Massan lisäys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Power/
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs mieltä olette tästä minun:
Paino 65kg ja pituus 173cm

Klo: 7.20 250g maitorahkaa+mehukeittoa+ruokalusikallinen oliivirypsiöljyä
Klo: 11:20 Koulussa lautasellinen kaurapuuroa+marjakeittoa+2 ruisleipää 4 juustoviipaleella+n. 5 lasia maitoa eli n. 7.5dl
Klo: 15:30 kotona 3dl ruskeakastike+n. 150-200g tummaapastaa+ 400g jauhelihaa+4-5dl maitoa
klo: 18:30 2 palaa ruisleipää+4 siivua meetwurstia+ 2 siivua juustoa

vettä myös juon n. 3litraa päivässä

Tässä myös kalorilaskurin kuva aivan 100 varma en ole annoskoista, mutta suurin piirtein tuommoisia. Itseni yllätti myös tuo proteiinimäärä, mitä saan päivässä ruoasta.
8521531.jpg

Olet laittanut ton jauhelihan tonne väärin. Eli tuo punainen jauheliha on valmista, kypsennettyä jauhelihaa. Etsi sieltä se raaka jauheliha ja käytä sitä tai sitten punnitse valmis ruskistettu jauheliha ja totea että 400g raakaa jauhelihaa vastaa ~ 290g ruskistettua jauhelihaa.

Muutenhan nuo kalorit näyttävät olevan aika hyvin kohdallaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli omat mitat n.180cm ja n.60kg , melko urheilullinen.
Olen nyt syönyt vähän aikaa 2900-3300 kaloria päivässä, sen pitäisi ilmeisesti riittää massan lisäämiseen edes hiukan.
Pystyykö kukaan sanomaan edes suuntaa antavia arvioita, paljon painoni lisääntyisi esim. kuukaudessa?

www.kalorilaskuri.fi

Laske siellä oma kulutus ja sapuskat, niin saat laskennallisen arvon paljonko painosi nousee/laskee viikossa.
Omaa kulutusta voi kuitenkin olla välillä vaikea arvioida. Helpoiten onnistuu kun syöt tietyn kalorimäärän ja tarkkailet painoa viikkotasolla. Jos nousee liian nopeasti vähennät energiansaannista ja mikäli ei nouse niin lisäät sitä.

Eikös toi maksa, siis se painon nousu/lasku.
Siellä laskin peruskulutukseksi n.2500
Jos siis syö vaikka +400 kaloria, niin paljon paino nousee noin kuukaudessa?

kun laitat omat ruokasi tuohon laskuriin, se ilmoittaa siellä alhaalla laskennallisen muutoksen painossa. Tai ainakin mulla ilmoittaa - enkä kyllä ole mitään maksanutkaan.

Olet laittanut ton jauhelihan tonne väärin. Eli tuo punainen jauheliha on valmista, kypsennettyä jauhelihaa. Etsi sieltä se raaka jauheliha ja käytä sitä tai sitten punnitse valmis ruskistettu jauheliha ja totea että 400g raakaa jauhelihaa vastaa ~ 290g ruskistettua jauhelihaa.

Muutenhan nuo kalorit näyttävät olevan aika hyvin kohdallaan.

Hyvä, kun sanoit :) En ole huomioinut tuota itse ollenkaan.

http://www.scoobysworkshop.com/caloriecalculator.htm

Siinä teille suhdelukutyypeille ettei itse tarvitse päätään rassata kuinka paljon tarvitsee ja mitä.
Helppo saada kalorimäärä selville pudottaakseen painoa, lisätäkseen lihasta ja pudottaakseen painoa, lisääkseen lihasta, pudottaakseen painoa pudottamalla 20% kaloreista yms.
Mukana tulee myös yksi esimerkki ateria tavoitteen saavuttamiseksi.
Ja näkyy myös kuinka paljon painoa tulee viikossa, kuukaudessa ja vuodessa lisää.

Massanlisäys

Tosta ravintopuolesta, kun on aina puhe mite tärkeetä se on jne.. Nii kysyisinkin, että oisko mitään halpaa keinoa tolle ravinnolle? Rahkahan on halpaa joo mut tonnikala ja raejuusto on perhanan kallista näin opiskelijan näkökulmasta. Jos joku toinenki opiskelija vois kertoo kokemuksia nii ihan hyvä.. Jauhelihaa saa kuitennii aika halvalla ja siitä 400g jauhelihasta tekee sellasen 3 annoksen kastikkeen.. Itte aattelin jos rupeis kananmunii syömää säännöllisesti, ku maksaa sen 1e ehkä 6 kpl ja 12 kait jtn 1,5e.. Raejuusto ja tonskifiski kuitenni aika arvokasta kamaa..kiitti jo etukäteen jos kehtaatte jtn vastailla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom