Melko sairasta touhua! Neuvoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezez
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päätin nyt sitten raapustaa kokonaan uuden aiheen, koska kysymykseni ei ole oikeastaan mikään pieni, tai ainakaan parilla sanalla kerrottavissa..

No aloitetaampas, vaikka siitä, että lapsuuteni ja nuoruuteni olin reilusti ylipainoinen ja voisi sanoa jopa, että lihava! Siitä on jäänyt paljon '' fyysisia '' traumoja. No murrosiän tullessa pystyin runsaalla liikunnalla ja ruokavalion muuntelulla laihduttamaan melko paljon n. -20kg..
Silloin mittani taisivat olla sellaiset 170cm ja 87kg ja ikää oli sellaiset 12v, joten iso kaveri ikäisekseni olin ja voi arvatakkin sitten loput..

No siinä vuoden treenailin ja lenkkeilin ja sanoin huimasti karistettua kiloja pois ja yksi, ehkä suurin apu oli kotia hommattu stepperi.. No en osaa nyt kuvailla tarkemmin, mutta vähä niinkuin jokin pyörä, johna koko ruumis tekee työtä jne.. Sitä jokapäivä, jopa kahteen otteeseen veivasin sellaiset 30min, joka on todella raskasta ja vieläkin pistää paidan märäksi se touhu..

No kiloista päästyttyäni ja lähes normaalin näköiseksi tultuani olin valtavan helpottunut, jopa muutama tyttökin saattoi vilkaista suuntaani! :rolleyes:

No tällä hetkellä mittani ovat 194cm ja 73kg, joten ei voisi kuvitellakkaan enää samaksi ihmiseksi kuin silloin ja tästä on kulunut vasta noin 4 vuotta..

No jokatapauksessa siitä vaiheesta jäi sitten melkoiset traumat, enkä halua sitä elämäntapaa enää kohdata niin tuntuu, että vähän LIIKAurheilen ja jopa itse olen huomannut, että se ei ole enää normaalisuuden rajoissa.. Koko neljän vuoden ajan olen jokapäivä polkenut tota kyseistä stepperiä sen 30min.. Noh, ei siinä ehkä vielä mitään, mutta lisäksi olen tehnyt aamuisin rullaluistelu lenkin ja iltaisin vielä saattanut tehdä yhden lenkin eli 3 lenkkiä päivässä!!
No yleensä kuitenkin aamulenkki opiskelujen takia pois jää, mutta päiväinen stepperi ja iltalenkki on ollut kuvioissa jo aivan liian kauan..
En tiedä, mutta en vain jotenkin pysty jättämään tota kyseistä stepperiä pois, koska luulen varmaan itse, että palaan siihen aikaan ja lihoan jos sitä 30min en käytä sen kanssa päivittäin..
Asia on alkanut ahdistamaan jo vähän itseänikin, koska joskus on vain, että ei JAKSA, mutta silti tuntuu, että on pakko.. Saattaa ehkä kuulostaa hullulta, mutta täältä saan järkeviä neuvoja asiaan..

Joskus tilanne oli jopa niin paha, että en voinut ulos lähteä, ennenkun oli kyseinen 30min polkeminen suoritettu, jopa kaupungille lähtö tuntui lähes mahdottomalta.. Itsetunto paranee huomattavasti kun kyseinen huhkiminen on suoritettu..

Noh, saliharrastuksesta innostuin noin vuosi sitten ja olenkin oikeen ohjelman tämän sivun ansiosta, neuvojen ja muiden avun jälkeen kasannut ja se näyttää tältä:

1. päivä
kyykky 4x10
penkki 3x6
pystypunnerrus 3x10
leuat kapealla otteella
scott hauiskääntö kpl 2x8-10
ojentajat taljassa 2x8-10
pohkeet
vatsat koneella ja vatsalaudalla

2.päivä
maastaveto 3x10
prässi 3x12
koukistukset 2x12
kulmasoutu 3x15
leuat leveällä myötäotteella 3x10
vinopenkki 3x8-10
vatsat voimapyörällä ja rutistellen..

Olen ollut hyvin tyytyväinen tohon kyseiseen ohjelmaan, koska olen saanut huomattavasti lihaa luitteni päälle ja muutosta näkyy!!
Mutta kehityksen stoppina voi olla tämä kyseinen päivittäinen stepperin polkeminen ja iltalenkki, pitäisi ainakin yrittää saada stepperi pois päiväjärjestyksestä, mutta en oikein tiedä, että miten? Olisiko vinkkejä? Pitäisikö se yksinkertaisesti vain hävittää? Koska en saa rauhaa itselleni jos sitä päivittäin en tee ja tunnen itseni lihavaksi.. :eek:

No, jokatapauksessa tästä salilla käymisestä on tulossa ihan selvästi mieluisa harrastukseni, joka jatkuu toivottavasti ihan vanhuusajoille asti! :rolleyes:
Olisiko ohjelman kanssa jotain tekemistä, pitäisikö vaihtaa sitä, koska pystyn käymään vain maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin, joten kolmena päivänä niin onko tälläinen 2-jakoinen hyvä?

Käytin myös heraa, mutta sen jätin pois runsaiden kalorien vuoksi, koska edelleen on vähän pelkona se lihoaminen.. Syön päivittäin runsaasti rahkaa, raejuustoa sun muuta, jolla voisin tätä heraa korvata.. No pistämpäs tähän samalla eilisen päivän syömiset..

Aamupala: kaurapuuro ja kahvia 2
päiväruoka: kinkkukiusaus, runsaalla vihreällä salaatilla, raejuustolla, tonnikalalla, parilla ruisleivällä ja maidolla
iltapala: rahkaa, seassa vähän jogurttia ja mysliä.. pari kananmunaa keitettynä..

Tämä on tälläinen kesäinen ruokavalioni, mutta normaalisti kun opiskelut ovat käynnissä niin paikka tarjoaa kunnon lämpinän ruuan niin näyttää tältä:

Aamupala: kaurapuuro, kahvi
Opiskelupaikassa kunnon lämminruoka ja leipää + maito
Välipala rahkaa, jogurttia, ehkä ruisleipää pari, kahvia
kotona lämminruoka, jotain perunaa, keittoa tai muuta vastaavaa..
iltapala rahkaa ja jogurttia sekaisin, mysliä..

Joten se nyt on sitten vähä täyttävämpi, eikä miinuksella olla niin hirveästi kuin kesän ruokavaliossa..

Olisi todella mahtavaa jos saisin neuvoja tämän '' lenkkeilyn '' suhteen, ruokavaliossa, salin ohjelmassa ja muutenkin, koska tarkoituksenani olisi saada lihasmassaa kehitettyä, mutta kun yleensä sanotaan, että hirmubulkki päälle ja diettaa ne sit pois, niin uskotte varmaan itsekkin, että se ei minun korvaani tällähetkellä kuulosta ainakaan kovin mieluisalta projektilta..

Haluaisin kuulla järkeviä neuvoja, järki puhetta tähän perhanan stepperin kanssa ja muutenkin asioissa mitä mainitsin..
Olen lukenut jokaisen aiheen foorumilla melkeimpä lävitse, joten mitään linkkejä ei tarvitse antaa, että lue tuolta, koska luettu on jo! :)

Mitään päänaukomisia tai vittuilua en kaipaa.. :down:

Olisi mukavaa neuvojen ja vinkkien pohjalta aloittaa 3 viikon päästä taas uusi treenikausi aluilleen!!:puntti:

Suosittelisin 1-jakoista ohjelmaa jos tuolla tavalla käyt salilla. Tai fiksusti tehtyä 3-jakoista.

Tuolla ruokavaliolla ei kyllä varmasti kasva mihinkää etenkin jos kulutus on kova niinkuin varmaan on jos tykkäät juosta. Siinä juoksentelussa ole mitään pahaa kuhan syöt sen edestä ja muistat, että välillä pitäisi palautuakki.

Sikabulkki nyt ei ole tarpeellinen, mutta lihasmassan kasvuun vaaditaan, että syöt enemmän kuin kulutat. Pistä kalorit joku 500kcal plussalle ja pikkuhiljaa kasvattelet piffiä. Jos ihraa alkaa näkymään sillai, että häiritsee niin kiristelet pois. Toki voit myös syklitellä tms.

Hyviä reenejä!

Suosittelisin 1-jakoista ohjelmaa jos tuolla tavalla käyt salilla. Tai fiksusti tehtyä 3-jakoista.

Tuolla ruokavaliolla ei kyllä varmasti kasva mihinkää etenkin jos kulutus on kova niinkuin varmaan on jos tykkäät juosta. Siinä juoksentelussa ole mitään pahaa kuhan syöt sen edestä ja muistat, että välillä pitäisi palautuakki.

Sikabulkki nyt ei ole tarpeellinen, mutta lihasmassan kasvuun vaaditaan, että syöt enemmän kuin kulutat. Pistä kalorit joku 500kcal plussalle ja pikkuhiljaa kasvattelet piffiä. Jos ihraa alkaa näkymään sillai, että häiritsee niin kiristelet pois. Toki voit myös syklitellä tms.

Hyviä reenejä!
Millainen 3-jakoinen olisi sitten fiksusti tehty?
Itse näin aloittelijana en osaa oikein sellaisia varmaan tehdä tai jos teen niin se on fiksusta kaukana..

Olen kuitenkin katsellut tuolta treeni osiosta noita 3-jakoisia ja sieltä pisti tälläinen kommentti silmään:

''paras 3-jakonen millä ite oon joskus reenannu

1.rinta,selkä
2.jalat
3.kädet,olkapäät ''

Millä liikkeillä saisin muodostettua päivät noilla liikkeillä mahdollisimman hyväksi?
Haluaisitko auttaa? :rolleyes:

Ensinnäkin, sun paino/pituus-suhteella ei ole mitään syytä olla miinuskaloreilla, vaan ehdottomasti pitäisi olla plussalla, jotta paino lähtisi nousemaan. Sun painoindeksi on nyt 19.4, eli normaalin alarajoilla. Missään tapauksessa ei siis ainakaan kannata laihduttaa enää enempää.

Tuo sun ohjelma näyttää mun silmään ihan hyvältä. Sehän on yksijakoinen eikä kaksijakoinen, koska siinä tehdään koko kroppa aina kerralla. Tuo sopii kolmesti viikossa ei-peräkkäisinä päivinä tehtynä aloittelijalle kuin nyrkki silmään.:thumbs:

Noista syömisistä ei nyt oikein voi sanoa mitään, kun et ilmoittanut mitään grammamääriä, mutta kannattaisi siis syödä hieman enemmän kuin kulutat, esim 300-500 kcal ylimääräistä päivässä. Silloin paino lähtee hallittuun nousuun, eikä ylimääräistä läskiä pitäisi juurikaan kertyä.

Sitten se stepperi. Sinänsä en näe mitään pahaa puolen tunnin päivittäisessä aerobisessa, vaikkakin kyllä välillä olisi tietysti hyvä pitää lepopäiviä siitäkin. Mutta se on selvästi sinulle ongelma enemmänkin henkisesti kuin fyysisesti. Siksi se voisi olla syytä lopettaa kokonaan, ellet saa sitä hallintaan muuten. Mitä jos koittaisit niin, että teet tuota vain kolmena-neljänä päivänä viikossa? Onnistuisiko sellainen?

Ensinnäkin, sun paino/pituus-suhteella ei ole mitään syytä olla miinuskaloreilla, vaan ehdottomasti pitäisi olla plussalla, jotta paino lähtisi nousemaan. Sun painoindeksi on nyt 19.4, eli normaalin alarajoilla. Missään tapauksessa ei siis ainakaan kannata laihduttaa enää enempää.

Tuo sun ohjelma näyttää mun silmään ihan hyvältä. Sehän on yksijakoinen eikä kaksijakoinen, koska siinä tehdään koko kroppa aina kerralla. Tuo sopii kolmesti viikossa ei-peräkkäisinä päivinä tehtynä aloittelijalle kuin nyrkki silmään.:thumbs:

Noista syömisistä ei nyt oikein voi sanoa mitään, kun et ilmoittanut mitään grammamääriä, mutta kannattaisi siis syödä hieman enemmän kuin kulutat, esim 300-500 kcal ylimääräistä päivässä. Silloin paino lähtee hallittuun nousuun, eikä ylimääräistä läskiä pitäisi juurikaan kertyä.

Sitten se stepperi. Sinänsä en näe mitään pahaa puolen tunnin päivittäisessä aerobisessa, vaikkakin kyllä välillä olisi tietysti hyvä pitää lepopäiviä siitäkin. Mutta se on selvästi sinulle ongelma enemmänkin henkisesti kuin fyysisesti. Siksi se voisi olla syytä lopettaa kokonaan, ellet saa sitä hallintaan muuten. Mitä jos koittaisit niin, että teet tuota vain kolmena-neljänä päivänä viikossa? Onnistuisiko sellainen?
Kuulostaa hienolta :rolleyes:
Eli minun ei kannattaisi vaihtaa ohjelmaa, vaikka olen vuoden verran näin treenaillut?
Koska olisi järkevää ohjelmaa vaihtaa? :)

Olen nyt viikon ollut kokonaan käyttämättä koko laitetta ja sekin vain kovan kuumeen ja flunssan takia, eli yhtään valehtelematta pisin aika 4 vuoteen! Tässä olisi varmaan hyvä paikka kokeilla aloitella hissukseen ton käyttöä kohtuullisesti! Vaikka päivinä, jolloin ei salilla käy..

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1726108&postcount=94

Tuossa on oikein passeli jo valmiiksi tehtynä.

Fiksulla siis tarkoitin, että epäsuorat rasitukset otetaan ohjelmassa huomioon. Noita sarja/toistomääriä voit rukaa itselle mieleiseksi jos siltä tuntuu.

Edit. :D Hupsan. Ois pitäny väijyy ohjelmaki eikä vaan lukea sitä 2-jakoista...Mun paha!

Edit.2 Jos ohjelma toimii niin turhaan vaihdat. Muutoksia ohjelmaan voi tehä esim. sarja/toistommääriä muuttamalla. Ellet sitten halua vaihtelua jos tuo rutiini jo kyllästyttää niin silloin sitten uutta ohjelmaa sisään.

Kuulostaa hienolta :rolleyes:
Eli minun ei kannattaisi vaihtaa ohjelmaa, vaikka olen vuoden verran näin treenaillut?
Koska olisi järkevää ohjelmaa vaihtaa? :)
Voit toki vaihtaakin jos siltä tuntuu. Hyviä yksjakosia on esim Starting strenght tai Arnoldin G6. Vaihda jos siltä tuntuu tai viimeistään sillon jos tulokset alkaa junnaamaan paikallaan.

Edit: Ja toki voi kolmijakoseenkin vaihtaa, mutta ite suosittelisin kyllä yksjakosta alottelijalle.

Voit toki vaihtaakin jos siltä tuntuu. Hyviä yksjakosia on esim Starting strenght tai Arnoldin G6. Vaihda jos siltä tuntuu tai viimeistään sillon jos tulokset alkaa junnaamaan paikallaan.

Edit: Ja toki voi kolmijakoseenkin vaihtaa, mutta ite suosittelisin kyllä yksjakosta alottelijalle.
Asia selvä.
Eli jatkan siis tällä nykyiselläni, koska se on tuottanut ainakin hyvin tulosta tähän asti!
Miten tuon lenkkeilyn kanssa olisi järkevä sumplia..
Montako kertaa viikossa? tiistai, torstai ja lauantai? Olisi ne päivät, jolloin salilla ei käy..

Asia selvä.
Eli jatkan siis tällä nykyiselläni, koska se on tuottanut ainakin hyvin tulosta tähän asti!
Miten tuon lenkkeilyn kanssa olisi järkevä sumplia..
Montako kertaa viikossa? tiistai, torstai ja lauantai? Olisi ne päivät, jolloin salilla ei käy..
Joo jos se ohjelma tuottaa sulle tuloksia, niin mitäs sitä turhaan vaihtamaan. Jos se toimii, niin älä korjaa sitä. Toi vois olla järkevä jako, että kolmesti viikossa salille, kolmesti lenkille ja yks päivä ihan lepoa. Ei muuta ku tsemppiä vaan treeneihin, ja koita tosiaan alkaa maltillisesti nostamaan kehonpainoa. Ja muista riittävä proteiinin saanti.:thumbs:

Mulla oli noin vuosi sitten samankaltainen vaihe. Treenasin n.13 kertaa viikossa, kun mukaan lasketaan futistreenit, sali*4/vko ja omat lenkit päälle. Söin pelkkää rasvatonta safkaa ja en piitannut nälän tunteesta, vaan hetken jälkeen kun se oli ohi, niin pysty taas odottamaan pari tuntia.. Pelkäsin ts. läskiä.. Viikonlopun juhlimisen lopetin täysin ja kaverit alko sen vuoksi jäämään taka-alalle (tässä ollu se hyvä puoli, että nyt erottaa oikeat frendit sidekickeistä) :) En tosiaan tänäkään päivänä perusta tuosta viinasta, se on jo nähty.. Tosin otan bissen sitten kun siltä tuntuu..

Kauden päätyttyä päätin alottaa punttitouhut kunnolla ja lopetin ylimääräisen aerobisen tekemisen seinään, se tarvii vaan päättää! ! !.. Kotona treenasin kuitenkin kuntopiiriä iltasin ja niin teen vieläkin..

Suurin herätys tapahtu Marraskuussa, kun kävin kehonkoostumusmittauksessa ja näin mun rasva%:n konkreettisesti.... alle 4.. Se oli aika kova järkytys ja olisitpa nähny muiden salikörmyjen ilmeet ja saan vieläkin kuulla kuittia niistä arvoista.. Lihasta oli kuitenki reilusti suhteessa kehon painoon, oikeastaa reilusti yli "suositellun"..

Tän mittauksen seurauksena aloin seuraamaan syömistä tarkkaan -> keho.net ja 3000 kcal minimissää/pvä.. Reilu puoli vuotta pyörähti näppärästi ja futistreenit alko jälleen.. Sain palautetta, kun valmentajaa näki taas pitkästä aikaa, että on ryhtiä tullu reilusti jne.. Mikä tärkeintä, niin yleinen vireystila nousi mielettömästi ! ! Ei enää päikkäreitä ! Ei tulisi mieleenkään, kun oppi syömään, niin virtaakin riittää.. Korostan tota oppia-sanaa, koska sitä se oli ja sama on sullakin! !

Toukokuussa kävin uudestaan samaisessa laitteessa mittauksessa ja paino noussut 7 kiloa ja rasvat tosiaa vähän yli 5% (voisi olla korkeampikin).. Ensi syksynä katsotaa mitkä on kujeet, kun kausi päättyy.. Jos omistautus tälle hienolle harrastukselle ja jättäis pallon nurkkaan, kun alkaa olla kohta jo unohdettu paikallinen "lapsitähti" :) Tässä harrastuksessa pystyy asettamaan itselle tavoitteet ja tapella niiden kanssa, ei velvollinen muille kun itsellee..

Elikkä elikkä... Samassa junassa on oltu.. Noi sun mitat on tosin hurjempia kun mulla oli silloin pahimmillaa.. Meinaan, että olet aika hurjan laiha ilmeisest.. Otat tähtäimeks aluksi sen +3000 kcal/pv.. Itsellä oli makrojakauma 30/40/30 ja on vieläki ja toimii hyvin.. Välttäny läskin.. Lenkkiä voi hyvin tehdä, mutta älä turhaan samana päivänä, kun puntti treeni ja yks lepo viikkoon ainakin..

Palautusjuoma käyttöön ehdottomasti ! ! Hyvät rasvat ! ! Älä niitä pelkää missään nimessä!

Aluksi paino saattaa nousta parikin kiloa nopeasti, mutta se tasaantuu.. Johtuu nesteistä, sillä sun kroppa on tod.näk. todella kuivassa kondiksessa..

Treeni ohjelmasta sen verran, että 1-jakonen on todella hyvä vaihtoehto.. Ja siihen sellanen lineaarinen progressio. Starting Strength on hyvä vaihtoehto.. Itse lähden todennäkösest syksyllä otan tämän käyttöön.. Voisi toimia sulle ! Keventää tuossa ei välttämättä tarvitse, kun runko on rytmitetty jo valmiiksi.. Mulla on tohon olemassa pohja jos tarvit..

Tässä aika pitkälle tajunnanvirtaa näin työpäivän lomassa :) Toivottavast jotain apua ja suuntaa antavia vinkkejä..

P.S. Älä sitä stepperiä heitä pois.. Voi olla henkisest raju paikka, kun se kuulostaa jo perheen jäseneltä ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli noin vuosi sitten samankaltainen vaihe. Treenasin n.13 kertaa viikossa, kun mukaan lasketaan futistreenit, sali*4/vko ja omat lenkit päälle. Söin pelkkää rasvatonta safkaa ja en piitannut nälän tunteesta, vaan hetken jälkeen kun se oli ohi, niin pysty taas odottamaan pari tuntia.. Pelkäsin ts. läskiä.. Viikonlopun juhlimisen lopetin täysin ja kaverit alko sen vuoksi jäämään taka-alalle (tässä ollu se hyvä puoli, että nyt erottaa oikeat frendit sidekickeistä) :) En tosiaan tänäkään päivänä perusta tuosta viinasta, se on jo nähty.. Tosin otan bissen sitten kun siltä tuntuu..

Kauden päätyttyä päätin alottaa punttitouhut kunnolla ja lopetin ylimääräisen aerobisen tekemisen seinään, se tarvii vaan päättää! ! !.. Kotona treenasin kuitenkin kuntopiiriä iltasin ja niin teen vieläkin..

Suurin herätys tapahtu Marraskuussa, kun kävin kehonkoostumusmittauksessa ja näin mun rasva%:n konkreettisesti.... alle 4.. Se oli aika kova järkytys ja olisitpa nähny muiden salikörmyjen ilmeet ja saan vieläkin kuulla kuittia niistä arvoista.. Lihasta oli kuitenki reilusti suhteessa kehon painoon, oikeastaa reilusti yli "suositellun"..

Tän mittauksen seurauksena aloin seuraamaan syömistä tarkkaan -> keho.net ja 3000 kcal minimissää/pvä.. Reilu puoli vuotta pyörähti näppärästi ja futistreenit alko jälleen.. Sain palautetta, kun valmentajaa näki taas pitkästä aikaa, että on ryhtiä tullu reilusti jne.. Mikä tärkeintä, niin yleinen vireystila nousi mielettömästi ! ! Ei enää päikkäreitä ! Ei tulisi mieleenkään, kun oppi syömään, niin virtaakin riittää.. Korostan tota oppia-sanaa, koska sitä se oli ja sama on sullakin! !

Toukokuussa kävin uudestaan samaisessa laitteessa mittauksessa ja paino noussut 7 kiloa ja rasvat tosiaa vähän yli 5% (voisi olla korkeampikin).. Ensi syksynä katsotaa mitkä on kujeet, kun kausi päättyy.. Jos omistautus tälle hienolle harrastukselle ja jättäis pallon nurkkaan, kun alkaa olla kohta jo unohdettu paikallinen "lapsitähti" :) Tässä harrastuksessa pystyy asettamaan itselle tavoitteet ja tapella niiden kanssa, ei velvollinen muille kun itsellee..

Elikkä elikkä... Samassa junassa on oltu.. Noi sun mitat on tosin hurjempia kun mulla oli silloin pahimmillaa.. Meinaan, että olet aika hurjan laiha ilmeisest.. Otat tähtäimeks aluksi sen +3000 kcal/pv.. Itsellä oli makrojakauma 30/40/30 ja on vieläki ja toimii hyvin.. Välttäny läskin.. Lenkkiä voi hyvin tehdä, mutta älä turhaan samana päivänä, kun puntti treeni ja yks lepo viikkoon ainakin..

Palautusjuoma käyttöön ehdottomasti ! ! Hyvät rasvat ! ! Älä niitä pelkää missään nimessä!

Aluksi paino saattaa nousta parikin kiloa nopeasti, mutta se tasaantuu.. Johtuu nesteistä, sillä sun kroppa on tod.näk. todella kuivassa kondiksessa..

Treeni ohjelmasta sen verran, että 1-jakonen on todella hyvä vaihtoehto.. Ja siihen sellanen lineaarinen progressio. Starting Strength on hyvä vaihtoehto.. Itse lähden todennäkösest syksyllä otan tämän käyttöön.. Voisi toimia sulle ! Keventää tuossa ei välttämättä tarvitse, kun runko on rytmitetty jo valmiiksi.. Mulla on tohon olemassa pohja jos tarvit..

Tässä aika pitkälle tajunnanvirtaa näin työpäivän lomassa :) Toivottavast jotain apua ja suuntaa antavia vinkkejä..

P.S. Älä sitä stepperiä heitä pois.. Voi olla henkisest raju paikka, kun se kuulostaa jo perheen jäseneltä ;)
Kiitos todella paljon tästä, kun näit vaivaa melkoisesti!
Luin monesti tämän läpi ja varmasti tulen lukemaan vielä jatkossakin.. Oli nimittäin paljon hyvää asiaa ja aukaisi silmät kyllä!

Millä sinä noita kaloreita tuonne määriin nostelet? Olen tässä yrittänyt itse laskeskella ja ne syömiset pyörivät siinä 1700-2000kcal paikkeilla.. En omista vielä mitään puntaria, mutta voisin sellaisen tuonne keittiöön hankkia, että saisi tarkat lukemat ylös, mutta tossa nyt on suurinpiirtein..

Oli niin hyvää tekstiä, että kiinnostaisi toi ohjelma minkä linkitit enemmänkin, mutta enkkklanti ei luista, ei sitten yhtään niin en oikein tajua tosta mitään.. :itku:

Kiitos todella paljon tästä, kun näit vaivaa melkoisesti!
Luin monesti tämän läpi ja varmasti tulen lukemaan vielä jatkossakin.. Oli nimittäin paljon hyvää asiaa ja aukaisi silmät kyllä!

Millä sinä noita kaloreita tuonne määriin nostelet? Olen tässä yrittänyt itse laskeskella ja ne syömiset pyörivät siinä 1700-2000kcal paikkeilla.. En omista vielä mitään puntaria, mutta voisin sellaisen tuonne keittiöön hankkia, että saisi tarkat lukemat ylös, mutta tossa nyt on suurinpiirtein..

Oli niin hyvää tekstiä, että kiinnostaisi toi ohjelma minkä linkitit enemmänkin, mutta enkkklanti ei luista, ei sitten yhtään niin en oikein tajua tosta mitään.. :itku:

Laitan sulle myöhemmin pääpointit Suomeksi ja samalla sen excel-pohjan.. Ei oo tässä työkoneella, mutta kotoa löytyy..

Aamupala 0600
Puuro
Rahka
Banaani
Omena
Mandariini
2 leipää
2 kananmunaa (valkuaiset) + Monivitamiini+kivennäisaine tabu + kalaöljy

Välipala 0900
Rahka
Maapähkinä 20g

Lounas 1100
Täysjyvä makarooni 80g kuiva
Kana 150g
Valmisateriakastiketta 150g
Rypsäriä loraus
Pinaattia
Leipäpala

Välipala 1600
Sokeroimaton mysli (Bran-mysli ihan ässä):thumbs:
Maapähkinä 30g
2 leipää
2 kananmunaa (kokonainen & valkuainen)
omena
mandariini

Palkkari n.1900
30g malto
30g hera

IP/Illallinen n.2030 (pyykkivuorin jälkee) :)
Puolikas jälkiuunileipä 140g
Päälle:
Tonnikala vedessä 140g
Raejuusto 100g
Rehut
15g rypsäriä
+ Ennen nukkumaan menoa 2*sinkki + 1*magnesium

Näin siis tänää on menny ja tulee menemää.. IP, AP on melkein sama aina :) Tuossa lounaan ja iltapäivän välipalan välille tulee tosin aika pitkä tauko.. Siinä välissä otan sitte jotain pientä jos siltä tuntuu, mutta aika harvoin. Tuosta setistä tulee sitte se päivän 3000 täytee ja leivänpäällisiä en edes laske yleensä, kun laitan aika ohkasesti voita kalkkunaleikkelettä ja rehuja jne.. Vettä juon pitkin päivää ja muutaman kupin kahvia

Talousvaaka kannattaa aluksi varsinkin olla käytössä..

Tota aamupalaa on pakko mainostaa :) rahka, banaani ja loraus mehukeittoa -> sauvasekotin ja setti puuron päälle.. Heti syötävä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom