Massan häviäminen (koekaniini tilittää...)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
51
Olen täällä huomannut joidenkin ihmettelevän, että miten nopeasti massaa oikein häviää, mikäli lopettaa treenauksen. No, aloitin tuossa syksyllä opiskelut, joista johtuen koko salitreenaaminen täytyi jättää aikataulujen vuoksi pois (ei kiitos kommentteja ajankäytöstä :thumbs: ). Kun treeni jäi pois kuvioista myös ruokahalu katosi pienemmän energian tarpeen mukaan ja kolmessa kuukaudessa paino tippui 89 -> 83 kiloon. Varmasti suuri osa painonvähennyksestä johtuu nesteiden vähyydestä mutta ulkoisesti näyttää, kuin olisi mennyt painoa vielä enemmän. Käden ympärysmittaa on hävinnyt noin 1,5 (raaka keskiarvo) cm /kuukausi ja reisistä huomattavasti nopeammin. Ruoan laatu on yhä samaa suht´koht vähärasvaista proteiinipitoista (ei kuitenkaan mitään lisäravinteita) kuin ennenkin, mutta määrä ehkä noin 1/3 siitä mitä treenatessa söin.

No, toivottavasti vastasi jonkun esittämään kysymykseen ja eiköhän treenaaminen taas ala valmistumisen jälkeen.

Sinällään kiinnostaa muiden mielipiteet ja neuvot, kun olen itsekin samassa tilanteessa(prioriteetit kuntoon). Oikein itkettää kun aamulla katsoo peilistä ja näkee itsensä kuihtuvan. No okei, aika kärkevästi sanottu, mutta siltä ainakin tuntuu.
Mutta vielä minä nousen ja kasvan "taas" isoksi :rock:

Mulla on on kymmen vuoden sisään tullut kaksi n. kuukauden mittaista taukoa treeniin. Toinen loukkaantumisen, toinen pitkän kovan kuumeen takia.

Loukkaantuessani pidin täydellisen tauon treenissä, tällöin painoni ei laskenut yhtään. Söin myös samalla tavalla kuin treenatessani.

Toisella kertaa olin kovassa kuumeessa kolme viikkoa. Kuumetta oli parin viikon ajan illalla yli 41 astetta, päivälläkin yli 40 asteen. Tämän taudin aikana en pystynyt syömään kunnolla. Painon laskua kiloissa en muista mutta varmasti kiloja karisi aika tavalla. Muistan kun katsoin itseäni tämän kuukauden jälkeen peilistä, niin kylläpä harmitti. Pallokorvia vaille mikkihiiri katseli apeana peilistä.

Vaan eipä mennyt kuin pari viikkoa niin runsaalla syömisella ja kovalla treenillä oltiin takaisin entisessä tilanteessa. Oli melkoinen helpotus että menetetyt lihat tuli niinkin nopeasti ja pienellä vaivalla takaisin.

Eikö teillä riittäis aika edes kahteen kovaan salitreeniin viikossa? Esim 1. ke ja 2. su. Näin pysyis edes jotenkin ne lihat, vaikkei ruokavalioon panostaiskaan täysillä.

Jep jep.
Eli itsellä ollut kolme taukoa treenistä erinäisistä syistä.
Viimesin oli 3 kuukautta kestänyt paussi jona aikana tuli ero ja kaikkea muuta erittäin ikävää raskauden keskeytyksestä sukulaisen kuolemaan.

Henkisesti täysin romuna ei sapuska hirveästi maistunut vaikka söin kyllä kokoajan pakolla sen mitä alas sain.
Paino putosi 11 kiloa tuona aikana.
treeniä on nyt tauon jälkeen takana 3 kuukautta ja paino on alkanut erittäin hitaasti nousta, tällä hetkellä painan 75 kiloa joten massaa olen saanut vasta 2 kiloa takaisin.
Esim penkkitulos on reilu 20 kiloa alle tuosta ajasta jolloin olin "kunnossa".
Hanskasta puuttuu reilu 3 senttiä ja jaloista reilusti enemmän.
Nyt siis ovat housut hieman löysät ja parhaana hetkenä en jalkaan saanut.

Nyt on ruvennut meikäläisenkin elämään taas valoa tulemaan niin eiköhän nuo tuloksetkin lähde taas vauhdilla kohti vanhaa kuntoa ja siitä vielä ohitse.

Mutta nyt otan reilusti olutta ja pidän hauskaa koko rahan edestä.
Hyvät illat. :kippis1:

Jyväbroileri sanoi:
Toisella kertaa olin kovassa kuumeessa kolme viikkoa. Kuumetta oli parin viikon ajan illalla yli 41 astetta, päivälläkin yli 40 asteen. Tämän taudin aikana en pystynyt syömään kunnolla. Painon laskua kiloissa en muista mutta varmasti kiloja karisi aika tavalla.

Kuume tiputtaa painoa ihan sikana mutta aika nopeasti ne kilot tulee takaisin. Minulla on lähtenyt joskus yhdessä viikossa 5-6 kiloa mutta tulihan nuo takaisin alle kuukaudessa.

7kk nyt taukoa yläkroppareenistä loukkaantumisen takia ja voi sanoa että vituttaa. Lihat on edes jotenkin säilyny, kun on syönyt paljon proteiinia, mutta negatiivisen muutoksen kyllä huomaa. Toivottavasti vielä joskus pääsisi takaisin reenaamaan, sillä vanhan tason saavuttanee kahden kuukauden tiukalla reenillä.

Itellä menossa neljäs viikko ilman reeniä umpisuolen räjähtämisen takia :( Paino tippunu 9 kg ja nää kaikki lähti viikon sairaalassa olon aikana. Mitä paremmin on kuntoutunu, ni sitä enemmän oon päässy liikkeelle ja sitä enemmän on safka maistunu. Vielä ois viikko sairaslomaa jäljellä, jos ei muuta ni motivaatio on ainaki huipussa :whip:

Joskus 12-13 vuotiaana kun en vielä treenannut painoa oli optimaaliset 38kg ( :jahas: )... silloin muistan hullun parin viikon kuumeaallon joka iski... olin noin 40 asteen kuumeessa pitkälti toista viikkoa... en syönyt paljon mitään tuona aikana kun ei maistunut ja muistan, että paino tippui jotain 5kg!! Noin kevyenä ja treenaamattomana moinen painon tippuminen oli aivan hullua... olin varmaan aika lähellä tiputukseen joutumista...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Paino lähtee todella nopeasti, mun ~3 vuoden treenaamiseen on mahtunut taukoja enemmän kuin laki sallii. Vuodesta keskimäärin 3-4kk arviolta on ollut taukoa tai "sinnepäin" trenailua, viimeisenä '03-04 talven 4kk tauko sitkeän 37.5C lämmön ja uupuneisuuden takia jonka syy ei selvinnyt, ja tuoreimpana nyt 2 viikkoa kestänyt samainen vaiva.

Lihat tulee äkkiä kyllä takaisin, kun saisi perhana treenata.

EDIT: Niin, ensimmäisen 1.5 vuoden aikana nostin siis painoa 56.5kg -> 89kg, en omannut vatsaa en sitten alkuunkaan, kuten en vieläkään, palikat olleet aina vähintään osin näkyvissä ja hyvin tuntuvissa.

4kk tauon aikana paino putosi 89kg -> 75kg. Nyt ~80kg.

Mulla oli tuossa 2 kk sitten 7 kuukauden treenitauko(sitä edelsi n3.5vuotta treeniä). Sen aikana paino tippui n.15kg ja voimat lähti siinä samalla. Nyt on reilu 2kk treenattu ja paino on noussut n. 10kg ja voimaa on enemmän ku ennen taukoa.

Jotenkin nyt kun on ollut "telakalla" niin arvot on aika paljon muuttunut. Se vähä aika mitä opiskelusta jää vapaaksi vietän mielummin perheen kanssa kuin olen pois kotoa. Tuosta 2/vk treenistä en oikein jaksa innostua, koska aina kun treenaan teen sen veren maku suussa, omistaen koko vuorokauden rytmityksen treenille, syömiselle ja nukkumiselle. Ns. sunnuntaitreenaaminen ilman päämäärää on minusta ajan haaskuuta ja vie aikaa muilta intresseiltä. Katsotaan asiaa uudelleen 3,5 vuoden jälkeen ;)

Mulla on nyt n. 1kk. ollut pakkolepoa! Jonka jälkeen paino tullut 94kg:sta 89kg:n
ja olen lihonnut tänä aikana myös kohtuullisesti, kun ei osaa rajoittaa syömistä..
Noh, eipä siihen ehtinyt tullakaan kuin 2kk. treeniä, jonka aikana paino nousi 84kg:sta 94kg:n..Sitä ennen olin toipilaana lähes 8kk (Ja tätäkin aiemmin ollut useampi loukkaantuminen, jotka estänyt reenit pidemmäksi aikaa). Jonka aikana en treenannut lähes ollenkaan! Monia kertoja hehkutin, että nyt pääsee treenaamaan, mutta hehkutuksesi jäi!
Eli tämä todistaa sen, että lihasmuisti todellakin toimii..
Tohon lihasten pysyvyyteen en osaa sanoa, kun niin rikkonaista on ollut mun treenitausta.

Mulla oli rasvat jossakin 11-13 kohdalla kun lopetin treenaamisen ja lihakset on mennyt, mutta rasvaa ei ole kertynyt ollenkaan :) . Jotenkin omituisella tavalla on mukavampi olo nyt kun ei tarvi vahdata lihasten ja voiman kasvua. Voisi jopa sanoa, että stressitöntä. Vaimo ainakin tykkää nykyisestä mallista enemmän kun olin hänen makuun liian iso lihasmassan puolesta :D

Mulla on mennyt tän syksyn osalta treenit ihan plörinäksi, koska olkapää alkoi vihotella. Täysin ilman treeniä en ole ollut, mutta rintaa ja ollapäitä oon viimeks vääntäny noin kolme kuukautta sitten. Hyvin alkaa huomata, että massaa on kadonnut rintalihaksista ja varsinkin ylärinnasta, jonka pienenemisestä tyttökaverikin on "huomautellut". Alarinnassa massaa on kuitenkin vielä jäljellä, mut rintalihakset on hyvää vauhtia menossa muodottomiksi. Se on oikeesti aika ilkeen näköstä, ku ylärintaa ei enää oo.. :hyper: :rock: Myös olkapäät on jotenkin alkaneet muuttaa muotoaan, mutta niissä muutos ei ole vielä häiritsevä. Käsiä, selkää ja jalkoja olen voinut tehdä rajoitetusti, ja niissä lihat ovatkin säilyneet. Yllättävän hyvin massa kuitenkin on kestänyt; pelkäsin pahempaa.

]{aitsu sanoi:
Mulla oli rasvat jossakin 11-13 kohdalla kun lopetin treenaamisen ja lihakset on mennyt, mutta rasvaa ei ole kertynyt ollenkaan :) . Jotenkin omituisella tavalla on mukavampi olo nyt kun ei tarvi vahdata lihasten ja voiman kasvua. Voisi jopa sanoa, että stressitöntä. Vaimo ainakin tykkää nykyisestä mallista enemmän kun olin hänen makuun liian iso lihasmassan puolesta :D

Asiathan on varsin hyvällä mallilla:), et näytä pullamössö mieheltä ja vaimo tykkää.

Sehän se loppujen lopuksi on tärkeintä, että viihtyy omassa kropassaan ja onnellinen.

Tsemppiä vaan ]{aitsu opiskeluun, palaat sitten painojen pariin, kun siltä tuntuu :kippis1:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom