Matkakertomus: Kunshan, Kiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sanze
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
njoo näyttää olevan 4:48 nopein matka-aika S, Honqiao - Beijing nan, [tosin KunShanissa nuo alle 5 tunnin junat (G4, G14,G18) joilla on 4 stoppia eivät pysähdy]

Nimimerkillä kohta kaksi vuotta K:ssä kärvistelleenä ....

ja hinnat löytyy näppärämmin Ctrip - China Travel, Cheap China flights, hotels, Vacation Packages, Airline tickets & Airfares.

Tästä asiasta olikin sen verran keskustelua, että otin selville sen oikean matkustusajan nopeimmalla junalla ja kerroinkin sen täällä jossain välissä. Alle 5h oli.
Kiitos hintatiedoista.

Pari vuotta vanhaa kuvaa mäcin hinnastosta, Peking

pekingmac.jpg

Kiitos kiitos. En ole kuin reilun viikon.

Lähinnä yritin udella, joskos meillä olisi ollut sama lento Suomeen :D

Nimimerkillä kohta kaksi vuotta K:ssä kärvistelleenä ....

JohnnieC:lle on ainaki jääny paskanmaku suuhun Kunshanista. Noh, niinkun olen kaikille täällä toitottanut: "Asennekysymys koko Kiina" :)

Pari vuotta vanhaa kuvaa mäcin hinnastosta, Peking

Oliks hyvää? :)

Damn! :D

E. Mulla oli alkujaan 15.12. lentopäivä, mutta aikaistin sitä päivällä, koska viikonloppu.

Joo sepä päivä mulla, koska viikonloppu :D

Oon joskus tullut la aamuna mutta leviää pälli kun tulee maaseudulta joskus pe-la välisenä iltana tai alkuyöstä ja saa lähteä finskin koneelle seuraavana aamuna kukonlaulun aikaan. Tosin en oo ihan varma väsyttääkö enemmän vai vähemmän kun "lepää" yhden vuorokauden välissä shanghaissa :D

JohnnieC:lle on ainaki jääny paskanmaku suuhun Kunshanista. Noh, niinkun olen kaikille täällä toitottanut: "Asennekysymys koko Kiina" :)

no eikös se ole given, eka syvä hengitys Kiinassa, missä tahansa isomman kaupungin liepeillä ja paskan maku suussa on taattu (esim Pekingissä kylmänä talviaamuna on mukavahko hiilen/grillauksen "tuoksu" ilmoilla) :hyper:

vakavammin vasta tässä loppumetreillä täällä on ruvennut tökkimään, ja ekat kuukaudethan menee kaikilla sellaisessa lievässä kuherruskuukausfiiliksessä :)

ja täällä pärjää kuhan muistaa että "We are not in Kansas anymore" ja eikä oleta että mikään juttu toimisi länsimaisella (ja joskus ei minkäänmaalaisella) logiikalla...

01.12.2013

Kiinalainen elokuvateatteri

Nyt se päivä viimein koitti, että lähettii kämppisten kanssa testaan kiinalainen leffateatteri. Ostettiin liput jo aiemmin viikolla ja ne makso alle 30rmb kipale, eli jonkun 3.5€. Tiskiltä moiset olis irronnu 50-60rmb:llä tietääkseni, että ei paha hinta sekään. Leffaksi valikoitui Nälkäpeli 2, josta tykkäsin kyllä hirmusesti: 4/5 :) ...Kolmosta odotetellessa. Kakkonen oli tällä kertaa parempi kuin ykkönen.

Mua oltiin aiemmin varoteltu, että jos Kiinassa menee elokuviin, niin siellä saattaa mennä elokuvanautinto pilalle, koska näillä ei oo käytöstapoja...
Mutta eihän se ollu nii paha: Vaan joku 4kertaa soi porukalla puhelin, joista kahteen puheluun vastattiin. Toinen vastaaja lähti muualle juttelee ja toine jutteli paikallaan siihen asti, kunnen kämppis-nainen alko sille hyssyttelee. Sitte ku leffassa oli pari sellasta vähä hiljasempaa kohtausta, ettei ollu kunnon äksöniä, ni alko porukka juttelee keskenää... Millastakoha olis ollu jos meiän lisäks olis ollu enemmä ku se kymmenen-kakskyt henkee kattomassa...

No jokatapauksessa mä oon nii hyvä keskittyy olennaisee, että ei ne saanu mun elokuvan kattelua pilattua. Saatan ihan vittuillakseni siis mennä uudestaanki :D

Se siitä leffa-asiasta, mutta voisko joku kertoo mulle, että miks tänään oli ihan helvetisti ruuhkaa joka paikassa? Leffasta menin suoraa puntille ja sieltä kaupoille ja ku yritin takas tänne keskelle-ei-mitään päästä, ni mahduin vasta viidenteen bussiin... Viidenteen! Vittu, että palo hermo. Oli kyllä nii lähellä jo "kasvojen menettäminen" siinä pysäkillä, mutta tyydyin vittu-sanan viljelemiseen :D Perkele.

Kylläpäs tänään kiroiluttaa, anteeksi.

Viikonloppuna astetta virallisemmat juhlat, kun Santsi astelee itsenäisyysjuhliin sinne varta vasten teetetyssä silkki-sifonki-iltapuvussaan. Suomen pääkonsulin kättely, lipun saapuminen ja kaikki: Melkei ku linnanjuhlissa :D Mitähä siinä kätellessä pitää oikeen sanoo... Heh, pitänee kysyä viisaammilta (eli niiltä, jotka on siä parina vuotena jo käyneet).

Ei kyl tänne Kiinaa lähtiessä arvannu, että olis voinu tulla käyttöö niille vähä hienommille koruille, hiuskoristeille, juhlavaatteille ym... Mutta eiköhä tästä jonkunnäkönen paketti saada kuiteski aikaseks. Kuvia ei varmaa hirveesti oo taas tänne näistäkään bileistä tulossa, ku paikka täynnä suomalaisia, mutta katsoo nyt :)

Ainakin Pekingissä olen päässy todistaan suomalaisyhteisön itsenäisyysjuhlien jatkot. :D Take 5 on suomalaisen miehen omistama baari (se vanha paikka parempi) jonne alkoi meidän työporukan syödessä lappaa porukka puvut ja mekot päällä. Oli 5.6 joten hieman pääs yllättää, mutta silloin ne viralliset juhlat järjestettiin 2008(?) suomen pekingin konsulaatissa. Voin sanoa, että hyvinkin perinteiset suomalaiset ryyppäjäiset oli ollu kyseessä ;) Että älä huoli, vaikka on herraskansaakin liikkeellä niin ei siellä hirveän korrektisti tarvi olla. :)

Joo ei se virallinen osuus kuulemma kauaa kestä ja sitte alkaa bileet, että eiköhä siä iha hauskaa tuu olee, vaikka porukka onki ykköset päällä :D

Viikonloppuna astetta virallisemmat juhlat, kun Santsi astelee itsenäisyysjuhliin sinne varta vasten teetetyssä silkki-sifonki-iltapuvussaan. Suomen pääkonsulin kättely, lipun saapuminen ja kaikki: Melkei ku linnanjuhlissa :D Mitähä siinä kätellessä pitää oikeen sanoo... Heh, pitänee kysyä viisaammilta (eli niiltä, jotka on siä parina vuotena jo käyneet).

Ei kyl tänne Kiinaa lähtiessä arvannu, että olis voinu tulla käyttöö niille vähä hienommille koruille, hiuskoristeille, juhlavaatteille ym... Mutta eiköhä tästä jonkunnäkönen paketti saada kuiteski aikaseks. Kuvia ei varmaa hirveesti oo taas tänne näistäkään bileistä tulossa, ku paikka täynnä suomalaisia, mutta katsoo nyt :)

Toivottavasti kaikki avut näkyy :kuvia: !

siitä paskanmausta

Suzhou Air Pollution: Real-time PM2.5 Air Quality Index (AQI)

(tätä kirjoittaessa noin 410 PM2,5:t....

Dianshan Lake, Shanghai Air Pollution: Real-time PM2.5 Air Quality Index (AQI)
476...

vertailuna yleisesti huomattavan paljon pahemman tilanteen omaava Peking

Temple of Heaven, Dongcheng, Beijing Air Pollution: Real-time PM2.5 Air Quality Index (AQI)
63-147

ja niille jotka eivät ole koskaan päässeet nauttimaan tälläisestä herkusta tiedoksi jättäkää väliin jos voitte

siitä paskanmausta

Suzhou Air Pollution: Real-time PM2.5 Air Quality Index (AQI)

(tätä kirjoittaessa noin 410 PM2,5:t....

Dianshan Lake, Shanghai Air Pollution: Real-time PM2.5 Air Quality Index (AQI)
476...

vertailuna yleisesti huomattavan paljon pahemman tilanteen omaava Peking

Temple of Heaven, Dongcheng, Beijing Air Pollution: Real-time PM2.5 Air Quality Index (AQI)
63-147

ja niille jotka eivät ole koskaan päässeet nauttimaan tälläisestä herkusta tiedoksi jättäkää väliin jos voitte

Juu oon kans kattellu, että lukemat on ollu aikamoisia tällä viikolla. Saan varmaan raitisilmamyrkytyksen ku poikkeen Suomes :D

Suositut

Back
Ylös Bottom