Matkakertomus: Kunshan, Kiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sanze
  • Aloitettu Aloitettu
Otin selvää: Nopeimmalla junalla (G) Shanghaista Pekingiin matkustaa 4h 48min. Matkan pituus 1318km.

Yks asia mistä sain palautetta oli Shanghain väkiluku. Heitin sen pahasti alakanttiin. Mutta väkeä siellä on kymmeniä miljoonia :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noi väkiluvut on siinä mielessä hieman vaikeita kiinassa että miten ne on millonkin laskettu. Esim Pekingin kaupungin asukaslukukin ilmoitetaan eri yhteyksissä erilailla. Pelkästään keskustan, eli kehäteiden välissä asuu vähintään se 10M, mutta sitten kehäteiden ulkopuolella asuu toinen mokoma. Ja siihen kun vielä laskee että kokonaisen suomen verran väkeä käy tuolla kaupungissa töissä päivittäin jotka ei kuitenkaan ole saanu asumislupaa Pekingiin ja asuvat siis varsinaisen kaupungin ulkopuolella.. Ns koko maakunnan koosta ei mitään hajua.

13.10.2013

Changshu - Shoppailijan paratiisi?

Eilinen venähti johki kahteen-kolmeen yöllä, ku tuli vähä naatittua taikajuomia kiinalaisten ja parin suomalaisen kanssa plus yöllä viä juteltua kaks ja puol tuntii Skypessä :D ...Piti tosiaa kerranki rauhalline lauantai-ilta viettää, mutta tän hetkinen kämppis kutsuki vähä työkavereita kaljoille :D Joku 8kiinalaista miestä, kolme suomalaista moista ja meitsi. Iha hauska ilta.

Mutta siis juu tänään pitiki sitte herää ysiltä, ku olin Allyn kanssa sopinu, että lähetää shoppailee Changshu -nimiseen kaupunkii. Ally, Allyn mies ja pari kiinalaismuijaa hypättii autoo ja normaalisti oltas kai oltu puolen tunnin päästä siitä kuulemma määränpäässä, mutta oltiinki vasta puoletoista tunnin päästä, ku Allyn mies ei oikee muistanu minne ajella :D hehe.

Sitte löyty oikeet mestat ja lähettii kiertää. Fashion Centre oli ainaki joku paikka nimeltää ja siis helvetin isoja ostoskeskuksia vierivieressä ja kaikki kojuja&kauppoja täynnä. Jotku rakennukset olis ollu täynnä pelkkii kenkii, jotkut lasten vaatteit ym., mutta me käytii lähinnä niissä naisille suunnatuissa keskuksissa. Tänne on pomo ja muita herroja tulossa ens viikolla kylää, ni päätin ostaa yhet vähä siistimmät toimistokuteet (lyhythihanen neule 50RMB ja Paksu villakangashame 50RMB). Lisäks löyty monet erikoislegginssit hinnoiltaan 10-35RMB riippuen kankaan vahvuudesta, yksityiskohdista ym. Varmasti olis löytyny paljo muutaki, mutta päätin lähinnä vaan seurata muuta porukkaa sinne mihin ne halus mennä, joten ehkä ne "oman näköset" kaupat jäi vähä vähemmälle.

Pitää kyllä joskus päästä tonne toistekki. Kiertään ainaki se ostoskeskus joka on pyhitetty kengille :haart:

18.10.2013

Perjantai, finally!

Semmone viikko. Maanantai oli ainoo normimittanen kaheksan tunnin työpäivä ja kaikki muut päivät veny ylitöiks. Tiistai veti pohjat, ku olin 8-20 toimistolla puurtamassa, mutta muina päivinä jäätii ylitöiden ohelta paljo pienemmälle. Pomo ja muut projektin yhteyshenkilöt & asiakkaan edustajat poikkes visiitillä ja oli kyllä töiden osalta erittäin hyödyllinen viikko. Paljo selvis juttuja ja sain jopa hyvää palautettakin työstäni :) Hetkellinen ylpeys kesti sen 10sekuntia, jonka jälkeen palasin takaisin maanpinnalle. Nii ja oliha noide vierailusta muutaki hyötyä: Sain muovipussillisen suklaata ja salmiakkia :kuola: ...Pantteripussi meni nopsaa töissä eli kelpas tiimillekki moiset :)

Keskiviikkona kerettii tekee muutaki ku töitä eli poikettii Kunshanin japanialaisessa Tairyo Tepp An Yaki:ssa syömässä. Oli aika samanlainen, ku Suzhoun moinen, mutta ei kuiteskaa nii hyvä tai sitte meillä oli vaa huonommat ruokavalinnat? Jaa a. Kuivin suin ei tarvinnu istua, ku pomo istu vieres ja aina ku oli tuoppi tyhjä ni kas kummaa ku se täytty sillee iha huomaamatta. Kolme kiinalaistaki meillä oli mukana syömässä, joista kaks mun tiimistä. Liekitetty banaani vaniljajäätelöllä oli kuulemma parasta, vaikkei niitä banaanei ny sit liekitettykkää... Liekö sattunut jotain :D

IMG_7902.JPG IMG_7869.JPG IMG_7903.JPG

Kämppis ja yläkerran kolleega on lähössä Shanghaihin huomenna, mutta mä oon kyllä sen verran levon ja kunnon reenin tarpeessa, että jään pitää paikkoja pystyssä. Nukun ainaki pirusti :)

Ephelle :D
IMG_7895.JPG

Täältä onkin hyvä lukea mitä siellä päin maailmaa porhallat. Tuo Shanghai kiinnostaa ja sinne oon päättänyt joskus pääseväni. Saa nähdä miten käy ensikesän reissun, kun Las Vegasiin kuunteleen musiikkia pitäis päästä ja siitä mennä käymään vielä lentäen Brasiliaan kattoon jalkapalloa. Kummankin tapahtuman liput tulee arvonta-tyylillä myyntiin. Eli saattaa olla että pitää omalle kohdalle keksiä jotain aivan muita kohteita, jos tuuri ei käy yksiin.

Kiina tai Jaappaania houkuttelis. Lueskelen täältä mitä Kiinanmaalta löydät, niin saattaa olla että tulee käytyä! :)

Se on hyvä, että sullon suunnitelmia :) Mä oo Vegasissa joskus pikasesti poikennu ja aattelin kyllä käydä joskus toistekkin!
Kiva, että porukka jaksaa lueskellä tän yhen qweilon Kiinakertomusta.

Onks ehdotuksia mistä kirjottasin? Jotai mitä haluisit tietää?

Taas on jotain mitä odottaa kotiinpääsyn lisäksi :)

Lauantaina meen hakeen teettämäni silkkimekon Shanghaista ja varattii samalla tuon yhden naikkosen kanssa huone Shanghai Dongding hotellista, koska suuntaamme Haveniin Halloweenbileisiin! Puku, peruukki, piilarit ym. jo hankittu, että sinne siis! Aika mielettömän näkönen mesta: Haven - Home

Ens kuussa pääsenki sitte toimistoretkelle vallottaa Yellow Mountainin! En malta oottaa tuonne kiipeemistä. Ei varmaa tartte jalkoja reenaa olla viikolla :D
yellow mountain - Google-haku
15.-17.11.2013 :hyper:

Eipä tässä nyt paljo kerrottavaa muuten tähän hätään ole. Viime viikon maanantaina ollu viimeks normimittanen työpäivä, eli kiirettä pitää. Halloweenbileistä ym. laitan sitten taas matskua tulemaan ;)

^ Ja tuolla hotellissa näyttäs olevan jumalauta vieläläpä sauna! Sinne on hyvä suomalaisen kiivetä. Tosin kyseessä on kiinalainen sauna, eli löylyä pitää heittää puikoilla.

Ooooh! Empä moista ollu hokannukkaa :D Toivottavasti pääsee käymään tuolla, majotus tapahtuu vuoren juurella sijaitsevassa kylässä tosin jos oikein ymmärsin. Seki kylä näytti kuvissa ku maalaukselta :) Oon aika täpinöissäni tosta reissusta kyllä.

Ei siellä saunassa löylyä lyödä kuitenkaan, istutaan vaan lauteilla pyyhe ympärillä ja poltellaan röökiä eikä kiuas oo edes päällä :)

Toivottavasti Sanzille sattuu hyvät kelit ja hyvä majapaikka. Itse kun kävin tuolla niin oli helvetin kylmä sekä vuorilla että majapaikassa. Ulkovaatteet päällä sai nukkua.

Kantsii mennä sitte portaita pitkin ylös, eikä millään hissillä. Jotkut paikalliset gubbet jotka on ilmeisesti töissä niissä hotelleissa, mitä on siellä vuorella niin kipittää melko tahdilla niitä portaita ylös kauheitten kantamusten kanssa.

Keleistä kun ei voi ikinä tietää, että millaset sattuu kohalle, mutta jos ny vettä ei ainakaa iha hirveesti satais ni ois aika jees.

Saunaa ei oo kyllä ees ollu kauheesti ikävä, että joulukuussa sitte kunnon saunaa Suomessa :)

Juu eikä tulis mieleenkää mennä millää hissillä ylös :D Just tosta kiipeemisestä, maisemista, portaikoista, rotkoista ym. oonki ihan fiiliksissä.

Sellane animehahmo :D
IMG_7953.JPG

Testasin tänään siis vähä huomisia Halloween-settejä. Sunnuntaina laitan sitte koostetta taas tulemaa Shanghaista ;)

Voihan ankka sentäs.. :D

Miksi sinulla isoäiti on noin suuret silmät? :wtf:

On siellä varmasti kiinalaiset miehet ihmeissää ku Santsi lähtee tuon näköisenä ulos rilluttelemmaa kun minä olen huuli pyöreänä täällä tuhansien kilometrienkin päässäkin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom