Menettekö tappeluun väliin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luikku
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos on tappelu niin en mene väliin. Sanana kuulostaa siltä että antavia osapuolia on ainakin kaksi ja tilanteesta halutessaan pääsisi poiskin. Pahoinpitelyyn sen sijaan puutun, jos ei ole itse edellytyksiä tehdä mitään niin hälytän ainakin poliisin paikalle.

Menen väliin ainoastaan, jos tunnen toisen osapuolen ja pidän häntä sen verran luotettavana, että uskon hänen ymmärtävän puhetta. Tuntemattomat saavat mättää yleensä rauhassa.

Jos jossain porukalla jotain hakataan ja siihen osuu paikalle niin väliinhän siinä pitäis mennä. Ei siinä muuta, mutta jos joskus joutuu itse jonkun sakin väkivallan kohteeksi, niin olisi kiva saada apua. Enpä vaan tiedä uskaltaisinko puuttua. Pelkuruutta on ikävä tunnustaa. I'm a lover not a fighter ;)

Joskus silloin aniharvoin kun olen ovella tai järkkärinä niin silloin tietysti väliin joka kärhämään.

Kyllähän riippuu tilanteesta paljon. Itse kuitenkin harrastellut kaikenlaista niin menen ja hapetan mielestäni syyllisen siihen paikkaan.:whip:

Toi on niin tyypillistä, kun menee väliin joutuu joko putkaan tai maksumieheksi.
Noin keskivertoa isompana en menis väliin, tappeluin isoin aina saa kaiken paskan niskaan.

En tietenkään,yleensä aloitan nujakan itse,esim kaljatuopilla päähän ja osoittaa naapuripöydän setää...:jahas:

Tosissaan,juu,menen väliin jos on pelkoa että on puolitutuntutuntutunkaima edes kyseessä,ja varsinkin jos on alakynnessä...Samoin "heikompaa" menen puolustamaan,onpa sitä saanut sivussa itsekkin osumaa:jahas:

Menen väliin jos kaverit kyseessä, ne mulkut.
Jos pienempää lyödään menen väliin.
Jos maassa potkitaan menen väliin.
Tasapuolinen tappelu jossa kummatkin mukana annan olla.
Tapelkoot saatana, ehkä tekee hyvää.

Viimeksi menin väliin ennen tappelun alkua ja onnistuin tavotteessani. Toinen osapuoli oli kaverini. Ite en oo viel saanu turpaan ku oon niin kova lyhyis matkois. :D

Hieman aihetta sivuavaa offtoppiccia... Eli menettekä väliin/avustamaan, kun näette kadulla että joku kaupasta varastanut pinkoo karkuun ja perässä juoksee vartijat? Itse olen kerran mennyt, kun hörhö juoksi suoraan päin. Kadulla oli myös joku vähän osaavampi kaveri, joka otti hörhöstä lukon, josta ei helposti päässyt karkuun. Pitelin ite siinä vähän kaverina sitä hampulta haisevaa varasta, kunnes vartijat tuli paikalle.

Toinen vastaava tapaus oli äskettäin Tampereen keskustassa. Hörhö pinkoi karkuun ja 2 vartijaa perässä. Olin n. 50m päässä ja näin kun vartijat sitten sai kaverin kiinni ja talutti takas Sokokselle. Mietin siinä, että olisinko yrittänyt pysäyttää kaveria, jos se olis juossu minua kohti.

Eli kannattaako puuttua asiaan vai ei? Vaara saada morasta tms. eli onko viisaampaa antaa asian olla?

Riippuu kyllä tilanteesta. Itse olen sitä mieltä että väkivalta ei ratkaise mitään ja mielummin yritän puhua itseni taistelutilanteista ulos.

Mutta jos joku päälle käy niin totta maar puolustan itseäni.

Originally posted by Fat22
Just viimeks olio joku härski jätkä baarissa joka ilmeisesti tykkäs tapella. Sai aikaan pari tappelua ainaki mitkä minä näin. Kavereita sillä oli tietty pari kappaletta. Ekan jätkän kaatoivat maahan ja sitte pääjehu potkasi maassa olevaa päähän ja siihenhän se jäi. Sit alkoivat myöhemmin tappelee viel kaverin veljen kanssa (siinäkin 3vs.1) ja siin aloin jo miettiä et jotai pitäis tehä. Inhottavia tilanteita. Aina ku ite oon turpaani saanu ni on ollu useampia antajia, elikkäs harmittaa aika hemmetisti just toi jengiytyminen.

Vittu todellakin..Jos joku stanan rimpula tulee hieroo naamaa ja sit sitä kouluttaa niin kohta se käy kavereilleen sanoo et toi löi mua EKA..sit ne tuloo päälle sellaisella 20hengen joukkueella..Vituttaa lähtee karkuun,kun taas ei viittis herätä teholta..prkl:curs:

Originally posted by apophis
Eli kannattaako puuttua asiaan vai ei? Vaara saada morasta tms. eli onko viisaampaa antaa asian olla?

Tuohon et pysty vastaamaan kuin sinä itse. Jos ei ole halua mennä puuttumaan asiaan niin älä niin tee. Jos halua löytyy, mikä sinänsä on positiivista, niin muista seuraavat asiat:
Arvioi pystytkö pysäyttämään kyseisen kaverin. Jos et pysty arvioimaan nopeasti, älä lähde tilanteeseen. Ole valmis muuttamaan arviotasi jos se mora sieltä esiin ilmestyy ja ole valmis perääntymään tilanteesta jos siltä tuntuu, se ei ole häpeä. Tunne oikeutesi ja laki. Suurin osa auttamaan tulleista sivullisista jotka saavat pahoinpitelysyytteen ja -tuomion saavat sen aiheesta vaikka se epäoikeudenmukaiselta tuntuukin. Voimaa käytetään enemmän kuin vaaditaan ja silloinkin kun sitä ei enää vaadittaisi. Päämäärä ei oikeuta keinoja, se on yksi, välillä ikäväkin oikeusvaltion tunnusmerkki. Kannattaa lukaista läpi ainakin rikoslain puolelta pykälät hätävarjelusta ja pakkokeinolain puolelta jokamiehen kiinniotto-oikeus.

Tampereella joskus näin paljon tappeluita ja kaikkiin vaan väliin.. :D Tosin olin silloin humalassa ja tyhmä. Nykyään menen väliin vain noissa pahemmissa tapauksissa.

Aika suuri on kynnys mennä väliin jos ei kaveri ole kysesssä, ehkä sitten jos on todella epäreilu tilanne, jotain maassa potkimista tai vastaavaa. Jos ei oo yksin niin on väliin helpompi mennä, yksin ollessa tulee mietittyä useammankin kerran! Mutta jos esim. vaimon/veljen/ystävän kimppuun joku käy niin menen varmasti väliin ja en paljon voimankäyttöä/seurauksia mieti...varsinkaan jos on ees vähän alkoholia veressä...

Originally posted by WhiteExorcist
Älkee ikuna tehkö sitä virhettä,että menette akkatappeluiden väliin...voe jösses..siinä on helisemässä kaikki:itku:

Toi on NIIN totta. Revittiin mustasukkaisia tyttösiä irti toisistaan tossa viikonloppuna ja kyllä siinä lähti hiuksia vähän molemmilta kun ei kertakaikkiaan saanu sormia väännettyä irti toistensa hiuksista. Tuopit ja sylki lensi ja Sai tosissaan vääntää että tytöt lopetti ja ne saaatiin ulos. Onneksi ei tullu mitään side fightia miesten välillä vaan kaikki paikalle osuneet äijät naureskeli tyttösille. Kyllä muijatki osaa olla hulluja!!! hyi että.... :david: molemmille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom