MBTI-persoonallisuustesti: kerro tyyppisi

Myers-Briggs-tyyppi-indikaattori on netin yleisimpiä persoonallisuustestejä, vaikka osa psykologeista suhtautuu siihen varauksella. Ihmiset jaetaan siinä 16 persoonallisuustyyppiin neljän kaksiulottuvuuksisen tekijän mukaan: sisäänpäinkääntynyt vs. ulospäinsuuntautunut (I/E), intuitiivinen vs. aistiva (N/S), tunteva vs. ajatteleva (F/T) ja järjestelmällinen vs. havainnoiva (J/P). Tuloksena on kirjainyhdistelmä, esim. ESFP tai INTJ, ja sitä vastaava persoonallisuuskuvaus. Testi löytyy esim. tästä:

Personality test based on C. Jung and I. Briggs Myers type theory

Millaisia persoonallisuustyyppejä pakkotoiston kävijöissä on, eli mikä tyyppi olet? Löydätkö itsesi tyyppikuvauksesta? Miten suhteutat persoonallisuustyyppisi bodausharrastukseesi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Otappa tästä nyt selvää, kun on vähän kaikkea :D

"Extravert(33%) iNtuitive(25%) Thinking(25%) Perceiving(11%)
You have moderate preference of Extraversion over Introversion (33%)
You have moderate preference of Intuition over Sensing (25%)
You have moderate preference of Thinking over Feeling (25%)
You have slight preference of Perceiving over Judging (11%)"

Otappa tästä nyt selvää, kun on vähän kaikkea :D

"Extravert(33%) iNtuitive(25%) Thinking(25%) Perceiving(11%)
You have moderate preference of Extraversion over Introversion (33%)
You have moderate preference of Intuition over Sensing (25%)
You have moderate preference of Thinking over Feeling (25%)
You have slight preference of Perceiving over Judging (11%)"

Eli ENTP. Kuvauksia:

http://www.feelback.com/tuote-esitteet/ENTP_kehittaja.pdf

ENTP personality | 16 Personality Types

Aikoinaan tuli tehtyä tämä, olin INFP, mutta jotkut prosentit olivat siinä rajoilla. Minusta kuvaus sopi aika hyvin. Samaten eksän kanssa vertailtiin meidän persoonallisuustyyppejä ja minkälaisia konflikteja voi olla suhteessa, nekin osuivat aika hyvin. En kyllä muista oliko se tuo Humanmetricsin testi. Pari muuta samanlaista testiä: Free personality test | 16 Personality Types & Jung Preference Exploration Personality Test

Itse olin ENTJ, noh kyllähän tuosta joitain piirteitä näkee itsessään.

Ps. Katoin wikipediasta tuosta niin esim. Napoleon oli kans ENTJ :D hmmm..

Itse olen INTJ eli sama kuin Iso-Arska. Ajatuksia siitä, miten persoonallisuus näkyy mieltymyksenä bodaukseen ja tapaan bodata: Introverttina ajattelijana (IT; vs. ekstrovertti tuntija, EF) viihdyn yksin salilla laitteiden parissa pikemmin kuin ulkona ihmisten parissa. En pidä muiden kanssa treenaamisesta enkä ruuhkasta salilla (I). Järjestelmällisenä (J) asetan salitavoitteita, pidän niistä kiinni ja nautin edistykseni seuraamisesta. Intuitiivisena (N) liitän treenin laajempaan kontekstiin: terveellisiin elämäntapoihin ja itsekuriin, joita arvostan. Treeni ei ole pelkkää treeniä, vaan se on elämäntapa ja osa elämänfilosofiaa (N).

Olisi kiva kuulla samanlaista pohdintaa muilta, kaikenlaisten persoonallisuustyyppien edustajilta.

INTJ oon tavannut näissä olla.

Super5: tunnen ainakin yhden ENTP:n, otan osaa :D

entp_poster.jpg

ENFJ

Extravert(67%) iNtuitive(50%) Feeling(50%) Judging(22%)

You have distinct preference of Extraversion over Introversion (67%)
You have moderate preference of Intuition over Sensing (50%)
You have moderate preference of Feeling over Thinking (50%)
You have slight preference of Judging over Perceiving (22%)

Mä en oikeen osaa sanoa tähän tulokseen juuta enkä jaata, paitsi ektrovertin osalta tulos pitänee paikkansa.

Tein kaikki kolme yllä mainittua testiä ja jokaisesta tulokseksi ISTP. Tuon 16Personalities-sivun kuvauksesta ainakin tunnisti hyvin itsensä.

ENFP tuli itelle tuosta.

INTJ
Introvert(78%) iNtuitive(50%) Thinking(88%) Judging(67%)

Sama tulos kuin Putinilla... eikä juuri prosentit anna sijaa muulle. :)

INTP :kippis1:
Socrates, Rene Descartes, Newton, Niels Bohr, Jung, Eisenhower, Einstein, Darwin

Olen joskus aiemmin tehnyt samanlaisen testin jossa tulokseksi tuli INTP ja tuntemattoman sotilaan hahmo (joku yritystalouden tai markkinoinnin kurssi).

Mielestäni kuvaa naurettavan tarkasti itseäni, mutta tulos oli myös hyvin lähellä ENTP:tä (introvertti vs. ekstrovertti on itsellä aika lähellä keskilinjaa, lähinnä ero tulee siitä, että kiinnostaako seura/aihe itseä vai ei)

Se miten tämä näkyy käytännön elämässä on varmaan, että kun kiinnostun jostain asiasta, niin teen ja tutkin sen juuria myöden, mutta jos joku ei kiinnosta, niin ennemmin olen loppuun saakka riidoissa auktoriteetin kanssa, kuin annan senttiäkään periksi. Antaa myös loistavat valmiudet saada nakkikioskijonossa turpaansa tuntemattomilta, kun kommunikointi kuulostaa monesta puhtaalta vittuilulta... :D

INFP läpikotaisin

INFJ
En enää muista prosentteja, enkä tarkempia analyyseja

Personalitypagen ENTJ ja ENFJ osuvat aika mukavasti molemmat, kun tuo T/F meni mulla T puolelle marginaalisella 1%. Tarttee tehdä joku toinenkin testi.

Extravert(67%) iNtuitive(88%) Thinking(1%) Judging(44%)

ISTJ
Introvert(56%) Sensing(6%) Thinking(50%) Judging(33%)
You have moderate preference of Introversion over Extraversion (56%)
You have slight preference of Sensing over Intuition (6%)
You have moderate preference of Thinking over Feeling (50%)
You have moderate preference of Judging over Perceiving (33%)

Perus suunnittelija. Vitun tylsä ja luotaantyöntävä, kukaan ei halua leikkiä mun kaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom