Media Center PC juttua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sam68
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
56
Avaan uuden threadin tästä aiheesta. Olen itse rakentamassa konepaketin kohtapuolin ja haluaisin tänne kerättävän vinkkejä, kokemuksia, laitetietoa yms. Uskon että moni muukin miettii samaa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suosittelen mielummin tätä opensource Media portal ohjelmaa joka on ilmainen.

Itse testailin windows media center editionia ja vertailin sitä tuohon media portaliin useampana eri päivänä. Päivien välillä useita päiviä etten käyttänyt kumpaakaan. Joka kerta totesin media portalin olevan pienissä mutta oleellisissa asioissa parempi.

Suosittelen ainakin testaamaan, koska tuo on ilmainen softa.
Hyviä puolia:
- paljon conffattavampi. Menusta saat pois näkyvistä valikkoja joita et tarvi
- skinejä. jos kyllästyy vanhaan lookkiin, voi vaihtaa välillä :)
- voit katsella trailereita tuon kautta suoraan verkosta
- ei kaatunut kertaakaan minulla vielä (tosin tv-korttia minulla ei ole)
- samat kaukosäätimet pitäisi toimia hyvin pitkälti kuin windows Media centerissä
- voi myös sammuttaa ja käynnistää koneen kaukosäätimen avulla

En tiedä minkälaisessa koneessa tuo pyörii hienosti, mutta itselläni se on seuraavanlaisessa kokoonpanossa
athlon xp 2400+, 512mb ddr, 60gb kovo, radeon 9000 pro (ikivanha). Koneen arvo ei varmaan 300e enempää ole.

Hienosti pyörii leffat ja musiikit sekä toimii nettiradiot ja trailerit. Kone on tulossa tulevaan kämppään olohuoneeseen mediakoneeksi. Ajattelin sijoittaa sen jonnekin vaatehuoneeseen tms. josta s-video piuha telkkariin ja rca-piuhat vahvistimelle ääntä varten. Verkonvirkaa hoitaa WLAN usb-pulikka.
Mediakoneessa on myös VNC palvelin aina päällä jotta pääsen tarvittaessa toisella kotikoneellani säätämään asetuksia tms. Ei tarvi sitten kantaa konetta mihinkään missä on monitori ja hiiri+näppis jos tulee ongelmia. Etänä vaan koneen säädöt.

Sitten jaoin yhden kansion mediakoneesta kotiverkkooni. Tuonne kansioon tein erikseen kansiot musiikille, videoille ja valokuville. Sitten vaan kun musiikit rupeaa jyrpimään, niin lisää uutta vaihdokkia verkon yli toiselta koneelta mediakoneelle musa-kansioon. Mediaportaliin konffataan oletus musakansio (ja video ja photo) josta se sitten taas heti löytää nuo uudet musiikit. Sama homma videoille ja photoille.

Toimii sitten niin maan kätevästi.

Ai niin kaukosäätimen virkaa toimittaa tällainen Microsoft Remote Control and Receiver for MCE 2005
Hienosti toimii niin mediacenter editionin kanssa kuin mediaportalinkin. Ja kaukosäädin on tosi herkkä. Ottaa vaikka osoittaisi mihin. Vastaanotin on iso klöntti, mutta mukana tulee 2kpl sellaisia pieniä vastaanottimia joissa on joku metrin johto. Saa vähän näkymättömämmän vastaanottimen jollekin seinälle tms.

Back
Ylös Bottom