Massasta voimaan (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanza
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Terve, en olekkaan kirjoitelut vähään aikaan mitään tänne..

Joo, elikkä lähtökohtana on tälläinen 95/n.180 15 kesäinen poijannulikka.
Salilla olen käynyt pari vuotta, vetäen aluksi lihaskuntotreenia, vaihtaen aikojen myötä massatreeniin ja ajattelin että on aika vaihtaa voimapuolelle, ja kertyy kai sitä massaa voimatreenilläkin. Ensinäkin, kannattaako? Treeniohjelmaa saa ehdottaa, kolmesti viikossa pyrin käymään salilla aina koulun jälkeen. Ja mites lisäravinnepuolella teenkö muutoksia? Nyt käytössä Evolution Whey 1, UFS Malto ja krea, yhdestä palkkarista näitä löytyy: protsku 1dl, malto 1dl ja teelusikallinen kretiinia.

Rasvaa on kehossa liikaa, joten sitä koidan saada pois tässä samalla.

Jos jotakin jäi puuttumaan niin päivittelen huomenna.

Voimaa tulee bodauksen sivutuotteena ja lihasta voimailun sivutuotteena. Samat sapuskat mitä söit kun "bodailit". Ohjelmasta en ala mitään sanomaan, niitä löytyy tuolta voimailu-puolelta.

Jossain toisessa threadissa taidettiin sanoa, että voimailija tarttee 3g/kg prodee päivässä, kun taas bodaaja 2g/kg. Kg luonnollisesti tässä siis oman kehon painoa.

Jossain toisessa threadissa taidettiin sanoa, että voimailija tarttee 3g/kg prodee päivässä, kun taas bodaaja 2g/kg. Kg luonnollisesti tässä siis oman kehon painoa.
Olisi kiva tietää mihin toi tieto perustuu. Ravinto on kumminkin todella yksilökohtainen juttu. Näin perstuntumalta voisin kyllä sanoa että käytännössä bodaajat syövät enemmän proteiinia per painokilo kuin esim. painonnostajat. Itse en näe kyllä mitään syytä miksi bodarien ja voimailijoiden ravinnon pitäisi erota toisistaan millään tavalla.

Sakari Selkäinaho totesi jossain haastattelussa että ei hänen harrastamallaan maksimivoimaharjoittelulla pääse massaa kehoon kertymään. Miehellä on kuitenkin pitkä ura voimailun parissa ja kokemusta sekä tietoa ihan tolkuttomasti.

Tuota prode juttuu oon miettiny ku puhutaan 2-3g/kg per. 24h. Ite painan 90kg eli prodee 180 tai 270g per päivä. Mut se painokilo!!eli jos mulla on rasvat siinä13%hujakoilla niin eihän mussa lihaa oo ku 40-50kg! tarviiko lihas noin paljon prodee per päivä? Parhaillaan se on 7g/kilo lihaa.:eek:

Lemi

Anteeksi pilkun nu**iminen..

90 kg * (100-13) * 0,01 = 78,3 kg

Yleensähän näissä prode/kg-jutuissa puhutaan rasvattomasta massasta.

Tuota prode juttuu oon miettiny ku puhutaan 2-3g/kg per. 24h. Ite painan 90kg eli prodee 180 tai 270g per päivä. Mut se painokilo!!eli jos mulla on rasvat siinä13%hujakoilla niin eihän mussa lihaa oo ku 40-50kg! tarviiko lihas noin paljon prodee per päivä? Parhaillaan se on 7g/kilo lihaa.:eek:

No huhhuijjaa. Sitä proteiinia kuluu kyllä paljon muuhunkin kuin pelkästään lihasten tarpeisiin. En usko että mitään dramaattista eroa kehityksessä tulee jos syö 2g/painokiloa tai 3g/painokilo jos muukin tieto on mitä on:piis:

Juu, meni vähän tappeluksi.. Lähinnä sitä treeniohjelmaa olisin kiinnostunut kuulemaan. Eli voimaa pitäisi kehon saada.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Sakari Selkäinaho totesi jossain haastattelussa että ei hänen harrastamallaan maksimivoimaharjoittelulla pääse massaa kehoon kertymään. Miehellä on kuitenkin pitkä ura voimailun parissa ja kokemusta sekä tietoa ihan tolkuttomasti.

Mä en oo oikein ikinä ymmärtäny että miten sitä massaa ei kehoon tule voimaharjoittelijoilla juurikaan...

Lemi

Anteeksi pilkun nu**iminen..

90 kg * (100-13) * 0,01 = 78,3 kg

Yleensähän näissä prode/kg-jutuissa puhutaan rasvattomasta massasta.

Ja siitä pois aivot luut ja sisäelimet on -20tai jopa-30kg..mitä siitä lihaa jää

Mitä jos tekisitte uuden threadin ravinto puolelle tästä ja jättäisitte tän lapsellisen tappelun pois tästä threadista?

Anteeksi aiheuttamani valitus..halusin vaan tietää sen mitä tarkoitta painokilo ja mitä siihen lasketaan..vaan nyt tiedän että se on vaan raakaa lihasta eikä muuta..:worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom