07.12.2013
Suomen itsenäisyysjuhlat
Kaikkee pitää kokeilla vai miten se oli. Eli lauantaina suunnattiin Shanghaihin Peace Hotellille juhlimaan. Oltiin ihan hitusen ajoissa, joten nautittiin aulabaarissa Irish Coffeet ennen ku ovet Peace Halliin aukes. Tapahtuma alko Suomen pääkonsulin Marja Aspelundin ja joidenkin muiden tärkeiden ihmisten kättelemisellä ja kyllä se siinä selviski, että mitä piti sanoo eli "kiitos" kun toivottivat tervetulleeks, mutta kyllä tää papupata heitti sitten vielä hyvät itsenäisyysjuhlat porukalle, ku ei pelkkä kiitos tuntunu riittävän. Väkee oli paikalle saapunut n. 380hlöö, mikä on mun mielest aika paljon. Aika monta paikalle saapuneista ihmisistä olin ehtinyt näkemään Suzhoun pikkujouluissa muutama viikko sitten, että ns. tuttujakin oli paikalla
Virallinen osuus ei kauheita onneks kestäny. Sen verran, että Suomen lippu saapui, pääkonsuli ja pari muuta vähä höpötti, Maammelaulu hoilattii ja lippu poistui. Tämän jälkeen aukeski buffet ja ruoka oli iha jees. Kuoharia (Fat Bastard) meni aika paljo. Aina ku tuntu että alko lasi tyhjenee, ni joku tarjoilijoista tuli ja täytti sen... Niil oli varmaa joku skaba ku samoin kävi punkkulasien kanssa, mutta kaljat sai hakea itse :D The Lucky Street Band hoisi musiikkipuolen ja tulihan sitä tanssilattiankin puolella pyörähdettyä.
Hotelli oli pirun hulppee. Ei ihmekkää, että yks Shanghain hienoimmista ja vanhimmista hotelleista ja millä paikalla... Huh. Juhlat kesti puoleen yöhön josta jatkettiin lähibaariin ison lössin kanssa ja sieltä sitten mäkin kautta "kotiin", Kunshaniin. Pakkoha se oli taas parituntinen kännipuheluki siinä vielä yöllä Skypellä heittää ja ihan rehellisesti voin sanoa, että siitä ei juurikaan muistikuvia ole, että ei nois bileis ainakaa juomat loppunu kesken :D
Nii juu ja ku hotellin yläkerrasta tultii alas, ni mua, työkaveria ja pomoja vissii vähä lapsetti, ku löydettii alakerran suuresta aulasta matkalaukkukärryt. Pakkoha sinne oli kyytii hypätä työkaverin kans, pomo työns "vaunuja" ja toinen kuvas... Heh... Sekin video löytyy vaan Facebookin puolelta.
Enpä tiedä koska seuraavan kerran näin pitkästi tänne tarinoin, ku lento Suomeen on lauantaina 14.päivä eli ihan just!!!!! :joulu3: Noh, viimistää ens vuonna sitte, ku paluu tänne koittaa.