Massatreenistä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuinka monesti kannattaa salilla käydä viikossa, nyt kun tarkoitus olisi alkaa saada hiukan massaa kehiin. Itse ajattelin 2-3 kertaa voisi olla hyvä? entä kannattaako lihakset jakaa esim. 3 osaan joita kuitakin sitten harjoittaa kerran viikossa.

esimerkiksi:

tiistaina kädet ja vatsat

torstaina olkapäät, selkä ja rinta

lauantaina jalat

Vai kannattaako esim. a) kädet tehdä tiistaina täysillä, ja vaikka torstaina lisätä tuonne muun treenin sekaan käsille palauttavia harjoituksia. Vai b) teenkö torstaina yhtä täysillä kuin tiistainakin? c) Teen kädet täysillä vain tiistaina.

Kiitoksia jo näin etukäteen vastauksista :kippis1:

Ensinnäkin siirsin tämän aloittelijoiden puolelle, kuuluu selkeästi tänne.

Ja sinuna mä miettisin myös koko kroppa kerralla treeniä tai sitten 2-jakoista, toimii hiton hyvin kun kierto on vähän lyhyempi. Esimerkkiohjelmat niistä tämänä aloittelijoiden osion tärkeiksi merkityissä ketjuissa, ketjussa nimeltään "Treeniohjelmia lihaksen kasvatukseen..."

Mutta jos haluat 3-jakoisella tehdä, niin jako jotenkin muuten kuin kädet yhtenä päivänä, eli vaikka näin:

Rinta, olkapäät, ojentajat
Jalat
Selkä, hauikset

tai sitten

Rinta, selkä
Jalat
Olkapäät, kädet

Ja mitään palattelevia treenejä ei käsille tuollaisessa jaossa tehdä. Jos otat sen koko kroppa kerralla treeniin, niin saat tehdä hauiksia kolmesti viikossa, 3-jakoisessa vain kerran. ;)

No ehkä kysymyksenä tämä kuuluu tänne, vaikka en nyt ehkä aloittelija enää ole (3v treeniä takana :) )

Aikaisemmin olen tehnyt juuri tuota "koko kroppa kerralla", ja nyt tekisi mieli muuttaa koko systeemiä välistä, ja mietinkin että ehkä kuitenkin tuo 3-jako on paras massa treenissä??

ps. sulla on osuva signature :D

Nimenomaan kysymyksenä, mahdotonta se on tietää kuka on aloittelija ja kuka ei jos ei sitä kerro tai muuten ole tullut tutuksi. Itsekin postailen tänne kysymyksiä, ihan vaikka tuon sigunkin perusteella jo.

3-jakoinen on ihan jees, mutta mä ainakin treenaan sillä neljästi viikossa, pysyy kierto inhimillisenä, jopa 2 on ja 1 off tahti toimii, yläkropan päivien välissä tosin ehkä pidettävä lepo, vähän jaosta riippuen. Joku työntävät, vetävät ja jalat toimii aika hyvin 2 on ja 1 off tahtiin kun ei tule suoraa ja epäsuoraa rasitusta.

No laitetaas tämä tänne, jos sais paremmin vastauksia kuin tuolla toisessa threadissa:

Ei ole nämä massatreenit tahtoneet oikein edistyä. Minua kiinnostaisi pari seikkaa:

1. Palautusajat massatreenissä? Olen kuullut että pitäisi olla 30sek - 2min sarjojen välissä? Pitääkö paikkansa vai tietääkö joku paremmin..

2. Eli tehdäänkö sarjat aivan viimeiseen asti? Jokainen sarja? Itsellä on se ongelma että viimeiseen asti tehtynä tarvii ainakin minuutin palautuksen että jaksaa tehdä edes yhden toiston seuraavassa sarjassa.

3. Lisäksi toistomäärät laskevat rajusti ensimmäisen sarjan jälkeen. Esim. 1. sarjassa 20 toistoa, toisessa 6 ja viimeisessä 4 (!!!) Eli jos seuraavissa sarjoissa ei tahdo tulla toistoja, pitääkö vähentää painoa seuraavissa sarjoissa? Monissa liikkeissä ei tahdo löytyä sitä "optimi" painoa joilla toistomäärät ei tippuisi liikaa.

1. Tähän en osaa sanoa mitään

2. Jokaista sarjaa ei tarvi tehdä loppuun asti. liikkeen viimeisen sarjan voit tehdä loppuun asti, muttei jokaista sarjaa.

3. Tämä johtuu luultavasti siitä, että vedät heti ensimmäisen sarjan loppuun asti, jolloin sinulta ns. loppuvat paukut. älä vedä ensimmäistä sarjaa loppuun , jolloin pystyt panostamaan seuraaviin enemmän

itellä on nyt sillee et

Rinta, ojentajat, forkut
Selkä, haukkarit, olkapäät
jalat

viikon kierto

ja vatsoja aina ku jaksaa.

tuntuu toimivan ihan hyvin. mitä sanotte?

Juuri loppuun asti olen sarjat aina tehnyt, kuten jossakin neuvottiin, eli kaikki irti kaikissa sarjoissa. Palautusajoista olisi kyllä mukava tietää lisää.

Vai että kaikki sarjat loppuun asti? kuullostaa vähän erikoiselta, oliskohan joku himobodaajan erikoistemppu kyseessä. tuskin sitä on tarkotus jatkuvasti tehä!

Massatreenissä sarjapituudet on yleensä luokkaa 8-15 toistoo. toi kuvailemasi 20,6,4 ei nyt vaikuta ihan optimaalisesta tosiaan.. eli alota vaan kevyemmin ja kiristä loppua kohden. jos teet 3 sarjaa niin esim, suht kevyt 12, suht tiukka 10 ja tiukka 8.

PaksuPepe sanoi:
Vai että kaikki sarjat loppuun asti? kuullostaa vähän erikoiselta, oliskohan joku himobodaajan erikoistemppu kyseessä. tuskin sitä on tarkotus jatkuvasti tehä!
Huh auta armias, itse kuolisin jos vetäisin kaikki sarjani ihan tuppii asti. Jos vaikka teen jossakin liikkeessä 3 sarjaa, niin ekat 2 sarjaa en vedä loppuun asti vaan jätän vähän toistoja aina seuraavaa settiä varten. Jokaiseen sarjaan lisää aina enemmän ja enemmän rautaa peliin. Viimeisen sarjan vedän ilman armoa ja ihan tuppii asti sekä pakkoja peliin jos treenailen kaverin kaa. Jos vetäisin jokaisen noista 3 setistä tuppiin asti niin en voisi iskeä hirveästi rautaa enemmän noihin vikoihin sarjoihin.

Massatreenissä sarjapituudet on yleensä luokkaa 8-15 toistoo. toi kuvailemasi 20,6,4 ei nyt vaikuta ihan optimaalisesta tosiaan.. eli alota vaan kevyemmin ja kiristä loppua kohden. jos teet 3 sarjaa niin esim, suht kevyt 12, suht tiukka 10 ja tiukka 8.
Hmm mitenköhän se nyt mennöö, kun Hulkki aina ylistää niitä kovia kutosia? Eli IMHO massatreeniin kelpaa 6-12 ja 15 on jo super setti. Mutta toisaalta tässä Tomin mielipide tästä jutusta toisella foorumilla:

Tomi sanoi:
Ok, for all the Finnish assholes who constantly bash guys who use rep ranges over 10 and call them "gay pumpers"! Can you see it now? If a BODYBUILDER does a set of 15 reps, you just can't call that "gay pumping", 'cause the weight being used is usually more than your 1-rep max!

Tosin tässä puhuttiin Pro äijistä.:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihme ku mulla on aina tukkosta toi painon lisäys seuraavaan sarjaan, koska mä aina vedän ihan loppuun, pitää jättää pari toistoo varastoon, jotta saa sen progression niihin sarjoihin paremmin. Mutta aina se on silleen että jos otan 8 toistoa niin kyllä se vika on sitte se vika eikä paukkuja jätetä käyttämättä, mutta se vaikuttaa kyllä niihin seuraaviin sarjoihin.

:offtopic:

Ja jos halutaan puhuu pro äijistä, niin menkää Youtubeen ja etsikää Ronnie Colemanin videoita, siellä se tekee vinopenaa vissiin 70 kilon kässäreillä ja pystäriä samoilla painoilla:eek: Voi vittu mikä jätkä se on! Ihan tajuttomia noi treenipainot, penkkiäkin tekee kympin sarjoja 90 kilon kässäreillä, onkohan noilla kaikilla huipuilla noi voimatasot tota luokkaa.

onkohan noilla kaikilla huipuilla noi voimatasot tota luokkaa.
Käsittääkseni ei. En ole ihan varma mutta Coleman on kai "poikkeuksellisen" voimakas kehonrakentajaksi.

(toivottavasti en selitä ihan paskaa :david: )

no jaa ohan ne kaikki parhaat pro-ukot järjettömän vahvoja, ja joku Johnnie Jackson varmasti hakkaa Ronnienkin joissain liikkeissä. Eiköhän Ronnie silti ole kokonaisuudessaan voimakkain. Luulisin. :arvi:

Habankorppu sanoi:
no jaa ohan ne kaikki parhaat pro-ukot järjettömän vahvoja, ja joku Johnnie Jackson varmasti hakkaa Ronnienkin joissain liikkeissä. Eiköhän Ronnie silti ole kokonaisuudessaan voimakkain. Luulisin. :arvi:
Noh on aika vaikea sanoa, että kuka on voimakkain, koska joku on jossain liikkeessä hyvä ja joku toinen taas on toisessa liikkeessä. Mutta itse veikkaan, että Top 4 saattaisi olla Coleman, Jackson, Rühl ja Warren, nuo eivät ole sitten missään järjestyksessä, koska on todella vaikea sanoa kuka on voimakkain.

vaikka turhaa paskanjauhamista onkin,niin J.Jackson on vitusti kevyempi jätkä kuin Ronski-Onni ja tekee kovilla painoilla,joten J.Jackson on kovin!
ugh,olen puhunut...

Eli siis käsitinkö oikein, eli painoa kannattaisi lisätä ja jättää sarjojen lopulla vielä pari toistoa varastoon. Ja sitten viimeisellä sarjalla otsasuoni katki?

Colemanni on ex voimanostaja, siinä ehkä osasyy miks sillä on patin lisäks voimaa =p

WireHand sanoi:
Eli siis käsitinkö oikein, eli painoa kannattaisi lisätä ja jättää sarjojen lopulla vielä pari toistoa varastoon. Ja sitten viimeisellä sarjalla otsasuoni katki?
Näinhän me tässä olaan puhuttu. Ja viimeisessä sarjassa mahdollisemman isoilla painoilla tehdään aivan viimeiseen hengen pisaraan asti ja pakkoja päälle jos on treeni kaveri.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom