Massanlisääjä...?

Hei!
Painan 88 kiloa ja minulla on jonkin verran läskiä, mutta haluaisin isommat lihakset.
Harrastan myös erästä urheilulajia ja haluaisin kysyä että nostaako massanlisääjät dobing arvoja?
Onko mahdollista käyttää massanlisääjää ettei tule läskiä? Haluaisin siis paljon muotoja ainakin hartioihin, mutten läskiä.
Suositelkaa myös joku hyvä massanlisääjä joka ei lihota, lisää paljon lihasta ja voimaa ja ei nosta dobing arvoja.
En haluaisi siis ruumiinpainoni paljoa nousevan, minulla on n. arviolta 30-40 kg läskiä ja en haluaisi sitä lisää.
Ja neuvokaa vielä että miten tuota massanlisääjää käytetään?
Kiitos vastauksistanne jos niitä tulee :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by jokkejukka
Hei!... nostaako massanlisääjät dobing arvoja?
....
ja ei nosta dobing arvoja.
...

Selvä pyy, sanoi kettu jänistä :D kerro vielä mitä ovat dobing arvot.

Muuten, kannattaa lukea palstaa niin saat tietoa massanlisääjistä tai käytä HAKU -toimintoa

minulla...

Minulla on siis Fast Dextroosia ja siinä on juomaresepti:

Lihasmassaa lisäävä juoma (280 kcal)

Ainekset:
30g (1dl) Fast Protein 95 tai Whey-proteiinia
20g (½dl) Fast Maltodekstriiniä
20g (1/3) Fast Dextrosea
7g kreatiinimonohydraattia
Sekoita ainekset 3-4dl vettä tai mehua. Juo juoma harjoituksen jälkeen tai aterioiden välissä päivän aikana.

Onko tuo miten hyvä Gaineri? Lihottaako paljoa? Lisääkö lihasmassaa?

Nyt olen vain tehnyt palautusjuoman treenin jälkeen eli:

2rkl Whey3-proteiinia
1rkl Dextrosea
2rkl Maltoa
1tl kreatiinia

Eli tuo on palautusjuoma, mutta onko tuo Lihasmassaa lisäävä juoma sitten paljon tehokkaampi? Ja lisää lihasmassaa merkittävästi?

Siis painat 88kg ja sinulla on hieman läskiä, haluat kasvattaa lihaksia, mutta et ruumiinpainoasi. Mihin tässä yhtälössä tarvitaan massanlisääjää?

Sen lisäksi tahdot massanlisääjän joka ei lihota, lisää lihaksia ja voimaa. Huh-huh.

Ensinnäkin, mitä järkeä olisi massanlisääjässä joka ei lihota? Massanlisääjät ovat lähes poikkeuksetta aikamoista sontaa, isoksi osaksi sokeria, nk. "tyhjiä kaloreita", eli silkkaa energiaa mutta ei ravinteita kuten ruuassa normaalisti. Nämä onkin tarkoitettu tilanteeseen jossa normaalilla ruokailulla ei saada tarpeeksi energiaa, niin otetaan lisäksi massanlisääjää vaikka aterioiden perään, niin saadaan tarpeeksi energiaa. Vaan tämä ei mielestäni kovin ole järkevää, mielummin sitten syö enemmän ruokaa, paljon parempi vaihtoehto. Toisekseen, jos sinulle kertyy jo vähän löysääkin, syöt ilmeisesti enemmän kuin kulutat eli asiat on lihaksen kasvatuksen kohdalta ihan kohdallaan, kunhan katsot vielä mitä syöt, että tulee suunnilleen oikeissa suhteissa hiilihydraattia, proteiinia ja rasvaa. Tai jos ei kiinnosta panostaa niin ainakin huolehdi että saat riittävästi proteiinia.

Mä en oikeasti oikein ole ikinä hoksannu noiden massanlisääjien tarkoitusta... ehkä siinä vaiheessa ihan ok jos vaikka ruumiinrakenne on silkkaa luuta ja nahkaa ja tahtoo äkkiä massaa, sillä hinnalla tietenkin että siitä osa silkkaa silavaa lihaksen ohella - silloin paljon ruokaa ja vielä piste i:n päälle massanlisääjästä että takuulla tulee tarpeeksi ja vähän liikaa tuota energiaa.

Sun tapauksessa neuvoisin että unohda se massanlisääjä ja muut humpuukit, siisti ruokavalios ainakin jonkinlaiseen kuntoon ja treenaa kovaa.

Edit: Voi kiesus mitä sontaa nuo reseptit jotka siinä purkin kyljessä..johan ne pitäisi oikeuteen haastaa tuollaisesta. Vai että tolla sekotuksella lihasmassaa jne... salli-muna-uraa.

Hei!
Painan 88 kiloa ja minulla on jonkin verran läskiä, mutta haluaisin isommat lihakset.
Harrastan myös erästä urheilulajia ja haluaisin kysyä että nostaako massanlisääjät dobing arvoja?
Onko mahdollista käyttää massanlisääjää ettei tule läskiä? Haluaisin siis paljon muotoja ainakin hartioihin, mutten läskiä.
Suositelkaa myös joku hyvä massanlisääjä joka ei lihota, lisää paljon lihasta ja voimaa ja ei nosta dobing arvoja.
En haluaisi siis ruumiinpainoni paljoa nousevan, minulla on n. arviolta 30-40 kg läskiä ja en haluaisi sitä lisää.
Ja neuvokaa vielä että miten tuota massanlisääjää käytetään?
Kiitos vastauksistanne jos niitä tulee :worship:

Laihduta nyt alkuun parikymmentä kiloa.

Alkuu ruokavalio kuntoo ja lenkille. Sitku o läskit lähteny ni vähä lisää kaloreita päivä annokseen ja tekemään maastavetoa ja kyykkyä. Siinä on minun ohjeet.

Ja sitten voisit vähän muutenkin lueskella tätä boardia ja opiskella asioista. Viestistäsi paistaa läpi ettet teidä tuon taivaallista ravitsemuksesta ja "dopingista".

siis...

En nyt tarkoittanut että se ei lihottaisi, vaan että tuoko se läskiä? vai jos treenaa kovaa niin lihaksia? Siis painoa saa tulla muttei paljoa, ehkä max. saisi nousta 95 kiloon toi paino.
Oliko ne Doping vai Dobing arvot? Menee sekaisin:D
Olen ainakin lukenut että jos treenaa(kovaa) niin se paino ei tuu läskinä vaan lihaksina, onko totta?
Haluaisin vaan että lihakset paisuisi, muttei maha ym. läskit.

Hei!
Painan 88 kiloa ja minulla on jonkin verran läskiä...

...minulla on n. arviolta 30-40 kg läskiä ja en haluaisi sitä lisää.

Rasvaprosentti 40, niin kyllä siinä jo massanlisäjää kaivataan :kippis1:

Eli

Eli olen jo ottanut käyttööni uudet ruokatavat ja liiku+nostelen puntteja. Yritän saada sen 10-20 kiloa pois, muttei nyt poiketa aiheesta, vaan pysytään massanlisääjissä...

Re: siis...

En nyt tarkoittanut että se ei lihottaisi, vaan että tuoko se läskiä? vai jos treenaa kovaa niin lihaksia? Siis painoa saa tulla muttei paljoa, ehkä max. saisi nousta 95 kiloon toi paino.
Oliko ne Doping vai Dobing arvot? Menee sekaisin:D
Olen ainakin lukenut että jos treenaa(kovaa) niin se paino ei tuu läskinä vaan lihaksina, onko totta?
Haluaisin vaan että lihakset paisuisi, muttei maha ym. läskit.

Homma menee niin että kulutat tietyn verran päivässä energiaa, treenaaminen nostaa tätä kulutusta kun vie oman osansa jos syöt vähemmän kuin kulutat - laihdut, jos taas syöt yhtä paljon, pysyt tuollaisena, ja jos syöt enemmän niin voit kasvaa.

Osa tuosta ylimääräisestä menee lihaskasvuun ja sitten tarpeeksi kun syöt ylimääräistä niin loput menee läskiksi, varastoon. Ei se massanlisääjä ole muuta kuin energiaa, eli riippuu ihan muista syömisistäsi tuleeko siitä läskiä vai mitä. Siinä massanlisääjässä ei ole mitään, mistä lihasta tulisi (proteiinia niissä aika huonosti yleensä), se on vain energiatäytettä jos ei osaa muuten syödä tarpeeksi - joka ei ole sun ongelma jos kerran löysääkin kertyy.

Jos doping-testissä kärähtäisit massanlisääjää syömällä niin siitä voisi tehdä hesarin etusivun uutisen, silkkaa sokeria ym. roskaa nuo mass gainer 5120 ym.

Lihakset paisuu syömällä tarpeeksi ja treenaamalla, mahasta saa löysät pois dieetillä sitten kun tarpeen. Noin alkuun tilanne paranee varmasti rutkasti kun alat käymään säännöllisesti lenkillä ja siistit ruokavaliotasi. Avot.

Unohda nyt jo ne massanlisääjät.

Ok kiitti neuvoista, unohdan ne lisääjät...

Hyvä. Ihan siksi, että tuollasilla helposti petkutetaan jos ei tiedä asioista vielä paljoa, silkkaa sontaa säkissä jolla saa itselleen oikein hienon laardimahan.

Lue mieluummin foorumia kun viimestä päivää, faq:ia ja vanhoja threadeja myös, kaikkea ravintoon liittyen. Esimerkiksi "Keksikäämme kehonrakentajan ruokavalio uudestaan" vai miten se threadin nimi meni, ihan hyvä.

Edit: <A HREF="http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=7215&highlight=keksik%E4%E4mme">Tässä</A> tuo edellämainittu threadi, noin esimerkkinä. Tietoa on pakkis pullollaan jo aikojen takaa.

Hei!
Painan 88 kiloa...
...Harrastan myös erästä urheilulajia....nostaako massanlisääjät dobing arvoja...
minulla on n. arviolta 30-40 kg läskiä ja en haluaisi sitä lisää...

Saiskos kysyä, että mitä urheilulajia herra harrastaa?

Re: Re: Massanlisääjä...?

Originally posted by HooEee
Saiskos kysyä, että mitä urheilulajia herra harrastaa?

Balettia, tietenkin. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom