Massan lisäys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Power/
  • Aloitettu Aloitettu
Päivitetympi ruokailulista:

klo: 9.00
Aamupuuro: 1dl hiutaleita + 2dl rasvatonta maitoa, sämpylä + rahka ja noiden kanssa 2dl rasvatonta maitoa

klo: 12.00
Koulussa ollessani syön perunaa jatkossa sen 5-6 perunaa ja sen kanssa 2-3 kauhallista lihakastiketta. Tai jos on "kauha" ruokaa otan sitä sen 3 kauhallista. Ja noiden kanssa se 2dl rasvatonta maitoa myös.

klo: 14.00-15.00
Välipalaksi: Esim. ruisleipää + 2dl maitoa, ok?

klo: 16.00-16.30
Jatkossa pastaa noin 120g + kanaa 90g. (HUOM! Noin arvio) Tai vaihtoehtoisesti jos on perunamuussia niin sitä se kaksi ISOA kauhallista + kaksi ISOA kauhallista lihakastiketta.
+ 2dl rasvatonta maitoa

klo: 18.00-19.00
Purkki rahkaa

klo: 21.30
Purkki tonnikalaa, kokonainen ruisleipä + kaksi ruokalusikallista "juoksevaa" rypsiöljyä sekä 2dl rasvatonta maitoa

* Treenien jälkeen palkkaria naamaan

Oiskohan sitten nyt tämä massanlisäys ruokavalioni hyvä, tällä listalla? Ja voiskohan tolla saada jopa joitakin tuloksiakin aikaan jouluun mennessä? :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eli ois hyvä vetää siis 3 rahkapurkkia päivässä... Voikohan ton yhden rahkan sitten korvata jollakin kun varmaan alkaa tulee toi rahkakin korvista ulos jos sitä kolmesti päivässä syö :D

eli ois hyvä vetää siis 3 rahkapurkkia päivässä... Voikohan ton yhden rahkan sitten korvata jollakin kun varmaan alkaa tulee toi rahkakin korvista ulos jos sitä kolmesti päivässä syö :D

Aamulta siirrät vaikkapa tuon rahkapurkin välipalalle, ja tilalle raejuustoa. Raejuuston ja puuron sekoitus ei muuten ole mitenkään pahaa, vaikka näyttääkin oksennukselta :D. Ja itse siirtäisin tuon iltapalan ruisleivän kello 18 ateriaan. Illalla on enää ihan turha popsia hiilareita

Edellä esitetyillä muutoksilla alkaa vaikuttaa jo ihan ok massanlisäys-ruokavaliolta. Seurailet nyt sit noilla syömisillä sitä painoas vaikka sen viikon tai kaksi. Jos paino ei vielä noillakaan lähde nousemaan niin voit sit vaikka vaihtaa ton rasvattoman maidon normaaliin tai vaikka punaiseen maitoon. Luulis tulevan massaa.

Hyvä ruoka, hyvä treeni, kunnon lepo, isot lihakset! =)

jep =) seuraillaan nyt pari viikkoa mitä tapahtuu, tuun sitten kertomaan onko massanmäärä alkanut nousta parin viikon kuluttua

Älkää tehkö asioista liian vaikeita/monimutkaisia. Yksinkertaisesti vain syö normaalia paljon enemmän. Ja jos yhtään tietää kr:sta, niin tietää proteiinin tarpeen ja osaa suhteuttaa sitä ruokavalioon.

Ja jos paino ei nouse, niin turha mielestäni sotkea mitään rypsiöljyjä tms kuvioihin mukaan, mielummin kiinnittää huomiota siihen kuinka paljon muuten kuluttaa salin ohella.

jeps en nyt aluksi ajatellutkaan vetää rypsiöljyä kitaani ;) vaan testaan nyt lähinnä syödä normaalia enemmän ja välipaloja. Tulipa muuten tässä vielä pari kysymystä mieleen, että onko sillä väliä kumpaa syö rahkaa vaiko tonnikalaa? Kun tonnikala tuntuu uppoovan paremmin muhun kuin rahka :) Ja tollasessä 200g tonnikalaa vedessä olevassa purkissa näyttää olevan kokonaisuudessaan 50g proteiiniakin eli enemmän kun mun palkkarissani!!!

Ei mitään väliä. Molemmat on eläinperäisiä, joten ei mitään merkitystä.

jeps en nyt aluksi ajatellutkaan vetää rypsiöljyä kitaani ;) vaan testaan nyt lähinnä syödä normaalia enemmän ja välipaloja. Tulipa muuten tässä vielä pari kysymystä mieleen, että onko sillä väliä kumpaa syö rahkaa vaiko tonnikalaa? Kun tonnikala tuntuu uppoovan paremmin muhun kuin rahka :) Ja tollasessä 200g tonnikalaa vedessä olevassa purkissa näyttää olevan kokonaisuudessaan 50g proteiiniakin eli enemmän kun mun palkkarissani!!!

Ei 200g tonnikala purkissa ole 200g tonnikalaa.

no miks siinä sitten niin lukee... Ja nyt viimenen kysymys ennen kuin päästän teidät piinasta :D Ei kai sillä ole väliä proteiinin imeytymisen kannalta jos juo maitoa tota tonnikalaa syödessä kun en ole tulossa mistään salilta?

no miks siinä sitten niin lukee... Ja nyt viimenen kysymys ennen kuin päästän teidät piinasta :D Ei kai sillä ole väliä proteiinin imeytymisen kannalta jos juo maitoa tota tonnikalaa syödessä kun en ole tulossa mistään salilta?

Ei ole väliä. Maito ei vaikuta proteiinin imeytymiseen, jos se on rasvatonta. Rasva hidastaa proteiinin imeytymistä, jonka takia illaksi suositellaankin proteiinia ja rasvaa

Ei 200g tonnikala purkissa ole 200g tonnikalaa.

Ei ole 200g tonnikalaa, mut siinä kuitenki ilmoitetaan ainakin noissa mun tölkeissä ravintosisältö 100g kohden, eli jos juo ne nesteetkin ni sillon tulee se ilmoitettu määrä proteiiniä 100g kohden. Itse kuitenkin suosin tonnikalaa ja vihanneksia mexikacana, jossa on vaa 10g/100g protskua.

Ei ole 200g tonnikalaa, mut siinä kuitenki ilmoitetaan ainakin noissa mun tölkeissä ravintosisältö 100g kohden, eli jos juo ne nesteetkin ni sillon tulee se ilmoitettu määrä proteiiniä 100g kohden.

No ei varmaan tuu. Yleensä siinä purkissa ilmoitetaan paljon siitä sisällöstä on tonnaria.

No ei varmaan tuu. Yleensä siinä purkissa ilmoitetaan paljon siitä sisällöstä on tonnaria.

Nii siinä ilmoitetaan paljonko sisällöstä on tonnaria, mut siinä ilmoitetaan myös että kuinka paljon tölkin sisällöstä 100g kohden on proteiinia. Esim. jos 70% sisällöstä on tonnaria jossa on reilu 9g proteiinia, ja 30% vettä jossa ois se vaikka alle 1%, eli yhteensä 100g/10g protskua. Näin itse ainakin näkisin asian.

Ei mielellään leipiä iltapalalle ja tuon aamusämpylän voisit korvata tummalla leivällä. Muista myös kasviksia sotkea joukkoon ja juo PALJON vettä.

En jaksanut laskea, paljonko noista sinun aterioista tulee kaloreita, mutta vaikutti melko vähäiseltä. Hyviä neuvoja tuossa jo tulikin, mutta yritä myös lisätä annoskokoja. Esim. pasta 80 g + kana 60 g voisi nostaa esim. pasta 150 g + kana 150 g. Alussa olo saattaa tuntua täydeltä, mutta kyllä se maha siihen tottuu. Öljyä en itse lisäilisi väkisin, ellei se maistu ruoan seassa hyvältä. En ainakaan lusikalla pistelisi. Eikä niitä hiilareita illalla tarvitse pelätä, tuskinpa sinusta läskiä heti tulee, vaikka niitä söisitkin. Ja jos kokeilet rahkaa, kokeile oikeaa merkkiä. Ehrman ainakin on melko neutraalin makuinen ja helposti syötävä. Sekaan esim. jogurttia/mehua/ym (erillinen ketju aiheesta). Esim. joku Valion rahka on paljon voimakkaamman makuista ja muutenkin kuin sementtiä. Kyllähän tuon verran painoa saa helposti nostettua ja uskoisin, että aika suuri osa voisi olla lihaksia, jos treenaat hyvin.

Jes, toinenki pieni mies täällä :D En jaksanut koko trediä selata, mutta tuohon 4,5kg+ tavoitteeseen sanon sen verran että ite olin kesäkuun alussa 180cm/62kg, ja nyt 180cm/68kg... (Penkkituloski nous kesän aikana 7,5kg) Ei tarvinnu paljoo lisätä syömisiä ni jo alkaa vaa'an viisari heilua ;) Mutta lisä on aina lisää.

paljonko tämmösen 70kg+ pitäs saada kalorei päiväs että alkais painoa kertyy, oletetaan että päivän ainut raskas tapahtuma on punttireeni

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom