Maukkaat omat palautusjuomat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Moro!

Eka postaus! Olen täläinen pieni 185/98 tyyppi ja punttitreenit vei mennessään.

Minkästyyppisiä palautusjuomia teette? Pelkän maidon tai veden kanssa on jauhot aika puuduttavan maksuisia.

Oma resepti:

Valion Play maitokaakaojuoma (hyla, ei edes kallis) 2,5dl
1 banaani (kuorittuna :) )
Kreatiinit ja proteiini sekaan omaan tyliin
Tehosekoittimella sotkuksi.

Halpisversiona proteiinijauhon tilalle purkki raejustoa. Tulee kyllä ruman näköistä näin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raejuusto ei oikein palautusjuomaan sovi (eikä maitokaan), sillä sen proteiini imeytyy hitaasti. Onhan niitä oikeasti hyvänmakuisiakin palautusjuomia olemassa ;)

VelttoV sanoi:
Moro!

Eka postaus! Olen täläinen pieni 185/98 tyyppi ja punttitreenit vei mennessään.

Minkästyyppisiä palautusjuomia teette? Pelkän maidon tai veden kanssa on jauhot aika puuduttavan maksuisia.

Oma resepti:

Valion Play maitokaakaojuoma (hyla, ei edes kallis) 2,5dl
1 banaani (kuorittuna :) )
Kreatiinit ja proteiini sekaan omaan tyliin
Tehosekoittimella sotkuksi.

Halpisversiona proteiinijauhon tilalle purkki raejustoa. Tulee kyllä ruman näköistä näin...

Maidon kanssahan palautusjuomaa ei ole suotavaa ottaa, koska maito hidastaa proteiinin (ja kait kaikkien muidenkin) ravintoaineiden imeytymistä ja palautusjuomassahan se idea on, että ne ravinteet imeytyisi nopeasti lihaksiin, sen takia heraakin pilkotaan ihan hulluna ja hydrolisoidaan yms. että se imeytyisi nopeammin.

Ihan hyvänmakuinen palautusjuoma on 50g Bulls's Recovery suklaata + 30g Ultra Wheytä (suklaa).

Ite oon toistaiseksi luottanut valmiisiin palautusjuomiin, mutta kyllä sitä varmaan jossain vaiheessa aletaan itekin sekottelemaan... Siinä vaiheessa palautusjuomat on varmaan tyyliä: protsku, malto, krea... Ja veteen sekotellaan!

Melko hyvän makuisen, ettei ainakaan pahalle, jos vähän ankealle maistuvan palautusjuoman oon sekoittanu ProPowerin heraproteiinistasta, maltosta, dekstroosista, kaakaosta ja kreatiinista näin: Sekoitan isomman läjän kerralla jauhoa jossa puolet proteiinia, puolet hiilaria joissa tasapuolisesti maltoa ja dekstroosia (kun ostaa tavallisesta marketista saa hiilareiden käytön halventumaan tuntuvasti), sekaan n. 5g kreatiinia ja kaakaota sen verran että värjäytyy ihan kunnolla... Puoleen litraan vettä ja kun tekee jo ennen treeniä ehtii se sopivasti liueta reenin jälkeen nautittavaksi...

-1dl heraprotskuu
-1dl maltoa
-2 rkl kaakaojauhetta
-10g kreaa
-4dl vettä

MMmm... herkkua..... (oikeasti hyvää................) :kippis1:

Pistetään nyt vaikka tähän threadiin. Eli jostain luin, että proteiinia pitäisi tulla sen 2g/kg päivässä. Nopeiden laskelmien jälkeen huomasin että protskuja tulee vain ~1g/kg ja rasvoja liikaa. Mitenkäs tärkeätä olisi saada se 2g päivässä? Entäs kuinka tärkeä rooli näillä palautusjuomilla on? Mitään kalliita juomia minulla ei ole varaa missään nimessä ostaa ainakaan tällä hetkellä, joten kuinkas proteiinit ja palautusjuomat saisi hoidettua ihan kotikonstein?

Kehittelin tälläsen. Makroravinnejakauma koittaa noudatella zonea.

Recipee:
3,5dl rasvatonta maitoa
40g heracles-proteeinia
33g fastin dextroosia
5g fastin kreatiinia
2g tauriinia (oli kaupassa, piti ostaa ja kokeilla <--pistää kusettamaan)
1tlk schmidt kaakaojauhetta
10g rypsiöljyä

Ja on parempaa ku mikään muu mitä oon maistunu :thumbs:

Meinas unohtuu.. tosta tulee 42g proteiinia, 51g hiilaria ja 10g rasvaa.

uzor sanoi:
Pistetään nyt vaikka tähän threadiin. Eli jostain luin, että proteiinia pitäisi tulla sen 2g/kg päivässä. Nopeiden laskelmien jälkeen huomasin että protskuja tulee vain ~1g/kg ja rasvoja liikaa. Mitenkäs tärkeätä olisi saada se 2g päivässä? Entäs kuinka tärkeä rooli näillä palautusjuomilla on?
Miten tärkeetä sulle on lihaskasvu?
Proteiinitarpeen määrästä on eri mielipiteitä, puhuuko tutkija, lääkäri, salilla käyvä kaveri vai ammattilaisbodari. Se 2g / painokilo on kyllä voimailijoiden ja treenaajien mielestä minimi. 3 g taas alkaa olla jo sitten erikoistilanne (käytät steroideja, olet ketoosidieetillä tai olet vain tosi iso tai bulkilla).
Palautusjuoma on tärkeä siksi, että se antaa ravintoa lihaksille heti treenin jälkeen, eikä anna niiden velloa hapoissa pitkään tai kuluttaa itseään ennen kuin saisivat ravintoa.

uzor sanoi:
Mitään kalliita juomia minulla ei ole varaa missään nimessä ostaa ainakaan tällä hetkellä, joten kuinkas proteiinit ja palautusjuomat saisi hoidettua ihan kotikonstein?
Syö ruoaksi raejuustoa, kanaa, kalaa, vähärasvaista jauhelihaa, kinkkua, kananmunia, juustoa, rahkaa, tonnikalaa... palautusjuomaa ilman kaupallisiä urheiluravinteita on käsitelty mm. täällä ja tässä vielä toinen linkki kotitekoisiin palautusjuomiin

djDunajev sanoi:
Kehittelin tälläsen. Makroravinnejakauma koittaa noudatella zonea.

Recipee:
3,5dl rasvatonta maitoa
40g heracles-proteeinia
33g fastin dextroosia
5g fastin kreatiinia
2g tauriinia (oli kaupassa, piti ostaa ja kokeilla <--pistää kusettamaan)
1tlk schmidt kaakaojauhetta
10g rypsiöljyä

Ja on parempaa ku mikään muu mitä oon maistunu :thumbs:

Meinas unohtuu.. tosta tulee 42g proteiinia, 51g hiilaria ja 10g rasvaa.

Jos tuo on sinun palautusjuomasi niin metsään mennään niin ettei puilta näe.
Tuo rypsiöljy hidastaa ravintoaineiden imeytymistä todella paljon eli palautusjuoman idea häviää kokonaan.

Hyvä välipala vaihtoehto toi razione eiku siis recipee kuitenkin on.

cartman74 sanoi:
Jos tuo on sinun palautusjuomasi niin metsään mennään niin ettei puilta näe.
Tuo rypsiöljy hidastaa ravintoaineiden imeytymistä todella paljon eli palautusjuoman idea häviää kokonaan.

Hyvä välipala vaihtoehto toi razione eiku siis recipee kuitenkin on.

No se onkin Zonen mukainen palautusjuoma ja määhän oon melkein tiellä vielä, jos rypsiöljy on tossa ainut vika :)

jpm sanoi:
Ja maito.

Hmmmm.... :rolleyes:

Oon näköjään tehny kaiken ihan päin persuksia ja ny rämmin näköjään jo kapeimmilla ja pimeimmillä mettäpolulailla :itku:

No joo, mitäs vikaa sitten maidossa on? Jos oletetaan, että ei oo ongelmia pilkkoa laktoosia.

Pitkän aikaa käytin seuraavanlaista seosta palautumiseen:
-reilu 1dl Hera85
-1dl Malto6
-n.5g kreatiinia
-2-5rkl. Oboy kaakaota
-vettä

Pikku hiljaa vähensin kaakaon määrää juomasta ja se alkoi maistumaan aivan siedettävältä, vaikkei ollutkaan kilotolkulla runsaasti sokeria sisältävää kaakaotajauhetta.

Eilen otin ensimmäisen kerran käyttöön omassa mittakaavassani erikoisempaa proteiinia, kun luontaistuotekaupan myyjä sai ylipuhuttua minut tuhlaamaan vähäisiä rahojani.

Nimittäin Whey3 mansikan makuisena :kuola: Hera85:n tilalle. Jumaleissön!!! Eka kerran tuntui, että palautumisjuomaa olisi voinut juoda enemmänkin. Eikä tarvitse Oboyta enää.

Suositut

Back
Ylös Bottom