Mave sarjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja osku
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Jos kerran viikossa on mave päivä niin millä sarjoilla sitä kannattaa tehdä että tuloksen kehitys pysyy nousujohteisena?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Itsellä on mave viime aikoina kehittynyt, kun olen tehnyt 5x5 sarjoja (+lämmittelysarjat). Joka viikko lisää painoa tankoon ja sitten lopulta on pakko tehdä jotain 5x3 sarjoja ja syklin lopuksi uusi maksimi. Sitten kierto alusta hiukan isommilla painoilla.

sarjamäärä ei niinkään oo se vaikuttava tekijä vaan kokonaisrasitus. teeppäs vaikka sillai, että meet kolme viikkoo määrissä (sarjat*toistot*kilot) ylöspäin ja tuut neljännellä alaspäin tohon ekan ja tokan viikon väliin ja jatkat siitä taas pikkuhiljaa.
esim.(%):
1. 3*4*80
2. 4*3*85
3. 3*2*90
4. 3*4*83
5. 4*3*88
6. 3*2*93
7. -- (1-2 vkoa kevyttä)
8. 1max

hth

Ite en ole milloinkaan tehnyt kuin yhden sarjan,se on tuntunut riittävän ihan hyvin. Mave kuitenkin sen verran raskas liike että en näe järkeä tehdä montaa sarjaa,yksi loppuun asti viety riittää hyvin.

muscleman sanoi:
Ite en ole milloinkaan tehnyt kuin yhden sarjan,se on tuntunut riittävän ihan hyvin. Mave kuitenkin sen verran raskas liike että en näe järkeä tehdä montaa sarjaa,yksi loppuun asti viety riittää hyvin.
Tuossa menee kyllä hermosto melko nopeaa tukkoon.

jto:lle tähän väliin nopea kysymys. oon nyt tehny tuota saken ABC maastaveto-ohjelmaa ja oon saanu peruskauden vedettyä loppuun mut vähän ihmetyttää tuo maksimikausi ettei nousta kertaakaan yli 85% :O
sarjat x toistot x kuorma ( % )
6 4x3x75 3x2x85
7 3x4x75 6x4x80
8 4x3x75 3x2x85
9 3x4x75 6x4x80
10 4x3x75 3x2x85
11 kisa / testaa maksimi !

miten tuota kannattaisi muokata että sais vähän isommilla prosenteilla tehtyä?
Tuo ohjelma löytyy siis sieltä voimaharjoittelupaikasta.

juu, tuttua kamaa. toi perustuu kovaan volyymitreeniin. ite soveltaisin tota peruskaudelle. kato tota mun edellistä postausta. siinä on erilainen malli.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysäisempä tässä JTO:lta hieman vedosta. Tarkoitukseni olisi alkaa treenaamaan maastavetoa peruskuntokaudella seuraavasti:

5*5*70
5*5*73
5*5*75
5*5*78
5*5*80
5*70, 75, 80, 85, 83
5*73, 78, 83, 88, 85
5*70, 80, 90, 88, 85

Teen kovan vetotreenin kerran viikossa. Toisella treenikerralla otan nopeusvedon.
En tee raskaita jalkakyykkyjä ollenkaan, koska ne aiheuttavat palautumisongelmia etureisille (muut liikuntaharrastukset esim. jouksu aiheuttaa lisärasitusta niille). Vedän kapealla tyylillä. Ongelmakohtani vedossa on maastairroitus. Mitä apuliikkeitä suosittelisit minulle tukemaan vetoa? Raskaat vatsalihasliikkeet ovat tietenkin itsestäänselvyys. Olisivatko esim. korokkeeltaveto, box-kyykky (ei rasita niin paljon etureisiä) ja julle sopivia? Mitä muuta tulisi huomioida, jos tekee vedon kerran viikossa ja ei treenaa kyykkyä? Onko näin treenaaminen edes järkevää?

juoksussa kyllä suurin työ tehdään sillä kropan takaosastolla, eikä etureisillä.

anyway: hyvin harvoin kapean vedon ongelmakohta on maastairroitus. jos näin on, se johtuu heikoista etureisistä ja pakaroista.

apuja: etukyykky boksille, 5cm:n korokeveto. kummassakin näissä pitää aavistuksen liioitella polvikulmaa, eli sen pitää olla hiukan pienempi kuin vedon alussa.

toi ohjelma toimii vedollekin ihan hyvin.

jto sanoi:
juoksussa kyllä suurin työ tehdään sillä kropan takaosastolla, eikä etureisillä.

anyway: hyvin harvoin kapean vedon ongelmakohta on maastairroitus. jos näin on, se johtuu heikoista etureisistä ja pakaroista.

Etureidet mulla kyllä on _heikot_. Jullea pystyn tekemään about samoilla raudoilla mitä takakyykkyä. Vaikka juoksussa tehdäänkin suurin osa työstä takaosalla, niin etureidet ovat palautumisen kannalta mulla ongelmalliset. Sama homma on ollut kyykyssä, kun olen sitä tehnyt eli etureidet hyytyvät ehdottomasti ensin. Lihashuoltoon olen yrittänyt panostaa etureiskojen osalta, mutta ei sekään ole ongelmaa ratkaissut. Olisko mitään vinkkejä juoksun ja vedon treenaamiseen? (Tää taitaa alkaa menemään jo hieman ohi aiheen)

lisää etureisitreenejä. onko juoksu nopeus- vai kestävyyspuolta? vai joku peli? montako juoksentelutreeniä/vko?

:offtopic: osaaks kukaa sanoo et mikä mun jalkaa tuli ku tehin mavea 7 sarjaa ja viiminen oli tiukka ykkönen no ei se sillo tuntunu et jalasta ois joku menny mutta ootappa ku ilta tuli ja menin sänkyy koko yön jalka tärräs (takareisi ja saman jalan pohje ) ja aivan heelveti moine särky jossain asennois tos jalal siis iha nii kova et jalan asentoo on pakko vaihtaa heti, eniiten käy kun laitan jalan suoraan ja jos sitä venyttää jotenki siis tota takareittä

jto sanoi:
lisää etureisitreenejä. onko juoksu nopeus- vai kestävyyspuolta? vai joku peli? montako juoksentelutreeniä/vko?

Kestäpuolta kohtuu monipuolisesti: juoksua, pyöräilyä, spinningiä. Joskus hiihtoa, sauvakävelyä ja sulkapalloa. Kestävyystreenejä tulee n. 4 kertaa viikossa, punttia n. 2 kertaa viikossa. Tiedän että lyön päätäni kovaan seinään tällä lajiyhdistelmällä, mutta voimailu ja kestävyystreenit molemmat vain yksi kertaisesti kiehtovat minua. Suurempaa kausittaista jaottelua lajien suhteen tulen varmasti kokeilemaan vielä myöhemmin.
Voimatreenin lisääminen etureisille tuntuisi toisaalta järkevältä, mutta hieman ristiriitaiselta, koska niiden palautumiskyky tuntuu jo nyt niin rajalliselta tällä lajiyhdistelmällä.

tikkuniska sanoi:
jto:lle tähän väliin nopea kysymys. oon nyt tehny tuota saken ABC maastaveto-ohjelmaa ja oon saanu peruskauden vedettyä loppuun mut vähän ihmetyttää tuo maksimikausi ettei nousta kertaakaan yli 85% :O
sarjat x toistot x kuorma ( % )
6 4x3x75 3x2x85
7 3x4x75 6x4x80
8 4x3x75 3x2x85
9 3x4x75 6x4x80
10 4x3x75 3x2x85
11 kisa / testaa maksimi !

Vähä :offtopic: , mutta tuo 7 ja 9 viikon reenit on aika mielenkiintoiset. Selkä on pari päivää aika jumissa. Ens viikolla ois tuo maksimitesti :evil: .

:offtopic: Mikä on maastavedon tangon korkeus maasta kisoissa. Tuli vaan mieleen, kun eri saleilla on erikokoisia painoja ja matalammalta on vaikeampi lähteä vetämään

jeejee12 sanoi:
Etureidet mulla kyllä on _heikot_. Jullea pystyn tekemään about samoilla raudoilla mitä takakyykkyä.

Vaihda se takakyykky etukyykkyyn. On mielestäni parempi koko kropan liike kuin takakyykky, ottaa kovasti etureisiin ja on yleisurheilijoitten suosiossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom