Mave - alas tulo?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli nyt oon hetkisen tuota 2-jakoista täältä foorumeilta käyttänyt.
Mavessa vaan vituttaa niin paljon kun ensin oli ihan perseellään tekniikka, selkä ei pysynyt suorassa, sen sain korjattua mutta aina kun tulen alas, niin en tiedä mitä/miten pitäisi sieltä tulla, nyt on (kuten äskön) tanko hinkannut jalkoja pitkin koko matkan ja sattuu niin saatanasti, kun kotona sit kattoo niin ruhjeillahan jalat on.
Vitutus on suuri kun tekee mavea 30kg vaikka voimaa olisi runsaasti lisää..
Tänään koko treeni meni perseelleen kun tuli paska fiilis mavettamisesta ja mikään ei vituta enempää kuin kussut treeni..

Vinkkejä?

Jos noin iso ongelma on, niin hommaa futikses käytettävät säärisuojat ja toinen tärkee neuvo, alas ei tarvi mitenkään älyttömän hitaasti sitä tankoo tuoda, jos se noin paljon sattuu.. sen voi mun puolesta vaikka tipauttaa tonttiin.

Tuohan on ongelma vain jos teet ilman pysäytyksiä, älä siis tee niin. Tiputa se tanko alas kuten parhaaksi näet ja ota uudet hapet ja vedä.

Harjottele jullea, se muistuttaa vähän alastuloa. Kun tanko on polvissa niin pudota vaan rennosti rysäyttämällä alas.
ps. toi alastulo on mavessa vittumaisinta, varsinkin jos yrittää laskea sen tangon hillitysti lattiaan asti ja tekee ilman pysäytyksiä, itsehän romutin selkäni ihan kunnolla jossain siinä polven kohdalla kun en halunnut pudottaa sitä lattialle rytinällä.
ei kannattanut.

Ok, kiitti kaikille vastauksista.
Tosta videosta huomasin, että itse menen enemmän istumamaiseen asentoon vaikka ei pitäisi.
Ensi keskiviikkona jos se perkeleen rauta ei nouse niin..

Alotin ite tekemään mavea nyt viime reenissä ekaa kertaa koskaan ja vähän samantyylinen ongelma. Ollu alaselkä vähän huono jo todella kauan. Rasittaa liikaa, ni ei saa seuraavana päivänä kumarruttuu ku menee niin hemmetin kipeeks (ei lihas särkyä.) Mut tossa ekassa kerrassa huomasin, ettei tuntunu nosto mitenkään pahalta, mut just se laskeminen tuntu alaselässä heti vähän ja sen kautta hajos tekniikkakin sitten. Taitaa olla vaan paras suosiolla tiputtaa suorilta ne maahan ja sit paketti uusiks kasaan ja uutta vetoa, vaikka siitä vittumainen meteli lähteekin. Positiivisesti tekniikka oli veteraanien mukaan tooodella hyvä jo ekalla keralla (sitä se teettää ku kyttää juutubea niin helvetisti) :D

Alotin ite tekemään mavea nyt viime reenissä ekaa kertaa koskaan ja vähän samantyylinen ongelma. Ollu alaselkä vähän huono jo todella kauan. Rasittaa liikaa, ni ei saa seuraavana päivänä kumarruttuu ku menee niin hemmetin kipeeks (ei lihas särkyä.) Mut tossa ekassa kerrassa huomasin, ettei tuntunu nosto mitenkään pahalta, mut just se laskeminen tuntu alaselässä heti vähän ja sen kautta hajos tekniikkakin sitten. Taitaa olla vaan paras suosiolla tiputtaa suorilta ne maahan ja sit paketti uusiks kasaan ja uutta vetoa, vaikka siitä vittumainen meteli lähteekin. Positiivisesti tekniikka oli veteraanien mukaan tooodella hyvä jo ekalla keralla (sitä se teettää ku kyttää juutubea niin helvetisti) :D
Toi Rippitoen pätkä auttoi kyllä kummasti.
Itekkin kytännyt youtubesta tekniikoita mutta ilmeisesti menin liian istuvaan asentoon.
Ja juu, kai se pitää vaa rämäyttää siihen maahan ja homma jatkuu :D
Katseitahan siinä tulee että ketä vittu tuo luulee olevansa mutta sehän ei mua kiinnosta :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Katseitahan siinä tulee että ketä vittu tuo luulee olevansa mutta sehän ei mua kiinnosta :D

Turha siitä on stressata. Mä oon lähermmäs 2v vedelly, aluks jotain hikistä 60kg, nyt menee jo parisataa. Ja nousee edelleen. Tyyli on aina sama: RAAARRRGH PAM! RAAAAARRRGH PAM! ROAAAARRRRRGH PAMM! Kyllähän siinä katseita tulee mutta nykyään jo tullaan ihmettelemään että paljos oli tangossa..

Itsekkin sain todistaa katseita kun en tehnyt hiljaa kolmosia vaan annoin kunnolla tippua alastulossa sen tangon.

Vittuako ne kyylää ;__;

Itse pistän eka yläasennossa pikkusen painoa kantapäille. Sit persettä senverran taakse että tanko irtoaa jaloista. Siitä se meneekin jo kivasti polven ohi ihan perus kyykistymisellä.

Rasittaa liikaa, ni ei saa seuraavana päivänä kumarruttuu ku menee niin hemmetin kipeeks (ei lihas särkyä.) Mut tossa ekassa kerrassa huomasin, ettei tuntunu nosto mitenkään pahalta, mut just se laskeminen tuntu alaselässä heti vähän ja sen kautta hajos tekniikkakin sitten. Taitaa olla vaan paras suosiolla tiputtaa suorilta ne maahan

Tyypillinen ongelma aloittelijoilla on siinä, että keskivartalo ei vielä kestä isoja painoja. Se näkyy varsinkin juuri alastulossa, jossa paketti alkaa jo hajoamaan kunnolla. Eli vaikka kuinka harmittaisi niin kannattaa treenata pienemmillä painoilla ja tehdä keskivartaloa vahvistavia apuliikkeitä. Painot pudottamalla tekee oikeastaan puolet vähemmän työtä, joka hidastaa kehittymistä. Jos haluaa kehittyä hitaammin niin eipä kai tuo haittaa.

Alas tulo pitää hoitaa hallitusti jos haluaa liikkeestä kaiken irti. Eräs 300kilon vetäjä oli vahvasti sitä mieltä että viimenen 10 senttiä alaslaskussa olisi hoidettava hallitusti niin saadan parempia tuloksia aikaan. Ei siis maksimi vedoissa vaan treenikaudella.

Itse en pudota painoja oikein lainkaan maahan toistojen välillä. Eli heti kun painot koskettaa vähänkin maata, niin lähetään takaisin ylös. Viimeisen toiston lasken vielä yleensä hitaasti alas viimeisimmissä sarjoissa jos vaan vielä paikat antaa myöden.

Vähän kopauttaa tantereeseen niin ei tarvitse miettiä osuiko vai ei.

Mä en kyllä ikinä tekisi mavea pysäyttelemättä. Tänään koitin tehdä treenin loppuun sarjan pompuilla ja vittu se on ihan perseestä. Selkäkään ei tommosesta tykkää ainakaan mulla, ihan sama mitä kehonrakentajat sanoo.

e. Lisätään vielä että ite lasken kevyissä nostoissa tangon suht hallitusti alas, mutta jos nosto oli helvetin tiukka niin en kyllä rupea enää jarruttelemaan yhtään.

Eikös liikkeen nimi ole Deadlift, suoraan käännettynä kuollut nosto, eli paino on "kuolletettu" lattiassa.

mikä tässä nyt on niin hankalaa.

Pompottelu on kusetusta siinä missä sumovetokin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom