Mcdonalds duuni

Itse olin lukioaikana Carrolsissa töissä, ja en voi kuin lukioikäisille suositella - omaa käyttörahaa ja mukavia työkavereita! Ei siellä pahemmin vanhempaa jengiä töissä ole. Mutta eihän siellä uraa rakenneta, lukion jälkeen mennään jatko-opiskelemaan ja saadaan reilusti enemmän palkkaa opiskeltuaan johonkin ammattiin.
Itse sössin keittiössä kaiken joten vietin Carrols-aikani kassalla tai drive-through luukulla asiakkaiden kanssa, mutta olisin varmasti myös tykännyt keittiössä oleskelusta, niitä ketsuppi- tai sinappisooseja oli ihan kiva törräytellä purilaisiin. Eihän sitä itse tarvinnut syödä. :) Oikein hyvä ekaksi työpaikaksi, kunhan muistaa tosiaan olla jäämättä sinne!

Heh :) Niin se taitaa olla.
Mä oon ajatellut jotain kamppailulajeihin liittyvää ammattia tai sähkömiestä et jompaankumpaan hankkis paperit tjsp.. Ihan hukassa oon, ei voi tietää :dance2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tiedän niin aika rankkaa hommaa seisoa koko ajan. Kivaa olla 10:een töissä ja mennä 8:aan kouluun.

Hyviä puolia varmasti joustavuus ja suunnilleen sellaisia vuoroja saa tehdä kuin haluaa. Tarpeeksi kun on kokemusta niin pääsee tekemään öitäkin ja niistä tienaa taas enemmän.

Luulisi antavan ihan hyvän kuvan jos siellä jaksaa esim vuoden olla, koska todella harva jaksaa.

Semmonen tuli vielä mieleen, että jos voi valita niin kannattaa mennä McD Oy ravintolaan töihin jos toisena vaihtoehtona on lisenssiravintola. Kun silloin voitto kiskotaan työntekijöiden selkänahasta eli vähemmän työntekijöitä enemmän kiirusta ja ikäviä tilanteita. Näin ainakin täällä Oulun seudulla.

Mitä tiedän niin aika rankkaa hommaa seisoa koko ajan. Kivaa olla 10:een töissä ja mennä 8:aan kouluun.

En ole Mäkissä/muussa pikaruokalassa töissä, mutta mulla on vuorot aina klo 15-23 (saatan aloittaa myöhemmin jos pääsen koulusta vaikka vasta neljältä), työmatka bussilla tunnin ja olen siis kotona 12 maissa. Onhan se raskasta mennä seuraavana päivänä kouluun eikä läksyjä tms. juuri ehdi tekemään, mutta kyllä sen kestää. Niin ja munkin työssä seisotaan taukoja lukuunottamatta koko ajan, mutta parin kerran jälkeen jalat ja selkä tottuvat eikä se tunnu enää yhtään raskaalta :)

Ite hoidin homman muinoin niin, kun lukio ei oikein innostanut, että jätin homman kesken. Hakeuduin hyväpalkkaisiin päivätöihin ja hoidin iltalukiossa loput. Ei varmaankaan yhtä raskasta kuin olla yöhön asti töissä koulupäivän jälkeen. Lisäksi on enemmän varaa mistä valita työpaikkojen suhteen.

Ja siitä se alamäki lukiossa alunperin alkoikin kun menin vaatekauppaan extraamaan. Yhtäkkiä huomasin olevani siellä myös päivisin. Työnteko (liiallinen) on vähän huono opiskelun ohessa, kun aikaa menee töissä ja sitten menee aikaa kun käyttää sitä rahaa. Toki jollain pitää elääkin. Ja ihminen on perusahne elikko.

Asiakkaan näkökulmasta voisi sanoa, ettei se yöduuni ainakaan viikonloppuna varmaan mitään herkuttelua ole, voi luoja mitä jengiä siellä pyörii. Ja onhan se hieman outoa, että safkapaikassa pitää olla portsari ovella viikonloppuina. Eri asia sitten toki, jos tekee duunia drive innissä Sodankylän Mäkissä, 3 autoa viikossa.
Ehei Sodankylässä mitään Mäkkiä oo!:thumbs: Mutta jos ois, niin kyllä siellä vähän enemmän väkeä kävis ku vaan 3 viikossa.:offtopic: Ei saa Pyssykylää morkata!

En ole Mäkissä/muussa pikaruokalassa töissä, mutta mulla on vuorot aina klo 15-23 (saatan aloittaa myöhemmin jos pääsen koulusta vaikka vasta neljältä), työmatka bussilla tunnin ja olen siis kotona 12 maissa. Onhan se raskasta mennä seuraavana päivänä kouluun eikä läksyjä tms. juuri ehdi tekemään, mutta kyllä sen kestää.

Varmaan jaksaa jos on pakko, mutta luulisi löytyvän motivaatiota myös löytämään helpompia ratkaisuja rahatilanteeseen. Tosin toiset tykkää mielummin tehdä viikolla, jolloin viikonloput voi olla vapaat ja toiset taas on koko viikonlopun töissä.

Eiköhän hanttihommat ainakin kasvata luonnetta ja osaa arvostaa parempia paikkoja.

Varmaan jaksaa jos on pakko, mutta luulisi löytyvän motivaatiota myös löytämään helpompia ratkaisuja rahatilanteeseen. Tosin toiset tykkää mielummin tehdä viikolla, jolloin viikonloput voi olla vapaat ja toiset taas on koko viikonlopun töissä.

No niin... Mulla on kyllä ollut siinä mielessä hyvä tuuri, että ilta-, vkoloppu- ja sunnuntailisät tuo ihan hyvän palkan, töissä ei tarvitse homehtua kovin usein. Enkä oo koskaan kokenut jääväni mistään paitsi, johtuen osaltaan aika paljon hajanaisista vuoroista (eli päivät aina vaihtelee).

Eiköhän hanttihommat ainakin kasvata luonnetta ja osaa arvostaa parempia paikkoja.

Ihan totta.

Ite olin opiskeluaikana kuriirifirmassa lentokentällä heittelemässä paketteja ja kirjeitä. Duunina ei mitään kivaa tosin, mutta porukka oli ihan mukavaa (ainakin osa) ja sai siitä joku 10:n tunti liksaakin. Vuorotkin sai itse valita, 1-5 5 tunnin vuoroa viikossa. Tosin pomo oli sellainen nilviäinen, että pistää oikein vihaksi muistella. Tosin porukka ei ollut ihan 18-vuotiasta, ikäjakauma oli ehkä abaut 20-26 tässä terminaalityöntekijän hommassa, opiskelijoita.

Meikä on aina sanonut et mieluummin kerjäämään ku menisin johonki mäkkiin duuniin. Hyi helvetti..

Noinhan ne kaikki vellihousut sanoo, jotka ei jaksa tehdä oikeita töitä.

Oot kai osittain oikeassa. Mulle kuitenkin on turhaa puhua mistään työmoraalista, tuli jo 16-vuotiaana tehtyä kaikennäköistä hanttiduunia, varastohommista maatilan töihin. Mäkkäriduunia en vaan oo koskaan pitäny mitenkään haluttavana duunipaikkana.

Ja vähän offtopikiksi menee mutta tunnustan kyllä että viimeisen puolentoista vuoden aikana en ole pahemmin kunnon duunia paiskinut, enemmänkin ollut aikamoista uhkapelaamista ja veijarimeininkiä tää elämä. Sossun luukulla tai Kelassa en ole kuitenkaan koskaan käynyt.

Itse lopetin juuri viiden kuukauden pestin mäkkärissä.

Mukavia oli varsinkin yövuorot. Viereisessä safkapaikassa oli portsari öisin, meillä ei. Tämä tarkoitti sitä että pahimmat häiriköt, jotka käännytettiin kotiinsa viereisestä paikasta, lampsivat meille.

Ihan hyvä väliaikainen duuni, joskaan en suosittele mainitsemaan kovin paljoa etukäteen, että et aio jäädä taloon. Minulta kysyttiin kesällä syksyn käytettävyys ja kun ilmoitin meneväni kouluun, pidettiin minut harjoittelijaliksoilla 5kk, vaikka hommat hoitui vähintäänkin kohtuullisesti.

Mäkkiduuni on mahtavaa nuoren ihmisen hommaa, jos sattuu hyvä työporukka. Oman mäkkipestini pelasti se, että kun aloitin, oli porukka vallan mainiota.

Niin ja jos menet mäkkäriin töihin, pidä huoli että menet yhtiön-, et yksityisyrittäjän mäkkiin.

Niin ja jos menet mäkkäriin töihin, pidä huoli että menet yhtiön-, et yksityisyrittäjän mäkkiin.

En nyt tiedä, riippuu paikasta. Muistan Carrolsimme olleen yksityisyrittäjän. Plussia löytyi; olimme jatkuvasti maan nopeiten asiakkaitaan palveleva Carrols, ja saimme siitä kaikkea kivaa ekstraa, leffalipuista muuhun. Paikka oli erittäin hyvässä järjestyksessä ja hommat toimi! Ainoa miinus oli tietysti se, että paikan omistaja lääppi naispuolisia työntekijöitä minkä kerkesi, mutta tollasta nyt voi sattua vaikka ei olisikaan yksityisenä paikka.

Muistelen oikein hyvällä Carrols-aikojani!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom