Maukkaat omat palautusjuomat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
perro sanoi:
Oiskos tonnikala hyvä proteiinin lähde,jos ei noita fitnesskauppojen protskuja oo varaa hommata? :( :whip:

Mä en kykene uskomaan tuota. jos 900g protskua maksaa esim. 25€ niin ei se kovin kallista ole. 1dl ~30g = yhden palautusjuoman protskut. tuosta tulee 30 juomaa! Eli hinnaksi tulee alle 1€/juoma. Tonnikala maksaa saman verran? Maltoa kun tuohon ostaa vielä pussukan niin hinta taitaa olla aika lähellä euro/drinksu. Ja varmasti on parempi palautumiseen kun purkki tonnikalaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
perro sanoi:
Oiskos tonnikala hyvä proteiinin lähde,jos ei noita fitnesskauppojen protskuja oo varaa hommata? :( :whip:

On se. Mutta ei palautumisjuoman nopeasti imeytyvän heran korvikkeeksi.

Jakob sanoi:
Mä en kykene uskomaan tuota. jos 900g protskua maksaa esim. 25€ niin ei se kovin kallista ole. 1dl ~30g = yhden palautusjuoman protskut. tuosta tulee 30 juomaa! Eli hinnaksi tulee alle 1€/juoma. Tonnikala maksaa saman verran? Maltoa kun tuohon ostaa vielä pussukan niin hinta taitaa olla aika lähellä euro/drinksu. Ja varmasti on parempi palautumiseen kun purkki tonnikalaa.

Oon aivan samaa mieltä kanssasi! Kyllä siihen palautusjuomaan kannattaa vähän satsata, niitä halppisprotskuja voikin siten mun mielestä hyvin käyttää vaikka täydentämään proteiinin tarvetta välipaljon muodossa, jos ei vaikka työsyistä pysty syömään ihan "oikeeta ruokaa". Ja jauhojen proteiinit on hinnaltaan halvempia kun laadukkaan sapuskan.

Sekotan ite Nutriplussan Whey8100 ja MaltoEnergy ja sitten Oboyn kaakaojauhoo veteen ja kyl tulee namia...Ja ei kallistakaan oo kun herapussi 900g taitaa olla n. 11e ja malto on 5 euron pintaa 1250g. Mitäs ootte muuten mieltä mun sekotussuhteesta eli 1dl heraa ja 2dl maltoo? :kuola:

kova_luu sanoi:
Mitäs ootte muuten mieltä mun sekotussuhteesta eli 1dl heraa ja 2dl maltoo? :kuola:

Sekoitussuhteet riippuu ihan tavoitteista. Jos massaa on tarkoitus kerätä niin miksei silloin voisi käyttää reippaammin maltoa.
Itse koittelen tässä "kiristellä" eli laitan palautusjuomaan maltoa vain 0.5 dl.
Noin tunti palautusjuoman jälkeen syön isomman ruuan jolloin tulee sitten enemmän hiilareita.

Monet ovat vähentäneet tuota malton käyttöä palautusjuomissa sitten 1990-luvun maltovillityksen jälkeen.
Oi niitä aikoja kun serkun kanssa tilattiin 25 kilon säkki maltoa... :hyper:
Serkku veti just ennen treeniä 3 desii maltoo ja hyvin kuulemma jaksoi. Ja miksei ois jaksanut kun maltohan on pelkkää energiaa!

Meni vähän :offtopic: mut ei se mitään...

Ota toki suhteessa 1:2, mutta vähempikin malto ajanee asiansa.

Itse kokeilin äsken välipala/palautusjuomana uutta yhdistelmää. Laitoin maitoa, heraa, kreatiinia ja maltoa - herkkua tuli. Tai siis ihan maidonmakuista vaan, täysin neutraalia siis. Mielestäni aika loistojuttu, sillä usein palautusjuomat maistuvat kuukauden käytön jälkeen puulle vahvan makunsa takia. Ovatko muut kokeilleet heraa ja maltoa maidon kera?

Aika lähellä maitoa tuollaisen drinkin maun luulisi olevan - eihän noiden ainesten maku mikään voimakas ole. Eri asia on, jos käytetään herahydrolysaattia, jolla on monen mielestä kehno ominaismaku.

Aika hauska lukea tällaista muutaman vuoden vanhaa thrediä.. Lisäravinnemarkkinat on kyllä kehittyneet hurjaa vauhtia! Kun vain olisi enemmän reilun kaupan meininkiä liikkeellä. Nykyisellään tämä touhu on mielestäni liikaa mielikuvamarkkinointia.

Näinhän se on. Lisäksi kun herakin on maidosta,niin voisi ajatella, että siinä on vain maitoa ja mautonta maltoa ja kreatiinia:hyper:

Hyvä palautusjuoma? Käytän kreatiinia & PROLAB PureWheytä, mitä siihen mukaa(esim: banaania, kaakaojauhetta jne)?

Haulla löytyi joku miljoona ketjua palautusjuomista, valitsin tämän.

Mitäs mieltä olette:

Maustamaton hera, kaakao, hunaja, kreatiini, maito?

Ideana että maltot, heran makeutus- ja lisäaineet yms. helvettiin. Hunajassa on hyviä nopeita ja hitaita hiilareita ja raakakaakao ja hunaja ovat muutenkin superfoodia ja saavat korvata malton paskan.

Maustamaton hera, kaakao, hunaja, kreatiini, maito?

Velitieteilypohjalta sanoisin että maito blokkaa kaiken mikro/makroravinteiden imeytymisen ja kataboliapeikko syö sun vaivalla pumpatut lihat. Osta mieluummin PROLABIN N-Large Ultimate Gains Powderia.

Jos asiaa taas tarkastelee järjen kautta, niin ihan hyvältä komboltahan tuo vaikuttaa. Krean tosin kippaisin lusikalla suuhun ja päälle palkkaria. Ainakin omissa pirtelöissä kreatiini sekoittuu helvetin huonosti ja puolet kamasta jää aina shakerin pohjalle.

Pitikin kysymäni että mitenkä se nyt on, eikö siitä ollut kahta "tietoa" haittaako se maito imeytymistä vai ei? Voihan sen maidon jättää poiskin ja halvempaahan se on, mutta on paremman makuista maidon kanssa.

haittaako se maito imeytymistä vai ei?

Maitotuotteiden nauttiminen hidastaa makroravinteiden imeytymistä. Kuitenkin lihaskasvun/palautumisen kannalta on aivan yhdentekevää meneekö tässä prosessissa 30min vaiko 3 tuntia. Keho ei ala "syömään itseään" rasituksen jälkeen ellei alla ole useamman päivän mehupaastoa tai jotain muuta älytöntä kalorikikkailua.

Mikroravinteiden (hivenaineet & vitamiinit) imeytymiseen maitotuotteet vaikuttavat enemmän haitallisesti. Tämä johtuu pitkälti kalsiumista. Tosin harvemmin niitä päivän vitamiineja palkkarista vedetään, joten turha murehtia asiaa siltäkään kantilta.

No ei suoranaisesti mutta todettiin että turha vetää palkkarissakaan isoja määriä hiilareita, ja maltohan korkean glykogeenisen indeksin ansiosta on yksi pahimmista, tai parhammista jos asian näin haluaa nähdä.

Suositut

Back
Ylös Bottom