Matkakertomus: Kunshan, Kiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sanze
  • Aloitettu Aloitettu
Noita huoneesta nähtäviä suihkuja on kiinassa paljon noissa hotelleissa missä minäki oon kulkenu. En tiä mikä siinä on mut ei moisia paljoa suomessa näy, mut tuolla kyllä. Yleensä on joku verho tai joku liukuoviratkaisu jolla sen saa blokattua halutessaan. Viimeks oli Pekingin Fairmontissa sellanen napilla toimiva sälekaihdinsydeemi. Kai tuo tuo valoisuutta ja avaruuden tuntua jonka takia noi ratkaisut on tollasia. Tai sit kiinalaiset on vaa enemmä perversseja ja haluaa nähdä kuinka toinen suihkuttelee. Hmm... Now I got it. :D Mikäs siinä olla jonkun naisen (Santsin?) huoneessa kylässä kun päättääkin suihkussa käydä ennen illalliselle lähtöä :rolleyes: Ovelia ovat noi kiinalaiset.. Jos joskus perustan hotellin niin siellä tulee olemaan vastaavanlainen suihkuratkaisu :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Shanghai

Tiistai 1.10.

Heräiltii ajoissa ja suunnattiin metrolla French Concessionin alueelle kiertelee käsipajakatuja. Väkee oli rutkasti ja kadut ahtaita. Mukaan lähti yks käsin tehty puuviuhka, jossa silkkiä ja jotai muuta pientä.

3.jpg 4.jpg

Oltiin päätetty ton toisen mukana olevan naisen kanssa, että silkkiset iltapuvut on saatava. Joten seuraavaksi suunnattiinkin sitten teettämään iltapukuja tulevia itsenäisyyspäiväjuhlia ajatellen ja toki muutenkin. LuJiaBang Roadin kangas-ja räätälimarkkinat siis kutsuivat. Miehet meni kaljalle.

Kierreltii muutamia kerroksia tarkastellen kankaiden laatuja ja kyseltiin räätäleiltä, että paljolla tekis puvut silkistä (meillä oli kuvat mukana). Meinas usko loppua, ku suunnilleen kaikki totes vaan, että ”ei tehä, liian haastavia”, mutta muutamat olivat suostuvaisia puvut tekemään. Ensimmäinen paikka olisi pyytänyt 1200RMB:tä eli n.150€… Ei paha hinta, mutta päätettii vielä vähä kysellä ja hyvä niin. Löyty nainen, jolla löyty hyviä mielipiteitä ja muutenki oikeeta asennetta koko hommaan. Varmaa joku 10 mittaa otettii ympäri kehoo ja tehtiin suunnitelmat paperille. Mun iltapuku tulee olemaan siis hopeaa silkkiä, jossa musta ohut sifonki päällä. Olkaimeton, takaa nyöritetty ja muutenki ihan mun näkönen. Hintaa tuli tässä paikassa 850RMB (n.satku), josta 500 maksoin etukäteen. Muutaman viikon päästä pääsee sitte noutamaa luomusta… Iik :hyper:

Shoppailun ja kiertelyn jälkeen onki hyvä lähtee vielä juhlimaan Shanghain yöhön, eikö? Otettii hotellilla vähä alotteluja ja sit soitin kaverin serkulle, joka Shanghaissa asuu, että saa lähtee oppaaks. Eka suunnattii Perry´s –baariin, jossa soi lähinnä RnB. Juotii kaljaa ja muuta ja jotkut siinä jotain söikin. Ei oo kuulemma ikinä ollut toi paikka noin ”tyhjä”… Eli siis sisään pääsi jonottamatta ja ekaa kertaa kaverin serkku ja sen jenkkikaveri pääs kuulemma istuunki. No ei oo mihin verrata, mutta kyllä siellä väkee oli :D

Perrysistä mentii jonkunlaisee shottimestaan, jonka nimi ei jääny mielee. Otettii taas parit, jonka jälkeen sai matka jatkua. Viimeinen etappi olikin sitten paikka nimeltä Phebe. Maksettiin 100RMB:tä sisään, saatiin rannekkeet ja rannekkeita vastaan saatiinki juomaa tiskiltä koko ilta… Samaan rahaan. Maksa ny baarii 12€ sisää ja saat koko illan kitata viinaa nii paljo ku haluat… Morjes. Ne joutus konkkaa jos siä poikkeis enempiki suomalaisia :D …Kumma ku ei muillekkaa tullu krapulaa.

5.jpg 6.jpg

Shanghai

Keskiviikko 2.10.

Oltiin päätetty jo tiistaina, että keskiviikko on sellane rauhalline päivä sitte sattuneesta syystä :D Päivällä, ku heräiltii, ni lähettii metrolla kohti Bundia. Oli aika mieletön tunne tulla ulos metrotunnelista ja nähdä ne kaikki korkeimmat tornit siinä iha vieressä ja väkee niin paljon, ettei osaa ees selittää… Iha homona.

7.jpg 8.jpg

Haluttii mennä kattelee kaloja, joten jonotettii Shanghai Ocean Aquariumiin. Lippu makso 160RMB eli jotai parikymppiä. Sisältä löyty kaikenlaista: Fisuja, pingviinejä, krokotiilejä, hylkeitä, haita jne. 155metriä pitkä vesitunneli jäi kyl päälimmäisenä mielee… Hitaasti liikkuvan liukuhihnan päälle vaan ja nauti haikalojen kiertelystä ympärillä, nättiä.

9.jpg 10.jpg 11.jpg

12.jpg 13.jpg 14.jpg

Sitte ku alko hämärtää, ni pitiki suunnata ylös… n. puolen kilometrin korkeuteen kattelee maisemia. Eihän sitä ny viittiny mihkä pikkutorneihi kiivetä, ku maailman korkein näköalatasannekki oli vaihtoehtona. Shanghai World Financial Center (SWFC) Observatory sai siis mun huomioni. Alhaalla maksettii 150RMB sisää ja kierros sai alkaa. Hissi meni tosi nopeesti 94kerroksee (423m), josta jatkettii liukuportailla 97kerroksee (439m) ja siitä hissillä sitte 100.kerrokseen (474m). Maisemat oli kutakuinkin upeat. Valoja siellä täällä joka suunnassa ja noh… Sanoinkuvaamatonta. Ei anna kyllä kuvat ny iha samaa irti, mitä kokemus.

15.jpg 16.jpg

17.jpg 18.jpg

Keskiviikko olikin yhden kolleegan viimeinen ilta meidän kanssa Kiinassa… Toivottavasti hälle jäi jotain käteen :)

Shanghai

Torstai 4.10.

Taas aikasee ylös ja aamu alko normaalisti: Starbuckista silmät auki ja liikkeelle. Tällä kertaa alotettiin Yuyuan Bazaarista. Ei varmaa tarvis enää sanoo, mutta sanon kumminkin, että väkee oli taas iha prkleesti liikkeellä... Yhtä tungosta. Muutama tunti kierreltii ja poistuttii.

19.jpg 20.jpg 21.jpg

Seuraavaks mentii metrolla Shanghain Science & Technology Museumin copymarketille. Ei hirveesti tullu mitää mielenkiintosta vastaan... Matkalaukkua jaksoin jonku verran huudattaa sitä kuitenkaan vielä ostamatta. Yks paita tais vaa tarttua mukaa 30RMB:n hinnalla. Latinassa käytiin tuolla syömässä.

Tuolta ku lähettii, ni ei mentykkää metrolla "perille asti", vaan jäätiin East NanJing Roadin kohdalla pois, ku haluttii ny välttämättä kokea sekin tungos, mikä tuolla suurella kävelykadulla vallitsi. Olihan sitä... Tuhansia ihmisiä sinkoilee sinne tänne... Onneks aika pian tultii taas tutulle ja turvalliselle People Squarelle :D

22.jpg

Hotellilla käytii parit osotteet tsekkaa ja eiku taksi alle. Suuntana Hong Qiaon alueen länkkäriruokapaikat ja vielä yks copymarket. Päästii copymarketissa poikkeen takahuoneessa kattelee niitä "merkkilaukkuja", mutta ei... Ei ostettu mitää, vaan mentii Papa´s Bierstubeen syömään. Tuolla Hongmei Entertainment Streetillä sijaitsee myös aiemmin mainitsemani Big Bamboo ravinteli ja paljo muitaki. Paikan löydät tarvittaessa veturin perusteella.

23.jpg 24.jpg 28.jpg
Annokset:
25.jpg 26.jpg 27.jpg
Salaattiosuudet oli päätähuimaavat :D

Shanghai - Summa summarum

Mikä kuva jäi Shanghaista? Mitä jäi kokematta jne...

Shanghai - 20MILJOONAN ihmisen kaupunki ja sen kyllä huomas. Olo oli suurimmaks osaks ku ahtaassa hississä. Miettikääski ittenne hissiin, jossa mahdutte just ja just olemaan ja hyvä jos johonkin suuntaan vähän kääntymään - sellanen olo tuli Shanghaissa ja usein :D

Varsinainen The Bundin alue "toispuol jokkee" jäi vielä kokematta eli ne vanhat rakennukset ja kaikki, mutta onpahan ens kerrallekki sitte jotain. Samoten City God Temple eli
Chenghuang Temple jäi toiseen kertaan.

Pandaa ei ny sit viittiny mennä eläintarhaan kattomaa, ku oon kuullu, et se on aika kaamee paikka. Ne oli hetki sitte kuulemma pistäny pikku shown siellä pystyyn eli laittanu apinat ajaan polkupyörällä karhu perässä samanmoisella... Arvakkaas kuinka siinä kävi? No karhu söi apinat.

Metrolla oli suht helppo kulkee... 3-4RMB selvittii joka matkasta. Taksien alotusmaksu oli Shanghaissa 14RMB, kun Kunshanissa se on 10RMB... Suzhoussa tais olla 12RMB. Juna-asema oli myös aika mielenkiintone kokemus... SUURI. Junamatka kesti jotai 18min Shanghaista Kunshaniin :D

Jos multa kysytään miltä Shanghai haisee, niin voin ihan yksinkertasesti vastata, että paskalta :D Oikeesti. Jos et kävelly isoja katuja pitkin mis tuoksu ruoka ja kaikki maholline sekasi, vaan menit sivukujille, ni samantien haisi ihan silkka paska... Okei, vähä kusikin.

Shanghai on tosi komee paikka -iltasin. Se kaikki väriloisto ja korkeet rakennukset ja tunnelma... Ihan mieletön.

32.jpg 33.jpg

Tooooosi hiljanen metro, ku lähettii juna-asemalle:
29.jpg

Juna-asemaa ja ykkösluokka (lippu makso 34.5RMB eli reilu 4€... Normilippu olis ollu 25RMB)
30.jpg 31.jpg

Mukava reissu oli, mutta on se kyllä mukava olla taas "kotonakin" :) Seuraavaa kertaa odotellessa.

IMG_7771.JPG

-Sanze ja Röhnö-

Shanghai on kyllä pimeällä ehdottomasti hienoiten valaistu kaupunki mitä olen nähnyt ja epäilen ettei planeetaltamme komiampaa löydy :)

Noita huoneesta nähtäviä suihkuja on kiinassa paljon noissa hotelleissa missä minäki oon kulkenu. En tiä mikä siinä on mut ei moisia paljoa suomessa näy, mut tuolla kyllä. Yleensä on joku verho tai joku liukuoviratkaisu jolla sen saa blokattua halutessaan. Viimeks oli Pekingin Fairmontissa sellanen napilla toimiva sälekaihdinsydeemi. Kai tuo tuo valoisuutta ja avaruuden tuntua jonka takia noi ratkaisut on tollasia. Tai sit kiinalaiset on vaa enemmä perversseja ja haluaa nähdä kuinka toinen suihkuttelee. Hmm... Now I got it. :D Mikäs siinä olla jonkun naisen (Santsin?) huoneessa kylässä kun päättääkin suihkussa käydä ennen illalliselle lähtöä :rolleyes: Ovelia ovat noi kiinalaiset.. Jos joskus perustan hotellin niin siellä tulee olemaan vastaavanlainen suihkuratkaisu :)

Oli tuollakin sellane verho, minkä sai vedettyä ton akvaarion eteen. Olihan toi siis hieno ratkasu :D Mutta... Noh... Niih... Entiä sit olisko se siistiä istua vaikka paskalla ja joku kattelis...? :D Tost ku näky kuiteski sinne pöntöllekki...

Shanghai on kyllä pimeällä ehdottomasti hienoiten valaistu kaupunki mitä olen nähnyt ja epäilen ettei planeetaltamme komiampaa löydy :)

Top 2:een meni kyllä ainakin heittämällä! Las Vegas kyllä kans tooooooosi hieno, niin en osaa päättää :D

Shanghaistahan menee nykyään Pekingiin luotijuna jossain kahdessa ja puolessa tunnissa. Olisi varmaan hieno kokemus joskus käydä Pekingissä sillä.

Mulle puhuttii neljästä ja puolesta tunnista... Mutta että vielä nopeemmi ;D Juu kyl joku vkloppu olsi tarkotus poiketa :)

Hei, hienoa settiä Shanghaissa. Kävittekö siinä YuYan Parkissa, ihan huudeilla ainakin pyöritte ku kävitte bazaarissaki? Se on kyllä aika pieni puisto kun on keskellä kaupunkia, mut ihan hieno paikka se on, sellasia perinteisiä rakennuksia muutama ja sit lammikoita, joiden yli pääsee siltoja pitkin, jossa on muistaakseni karppeja ja jotai muita fisuja. Ja jotain ihmeellisiä kivimuodostelmia. Ei nyt mikää top10 nähtävyys kuitenkaan, mutta jos kerran huudeilla olitte niin olis voinu käydä.

Oli tuollakin sellane verho, minkä sai vedettyä ton akvaarion eteen. Olihan toi siis hieno ratkasu :D Mutta... Noh... Niih... Entiä sit olisko se siistiä istua vaikka paskalla ja joku kattelis...? :D Tost ku näky kuiteski sinne pöntöllekki...

Joo, been there done that. :) Yhdellä kerralla ku oli vatsa vähän sekasin jo check-in vaiheessa niin siinä tiskillä kärvistellä ne kirjautumiset läpi. Heti ku pääs huoneeseen, laski vaan laukun kädestään ja pöntölle. Siinä sitten katsella istuessaan koko huone läpi et millanen se on ja samalla näkyi sit maisematkin kun ikkunoiden verhot oli sepposen selällään. :D Vastapäisen talon ikkunoissa ei näkyny kiikareita ainakaa pikaisella tarkistuksella..

Mulle puhuttii neljästä ja puolesta tunnista... Mutta että vielä nopeemmi ;D Juu kyl joku vkloppu olsi tarkotus poiketa :)

Periaatteessa Pekingissä jos haluaa käydä niin syys-lokakuu taitaa olla parasta aikaa säiden suhteen, ei ole mahottoman kuumaa enää mut tarkenee hyvin vielä. Ite oon marraskuussa menossa Pekingiin ja sillon muistaakseni alkaa olla jo ilmat viilentyneet, ainakin aamuisin ja iltasin. Kylmin aika taitaa olla joulu-helmikuu, taitaa siihenkin väliin tulla mulle reissua, riippuu nyt miten projekti etenee.

Samoin syys-lokakuussa siellä ei enää niiiin paljoa turisteja ole enää niin noihin nähtävyyksiin pääsee hieman helpommin kulkemaan kun ne ei ole tupaten täynnä. Ihan vain tällanen pieni vink vink.

Keskiviikko 2.10.

Oltiin päätetty jo tiistaina, että keskiviikko on sellane rauhalline päivä sitte sattuneesta syystä :D Päivällä, ku heräiltii, ni lähettii metrolla kohti Bundia. Oli aika mieletön tunne tulla ulos metrotunnelista ja nähdä ne kaikki korkeimmat tornit siinä iha vieressä ja väkee niin paljon, ettei osaa ees selittää… Iha homona.

Tätä osuutta korjaan sen verran, että suunnattiin siis Pudongin alueelle, ei Bundille, koska sehän jäi kokematta.

Hei, hienoa settiä Shanghaissa. Kävittekö siinä YuYan Parkissa, ihan huudeilla ainakin pyöritte ku kävitte bazaarissaki?

Ei käyty Parkissa, pelkkä Bazaari riitti tällä kertaa. Oli aika tuskasen kuuma päiväkin kaiken lisäks :)

---

Onhan sitä vaikka mitä nähtävää vielä seuraaville reissuille Shanghaihin, koitettii ny kumminki saada mahollisimman paljon irti tällä visiitillä :)

- - - Updated - - -

Periaatteessa Pekingissä jos haluaa käydä niin syys-lokakuu taitaa olla parasta aikaa säiden suhteen, ei ole mahottoman kuumaa enää mut tarkenee hyvin vielä. Ite oon marraskuussa menossa Pekingiin ja sillon muistaakseni alkaa olla jo ilmat viilentyneet, ainakin aamuisin ja iltasin. Kylmin aika taitaa olla joulu-helmikuu, taitaa siihenkin väliin tulla mulle reissua, riippuu nyt miten projekti etenee.

Samoin syys-lokakuussa siellä ei enää niiiin paljoa turisteja ole enää niin noihin nähtävyyksiin pääsee hieman helpommin kulkemaan kun ne ei ole tupaten täynnä. Ihan vain tällanen pieni vink vink.

Nähdään siellä siis marraskuussa :D ...Tässä kuussa tuskin ehin kuiteskaa, heh.

en oo mennyt etten vanno aikaa mutta kaveri käy nykyään aina Shanghaista Pekingissä junalla kun nopeampaa kokonaisajassa kuin lentäen.

Nähdään siellä siis marraskuussa :D ...Tässä kuussa tuskin ehin kuiteskaa, heh.

Mä oon siellä todennäköisesti noin viikon ajan, viikkojen 46-47 aikana. Todennäköisemmin viikolla 47. Ei ole tosin vielä isketty aikatauluja lukkoon ja matkoja varaukseen. Jos sattuu samoihin aikoihin kun oot siellä niin nähdään vaan. :)

Shanghaistahan menee nykyään Pekingiin luotijuna jossain kahdessa ja puolessa tunnissa. Olisi varmaan hieno kokemus joskus käydä Pekingissä sillä.

Meillä kesti jotain 1,5h muistaakseni, voin olla väärässä kun en muista. Vaihtoehtoina oli hitaampi tai nopeampi juna, nopea otettiin. Huippunopeus oli jotain 307km/h.

Mä oon siellä todennäköisesti noin viikon ajan, viikkojen 46-47 aikana. Todennäköisemmin viikolla 47. Ei ole tosin vielä isketty aikatauluja lukkoon ja matkoja varaukseen. Jos sattuu samoihin aikoihin kun oot siellä niin nähdään vaan. :)

No perkule. Olisha se kiva nähä "tuttuja"kin :D ...Eli katotaa osuisko aikataulut yksii.

Meillä kesti jotain 1,5h muistaakseni, voin olla väärässä kun en muista. Vaihtoehtoina oli hitaampi tai nopeampi juna, nopea otettiin. Huippunopeus oli jotain 307km/h.

Joo sillä luotijunalla olisinki menossa :) Ei sen ny nii väliä oo, että kestääkö se matka 1,5h vai 4,5h ku aikasi lähtee liikenteesee... Pikkuaika verrattuna monee muuhun (kuten vaikka täältä Suomee lentämiseen).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom