Mave

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dalmar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
hmm mikähä mahtaa olla ego painot vai :confused: ku vedän mavella sarja painoo nii selkä kuulemma menee mulla aavistuksen verran koukkuun sanottiin et ajan päälle alkaa ottamaan selkään :jahas: mutta kuitenkin painot on sitä luokkaa että pystyisin vetämään noilla painoilla 3*10 tjt :whip: eli pitäisikö nyt sitten laskea painoja alemmas ja hioda tekniikkaa lisää vai mitä :confused:

Jaa'a. Jos vain mahdollista ni aina kaveri viereen kattoo sitä selkää. Ei missään tapaukses kannata selkä vähänkään kyyrys tehä, koska se tosiaan tekee pahaa selälle. Kokeile vaikka suosiolla joku kerta tiputtaa vaikka 20 kiloa pois tangosta ja hio vain sitä tekniikkaa.

Mieluumin kuluttaa aikaa tekniikan oppimiseen kuin rikkoo selkänsä ;)

Tekniikkaa hioa sellasen kanssa joka sen osaa ja keskiroppaan powerii. Esim etukyykkyä ilmanvyötä, voimapyörää ja kaikkee mahollista maan ja taivaan väliltä.

Originally posted by Dalmar
eli pitäisikö nyt sitten laskea painoja alemmas ja hioda tekniikkaa lisää vai mitä :confused:

Mielestäni pitäisi. Olen oman selkäni hajottanut, enkä toivo kenellekkään sama kohtaloa. Meni arvokkaita treenivuosia hukkaan kun paranteli selkää. Nyt kestää treenata, mutta pientä kipuilua tuntuu vieläkin. Vähennä painoja ja treenaa apuliikkeillä voimaa selän suorassa pitämiseksi. Kokeile vaikka tehdä alataljaa siten, että päästät alhaalla selän pyöristymään ja ylös nostettaessa kerit sen suoraksi ja jopa hieman kaarelle. Tämäkin liike voi olla raskaasti tehtynä vaarallinen selälle, tee tätä liikettä vähän niinkuin pumppailisit vatsoja eli ei liian raskaasti.

Nyt menee pahasti offtopiciksi, mutta lienenkö ainoa jota sana "mave" ärsyttää?

En edes tiedä miksi moinen lyhenne on pitänyt keksiä, kun paljon kuvaavampi ja oikea termi on "veto".

Esimerkiksi tässä alussa ollut "ku vedän mavella sarja" olisi minusta huomattavasti tehokkaammin ja selvemmin sanottu muodossa: "ku vedän sarja" (tietenkin tuohonkin jää vielä muutama kielivirhe, mutta silti)

Joku tietenkin perustelee, että on erilaisia vetoja, mutta kyllä nyt jokaisen pitäisi tajuta, että jos sanotaan penkki, veto tai kyykky, niin silloin on kyseessä penkkipunnerrus, maastaveto ja jalkakyykky.

Melkein yhtä paljon ärsyttää, kun joku puhuu pelikorteista. Vittu ne on kortit.

Mavettajat lopettakaa :curs:

Tää menee vielä enemmän ohi aiheesta, mutta mä en käsitä, mistä tulee nimitys jalkakyykky. Eikös ole aika selvää, että kyykky tehdään jaloilla. Itse puhuisin kyykystä tai vaikka erikseen etu- ja taka kyykystä.

Jalkakyykky on vähän niin kuin sanois punnerrusta käsipunnerrukseksi :david:

Mulla lienee kans samaa ongelmaa että selkä vähän pyöristyy ja kyllä mulla taitaa ainakin olla syynä egopainot... Eli oon niin pirun jumi/jäykkä jätkä että tarpeeksi syvään kyykkyyn meneminen tuottaa vaikeuksia ja ainakin sieltä ylös nouseminen vaatis sitten jaloista reilusti enemmän potkua, tilannetta valottaa kenties enkat kyykyssä(120kg) ja mavessa(170kg) eli alaselässä löytyy niin paljon enemmän vääntöä kuin jaloista että siitä kai johtuu tuo. Mitään ongelmia ei kyllä vielä ole tullut tuosta, enkä ole varma onko selkä tosiaan väärällä tavalla köyryssä kun ei siitä ole kukaan huomauttanut, mutta kuitenkin mave muistuttaa aivan liikaa suorinjaloinMAVEA : )

Mun mielestä mave on ihan hyvä nimi, vähän niinku pena. Sitäpaitti pitää muistaa ettei nimi liikettä pahanna ellei liike nimeä tjsp.

ite oon huimat 171 pitkä :D ja maastavedosta on kyse :) tälle joka ny tykkää sanoo tätä vedoks niin sanon että kun täälä omas pääs mis minä asun nii kuulet ton (mave)sanan kaks miljoonaa kertaa päiväs nii kait se voi tarttua ja ei aina voi kaikille olla mieliks. :blow:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
bonus offtopikki:
MAVE esiintyy pakkotoistossa 205 kertaa kun tuolla searchilla hakee. 27.6. klo 23.12

Juu 183cm suunnilleen on pituutta, kai se profilessakin lukee (ei muista). Koitan saada jotain asialle tehtyä. Kyykkytreenillä ja venyttelyllä sais varmaan jotain aikaan.

Originally posted by flashboy
bonus offtopikki:
MAVE esiintyy pakkotoistossa 205 kertaa kun tuolla searchilla hakee. 27.6. klo 23.12

Minä tein haun yhden enemmän voimanostoon painottuvan sivuston alta ja sieltä sitä ei löytynyt kertaakaan.

Sovitaan sitten, että aloittelijat käyttäkööt sitä, mutta mieluiten vain joissakin kahdenkeskisissä sisäpiiribileissään :)

Toi nyt on vähän kakspiippunen juttu... jos alkaa tarkastelemaan kovan luokan vetäjiä niin monella selkä on tosiaankin kyyryssä ja se oikaistaan ylhäällä, osana nostoa.
En mene esittämään omaa mielipidettäni, mutta voisikohan olla että tuo selän käyryys vedossa on hieman yliarvostettu juttu? Tiedän kyllä että selkä voi hajota väärällä tekniikalla, mutta onko pieni selän kaaristuminen sitten väärin?
No, tiedä häntä, nythän oli puhe treeneistä ja treenipainoista, joten mä kyllä suosittelisin sen tekniikan parantelemista. En tiedä mahtavatko aiemmin mainitsemani "kovemman luokan vetäjät" myös treeneissä köyristää selkäänsä, vai tekevätkö vain maximivedoissa.

Hyviä jaky:ja, mave:ja ja pepu:ja vaan kaikille. Niin pano:ille ja vono:ille kuin kera:illekin! ...aika :david:

Kyllä se kaikilla tahtoo kapealla vedettäessä pyöristyä kun ihan maksimia otetaan. Kovilla kapeella vetäjillä vaikka vähän kyömyssä onkin niin alaselkä on kuitenkin hyvässä asennossa silti vedon aikana. Alaselkähän se "yleensä" hajoaa jos hajoaa vedossa.

Originally posted by fullpower
Kyllä se kaikilla tahtoo kapealla vedettäessä pyöristyä kun ihan maksimia otetaan. Kovilla kapeella vetäjillä vaikka vähän kyömyssä onkin niin alaselkä on kuitenkin hyvässä asennossa silti vedon aikana. Alaselkähän se "yleensä" hajoaa jos hajoaa vedossa.
Ei mulla. Olen panostanut nostoon niin että ei ole pelkkä kaari vaan tiukka sellainen, niin että pullo tai vastaava voisi olla pystyssä selällä/perseellä kun nosto alkaa. :) Mun veto on melkein 20 kiloa kyykkyä jäljessä, mutta ei se haittaa...

Samppo: Jos selkä kerran pyöristyy sarjoissa, niin kuinka paljon se menee pyöreäksi maksimissa? Ihan yleisenä neuvona on hyvä pitää selkä suorana, varsinkin aloittelijan olisi hyvä oppia pitämään pakettia kasassa. Jotkut nostajat (yleensä edistyneet ja vahvat) kuitenkin näyttävät olevan tämän säännön yläpuolella...

Mave, jaky, pepu, § company ovat ihan OK, kun taas esim. ruotsin knäböjning on tosi huono....

Suoritusta näkemättä on aika paha arvioida sen tekniikkaa. Voiko olla, että selkäsi pyöristyy selän yläosasta jolloin syynä olisivat heikot yläselän lihakset? Voiko olla, että tekniikkaasi arvostellut näki esim. rentona ja mahdollisesti edessä roikkuvat olkapäät selän pyöristymisenä?

Keskikehoa vahvistavista liikkeistä oman kokemukseni mukaan paras on hyvää huomenta, joka kansanomaisella termillä ei ole suinkaan hyhu, vaan julle.

Jos nyt liikkeistä käytettävät nimet ärsyttää niin mua pistää hiukan silmään, kun liikkeistä käytetään suomenkielen seassa niiden englanninkielisiä nimiä.

pystyssä selällä/perseellä kun nosto alkaa. :) Mun veto on melkein 20 kiloa kyykkyä jäljessä, mutta ei se haittaa...

Hmm tämä siis ilman varusteita? Ensimmäinen jonka minä olen tavannut. Vai onko sulla niin huonot välitykset vetoon? Tai olen kyllä ennenkin tavannut ,mutta kyseiset henkilöt eivät uskalla vetää just sen takia ,että selkä hajoaa vaikka oiskin hyvä tekniikka.

pitää selkä suorana, varsinkin aloittelijan olisi hyvä oppia pitämään pakettia kasassa. Jotkut nostajat (yleensä edistyneet ja vahvat) kuitenkin näyttävät olevan tämän säännön yläpuolella...

Ei se nyt varmaan sitä tarkoita ,että ne ois sen yläpuolella. Ei sen noston tarvitse aina niin kaunis olla pääasia ,että rauta liikkuu. Ei noi anonkaan vedotkaan todellakaan mitään kauniita ole ,mutta uskomattomia romuja se vaan silti liikuttelee.

Originally posted by fullpower
pystyssä selällä/perseellä kun nosto alkaa. :) Mun veto on melkein 20 kiloa kyykkyä jäljessä, mutta ei se haittaa...

Hmm tämä siis ilman varusteita? Ensimmäinen jonka minä olen tavannut. Vai onko sulla niin huonot välitykset vetoon? Tai olen kyllä ennenkin tavannut ,mutta kyseiset henkilöt eivät uskalla vetää just sen takia ,että selkä hajoaa vaikka oiskin hyvä tekniikka.

pitää selkä suorana, varsinkin aloittelijan olisi hyvä oppia pitämään pakettia kasassa. Jotkut nostajat (yleensä edistyneet ja vahvat) kuitenkin näyttävät olevan tämän säännön yläpuolella...

Ei se nyt varmaan sitä tarkoita ,että ne ois sen yläpuolella. Ei sen noston tarvitse aina niin kaunis olla pääasia ,että rauta liikkuu. Ei noi anonkaan vedotkaan todellakaan mitään kauniita ole ,mutta uskomattomia romuja se vaan silti liikuttelee.
En meinannu saada selkoa ensin...
Monta syytä on ... suhteessa pitkä selkä.. lyhyet näpit ja lyhyet kädet, mutta ei se koko totuus ole. Maasta vedin neljä vuotta sitten, ja 7 kiloa kevyempänä, yhtä paljon kuin nyt mutta silloin treenasin vetoa melkeinpä raivokkaasti. Tänä päivänä treenaan sitä rauhallisesti. En ole ottanut myöskään lähellä rajoja, tuntuu vaan että homma ei kulje niin kuin pitäisi. 170 kiloa on mun veto ilman vyötä. Enkä myöskään kilpaile, joten se siitä :)

Yksi tuttavani, noin 25 vuotias treenaa monta liikettä niin että venyttää selkää pyöreäksi, myös kyykyssä, ja homma on toiminut ongelmitta 10 vuotta. Kyykky pitkälti yli 200... En tiedä miten on mahdollista että ei ole ollut selkäongelmia, kun toisilla tulee niin perhanan helposti. Ehkä se on vahvat lihakset jotka suojaavat rankaa. EN todellakaan suosittele sellaista tyyliä, kaverillahan on tupla duuni pitää sarjaa kasassa kun selkä painaa eteen, plus että työskentely on rumaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom