BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo niin oon kuullut. Moni kaveri sen kans syönyt. Toi on kuitenkin ainut lääke millä se on mahdollisuus saada pois. Lääkäri joka mua asian kanssa hoitaa on kyllä ihan huippu. Kuullut että moni ei ole pystynyt treenata ton lääkkeen aikana koska paikat tulevat niin kipeeksi. Mä kerroin lääkärille että mun TÄYTYY pystyä treenata ja pitäs vielä oikeasti kasvaakin kun on vuoden sisään kisat tulossa.

Mua lähdetään hoitamaan siis tosi maltillisella annostuksella. Toi lääkäri hoitanut muitakin urheilijoita. Eli mä alotan ton kuurin 10mg joka on todella pieni annostus. Sitä voidaan siis syödä 1mg painokiloa kohti.. Toki se on jo aika rajua. Mutta tolla 10mg lähdetään liikkeelle ja katotaan sitten nostetaanko. Sitä syödään 6kk-12kk. Niin kauan että iho on ollut oireeton 2kk.

Tässä on siis taas vähän muuttujia matkassa. Eli toi iho ja napa ja pitäs vielä saada lisää lihaksiakin... mutta eikö ne tästä vielä järjesty!

Roacuttanin sivareita myös liioitellaan ihan vitusti. Tai siis annetaan sellainen mielikuva, että nuo kaikki pahimmat sivarit tulisivat lähes kaikille. Hyvä kun uskalsin edes aloittaa koko lääkettä, kunnes mietin järjellä, että jokaista lääkettä joka aiheuttaa ehkä keskimäärin jotain sivareita demonisoidaan ihan hulluna aina netissä. Itsellä joku 2kk nyt takana ja annostus 60mg tällä hetkellä(85kg painan). Nenäverenvuotoa, huulien ja muutenkin paikkojen kuivumista on tullut, mutta ei mitään ihmeempää. Tämä nyt sen takia, että netistä löytyisi edes yksi Roacuttanin sivuvaikutuksia melko köykäisinä pitävä kokemus :D

Joo niin oon kuullut. Moni kaveri sen kans syönyt. Toi on kuitenkin ainut lääke millä se on mahdollisuus saada pois. Lääkäri joka mua asian kanssa hoitaa on kyllä ihan huippu. Kuullut että moni ei ole pystynyt treenata ton lääkkeen aikana koska paikat tulevat niin kipeeksi. Mä kerroin lääkärille että mun TÄYTYY pystyä treenata ja pitäs vielä oikeasti kasvaakin kun on vuoden sisään kisat tulossa.

Mua lähdetään hoitamaan siis tosi maltillisella annostuksella. Toi lääkäri hoitanut muitakin urheilijoita. Eli mä alotan ton kuurin 10mg joka on todella pieni annostus. Sitä voidaan siis syödä 1mg painokiloa kohti.. Toki se on jo aika rajua. Mutta tolla 10mg lähdetään liikkeelle ja katotaan sitten nostetaanko. Sitä syödään 6kk-12kk. Niin kauan että iho on ollut oireeton 2kk.

Tässä on siis taas vähän muuttujia matkassa. Eli toi iho ja napa ja pitäs vielä saada lisää lihaksiakin... mutta eikö ne tästä vielä järjesty!

Juu nuo mahdolliset pääkopan sivarit pysyy ainekin pienempänä tollasena 10-20mg annoksella jos niitä on tullakseen. Sehän on suurin syy miks lääkkeen käyttö on lopetettu jos on. Tuo ihon kuivuminen/halkeilu on pieni juttu verrattuna niihin. Varmasti parempi pidempi aika low dose ku 6kk rykäsy jollai 60-80mg. Sivarit pahenee mut ei kyl hyötysuhde ole hyvä.

Itse olen syönyt kolme kuuria Roaccutania, jonka perusteella vähän kokemuksia ja näkökulmaa:

Ensimmäinen kuuri oli vuonna 2001. Annos oli isohko, muistaakseni 60mg/vrk, kuurin pituus 5kk. Kaikki meni niin kuin piti. Iho alkoi kuivumaan melko nopeasti, ja akne selkeästi paranemaan jossain 3kk kohdalla. Kuurin aikana huulet ja kämmenselät kuivuivat eniten, eli bepanthenia huuliin ja rasvaista perisvoidetta käsiin piti laittaa päivittäin. Kasvoille normaali perusvoide. Myös kosteuttavia silmätippoja tarvitsin. Mitään lihas- tai nivelkipua ei tullut urheillessakaan, vaikkakaan mitään raskasta salitreeniä en silloin harrastanut. Kuurin loputtua iho oli kuin vauvan peppu, ja finnien piti olla taakse jäänyttä elämää. Ihon kosteustasokin palautui melko nopeasti kuurin jälkeen.

Finnit kuitenkin alkoivat palailla pikkuhiljaa, ja pari vuotta edellisen kuurin jälkeen vuonna 2003 sama homma uusiksi. Annos 60mg, pituus 5kk. Kuurin loputtua akne oli melko hyvin poistunut, mutta ei aivan kokonaan. En kuitenkaan jatkanut kuuria tilanteen ollessa kohtalaisen hyvä.

Vuonna 2005 oli taas aknea sen verran, että itseäni häiritsi. Menin yksityiselle klinikalle, jossa kokenut ihotautilääkäri Allan Lassus kritisoi kovasti sitä, että Roaccutania määrätään aivan liian suurilla annoksilla lyhyitä kuureja. Hänen mielestään ainoa oikea tapa määrätä Roaccutania on hyvin maltillinen annos, ja pitkä kuuri. Minulle määräsi muistaakseni 20mg/vrk, ja kuuri kesti ainakin vuoden, ellei enemmänkin. Iho ei kuivunut tuolloin niin rajusti, mutta aknekin poistui hitaammin. Tuonkaan kuurin jälkeen en ihan saavuttanut samaa tilannetta kuin ensimmäisen kuurin jälkeen, jolloin akne oli sataprosenttisesti poissa. Tilanne oli kuitenkin riittävän hyvä.

Viimeisin kuuri siis loppui joskus 12 vuotta sitten, ja melko pysyvä vaikutus lääkkeellä oli, vaikka yksittäisiä finnipatteja edelleen joskus esiintyy. Mutta niin esiintyy suurella osalla ihmisistä. Varsinaisen aknen nuo kuurit veivät. Täytyy kuitenkin sanoa, että iho jäi pysyvästi hieman kuivemmaksi verrattuna siihen, mitä se oli ennen ensimmäistä kuuria. Asia ei ole ongelma, mutta kosteusvoidetta on käytettävä jonkin verran.

Kehonrakentajan kohdalla minulla tulee mieleen, että kun lihas- ja nivelkivut ovat lääkkeellä melko tavanomainen oire, niin raskas salitreeni on luultavasti tekijä, joka vielä lisää niiden todennäköisyyttä. Eli tässä mielessä tuo pieni annos pitkään syötynä on luultavasti järkevä. Lisäksi vaikuttava aine isotretinoiini rasittaa maksaa, jonka takia kuurin aikana maksa-arvoja seurataan. Näin ollen jos kierrossa sattuu samaan aikaan olemaan myös muita maksaa rasittavia lääkkeitä, kannattaa huomioida, että niiden yhteisvaikutus kuormittanee maksaa vielä enemmän. Maksa-arvojen seurannassahan se toki selviää, ja lääke voidaan tietysti tarvittaessa jättää tauolle. Mutta tältäkin osin tuo maltillinen annos lienee varsin järkevä. Alkoholia ei kannata hirveämmin käyttää kuurin aikana. Yksittäinen annos silloin tällöin on ok, mutta humalahakuisesti ei kannata juoda. Sen verran tärkeä elin on maksa, ettei kannata turhia riskejä ottaa.

Viimeksi muokattu:
Kiitos kirjoituksesta! Juuri tolleen maltillisesti ja pienellä annostuksella aletaan syömään. Lääkäri sanoi että 6-12kk ainakin joutuu syömään kuuria. Alkoholia en käytä ollenkaan ja veriarvoja seuraan säännölisesti muutenkin. Toki tossa hoidon aikana lääkäri määrää nekin seurannat viel erikseen.

Ite nappasin tuosta roacutan kuurista noiden perus sivareiden lisäksi masennuksen. Lopetin kuurin siinä vaiheessa kun mikään ei tuntunut miltään. Mistään ei saanut iloa.

Aika samat setit oli kuin muillakin, tetrasykliiniä aluksi, sitten roacutan. Akne lähti lopulta kun kävin homeopaatilla, johon en todellakaan uskonut ja äitini pakotti menemään. Jotain kirkkaita palluroita söin ja akne lähti.

Ite nappasin tuosta roacutan kuurista noiden perus sivareiden lisäksi masennuksen. Lopetin kuurin siinä vaiheessa kun mikään ei tuntunut miltään. Mistään ei saanut iloa.

Aika samat setit oli kuin muillakin, tetrasykliiniä aluksi, sitten roacutan. Akne lähti lopulta kun kävin homeopaatilla, johon en todellakaan uskonut ja äitini pakotti menemään. Jotain kirkkaita palluroita söin ja akne lähti.

Avaas vähän lisää tosta homeopaatti ja kirkkaat pallurat asiasta?

Avaas vähän lisää tosta homeopaatti ja kirkkaat pallurat asiasta?
Niin siis Tampereella Kalevassa kävin homeopaatin vastaanotolla, hän teki diagnoosin ja löi jotain valkoisia palluroita käteen (en muista nimeä). Söin niitä sitten about puolivuotta tai vuoden ja naamassa ollut pirun paha akne lähti kokonaan pois. Meidän lääketiedehän pitää koko homeopatiaa ihan humpuukina joka perustuu placeboon, samoin kuin itsekin pidin, mutta mulla lähti akne noiden hoitojen jälkeen. Joten uskomalla ei ainakaan lähteneet multa finnit. Äidille vitsailin, että mille vitun shamaanille se on mua taas laittamassa. Homma toimi itseasiassa niinkin hyvin, että suosittelin samaa kavereilleni, jolla oli myös paha akne ja sekin tuli kuntoon. Enkä muuten vieläkään usko koko homeopatiaan :D mutta ainakin finnit lähti!

On tullut syötyä muutamia eri antibiootteja akneen nuorempana. Hetkellistä apua kaikista aina kuurin ajaksi. Roaccutanista ei kokemusta mulla. Antibiootista sai pitkäksi aikaa ongelmia ruoansulatuksen kanssa. Isoin muutos ihossa tuli kun jätin sokerit, maitotuotteet, leivät, pastat yms pois (satunnaisia mässyjä lukuunottamatta) kokonaan ja laskin proteiinin määrän sieltä 350-400g/pv jonnekin 250-300g/pv. Ihossa arpea mutta uusia finnejä ei ole tullut vuosiin kuin yksittäisiä sinne tänne. Myös erilaiset antioksidantit jotka vie tulehdusta pois auttaa. Ootko noita kokeillut?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin siis Tampereella Kalevassa kävin homeopaatin vastaanotolla, hän teki diagnoosin ja löi jotain valkoisia palluroita käteen (en muista nimeä). Söin niitä sitten about puolivuotta tai vuoden ja naamassa ollut pirun paha akne lähti kokonaan pois. Meidän lääketiedehän pitää koko homeopatiaa ihan humpuukina joka perustuu placeboon, samoin kuin itsekin pidin, mutta mulla lähti akne noiden hoitojen jälkeen. Joten uskomalla ei ainakaan lähteneet multa finnit. Äidille vitsailin, että mille vitun shamaanille se on mua taas laittamassa. Homma toimi itseasiassa niinkin hyvin, että suosittelin samaa kavereilleni, jolla oli myös paha akne ja sekin tuli kuntoon. Enkä muuten vieläkään usko koko homeopatiaan :D mutta ainakin finnit lähti!

Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa käsite placebo. Kuvailemasi jutu on oppikirjaesimerkki siitä. Jos et hokaa, kertaa käsite placebo. Se ei tarkoita sitä, että esim. jonkin tabletin tai palluran nauttiminen ei tuota vaikutusta.

Kiitos kirjoituksesta! Juuri tolleen maltillisesti ja pienellä annostuksella aletaan syömään. Lääkäri sanoi että 6-12kk ainakin joutuu syömään kuuria. Alkoholia en käytä ollenkaan ja veriarvoja seuraan säännölisesti muutenkin. Toki tossa hoidon aikana lääkäri määrää nekin seurannat viel erikseen.

Tässä vielä minunkin kokemuksia aiheesta. Nyt mennyt roacuttania annostuksella 20mg joka toinen päivä 6kk ajan. Ainoa sivari itselle että joutuu muutaman kerran päivässä rasvaamaan huulia. Treeneihin ja niveliin tai mihinkään muuhunkaan ei mitään vaikutusta. Tovottavasti pääset sinäkin yhtä vähillä sivareilla.

Tähän mennessä olkapäät, kasvot ja rinta rauhoittuneet aknesta ihan kokonaan. Pahin ongelma paikka eli selkä on myös ottanut isosti parannusta, mutta vieläkin puskee muutama iso patti silloin tällöin. Toimii.

Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa käsite placebo. Kuvailemasi jutu on oppikirjaesimerkki siitä. Jos et hokaa, kertaa käsite placebo. Se ei tarkoita sitä, että esim. jonkin tabletin tai palluran nauttiminen ei tuota vaikutusta.
Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa äidinkieli? kuvailemasi juttu on vittupaska esimerkki siitä. Jos et ymmärrä, kertaa äidinkieltä. Se ei tarkoita sitä, että esim. JUTU olisi sana.

Ite 9kk setin oisko ollu 30mg annostuksella joitain vuosia sitten vetäneenä voin suositella. Nykyään vain silloin tällöin yksittäisiä finnejä selässä ja tuota ennen viimesen 10 vuotta kukki selkä jatkuvalla syötöllä.
Ihon kuivuminen aika rajua ajoittain. Ja lihakset oli reeneistä pidempään kipeän tuntuiset mutta ei mitään järkkyä.

Mulla taisi alkaa toimimaan 40mg annoksella ja siitä 3kk ja iho kuin vauvan pylly. Tsemppiä! Söin 6kk.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom