Maukkaat omat palautusjuomat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
No ei suoranaisesti mutta todettiin että turha vetää palkkarissakaan isoja määriä hiilareita, ja maltohan korkean glykogeenisen indeksin ansiosta on yksi pahimmista, tai parhammista jos asian näin haluaa nähdä.

:face: Käytä maltoa sitten vähemmän? Tadaa! Ei ole enää paska-maltoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:face: Käytä maltoa sitten vähemmän? Tadaa! Ei ole enää paska-maltoa.

No on se aika paskaa esim. esim hunajaan verrattuna, mutta sä voit vetää maltoa vaikka säkkikaupalla jos siltä tuntuu.

No siis jos teollisesti valmistetaan jauhetta, jonka glykeeminen indeksi on erittäin korkea ja jossa ei ole mitään muita ravinteita kuin nopeita hiilareita, niin verrattuna esim. hunajaan se on mun mielestä aika paskaa. Hunaja nyt kuitenkin on tuotettu aika paljon luonnollisemmin menetelmin ja sopivien hiilihydraattien lisäksi pitää sisällään ainakin vitamiineja, hivenaineita ja antioksidantteja.

No siis jos teollisesti valmistetaan jauhetta, jonka glykeeminen indeksi on erittäin korkea ja jossa ei ole mitään muita ravinteita kuin nopeita hiilareita, niin verrattuna esim. hunajaan se on mun mielestä aika paskaa. Hunaja nyt kuitenkin on tuotettu aika paljon luonnollisemmin menetelmin ja sopivien hiilihydraattien lisäksi pitää sisällään ainakin vitamiineja, hivenaineita ja antioksidantteja.

Miten luonnollinen on positiivinen adjektiivi ja teollinen taas negatiivinen? Perustele hiukan. Myös tuo nopea glykeeminen indeksi on vain plussaa, koska sitä käytetään palautumisjuomassa. Hunajahan on tyyliin pelkkää glukoosia. Silläkö ei ole korkea GI???

En ota kantaa kumpi on parempi ja miksi, mutta omalla kohdalla hunajan käyttö rajoittuu 1rkl/palkkari ihan kustannussyistä. Palkkarini kun sisältää 40-80g hiilaria, ei kestä lompakko ottaa kaikkea hunajasta..

. Hunajahan on tyyliin pelkkää glukoosia. Silläkö ei ole korkea GI???

Ei ole pelkkää glukoosia eikä ole lähellekään yhtä korkea GI kuin maltolla. Niin ja musta vaan rupeaa tuntumaan että on parempi syödä luonnollisin menetelmin tuotettua ruokaa, kuin teollisilla prosesseilla varsinkin jos sen voi tehdä niinkin helposti kuin valitsemalla hunajan malton sijasta.

Itse en ole maltoa käyttänyt kuukausiin, vaihdoin nimenomaan hunajaan. En ole kuitenkaan menettänyt lihasmassaa ja tulokset muutenkin mennyt positiiviseen suuntaan ilman tuota ihmeainetta (maltoa).

Suositut

Back
Ylös Bottom