Deleted member 117230
Ai ssaatana.. Tsemppiä Matiakselle ja vaikkei se hirveästi videolta välity niin uskon että jonkin aikaa pyörii mielessä ja vituttaa toi kirjanpitäjä vastoinkäyminen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ehheh mikä kommentti, juu ei se mitään rakettitiedettä tosiaan ole mutta siinä vaiheessa kun yrittäjä on kiireinen niin ei sillä välttämättä ole aikaa eikä intressejä tutkia sen tarkemmin sitä kirjanpitoa itse. Sen takiahan se kirjanpitäjä otetaan jotta itsellä olisi enemmän aikaa keskittyä itse bisnekseen. Sitä mukaa ku bisnes kasvaa myös työmäärä kirjanpidossa kasvaa. Sulla on sitten varmaan kirjanpito hyvin hanskassa kun tuollaista suollat, oletko verottajan kans paljonkin tekemisissä ollut?Voi kyllä osaksi syyttää ihan itseään. Ei se kirjanpito mitään rakettitiedettä ole ja hyvin pienellä itseopiskelulla kyllä toimitusjohtaja itse oppii niitä asiakirjoja sen verran ymmärtämään, että huomaa jos sieltä jotkut palkat jäävät kokonaan ilmoittamatta. Mutta kun ollaan tyhjästä yrittäjiksi lähdetty niin opitaan kantapään kautta.
Ehheh mikä kommentti, juu ei se mitään rakettitiedettä tosiaan ole mutta siinä vaiheessa kun yrittäjä on kiireinen niin ei sillä välttämättä ole aikaa eikä intressejä tutkia sen tarkemmin sitä kirjanpitoa itse.
Sulla on sitten varmaan kirjanpito hyvin hanskassa!? oletko verottajan kans paljonkin tekemisissä ollut?
Hyvä. Sitten sulla pitäs myös olla käsitys siitä miksi yleensäkään kirjanpitäjä otetaan hoitamaan yrityksen kirjanpitoa. Kaikilla yrittäjillä ei tosiaan välttämättä riitä aika seuraamaan firman kirjanpitoa vaan se annetaan ammattilaisen tehtäväksi.Joka kk toimitetaan tuloslaskelma ja halutessaan tasekin. Näkee kaiken myynneista, tuloihin, velat, varat ja juurikin enn.pid.velka, tyel velka jne. Kaikki kuukauden tuloslaskelmalla, jonka jokainen kyllä saa ja myös lukee.
On hanskassa. Olen melkein päivittäin.
Hyvä. Sitten sulla pitäs myös olla käsitys siitä miksi yleensäkään kirjanpitäjä otetaan hoitamaan yrityksen kirjanpitoa. Kaikilla yrittäjillä ei tosiaan välttämättä riitä aika seuraamaan firman kirjanpitoa vaan se annetaan ammattilaisen tehtäväksi.
Kyllä niitä soppareita on monenlaisia. Kysymyshän on siitä mitä kirjanpitäjän kans sovitaan et mitä asioita hän hoitaa. Matiaksen tapauksesta en osaa sanoa mitään.Kirjoitin jo ylös. Kirjanpitäjä tekee kirjanpidon ja toimittaa yrittäjälle kuun tuloslaskelman ja ilnoittaa maksettavat tiliöinnit. En osaa sanoa, onko tässä keississä pankkitunnarit annettu kirjanpitäjälle ja hän myös maksaa ne tilitettävät. En tiedä, en ole tuollaisista soppareista kuullu.
Nämähän on ihan sopimusasioita ja yksi välimuoto on että tilitoimisto hoitaa palkanmaksun sekä verojen yms. sellaisten maksun ja itse hoidetaan sitten kaikki muut laskut.Kirjoitin jo ylös. Kirjanpitäjä tekee kirjanpidon ja toimittaa yrittäjälle kuun tuloslaskelman ja ilnoittaa maksettavat tiliöinnit. En osaa sanoa, onko tässä keississä pankkitunnarit annettu kirjanpitäjälle ja hän myös maksaa ne tilitettävät. En tiedä, en ole tuollaisista soppareista kuullu.
Hyvin on Matias pitänyt puskuria tilillä. Harvalla pienyrittäjällä yhtään mitään, vaikka menosta vois kuvitella.
Maksamattomat verot puskuria? Ok
Toisaalta siinäkin on ihan hyvää matskua kertoa suoraan että nyt ei mee ihan niin hyvin ja kertoa kuinka aikoo selvitä.