megaduty.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka moni treenaa kp:n megedutyn kaltaisesti? tai on saavuttanut hyviä tuloksia sen aikana? mielipiteitä kaivataan
:cool:

Oon reenannu sillä joitai kuukausia. Ihan hyvin kehittyny. Huonoja puolia: reenit venyy liian pitkiksi ku pitää niin paljon tehdä yhtenä päivänä esim. maanantaina ei riitä paukut enää ojentajiin kun on tehnyt rinnan ja olkapäät.

Muuten ihan hyvä ohjelma mielestäni

joo

oho,joo oon uus enkä heti kekannu tota,kiitti!:kippis1:

Joo,ihan toimiva,mutta lopetin koska treenit tosiaankin alko venyyn aivan liian pitkiks!:urjo:

Huomasin myös sellaisen homman että ojentajat ja hauikset on aina viimeisenä eikä niihin riitä paukut reenata täysillä niin mulla ainakin kehitys on ollut aika heikko ojentajilla ja hauiksilla kun vertaa muihin lihasryhmiin.

miten ihmeessä treenit voivat MD-tyylillä venyä pitkiksi? Ja tosiaan esim. hauiksista on voimat kyllä aika hyvin loppu selkätreenin päätteeksi mutta silti ne kehittyivät hyvin epäsuorasta treenistä.

Nimenomaan. MD-tyylillä ei voi treenit venyä, koska siinähän ei ole:
A) Paljoa liikkeitä
B) Paljoa sarjoja/toistoja

Joten treeni menee nopeasti läpi.

Originally posted by Foxking
Oon reenannu sillä joitai kuukausia. Ihan hyvin kehittyny. Huonoja puolia: reenit venyy liian pitkiksi ku pitää niin paljon tehdä yhtenä päivänä esim. maanantaina ei riitä paukut enää ojentajiin kun on tehnyt rinnan ja olkapäät.

Muuten ihan hyvä ohjelma mielestäni

Kerropa millaisella ohjelmalla sit oikein teet?!

Sillä mikä siinä megadutyn kirjan lopussa on kyllä siinä aika paljon pitää tehdä yhdelle päivälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun vanha MD-ohjelma meni muistaakseni jotenkin näin..

Penkki 1-2*6
Penkki käsipainoilla 1-2*8
Pystypunnerrus 1-2*6
Vipunosto sivulle 1-2*10
Ranskis 1-2*6
Ojentajat taljassa 1-2*8

Ja tuohon ei todellakaan mene paljoa aikaa. Välillä otin vain penkin, pystypunnerruksen ja yhden ojentaja liikkeen.
Ja yleensä otin vain tuon yhden kovan sarjan, joten päivän aikana tuli maksimissaan 6 sarjaa. Tuon toisen sarjan otin käyttöön, jos eka sarja jostain syystä meni huonosti.

Nuo liikkeet nyt keksin, kun en muista enää. Pääperiaate oli kuitenkin tuo. aikaa meni 30-45min.

ja esim. Penkkiä on yleensä 3 sarjaa lämmittelyä ja lisäksi 3-4 kovaa sarjaa

Paskat ja on, rintaa saattaa olla mutta ei penkkiä!
Paljon nopeemmin md reeni menee kun perus-suoria-sarjoja-reeni, paitsi jos palauttelee puol tuntia. Ja kyllä niihin ojentajiin ja hauiksiin riittää energiaa, se on asenne mikä jyrää.

Suoraan ohjelmasta "Viikko 1 - raskasviikko
Päivä 1 - maanantai:rinta, olkapäät, ojentajat
Rintalihakset
Liike
Penkkipunnerrus (LÄM) 15-20, 10-12, 8
Penkkipunnerrus (MAX) 6-8+2 => 3-5 => 3-5
Penkkipunnerrus (MAX) 10-12

Eli 4 kovaa sarjaa penkkiä.

Ja tämän lisäks tulee rinnalle vielä vinopenaa käsipainoilla
ja ristikkäis taljaa

Et anteeks vaan mut oot väärässä

tuon on pakko olla siitä uudesta kirjasta. Siinä vanhassa ainakin oli periaatteena että teoriassa yksi sarja/lihas riittää mutta koska emme elä täydellisessä maailmassa niin 2 sarjaa on sopiva. Mulla esim. tuo työntöpäivä oli tällanen:

2 sarjaa penkkiä
2 sarjaa ranskalaista/taljaa
2 sarjaa olkapääpunnerrusta
2 sarjaa vatsoja

eli 8 sarjaa joiden tekemiseen meni noin 30min

Rintalihakset
Liike

ja ristikkäis taljaa

Eikös tuo 6-8+2 =>3-5=>3-5 tarkoita yhtä "sarjaa" pakkotoistoilla ja kahdella pudotuksella.
Ei varmasti ole tarkoitus levätä 3 min noidenkin välillä.

MD:tä jo tarpeeksi kritisoineena en sen enempää kommentoi, mutta varmuudella siinä ei tarkoiteta noin pitkiä treenejä tehtävän. Eikä neljää työsarjaa yhtäkään yksittäistä liikettä.

Rintalihakset
Liike

Eihän tossa oo kun kaks kovaa sarjaa.
Ekassa sarjassa 6-8 toistoo ja päälle kaks pakkotoistoo. Sitten painoja pois pudotuksiin, jotka tehdään heti sarjan perään.

Toinen sarja on suora, missä on 10-12 toistoo

EDIT: oho olin hidas

Rintalihakset
Liike

ja ristikkäis taljaa

Tossa on vasta kaksi kovaa penkkisarjaa. Penkkipunnerrus (MAX) 6-8+2 => 3-5 => 3-5 on yksi kova sarja jossa tehdään ensin 6-8 toistoa itse (=loppuun asti) ja kaksi pakkotoistoa, sitten pudotetaan painoja ja tehdään 3-5 toistoa ja taas pudotetaan painoja ja tehdään 3-5 toistoa. Yhteensä tämän uuden MD kirjan ohjelman mukaan rintaa tulee 4-5 sarjaa riippuen tekeekö ristikkäistaljassa ns. viimeistelysarjan. Mulla ainakin MD tyyliin tehty treeni on nopeampi (yht.n.12 sarjaa) kuin suorilla sarjoilla tehty treeni (yht.n.16-18 sarjaa). Mutta täytyy myöntää että rinnan ja olkapäiden jälkeen ei paljoa povorttia ojentajille löytynyt, eikä selkätreenin jälkeen haballe.

edit: jaa meikä oli vielä hitaampi...:mad2:

Eiks tuohon ongelmaan et ei riitä paukut ojentajille ja hauiksille oo ihan selvä ratkasu. Soveltaa vähä periaatetta ja tekee kädet eri päivänä. Mitä tuota nyt sen enempää miettimään. MD-ei tosiaankaan ole ainut menetelmä treenata. Nelijakoinen ohjelma on ihan yhtä toimiva jollei toimivampikin. Tietysti mielipiteitä yhtä monta kuin tekijääkin. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom