Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tunteista puhuminen on vaikeaa.
Testin mukaan olen ESTJ (Extravert 78%, Sensing 25%, Thinking 25%, Judging 33%). Mielestäni tulos pitää paikkansa osittain, mutta ei läheskään täysin, nimenomaan siis niiden kirjallisessa muodossa olevien tulosten selityksien suhteen.
Mutta mä en luota tuohon testiin kyllä pätkääkään. Tein sen muistaakseni viime vuoden lopulla, ja sitten tein saman testin uudestaan muutaman kuukauden päästä koulussa eräällä johtamiskurssilla, jossa yhtenä osa-alueena käsiteltiin ihmisten persoonallisuuksia. Sain näillä eri testikerroilla lähes täysin päinvastaiset tulokset, vaikka aikaa ei ollut välissä kovinkaan kauan. Elämäntilanteessa, mielialassa ja onnellisuuden tasossa sen sijaan oli tapahtunut aika merkittäviä muutoksia. Tämän kokemukseen pohjautuvan tiedon valossa uskallan väittää, että monet mielialaan ja jaksamiseen vaikuttavat asiat kuten köyhyys, työttömyys, stressi, ihmissuhdekuviot, sairastaminen, tilapäinen sosiaalisen elämän hiljeneminen jne. voivat vääristää testitulosta huomattavasti.
En todellakaan pidä hyvänä asiana, että tätä tai muita vastaavanlaisia testejä käytettäisiin esimerkiksi rekrytoinnissa tai sopivan elämänkumppanin valinnassa. Siinä mennään metsään ja lujaa.
En todellakaan pidä hyvänä asiana, että tätä tai muita vastaavanlaisia testejä käytettäisiin esimerkiksi rekrytoinnissa tai sopivan elämänkumppanin valinnassa. Siinä mennään metsään ja lujaa.
Mut on testattu työnhaussa useampia kertoja psykologisissa, ja oon onnistunut saamaan siellä itsestäni täysin päinvastaisia arvioita. Joka kerta oon saanut paikan, joten voi tietysti olla että oon onnistunut aina sorvaamaan vastauksiani kyseisen paikan suuntaan, mutta silti koomista kuinka paljon arvioijan käsitys arvioitavasta voi vaihdella. Uskoisin että luonnetta on kyllä mahdollista melko luotettavastikin arvioida, mutta niissä testeissä tehdään todella hätäisiä johtopäätöksiä hyvin pienistä asioista. Toki yleensä se testi on tuotteistettu siten, että aikaa varsinaisen ammattilaisen kanssa on lyhyen haastattelun verran, muuten raksitaan ruutuja tai ollaan ryhmässä.Mutta mä en luota tuohon testiin kyllä pätkääkään. Tein sen muistaakseni viime vuoden lopulla, ja sitten tein saman testin uudestaan muutaman kuukauden päästä koulussa eräällä johtamiskurssilla, jossa yhtenä osa-alueena käsiteltiin ihmisten persoonallisuuksia. Sain näillä eri testikerroilla lähes täysin päinvastaiset tulokset, vaikka aikaa ei ollut välissä kovinkaan kauan.
Mut on testattu työnhaussa useampia kertoja psykologisissa, ja oon onnistunut saamaan siellä itsestäni täysin päinvastaisia arvioita.