Hienoa, että Matias elättää itsensä yrittäjänä, mutta täällä porukka kyllä antaa ihan liikaa credittiä tuolle yrittäjyydelle ikään kuin se olisi automaattisesti jotain suurta ja mahtavaa. Se että sovit jonkun kiinalaisen sweatshopin kanssa, että saat sieltä halvalla haluamillasi kuvioinneilla vaatteita ja lippiksiä, jotka sitten pakkaat Suomessa ja myyt hyvällä katteella jonkun toisen tekemän nettikaupan kautta ei tosiaan ole mitään rakettitiedettä. Ja mitä olen noin yleensä noita nettivalmennuksia nähnyt, niin tämmöinen tavan gymbrokin tekee ihan vastaavat ohjelmat kavereilleen ilmaiseksi tai kaljapalkalla.
Mä oon yrittäjäperheestä ja mua vähän "ärsyttää" mikroyrittäjissä just tää glorifiointi. En puhu nyt Same goalista, ku en siitä mitään tiedä, mut yleinen kuvio on, et laitetaan joku pieni pulju pystyyn suvun rahoilla ja lainalla. Liikevaihto voi olla aika hulppeakin, mut sit lopulta käteen jää saman verran rahaa kuukaudessa ku keskivertoinssillä. Kuitenkin tunnit on varmaan 1,5-kertaset verrattuna tohon tavanomaiseen työläiseen.
Nykypäivän torppareita. En tiedä onko se sit hienoa olla tollasessa tilanteessa itsensä herra, ku mitään luksusta ei todellisuudessa edes oo tarjolla.