2000-luvun loppupuolella tehdyissä).
 
Mulla on -07 eemeli ja ei mitään ihmeellistä. Kaikki laatikko, turbo ja muut alkuperäset. Kerran on jättänyt tielle kun toi moniurahihnan kiristin sano sopimuksen irti 370tkm. Autolla ajettu nyt 445tkm ja ostin sen suoraan helsingistä taksi tolpalta. Vehon täydellinen huoltokirja löytyy.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom