Massan nostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomokka
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moi

Painan tällä hetkellä 64,5 kiloo, oon 183 cm pitkä 19 v mies. Tarkotus olis nostaa painoo tosta 64,5 kilosta 75 kiloon. Ehkä alussa vaan 5 kilon nosta eli 64,5 suunnilleen 70, mutta lopullisena tavoitteena 75 kiloa. Mua kiinnostais tietää että kuinka pitkä aikaväli pitää 5/10 kilon painon nousussa olla, että pystyy maksimoimaan kalorien muuttumisen lihakseks ja välttää läskin muodostusta? Lisäksi kysyisin, että mikä on suunnilleen se kalorimäärä mihin pitää tähdätä päivittäin, jotta voisin saavuttaa noi mun tavotteet eli paljon lihasta vähän läskiä. Myös mitä lisäravinteita tulis käyttää ja miten, eli montako annosta päivässä, ja joka päivä vai vaan salipäivinä?

Kiitos avusta

Parhaiten paino nousi omalla hyvällä tahdillaan ja hallitusti, kun pidin huolen siitä, että tuli se 2 - 1,5 x oma paino kiloina syötyä proteiinigrammoja päivittäin. Kaloreita en laskenut, koska niitä tuli siinä sivussa yllinkyllin, kunhan nuo proteiinikiintiöt saavutti.
Sinulla kun on noin alhainen lähtöpaino, niin voisit hyvin vaikka tähdätä siihen 130g proteiinia päivässä. Tämän saavutat vaikka syömällä normiruokien lisäksi pari purkkia tonnikalaa tai raejuustoa päivässä (~30g proteiinia per purkki) tai desin herajauhetta (~20g proteiinia).

itel paino nousi heinäkuusta joulukuuhun 66kg - 80kg eikä sitä ylimääräistä juuri tullu vaikka olihan toi aika nopee nosto. ite söin suurinpiirtein klo 7,9,11,14,17,18,20 Palautusjuoma olis nyt aluks ainakin ihan hyvä hankkia

Ok, kiitti neuvoista. Olisko mitään ehdotuksia mitä lisäravinteita tulis käyttää, ja missä määrin? Ite oon käyttäny heraa ja maltoa aina sali treenin jälkeen, mutta en käytä sitä koskaan muulloin. Kantsisko sitä vetää myös niinä päivinä ku ei käy salilla?

Ok, kiitti neuvoista. Olisko mitään ehdotuksia mitä lisäravinteita tulis käyttää, ja missä määrin? Ite oon käyttäny heraa ja maltoa aina sali treenin jälkeen, mutta en käytä sitä koskaan muulloin. Kantsisko sitä vetää myös niinä päivinä ku ei käy salilla?

Hera ja malto on hyviä lisäravinteita, ei sitä oikein muuta tarvikaan. Ja palautusjuomassa tietty vedät ne. Voit myös tehdä niin että otat nykyistä isomman annoksen palarissa ja vähä pienemmän annoksen niitä välipäivinä. Kreatiini on myös hyvä keino nostaa painoa pari kiloa, mutta painon nousu johtuu pääosin siitä että lihaksiin kertyy nestettä, ja paino putoaa kun lopetat käytön. Yöprotskuksi kaseiinia, siitä vois olla apua. Mutta tietysti kaikista paras ja ehkä myös suosituin lisäravinne on MAITORAHKA! Sitä purkki pari päivässä niin avot!:worship:

Hera ja malto on hyviä lisäravinteita, ei sitä oikein muuta tarvikaan. Ja palautusjuomassa tietty vedät ne. Voit myös tehdä niin että otat nykyistä isomman annoksen palarissa ja vähä pienemmän annoksen niitä välipäivinä. Kreatiini on myös hyvä keino nostaa painoa pari kiloa, mutta painon nousu johtuu pääosin siitä että lihaksiin kertyy nestettä, ja paino putoaa kun lopetat käytön. Yöprotskuksi kaseiinia, siitä vois olla apua. Mutta tietysti kaikista paras ja ehkä myös suosituin lisäravinne on MAITORAHKA! Sitä purkki pari päivässä niin avot!:worship:

Ehkä toi hera ja malto riittää mulle, ettei mee liian vakavaks :). Tosin maitorahkaa on pakko kokeilla.

Pitäis viellä kysyy yks juttu. Onko sillä ohjelmalalla mitä käytät paljon väliä massan kasvatuksessa?
Ite teen tällä ohjelmalla, jonka pöllin näistä forumeista:

4-jakoiset ohjelma

1. Rinta, hauikset, forkut
-Penkkipunnerrus tanko / kp x3
-Vinopenkki kp / tanko x3
-Ristitalja / peck-deck / viparit maaten x2
-Hauis tanko / kp x3
-Hauis scott kp / tanko x2
-Keskitetty hauiskääntö x2
-Rannekääntö x3

2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6

3. Olkapäät, ojentajat
-Vipunostot sivulle x2
-Vipunostot taakse x2
-Pystypunnerrus tanko / kp x3-4
-Kapea penkki x3
-Rankalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x2

4. Selkä, epäkkäät
-Kulmasoutu tanko / kp x 3
-Alatalja x 3
-Ylätalja leveä / leuanveto x3
-Ylätalja kapea x3
-Kohautukset x3

Onko tää ohjelma hyvä massan kasvatuksessa, ku käyn 4 kertaa viikossa salilla?

Onko tää ohjelma hyvä massan kasvatuksessa, ku käyn 4 kertaa viikossa salilla?

Luultavasti ei. Useimmilla vähäjakoiset toimivat paremmin. Ongelmana kun tuossa on se että kukin lihasryhmä tulee vain kerran viikkoon ja se on vähän se.
Toki jos tuollakin turpoaa niin hyvä niin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ruokakaupasta. Siellä ne on yleensä hyllyssä raejuustojen, jogurttien ja maitojen vieressä/lähellä. Ehrman on parasta, mutta Valiokin on ihan jees.

Luultavasti ei. Useimmilla vähäjakoiset toimivat paremmin. Ongelmana kun tuossa on se että kukin lihasryhmä tulee vain kerran viikkoon ja se on vähän se.
Toki jos tuollakin turpoaa niin hyvä niin.

Eli mun pitäis ottaa 3 tai 2 jakonen ohjelma? Onks 4 kertaa viikossa kuitenkin hyvä käynti määrä?

Itse nostin vajaassa vuodessa painoni juuri tuon 10 kiloa ilman mainittavaa rasvojen nousua (80 --> 90, nykyään 95). Käytössä 1-jakoinen treeni kolme kertaa viikkoon, joka sopii ainakin mulle kuin nyrkki silmään... Lisäsin hieman lisäprotskun määrää, mutta reippaasti normiruuan määrää --> johan lihoi honkkelikin!

Kiitos ja kumarrus Pakkotoistolle ja Kalorilaskurille!

Itse nostin vajaassa vuodessa painoni juuri tuon 10 kiloa ilman mainittavaa rasvojen nousua (80 --> 90, nykyään 95). Käytössä 1-jakoinen treeni kolme kertaa viikkoon, joka sopii ainakin mulle kuin nyrkki silmään... Lisäsin hieman lisäprotskun määrää, mutta reippaasti normiruuan määrää --> johan lihoi honkkelikin!

Kiitos ja kumarrus Pakkotoistolle ja Kalorilaskurille!

Eli sellanen kilo kuukaudessa olis se hyvä määrä? Tähän ei varmaan oo kehitetty mitään kiinteetä sääntöä, esim kilo kuukaudessa on hyvä, mutta kahdessa viikossa liikaa?

Kysysin vielä, että moni jakoinen ohjelma olis paras massan kasvatukseen? Ite vaihdoin just 2 jakoseen, ja ajattelin että onko se toimiva massan kasvatuksessa?

Kysysin vielä, että moni jakoinen ohjelma olis paras massan kasvatukseen? Ite vaihdoin just 2 jakoseen, ja ajattelin että onko se toimiva massan kasvatuksessa?

Kyllä IMO juuri 1-tai 2-jakoinen on paras lihasmassan kasvatukseen. Tosin kuten olet sanonut, että käyt 4 kertaa viikossa salilla, niin se on 1-jakosella turhan paljon. Eli jos et halua vähentää treenipäiviä kolmeen viikossa, niin suosittelen pysymään tossa 2-jakosessa minkä alotit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom