BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä en itse ymmärrä, miksi dieetti pitää jättää niin lyhyeksi, että 15 päivässä pitäisi niistää 9,2 kg pois, että pääsee puntariin. Miten olisi dieetin aloitus 4–6 viikkoa aiemmin, niin ei tarvitsisi vetää äijää kuoleman partaalle puntariin?

Eikös viime kisoissa oltu 8 viikkoa ennen kisoja jo kunnossa ja kuitenkin lopputulos jäi löysäksi? Näin Matiaksen sanoin. Tällä kertaa ei ainakaan olla yhtään ennen aikoja kunnossa.

Eikös viime kisoissa oltu 8 viikkoa ennen kisoja jo kunnossa ja kuitenkin lopputulos jäi löysäksi? Näin Matiaksen sanoin. Tällä kertaa ei ainakaan olla yhtään ennen aikoja kunnossa.
Jos on oltu 8 viikkoa ennen kisoja kunnossa niin sillonhan ajoitus on ollut vääränlainen, muistaakseni matias sillonkin joutui kuitenkin sitä painoa repimään pois puntariin jotta mahtui sarjaan jos muistan oikein?
Itselläni on ensimmäisissä kisoissa ollut kunto liian aikaisin valmis ja eihän siitä sillon sen aikaisilla tiedoilla ja taidoilla ehkä parasta tosiaan tullut.
Tässähän se kisoihin valmistautumisen suola on juuri, ajoitus on oltava oikea, ei saa olla liian ajoissa mutta ei varsinkaan liian myöhässä.
Myöhässä ollessa se painon veto ei kuntoa paranna millään aspektilla MINUN mielestäni joten tottakai suotavinta olisi ettei painoa juuri tarvitse vetää ja ajoitus kunnon kanssa osuu, tällöin luonnollisesti lopputulos on paras.
Joskus liian kova tahti väsyttää kropan ja samoin tekee myös liian pitkä dieetti ja se näkyy sitten lavalla, mutta tämän suhteen ollaan myös kaikki yksilöitä.
Tämä on vaan keskusteluun osallistumista, ei arviointia Matiaksen tulevasta kisakunnosta, koska kuvat on kuvia ja kunto nähdään lavalla

Mä en itse ymmärrä, miksi dieetti pitää jättää niin lyhyeksi, että 15 päivässä pitäisi niistää 9,2 kg pois, että pääsee puntariin. Miten olisi dieetin aloitus 4–6 viikkoa aiemmin, niin ei tarvitsisi vetää äijää kuoleman partaalle puntariin?

Eikös se ollut niin, että Mentulan Jarille nämä dieettiin liittyvät kyssärit? Ei offtopiccia Matiaksen ketjuun.

Eikös se ollut niin, että Mentulan Jarille nämä dieettiin liittyvät kyssärit? Ei offtopiccia Matiaksen ketjuun.
Samalla myös kisakuntoon ja -tuloksiin liittyvät kommentit? Keskustelupalstalla kun on vähän vaikea kieltää keskustelemasta kisaamiseen liittyvistä osa-alueista. Eri asia on yksityiselämä, mitä kovin moni ei halua tuoda esille.

Samalla myös kisakuntoon ja -tuloksiin liittyvät kommentit? Keskustelupalstalla kun on vähän vaikea kieltää keskustelemasta kisaamiseen liittyvistä osa-alueista. Eri asia on yksityiselämä, mitä kovin moni ei halua tuoda esille.

No siis tähän käsitykseen minä jäin, kun hän keskusteli dieetistä Marko Savolaisen kanssa. Ainiin, tämähän :david: se unohtui tuosta alkuperäisestä viestistä.

Edit. En osaa laitella quoteja jälkikäteen, joten tässä suora lainaus Matiakselta post #1537 "En arvostele mutta jos sulla on jotain mitä tekisit toisin niin rohkeasti vaan soittamaan Mentulan Jarille."

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tämä ei ole suoraan Matiakselle tarkoitettu kritiikki. Tuli tossa kuuneltua juuri J-P Pulkkisen turinoita Rennen podcastissa, missä herra totesi, että offilla paras "kasvualue" on 10-12% rasvoissa, eikä raskaan ukon pitäis päästää painoaan nousemaan yli kymmentä kiloa kisapainostaan offilla!

Tämä ei ole suoraan Matiakselle tarkoitettu kritiikki. Tuli tossa kuuneltua juuri J-P Pulkkisen turinoita Rennen podcastissa, missä herra totesi, että offilla paras "kasvualue" on 10-12% rasvoissa, eikä raskaan ukon pitäis päästää painoaan nousemaan yli kymmentä kiloa kisapainostaan offilla!
Jep. Offipaino sama kun raskaan sarjan ukoilla mutta kisapaino alkaa kasilla..
No mut tietää mitä tekee jne.

Muutenkin varmaan stressi puntarista läpi pääsemiseen edistää kisakuntoa :cautious:

Edelleen veikkaan, että kunto lavalla tulee olemaan kova, eikä vedätys tule näkymään mitenkään negatiivisesti itse kisasuorituksessa; ei mitään väsymystä, "riutuneisuutta" tms tekijöitä. We'll see (y)

Mitäköhän merkitystä sillä on et JP on sitä mieltä että optinen on 10-12% rasvat? optimaalinen olis kanssa et kukaan ei tekis töitä ja makais sängyssä vaan.. herätkää nyt tähä maailmaan, vaikka ihmiset tosissaan kehonrakennusta harrastaa nii kyllä täs muutakin elämää on. Yms matiaksella erittäin kovalla vauhdilla kasvava yritys mikä verottaa varmasti paljon voimia ja stressiä ja syöminen on mitä on, kuha ruokaaa saa vaan koneeseen. Nää jorma bulkiset ja kumppanit vois ite kokella tota kisaamista vuodesta toiseen.

liiketoiminnasta ja sen kasvusta huolimatta luulen että syöminen on jetsulleen ok (se mitä ruokavaliossa lukee). Käsittääkseni toimiston vieressä on ihan päteviä ruokapaikkoja (esim videoillakin vilahtanut Carpe diem) ja varmasti muitakin järkeviä lounaspaikkoja. Eväät messissä kun reissua pukkaa ja taisi Thaikuissakin olla joku asianmukainen ruokapalvelu käytössä.

Mitäköhän merkitystä sillä on et JP on sitä mieltä että optinen on 10-12% rasvat? optimaalinen olis kanssa et kukaan ei tekis töitä ja makais sängyssä vaan.. herätkää nyt tähä maailmaan, vaikka ihmiset tosissaan kehonrakennusta harrastaa nii kyllä täs muutakin elämää on. Yms matiaksella erittäin kovalla vauhdilla kasvava yritys mikä verottaa varmasti paljon voimia ja stressiä ja syöminen on mitä on, kuha ruokaaa saa vaan koneeseen. Nää jorma bulkiset ja kumppanit vois ite kokella tota kisaamista vuodesta toiseen.

Miten se siihen vaikuttaa ettei voisi olla 10-12% rasvoissa vaikka muuta elämää onkin? Ja todella olet sitä mieltä, että tän tason kilpailijalla "syöminen on mitä on" koska hänellä on yritys? Ei vittu mitä juttua :david:

Äijä on niin perus selittelijä. "kyllä muuten vois 10% rasvoissa mutku on muutakin elämää". "kyllä muuten vois sitä ja tätä ja kisata raskaassa mutku on muutakin elämää". Varmaan olisit vitun rikas ja menestyjä, mutku on muutakin elämää kato.

En ymmärrä miksi kommentoit Matiaksen ketjuun kehonrakentamisen harrastamisesta, kun kyseessä on kilpaurheilija?

Jatketaanpas aiheesta niin ei mene offtopiciksi. Eikö kilpaurheilijan keskeisimpiä tavoitteita pitäisi olla parhaaseen mahdolliseen kisatulokseen tähtääminen ja sen mahdollistava kehittyminen? Minun logiikalla se tarkoittaa, että siihen tulokseen vaikuttavat tekijät pyritään optimoimaan kehittymisen kannalta edulliseksi. Tulokseen vaikuttaa myös kilpailukauden ulkopuolella tehdyt asiat. Optimoinnin laajuus ja kisaajien henkilökohtaisten elämäntilanteiden yhteensovittaminen on jokaisen kohdalla omalla tavallaan haastavaa, oli sitten yrittäjä tai ei.

Sen enempää tuohon offipainoon ja rasvaprosenttiin kantaa ottamatta sanon, että näillä rakettibensalla kisaavilla se sana offi tarkoittaa muutakin kuin mahdollisesti isompia kaloreita ruokavaliossa. Siinä on paljon eri tekijöitä, joita on otettava huomioon ihan kisaajan terveydenkin kannalta. Vai onko tuon joku bro science jo kumonnut?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom