Matkakertomus: Kunshan, Kiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sanze
  • Aloitettu Aloitettu
Minä ainakin sain raitisilmamyrkytyksen. Menny ku kolme päivää kun pääs takaisin suomeen niin minulle iski poskiontelon ja keuhkoputkentulehdukset. Antibiooteilla mennään siis..

Pekingin ilmansaasteet kans huiteli välistä päältä neljänsadan eli hazardouksen puolella sillon kun siellä olin. Ei kroppa kestäny puhdasta ilmaa sen jälkeen :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ Älä pelottele. Emmää Suomeen halua tulla sairastaan :D
Tosin ei olis eka kerta ku palais ulkomailta ja tulis kipeeks, mutta jos ei kuitenkaan tällä kertaa... Pitää ottaa joku vahva "lääkitys" päälle ;)

^ Älä pelottele. Emmää Suomeen halua tulla sairastaan :D
Tosin ei olis eka kerta ku palais ulkomailta ja tulis kipeeks, mutta jos ei kuitenkaan tällä kertaa... Pitää ottaa joku vahva "lääkitys" päälle ;)

Viikonloppuna astetta virallisemmat juhlat, kun Santsi astelee itsenäisyysjuhliin sinne varta vasten teetetyssä silkki-sifonki-iltapuvussaan. Suomen pääkonsulin kättely, lipun saapuminen ja kaikki: Melkei ku linnanjuhlissa :D Mitähä siinä kätellessä pitää oikeen sanoo... Heh, pitänee kysyä viisaammilta (eli niiltä, jotka on siä parina vuotena jo käyneet).

Ei kyl tänne Kiinaa lähtiessä arvannu, että olis voinu tulla käyttöö niille vähä hienommille koruille, hiuskoristeille, juhlavaatteille ym... Mutta eiköhä tästä jonkunnäkönen paketti saada kuiteski aikaseks. Kuvia ei varmaa hirveesti oo taas tänne näistäkään bileistä tulossa, ku paikka täynnä suomalaisia, mutta katsoo nyt :)

Otat sit PALJON kuvia susta, ennen sinne vastaanotolle menoo! Minä ja moni muu haluamme kuva-aineistoa. ;) You know.. ;) Ja jos sä flunssan kourissa oot, niin kyl mä oon sun hoitaja, nou hätä. :D

Nii joo,. tääki piti laittaa mukaan, Teen näin, JOS niitä kuvia ei tuu tarpeeks. ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vai kuvia tilattu :D Katsotaan mitä voin tehdä asialle... ;D Ja ton videon kattelen illalla, ku ei tääl töis pysty moisii kattelemaa.

Hienoa, että henkilökohtainen hoitsukin löytyy tarvittaessa ;)

07.12.2013

Suomen itsenäisyysjuhlat

keepcalm.jpg IMG_9376.JPG

Kaikkee pitää kokeilla vai miten se oli. Eli lauantaina suunnattiin Shanghaihin Peace Hotellille juhlimaan. Oltiin ihan hitusen ajoissa, joten nautittiin aulabaarissa Irish Coffeet ennen ku ovet Peace Halliin aukes. Tapahtuma alko Suomen pääkonsulin Marja Aspelundin ja joidenkin muiden tärkeiden ihmisten kättelemisellä ja kyllä se siinä selviski, että mitä piti sanoo eli "kiitos" kun toivottivat tervetulleeks, mutta kyllä tää papupata heitti sitten vielä hyvät itsenäisyysjuhlat porukalle, ku ei pelkkä kiitos tuntunu riittävän. Väkee oli paikalle saapunut n. 380hlöö, mikä on mun mielest aika paljon. Aika monta paikalle saapuneista ihmisistä olin ehtinyt näkemään Suzhoun pikkujouluissa muutama viikko sitten, että ns. tuttujakin oli paikalla :)

IMG_9374.JPG väkeä.jpg

Virallinen osuus ei kauheita onneks kestäny. Sen verran, että Suomen lippu saapui, pääkonsuli ja pari muuta vähä höpötti, Maammelaulu hoilattii ja lippu poistui. Tämän jälkeen aukeski buffet ja ruoka oli iha jees. Kuoharia (Fat Bastard) meni aika paljo. Aina ku tuntu että alko lasi tyhjenee, ni joku tarjoilijoista tuli ja täytti sen... Niil oli varmaa joku skaba ku samoin kävi punkkulasien kanssa, mutta kaljat sai hakea itse :D The Lucky Street Band hoisi musiikkipuolen ja tulihan sitä tanssilattiankin puolella pyörähdettyä.

virallinenosuus.jpg view.jpg

Hotelli oli pirun hulppee. Ei ihmekkää, että yks Shanghain hienoimmista ja vanhimmista hotelleista ja millä paikalla... Huh. Juhlat kesti puoleen yöhön josta jatkettiin lähibaariin ison lössin kanssa ja sieltä sitten mäkin kautta "kotiin", Kunshaniin. Pakkoha se oli taas parituntinen kännipuheluki siinä vielä yöllä Skypellä heittää ja ihan rehellisesti voin sanoa, että siitä ei juurikaan muistikuvia ole, että ei nois bileis ainakaa juomat loppunu kesken :D

ökyWC.jpg IMG_9378.JPG bigmac.jpg

Nii juu ja ku hotellin yläkerrasta tultii alas, ni mua, työkaveria ja pomoja vissii vähä lapsetti, ku löydettii alakerran suuresta aulasta matkalaukkukärryt. Pakkoha sinne oli kyytii hypätä työkaverin kans, pomo työns "vaunuja" ja toinen kuvas... Heh... Sekin video löytyy vaan Facebookin puolelta.

Enpä tiedä koska seuraavan kerran näin pitkästi tänne tarinoin, ku lento Suomeen on lauantaina 14.päivä eli ihan just!!!!! :joulu3: Noh, viimistää ens vuonna sitte, ku paluu tänne koittaa.

No ei enää kauaa sit, kun Suomineito pääsee sinne minne kuuluu :)

Hotelli oli pirun hulppee. Ei ihmekkää, että yks Shanghain hienoimmista ja vanhimmista hotelleista ja millä paikalla... Huh. Juhlat kesti puoleen yöhön josta jatkettiin lähibaariin ison lössin kanssa ja sieltä sitten mäkin kautta "kotiin", Kunshaniin. Pakkoha se oli taas parituntinen kännipuheluki siinä vielä yöllä Skypellä heittää ja ihan rehellisesti voin sanoa, että siitä ei juurikaan muistikuvia ole, että ei nois bileis ainakaa juomat loppunu kesken :D

Oispa tästä joku äänite olemassa :itku:

Haha. Soitan seuraavaks sulle! :D ...Sitte ens vuonna.

Mää en hyväksy mitään alle 3%. kännipuheluita, että tiijät sitte.

Jaahas, siellä on oikein kunnolla juhlittu itsenäisyyspäivää!

Ja mukavaa kotimatkaa, vaikka eiköhän se mee ihan fiilistellessä, kun tietää pääsevänsä kotiin :)

:D

Kotimatka meni oikein hyvin. Oltiin etuajassa, mutta kyllä silti ehti perse puutua, ku joutu istuu sen 10+ tuntia paikallaa.

Meinas kyllä usko loppua Shanghain lentokentällä. Ostin pari "Zippoa" Kiinasta ja ehä mä tajunnu niitte paketeista ottaa niit litkuja sitte pois. No toinen laukku sai lähtee heti liikkeelle ja toista menin sitte avaamaa sinne laukkujen tarkastushuoneesee. Laukku aukeski helposti ja ylimääräset aineet poistettii laukusta, mutta ku piti laukku takas kiinni laittaa, niin EI, ei millään. Mä varmaan puol tuntia hypin ja pompin laukun pääl, että se menis kiinni vartijan seistessä vieressä kädes puuskassa :D Nehän ei auta. Koitin olla ihan hirveesti raivoomatta, ettei ne evänny mun pääsyä koneesee ja kyllä se laukku sitte lopulta kiinni meni, mutta kyllä hiki virtas... :D Miks mulle aina sattuu ja tapahtuu kaikkee?!

No johan nyt, Pakkislainen ollu melkein naapurissa puoli vuotta :D Ei vaan koskaan tullu selailtua foorumia sinä aikana kun vinojen silmien maassa vielä olin.

10 Päivää sitten astuin takas Suomen maaperälle. Katse on jo takasin Kiinaan päin, josko täksi kesäksi löytyis taas joku sopiva harjottelupaikka. :rock:

Olitko itsenäisyysjuhlissa Shanghaissa? Mikäs se noin kovasti takasi Kiinaa vetää? ;)
Mulla on lento takas 4.1. ja voin ihan rehellisesti sanoo, ettei tällä hetkellä kiinnosta pätkääkää :D Kiva olla kotona.

E. Ja minkä alan harjottelua? Jos voisin vaikka auttaa...

Kyllä olin itsenäisyysjuhlissa, ja satuin myös olemaan ensimmäinen pääkonsulin kättelijä :D Ainiin, ja olin parin muun teekkarin kanssa myös lavalla laulamassa teekkarihymniä keskiyöllä.
Kiinaan vetää ura ja erilaisuuden viehätys. Jo parin ekan kuukauden aikana Kiinassa päätin, että lähden joka vuosi ulkomaille harjoitteluun tai opiskelemaan. En pakosti Kiinaan, mutta mihin vain ulkomaille. Tällä hetkellä Kiinasta vaan on uran kannalta luultavasti eniten hyötyä ja haluan oppia kieltä vielä lisää.

Mä kävin sen 16kk aikana kaks kertaa Suomessa ja molempina kertoina halusin vaan heti takasin Shanghaihin niin nopeasti kun pääsi. Nyt tuntuu jo ihan mukavalta olla hetki kotona. Kuinka pitkä keikka sulla vielä jäljellä keväällä?

Mekaanisen tekniikan alan R&D:hen liittyviä harjottelupaikkoja metsästän, mutta ongelmana on se että kaikissa paikallisissa firmoissa vaaditaan vähintään kanditutkintoa, joka mulla ei vielä ole valmiina. Siksi pitää yrittää suomalaisten firmojen kautta päästä.

Ollaaha me sitte ainaki samoissa juhlissa oltu :D

Jos erilaisuus viehättää, niin sitten ymmärrän miksi viihdyt Kiinassa. Kuinka hyvin osaat puhua kiinaa? Tuntuu, että vaikka sanoja tietäiskin, niin ei niitä vaan voi osata lausua oikein.
Mun komennuksen pitäs loppua 28.2., mutta toki tota päivämäärää voi aina vähän siirtää suuntaan jos toiseen.

Ompas Kiinassa paikalliset yritykset sitte vaativia, kerta ei ees harjotteluun ota ilman kandin papereita. Onneks suomalaisia firmoja Kiinasta kuitenkin löytyy aika hyvinki :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom