Massan vaikutus liikkeisiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bacfa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oon tässä nyt noin. kk dieettaillu ja joissain liikkeissä, esim. kyykyssä ja penkissä tulokset on laskenu jonku verran. Aluks aattelin, et johtuu pelkästään siitä et on vähemmän energiaa salilla, mutta tajusin, että monissa liikkeissä painot on jopa noussu, esim. pystypunnerrus ja SJMV.

Eli siis ois kiva vaikuttaako ylimääräinen paino (fläsä) nostovoimaan missään liikkeissä positiivisesti? Jos vaikuttaa, niin missä eniten? Jostain olin ehkä joskus lukenut, että Mike sanoi että sillä on suuri vaikutus penkkiin.

Ja jos fläsästä on jotain apua joissain liikkeissä, niin ois kiva jos joku selittäis miksi.

:puntti:

En minäkään osaa sen kummemmin sanoa miksi, mutta kyllä ihan entinen SM-tason voimanostaja on sanonut että esimerkiksi kyykyssä ei pienestä ylimääräisestä nimenomaan keskikehossa ole haittaa, vaan päinvastoin hyötyä.. Tiiä sitten johtuuko se ihan vaan siitä että se sopiva rasvamäärä "tukee" keskikroppaa hieman. Liiasta pläskistä luulis olevan sitten jo haittaakin. Kaipa ne samat asiat sitten penkissäkin pätee ainakin osittain. Ehkä penkkipaitakin on napakampi jos ei oo aivan kuivan kesän orava.

Sitten voi olla vielä tuo mainitsemasi energiahomma. Siitä en tosin kyllä osaa sen kummemmin sanoa. Tottakai olen silti itsekin huomannut että rauta liikkuu paremmin kuta raskaammassa kunnossa sitä itse on. En tiedä johtuuko se sitten siitä että on ylipäätään pluskaloreilla vaiko siitä kasvaneesta kehonmassasta, myös rasvasta.

En nyt ihan noinkaan sanoisi. Kyllä sen huomaa kun kaverit ovat tiputtaneet esim 10kg painoaan ja sitten siirtyneet takaisin plussakaloreille, niin silti se penkkitulos on tippunut entisestä.

Juurikin näin. Voihan se tietty johtua siitäkin, että dieetti on ollut liian hätäinen ja myös lihasta on palanut pois.

Kyykky voi nousta dieetillä ja veto etenkin. Tosin kapeasta lantiosta/vyötäröstä ei saa niin paljon apua kyykkyyn kuin leveästä. Ja dieetti laskee penkkiä. Sen on moni huomannut myös allekirjoittanut :). Vaikka muut tulokset nousisikin niin penkki laskee. Tosin painonnousu sitten taas nostaa penkkiä yhtälailla, että penkki taitaa olla aika herkkä noille painonmuutoksille.

Kaikki tuloksethan voi nousta myös dietillä. Riippuu tietenkin ihan yksilöstä ja mm. treenitaustasta. Pyrkimyshän olisi ettei tulokset tipu yhtään. Uskaltaisin väittää että ensimmäisenä kehitys loppuu käsistä kun kalorien saantia rajoitetaan.

Päteehän tuo ainakin mies miestä vastaan -tilanteissa että mitä pienempi mies, sitä suuremman lihasvoiman se tarvitsee isomman liikutamiseen. Suurella massalla taas on helpompi liikuttaa suurempia kuormia. En tiedä päteekö sama suoraan kuolleen tangon liikuttamiseen, mutta ei se kehopaino haittaakaan tee

Suositut

Back
Ylös Bottom